Skocz do zawartości

Prędkościomierz mph


sven

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, aboz napisał:

A jak masz motocykl sportowy (...)

No OK. Ale tam nic innego nie wprowadza Ciebie w " błąd ", a w tym przypadku " dla niewtajemniczonych " po gałach wali prędkość z tego głównego zegara, który jest wyskalowany w MPH - a ten " kilometrowy " jest na obrotomierzu i można go wyłączyć. :smile:

Ps nie wyobrażam sobie mojej żony za sterem tego Volvo ( " bez zdradzenia " tajemnicy odczytu prędkości ) w terenie zabudowanym :silent::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - o ile jest homologowany i nie można go wyłączyć z pola widzenia kierującego

Godzinę temu, aboz napisał:

to też Cię to gryzie?

 

33 minuty temu, leski66 napisał:

Ps nie wyobrażam sobie mojej żony za sterem tego Volvo

Właśnie to jest powodem moich uwag - świadomość i poczucie prędkości w coraz to nowszych pojazdach jest istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa, pojazdem może poruszać się przypadkowy kierujący - który nie świadom niczego pokona "jak zawsze" ten sam zakręt przy 90 /h ale właśnie...mil  i 144 może okazać się tragiczne, czasem nawet ten duży licznik w słońcu jest słabo widoczny, a co dopiero cyferki na malutkim wyświetlaczu, które odczytuje w okularach.  Są tarcze podwójne, wymienne - koszt 100 kilka zł - czy ryzyko to jest tego warte?

Mało tego, że auto ma kierownicę po prawej i kierujący stara się zobaczyć cokolwiek przy wyprzedzaniu, to jeszcze kolejne ograniczenie...  Myślę, że prędkościomierz homologowany to nie cała powierzchnia licznika tylko jego konkretnie ustalona i umiejscowiona przestrzeń - siedząc wygodnie w fotelu - duże zegary są widoczne w polu widzenia - te małe na dolnym wyświetlaczu - zdecydowanie nie.  Czy to diagnosta ma brać odpowiedzialność za akceptowanie takiego rozwiązania jako prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak zawsze pokonujesz zakręty z ta samą prędkością ( czytaj z oczami wlepionymi w wskazania prędkościomierza), to i tak dziwne, ze jeszcze pobocza nie zaliczyłeś.

Dlatego twoje pytanie

48 minut temu, nesiasps napisał:

 - czy ryzyko to jest tego warte?

jest jak najbardziej na miejscu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz wymagania homologacyjne dla prędkościomierza i udowodnisz, że ten wyskalowany w km/h ich nie spełnia, to możesz nie uznać. Ja twierdzę, że jeśli fabrycznie w pojeździe jest zamontowany taki prędkościomierz, to musi mieć homo. Inaczej jego wyskalowanie mogłoby budzić wątpliwości.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to w ogóle za uwaga, że dla mnie jest coś "małe", więc tego nie uznaję, albo że moja żona by nie dała rady...

Widzę, że coraz więcej kierowców jak jedna Pani spod Poznania, co to ostatnio wjechała pod pociąg bo jak sama zeznała - dojeżdżając do przejazdu zauważyła, że pociąg zwalnia i trąbi, więc uznała, że ją przepuszcza.

Tok myślenia niektórych mnie powala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, nesiasps napisał:

Gdyby było np. tak... to tak:)

img00148-20100317-1131.jpg

Przyznam, że jeżeli licznik tak faktycznie wygląda to może być to mylące i to mocno. Raczej nie martwiłbym się tym, że ktoś wypadnie z zakrętu bo nikt w nie wchodzi w niego patrząc na licznik tylko każdy kierowca kieruje się swoim rozsądkiem. Raczej to kierowca może mieć pretensje do kogoś, że go policja wysuszyła. 

 

  

38 minut temu, blakop napisał:

Widzę, że coraz więcej kierowców jak jedna Pani spod Poznania, co to ostatnio wjechała pod pociąg bo jak sama zeznała - dojeżdżając do przejazdu zauważyła, że pociąg zwalnia i trąbi, więc uznała, że ją przepuszcza.

