Skocz do zawartości

Interpretacja punktu 2.10 z cennika


Klik32

Rekomendowane odpowiedzi

Za badanie -ponowne sprawdzenie  stosuję się wprost do zapisów działu 2 z cennika. Oddzielnie liczę usterki wymienione od 2.1 do 2.9 i raz liczę wszystkie inne usterki łącznie zgodnie z zapisem punktu 2.10.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎06‎-‎21 o 10:01, Paprock napisał:

 

- no a nie pytają, który na jakiej zmianie bo chciałabym do tego no, yyy... No do tego, co mi w oczy tak świdrująco patrzy, że zawsze pedały popieprzę!  :evil:

 

No to teraz tak. Na okresowym badaniu technicznym wyłapano takie usterki jak:

- zużyte ogumienie = UI,

- pęknięta szyba czołowa = UI,

- brak tabliczki znamionowej HAKA = UI,

- luźno zamocowane światło cofania = UI,

- nieczytelna tablica rejestracyjna = UI,

- ułamana przednia wycieraczka = UI.

 

Ile pobrać z tabeli opłat? 

 

 

Należy sprawdzić cały układ w którym została stwierdzona usterka, tak jak przy badaniu skierowanego przez organ KRD

4 x 20 zł = 80 zł

I DR powinien być zatrzymany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- proszę wskazać gdzie taka procedura została opisana.

 

Czyżby z tego pobór opłat wynikał:

6. 22 Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono. Po wykonaniu badania polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów uprawniony diagnosta, po stwierdzeniu, że wszystkie usterki istotne oraz usterki stwarzające zagrożenie zostały usunięte, wpisuje do dowodu rejestracyjnego kolejny termin okresowego badania technicznego. Termin ten jest liczony, począwszy od daty przeprowadzenia badania, w którym stwierdzono te usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎06‎-‎20 o 13:40, Paprock napisał:

Pełna dowolność, przynajmniej stosowana przeze mnie. :silent:

Jeżeli wyskoczą usterki, na które w tabeli opłat są przewidziane ceny, to wiadomo. Gorzej z pękniętym kloszem, łysą oponą, nieczytelną tablicą rejestracyjną. Logika podpowiada, że dwie dychy za wszystkie… Ale logika z przepisów dawno się wymkła*.

 

*-wymknęła

Jeżeli są usterki w cenniku, to wiadomo.

jeżeli niema  w cenniku, to należy sprawdzić cały układ i skasować 20 zł

światła i wyposażenie elektryczne - 20 zł

osie, koła, opony i zawieszenie - 20 zł

identyfikacja - gratis

koszt badania 41 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2. Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:

2.1 skuteczności i równomierności działania hamulców = 20,00

2.4 ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania = 14,00

2.5 połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu = 20,00

2.6 toksyczności spalin = 14,00

2.7 poziomu hałasu = 20,00

2.8 geometrii kół jednej osi = 36,00

2.9 działania amortyzatorów jednej osi = 14,00

2.10 wszystkich innych usterek łącznie = 20,00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

38 minut temu, janopassat napisał:

jeżeli niema  w cenniku, to należy sprawdzić cały układ i skasować 20 zł 

No chyba nie powiesz, że przy usterce światła cofania sprawdzasz wszystkie światła ?

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak adnotacji hak (lub gaz) w dowodzie - wynik N . W WK wpisują hak (lub gaz), klient przyjedza do nas po pieczatke. Jaka opłata z cennika? tez 2.10 za 20 zł ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt. Mamy tu dwa przepisy 

1. 2.10 wszystkich innych usterek łącznie = 20,00

2. 6. 22 Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia

Każdy sobie coś wybierze  i co mu pasuje. 

10 minut temu, mike_van_mik napisał:

brak adnotacji hak (lub gaz) w dowodzie - wynik N . W WK wpisują hak (lub gaz), klient przyjedza do nas po pieczatke. Jaka opłata z cennika? tez 2.10 za 20 zł ???

Co tutaj faktycznie robimy ? 

Nie sprawdzamy żadnego układu ,tylko sprawdzamy pieczątkę w DR i przeprowadzamy identyfikacje = 1zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, mike_van_mik napisał:

brak adnotacji hak (lub gaz) w dowodzie - wynik N

Masz W tabeli przypisane kody "usterek" - nie są to co prawda usterki stricte techniczne, ale usterka to usterka (tu formalna). Cztery litery z krzesła podnosisz, identyfikujesz, na komputerze pracujesz, papier i toner zużywasz - wykonujesz usługę pobierasz kasę (2.10 plus złotego na CEP).