Masz link do jakiegoś artykułu prasowego ?

Edytowane przez sad_madman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, blakop napisał:

, że pociąg [...] trąbi, więc uznała, że ją przepuszcza

Tylko pogratulować pomyślunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie czasy to się do nich docieram.... jak chłopak lat 20 przyszedł żeby mu luftu dobić w kole rowerowym bo nie wie jak manometru użyć to trzeba być ostrożnym:)), jak kierowca do odry wjechał bo nawigacja tak prowadziła to

1 godzinę temu, sad_madman napisał:

nikt w nie wchodzi w niego patrząc na licznik tylko każdy kierowca kieruje się swoim rozsądkiem

może być różnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony ja pamiętam jak spotkałem kolesia, który wyjeździł 30h w nauce jazdy na ciężarówce i nie wiedział, że musi poczekać aż układ się napompuje (hamulce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, leski66 napisał:

a ten " kilometrowy " jest na obrotomierzu i można go wyłączyć

 

2 godziny temu, aboz napisał:

Jak znajdziesz wymagania homologacyjne dla prędkościomierza i udowodnisz, że ten wyskalowany w km/h ich nie spełnia, to możesz nie uznać

prędkościomierz jest wyskalowany tylko i wyłącznie w MPH - na moim obrazku umieściłem wskazania jak to mogło by wyglądać gdyby była homologacja na wersję analogowo/cyfrową, w tym aucie w polu (tarczy ) prędkościomierza jest tylko MPH i nic więcej - wskazanie km/h jest opcją na wyświetlaczu tarczy obrotomierza umieszczonego obok  i uważam, że to cyfrowe wskazanie nie można traktować jako  "homologowany prędkościomierz"  - w innych pojazdach tarcza jest podwójna i to ma sens. 

 

2 godziny temu, blakop napisał:

Tok myślenia niektórych mnie powala...

A ja tam staram się nie przewracać gdy głupoty gadają:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, blakop napisał:

(...) albo że moja żona by nie dała rady...

Nie no.... ręczę, że dla mojej żony byłaby to przysłowiowa " bułka z masłem " ....... :silent:

Z punktu widzenia BRD uparcie twierdzę, że różnie mogłoby to się skończyć :evil:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nesiasps napisał:

 

(...) jak to mogło by wyglądać gdyby była homologacja na wersję analogowo/cyfrową, (...)

Przeczytaj poniższe punkty:

Wskaźnik lub wyświetlacz prędkościomierza musi być umieszczony w bezpośrednim polu widzenia kierowcy i dobrze widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy. Zakres wskazywanych prędkości musi być wystarczająco szeroki, by obejmował maksymalną prędkość danego typu pojazdu, określoną przez producenta.

 

W przypadku pojazdów produkowanych w celu sprzedaży w kraju, w którym używa się angielskich jednostek miar i wag, na tarczy prędkościomierza należy również umieścić oznaczenia w milach na godzinę (mph); podziałka wskaźnika wynosi 1, 2, 5 lub 10 mph. Wartości prędkości są wskazywane na skali w odstępach nie większych niż 20 mph i rozpoczynają się od 10 lub 20 mph. Zaznaczone przedziały prędkości nie muszą być jednakowe.

 

Tyle jeżeli chodzi o wymogi homologacyjne w kwestii wizualnych. 

 

Edit:

Jest jeszcze jeden zapis który pojawił się w 2017 roku ale w dokumencie z 2018 już go nie widzę:

If a setting makes it possible for the driver to choose between the speed in km/h and mph (miles per hour), then the speed may be displayed only in either km/h or mph at any one time. The corresponding unit shall permanently be displayed.

Edytowane przez sad_madman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2020 o 21:11, sad_madman napisał:

Jest jeszcze jeden zapis który pojawił się w 2017 roku ale w dokumencie z 2018 już go nie widzę:

Jest faktycznie w tym miejscu

 5.2.1. W przypadku prędkościomierzy przeznaczonych dla pojazdów kategorii M, N, oraz L3, L4, L5 i L7 podziałka wskaźnika wynosi 1, 2, 5 lub 10 km/h. Liczbowe wartości prędkości zaznaczone są na tarczy w sposób następujący: jeżeli najwyższa wartość na tarczy nie przekracza 200 km/h, wartości prędkości należy podawać w odstępach nie większych niż 20 km/h. Jeżeli najwyższa wartość na tarczy przekracza 200 km/h, wartości prędkości wskazywane są w przedziałach nieprzekraczających 30 km/h. Wskazywane przedziały liczbowe prędkości nie muszą być jednakowe. Jeżeli ustawienia umożliwiają kierowcy wybór prędkości wyrażonej w km/h i mph, wtedy prędkość można podawać w danym momencie tylko w km/h lub mph. Odpowiednia jednostka musi być wyświetlana w sposób ciągły.

5.2.2. W przypadku pojazdów kategorii M, N, oraz L3, L4, L5 i L7 produkowanych w celu sprzedaży w kraju, w którym używa się angielskich jednostek miar i wag, na tarczy prędkościomierza należy również umieścić oznaczenia w milach na godzinę (mph); podziałka wskaźnika wynosi 1, 2, 5 lub 10 mph. Prędkość można podawać w danym momencie w km/h lub mph, pod warunkiem że ustawienie umożliwia kierowcy wybór pomiędzy prędkością wyrażoną w km/h lub mph, w którym to przypadku odpowiednia jednostka musi być podawana w sposób ciągły.

 na tarczy prędkościomierza należy również umieścić oznaczenia w milach na godzinę (mph) - właśnie w tym problem zauważam - jeżeli na tarczy są tylko mph to dla mnie to jest nie do przyjęcia w naszych warunkach - to prędkościomierz tylko na rynek angielski  i nie przekona mnie nikt że czarne jest czarne a białe jest białe:)) pomimo że gdzieś w innym miejscu jest "coś co pokazuje prędkość w km/h" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten prędkościomierz spełnia wszystkie warunki, a przede wszystkim

Cytat

5.2. Wskaźnik lub wyświetlacz prędkościomierza musi być umieszczony w bezpośrednim polu widzenia kierowcy i dobrze widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy. Zakres wskazywanych prędkości musi być wystarczająco szeroki, by obejmował maksymalną prędkość danego typu pojazdu określoną przez producenta.

Poza tym odmierza prędkość co 1 km/h, więc tym bardziej spełnia wymagania dotyczące podziałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli istnieje możliwość wyłączenia (luz zmiany na inną funkcję) z poziomu komputera pokładowego możliwości wyświetlania prędkości km/h z zgodnie z tym co wyżej napisałem wtedy licznik nie spełnia wymagań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Pacjent z USA Chevrolet Equinox 2019 1.5 173 KM  v max 183 - 225 km / h - klient przestawia komputer na km/h (firma robi to zgodnie z możliwościami softu) - ma taką możliwość.  Gdy w liczniku ustawione  jest  wskazanie  w MPH to skala pokazuje zakres 0-140  na prędkościomierzu analogowym , po przestawieniu na km/h skala dalej pokazuje 0-140, a zmienia sie tylko oznaczenie z mph na kmh,  po środku licznika jest czytelny prędkościomierz cyfrowy i tu prędkość odczytuje po przestawieniu w pełnym zakresie prędkości. Teraz taka sytuacja - klient jadąc z predkością 0-140 widzi, że oba wskazania (cyfrowy i analogowy) pokrywają się, ale przekracza 140 i prędkościomierz analogowy kończy skalę, natomiast cyfrowy  pokazuje prędkość faktyczną - czyli ponad 140 do v max - nie można wyłaczyć tego analogowego i nie można pozostawić wskazań w mph na analogowym w czasie gdy prędkościomierz cyfrowy wyskalowany w  km/h. Wg mnie może oszukać kierującego taka rozbieżność wskazań - jaka jest Wasza opinia?