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wydruk duplikatu niema opłaty. Tutaj dochodzi odczytanie nr. VIN ale można to uznać, że jest to w normie ale z korzyścią dla właściciela SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, janopassat napisał:

Za wydruk duplikatu niema opłaty.

W Patronat z dawien dawna występuje pozycja w cenniku 12,20 brutto. Formalnie nic nie stoi na przeszkodzie by pobrać opłatę za wystawienie wtórnika zaświadczenia.

Godzinę temu, danielg539 napisał:

literalnie też opłata się nie należy. 

Dlaczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mirek_handlarz napisał:

Formalnie nic nie stoi na przeszkodzie by pobrać opłatę za wystawienie wtórnika zaświadczenia.

 

Stacja pobiera opłaty przewidziane przepisami. Czy istnieje przepis dotyczący opłaty za duplikat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, nie ale też nie istnieją przeszkody ku temu by taką opłatę zastosować, diagnosta ma obowiązek wydać zaświadczenie do badania w cenie tego badania. Gdzie jest poruszona kwestia sposobu wydawania wtórników ?

PS. Oczywiście pobieranie takiej opłaty byłoby na wyrost, ale już zdarzali się klienci pobierający n-ty wtórnik. Opłata miała by zastosowanie prewencyjne.

I wpłynęłoby to pozytywnie na szacunek do dokumentu jakim jest zaświadczenie z badania ;)

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, michal_k napisał:

Stacja pobiera opłaty przewidziane przepisami

A gdzie jest przepis o opłacie za badanie zabytkowego? A jednak stacja opłatę pobiera. Także są wyjątki od reguły i przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowej wersji cennika, która miała obowiązywać od momentu przejęcia nadzoru przez TDT była opłata za wydanie wtórnika zaświadczenia.

27 minut temu, mirek_handlarz napisał:
1 godzinę temu, danielg539 napisał:

literalnie też opłata się nie należy. 

Dlaczego ?

Dlatego, że:

Cytat

Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia...

A brak nalepki czy brak tabliczki znamionowej to ani zespół ani układ pojazdu więc jako takiej opłaty nie powinno się pobierać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mirek_handlarz napisał:

nie ale też nie istnieją przeszkody ku temu by taką opłatę zastosować

 

Zastosuj. A jak trafisz na mnie - tłumaczenie się przed nadzorem murowane :P

 

1 godzinę temu, mirek_handlarz napisał:

ale już zdarzali się klienci pobierający n-ty wtórnik.

 

Ile takich klientów było? Ile czasu to zajęło? Ile kosztowało?

 

Podejrzewam, że to jakiś znikomy procent badań i przedsiębiorca powinien mieć to wkalkulowane w koszty prowadzenia SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

Zastosuj. A jak trafisz na mnie - tłumaczenie się przed nadzorem murowane

Myślę, że to nie groźba - jestem pewien - język wszystko wyjaśnia ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, blakop napisał:

A jak kiedyś mi odbije wrócić do nadzoru

to mniemałem, że wreszcie będzie tam ktoś kompetentny i potrafiący nauczyć i pomóc w razie konieczności, a tu :sad:

9 godzin temu, blakop napisał:

macie prze....e

normalnie strach się bać :wink::faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, urzędy za byle papierek żądają opłaty, a np SKP to za darmo mają wydawać duplikaty, robić BT zabytków i robić wiele innych rzeczy, bo teoretyk w sejmie nie przewidział tego w cenniku. Nawet podwyżek cen BT nikomu się nie chce zmienić, bo dotyczy to innych podmiotów.

A co do opłaty za duplikat nie ma zakazu, ani nakazu - więc  co nie jest zabronione jest dozwolone, Choć pewnie interpretacji będzie tyle co forumowiczów. A są SKP, które robią BT poniżej cen urzędowych i nikt z nadzoru tego nie widzi. Trochę to śmieszne co piszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wolf napisał:

No właśnie, urzędy za byle papierek żądają opłaty

 

Przesadzasz. Na przestrzeni lat bardzo dużo czynności zostało zwolnionych z jakichkolwiek opłat. Oczywiście pytanie co rozumiesz pod pojęciem "papierek"... W dodatku byle jaki :)

A za badanie pojazdu zabytkowego możesz skasować nawet 1000 zł, więc nie mów, że ktoś każe robić to za darmo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.