Wg mnie  bepieczniej byłoby, gdyby cyfrowy odczyt podawał faktyczną predkość w km/h a ten analogowy w mph...  Nie dotarlem jeszcze do symetrycznych świateł mijania, których nie ma jak wymienić na EU ale póki co myślę nad tym prędkościomierzem.

w oryginale to wygląda tak

 

 

co innego gdyby to było jak w tym filmie w skali 0-260 (ten sam rocznik)

Edytowane przez nesiasps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy pod kątem badania, czy to jakaś "robota prywatna" jak powiadał Kobuszewski? Z punktu skp jeżeli przestawiony na km to jest ok. ale niesmak pozostaje. Jeżeli prywatnie to ten cyfrowy wyświetlacz podejrzewam nie musi wskazywać prędkości,  może pewnie wskazywać inne informacje, więc jeżeli jest jak myślę to  przykleić nalepkę  przeskalowaną na km i odczyt tylko z licznika analogowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak...tyle że dla tego modelu naklejki przeskalowanej nie uświadczysz  (może ktoś na zamówienie zrobi)

kupić tanio z USA i sprzedać problem diagnoście.... łatwizna - co tam symetryczne mijania, pseudo przeciwmgłowe paski w rozklejonych tylnych lampach, liczniki w mph - wszystko przecież jakoś jeździ a ja się czepiam

Edytowane przez nesiasps
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, nesiasps napisał:

Wg mnie  bepieczniej byłoby

O co chodzi z tym bezpieczniej?

140 km/h w zupełności mu wystarczy, a jak na autobahn wskoczy to tam go i tak prędkościomierz nie interesuje ;)

Bezpieczeństwem to tylko przy światłach bym się kierował i o jakość prac odtworzeniowych w obrębie struktury pojazdu miał szczególną troskę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirek_handlarz napisał:

140 km/h w zupełności mu wystarczy

Nieprawidłowo działający licznik prędkości wg Ciebie jest OK? Moim zdaniem dopuszczalna prędkość na drogach nie ma znaczenia - nie wskazuje prędkości w pełnym zakresie v max / pokazuje inne wskazania aniżeli na liczniku cyfrowym. 

Akurat asymetria świateł mijania w odniesieniu do symetrii świateł  w USA - jak dla mnie- ma mniejsze znaczenie dla bezpieczeństwa, ale oczywiście jest niezgodna z warunkami.  
 

Natomiast wstawiane paski ledowe świateł pseudo przeciwmgłowych do lamp tylnych zespolonych to dla mnie rzeźba niezrozumiała i zwykła głupota - bo zamiast dołożyć dodatkowe światło homologowane, niszczy lampy tylne / które tak czy inaczej również wymaganej homologacji na EU na nie posiadają/ 

Zresztą jak pasy lusterka siedzenia szyby a nawet opony… robota głupiego

Edytowane przez nesiasps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, nesiasps napisał:

Teraz taka sytuacja - klient jadąc z predkością 0-140 widzi, że oba wskazania (cyfrowy i analogowy) pokrywają się, ale przekracza 140 i prędkościomierz analogowy kończy skalę, natomiast cyfrowy  pokazuje prędkość faktyczną

Czy opisana sytuacja znana jest z autopsji? Czy to efekt logicznego rozumowania? Może po przekroczeniu 140 km/h licznik analogowy przestawia się na mph?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mirek_handlarz napisał:

Przecież masz sprawne wskazanie cyfrowe, gdzie tu jest problem

Widocznie są wątpliwości czy ten wyświetlacz należy uznać za prędkościomierz skoro producent obok umieścił tradycyjny ze wskazówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wojteczek napisał:

Widocznie są wątpliwości czy ten wyświetlacz należy uznać za prędkościomierz skoro producent obok umieścił tradycyjny ze wskazówką.

A może prędkościomierzem jest wyświetlacz, a wątpliwości należy mieć do tradycyjnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.