mirek_handlarz Napisano 24 Listopad 2023 Share Napisano 24 Listopad 2023 Ale czemu to nasze zmartwienie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 24 Listopad 2023 Share Napisano 24 Listopad 2023 Ale to nie jest zmartwienie. Czy jest możliwy w pełnym zakresie odczyt prędkości pojazdu w km/h? Jest! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 24 Listopad 2023 Share Napisano 24 Listopad 2023 3 godziny temu, danielg539 napisał: Czy to efekt logicznego rozumowania? Może po przekroczeniu 140 km/h licznik analogowy przestawia się na mph? To jest sprawdzone przez klienta na drodze - sam nabrał wątpliwości - nie przestawia się na mph po przekroczeniu 140 Zwyczajnie liczniki przewidziane na oba rynki mają skalę 0-260 i można je przestawiać w ustawieniach licznika - ten nie jest tak przystosowany a przestawienie odbyło się przez zewnętrzną firmę przez zmiany w programie / tak sądzę/ w zakresie możliwości tarczy analogowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 24 Listopad 2023 Share Napisano 24 Listopad 2023 Ciekawe ile zainkasowała ta firma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 24 Listopad 2023 Share Napisano 24 Listopad 2023 Spytam w poniedziałek bo zapewne wróci, możliwe, że uda się przestawić analog na wskazania tylko w mph, a cyfrowy będzie pokazywał km/h - tyle, że to wszystko jest i tak beznadziejne. Teraz przekonaj takiego klienta, że tym nie może jeździć jak dookoła „jakoś to się toczy” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 25 Listopad 2023 Share Napisano 25 Listopad 2023 Ja osobiście nie zwracam uwagi na licznik analogowy, używam tylko licznika cyfrowego. Dla mnie takie cos nie byłoby problemem no ale wiadomo co kierowca to inna opinia. No ale jakby nie patrzeć to ma on licznik wyskalowany w km/h. Może i analogowy się zamyka za szybko no ale nigdzie nie pisze do ilu ma być skala na analogowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 25 Listopad 2023 Share Napisano 25 Listopad 2023 Każdy jeździ jak mu wygodniej, jeden z nosem na kierownicy a inny prawie leży na fotelu. Robi badanie i ma wątpliwości, bo kto wie czy za jakiś czas ktoś mu nie zażyci poświadczenia nieprawdy. Moim zdaniem te wszystkie zabawki które gdzieś tam mamy na desce obok tradycyjnego prędkościomierza nie spełniają roli prędkościomierza, mimo że mogą wskazywać prędkość po odpowiednim ustawieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 25 Listopad 2023 Share Napisano 25 Listopad 2023 Godzinę temu, Logen napisał: no ale nigdzie nie pisze do ilu ma być skala na analogowym Zapewne musi zawierać zakres stosownie do możliwości pojazdu - gdyby był homologowany na EU to nie było by problemu. Klient widzi tylko naszą złośliwość ale gdyby ktoś mu wjechał w tył w czasie mgły i załóżmy stało by się nieszczęście - ranni, zabici - i powstaje temat lamp tylnych i ich widoczności bez homologacji EU z USA a do tego uszkodzonych na skutek nielegalnych pseudo przeciwmgłowych świateł wklejonych w te lampy… co by się dalej wydarzyło ? wiadomo - kierujący ma ważny przegląd i jechał zgodnie z przepisami na światłach przeciwmgłowych tylnych w warunkach, które tą jazdę umożliwiały - czysty jak łza… a co z diagnostą który to sprawność potwierdził ? kolejny temat kierujący przekracza prędkość i z prędkością 178 km/h wypada z łuku drogi prosto w drzewo - licznik z tarczą 0-140 - prokurator, zdjęcia - pieczątka w DR - no i jak myślisz ? Do kogo w nocy zapukają śledczy? Kto będzie wyjaśniał że ten cyfrowy był ustawiony w KM/h - jak to udowodnię? Tu nie chodzi o to jak to się ma do używania auta praktycznie tylko o to co może się stać w razie problemów - ktoś płaci 98 zł za pozbycie się odpowiedzialności - pytanie czy to jest odpowiednia cena za moje wątpliwości i ogólnie - czy to jest wystarczająca cena za którą odpowiedzialny i świadomy skutków swojego działania diagnosta wykonuje tego rodzaju badanie mierząc się z tego typu problemami na codzień ? Za 98 zł mogę jedynie wytłumaczyć klientowi dlaczego to auto nie powinno poruszać się legalnie po drogach w PL Jest noc - światła symetryczne i zbliżasz się do przejścia dla pieszych - nie zauważasz i potrącasz wkraczającego na pasy - pytanie czy kierujący bierze winę na siebie i wchodzi drzwiami do więzienia czy to diagnosta tymi drzwiami wejdzie - przecież jest pieczątka i wiedział że asymetria jest obowiązkowa i ma coś na celu… lub ma światła angielskie i oślepia przy dzwonie kierującego pojazdem z naprzeciwka:( to są moje wątpliwości za 98 zł Dobra… bez sensu - jest czas na reset Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 W dniu 25.11.2023 o 10:48, wojteczek napisał: wszystkie zabawki które gdzieś tam mamy na desce obok tradycyjnego prędkościomierza nie spełniają roli prędkościomierza, mimo że mogą wskazywać prędkość po odpowiednim ustawieniu. Spełniają, bo wskazują dokładnie to, co mają wskazywać. Mało tego, dzisiejsze prędkościomierze to ciekłokrystaliczne ekrany, które można konfigurować do woli i nawet po teoretycznym usunięciu grafiki prędkościomierza, wskazanie pozostaje na ekranie w innym miejscu właśnie w formie cyfrowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 Zapewne musi zawierać zakres stosownie do możliwości pojazdu - gdyby był homologowany na EU to nie było by problemu. Klient widzi tylko naszą złośliwość ale gdyby ktoś mu wjechał w tył w czasie mgły i załóżmy stało by się nieszczęście - ranni, zabici - i powstaje temat lamp tylnych i ich widoczności bez homologacji EU z USA a do tego uszkodzonych na skutek nielegalnych pseudo przeciwmgłowych świateł wklejonych w te lampy… co by się dalej wydarzyło ? wiadomo - kierujący ma ważny przegląd i jechał zgodnie z przepisami na światłach przeciwmgłowych tylnych w warunkach, które tą jazdę umożliwiały - czysty jak łza… a co z diagnostą który to sprawność potwierdził ? kolejny temat kierujący przekracza prędkość i z prędkością 178 km/h wypada z łuku drogi prosto w drzewo - licznik z tarczą 0-140 - prokurator, zdjęcia - pieczątka w DR - no i jak myślisz ? Do kogo w nocy zapukają śledczy? Kto będzie wyjaśniał że ten cyfrowy był ustawiony w KM/h - jak to udowodnię? Tu nie chodzi o to jak to się ma do używania auta praktycznie tylko o to co może się stać w razie problemów - ktoś płaci 98 zł za pozbycie się odpowiedzialności - pytanie czy to jest odpowiednia cena za moje wątpliwości i ogólnie - czy to jest wystarczająca cena za którą odpowiedzialny i świadomy skutków swojego działania diagnosta wykonuje tego rodzaju badanie mierząc się z tego typu problemami na codzień ? Za 98 zł mogę jedynie wytłumaczyć klientowi dlaczego to auto nie powinno poruszać się legalnie po drogach w PL Jest noc - światła symetryczne i zbliżasz się do przejścia dla pieszych - nie zauważasz i potrącasz wkraczającego na pasy - pytanie czy kierujący bierze winę na siebie i wchodzi drzwiami do więzienia czy to diagnosta tymi drzwiami wejdzie - przecież jest pieczątka i wiedział że asymetria jest obowiązkowa i ma coś na celu… lub ma światła angielskie i oślepia przy dzwonie kierującego pojazdem z naprzeciwka:( to są moje wątpliwości za 98 zł Dobra… bez sensu - jest czas na resetPozostaje zamontować ogranicznik prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 Godzinę temu, mirek_handlarz napisał: ogranicznik prędkości. najlepiej ogranicznik świadomości dignoście i klient będzie zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 Nie gniewaj się, to nie wybieg w Twoją stronę, zupełnie poważnie takie rozwiązanie problemu widziałbym dla klienta. Bo widzisz, martwisz się o konsekwencje dopuszczenia pojazdu, a obawiam się, że samo grzebanie (programowanie) oraz naklejanie czego kolwiek na tarczę prędkościomierza zupełnie odpada w świetle przedstawionych przez Ciebie wątpliwości związanych z ewentualną odpowiedzialnością za dopuszczenie do ruchu takiego pojazdu. Ogranicznik wydaje się najbezpieczniejszym paradoksalnie rozwiązaniem. Dla obcego - niezwiązanego z pojazdem, przygodnego kierującego widok tarczy wyskalowanej do 140 km/h powinien być wyraźnym sygnałem, że więcej nie pojedzie. Dodatkowa naklejka na szybę z informacją o ograniczeniu prędkości i koniec tematu.Próba przeskalowania wskazań "zegara", może wymagać ingerencji mechanicznej w układ prędkościomierza, a skoro wiemy, że producent nie przewidział "licznika" na Europę, a na to wychodzi to co jest najrozsądniejszym rozwiązaniem.Chyba, że "firma" daje niepodważalny dokument na swoje usługi? Ale jaki? Opinię rzeczoznawcy, która i tak koniec końców... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 50 minut temu, mirek_handlarz napisał: że producent nie przewidział "licznika" na Europę Popatrz tu - są takie i pewno idzie nabyć ale lepiej dać to na głowę diagnoście i po sprawie 52 minuty temu, mirek_handlarz napisał: Nie gniewaj się nie mam przecież powodów - dzięki za dyskusję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 A to zmienia postać rzeczy, często u nas klient próbuje ściemniać, że jakiś podzespół "nietypowy - w rozumieniu rzadko usterkowy" jest niedostępny, w 99 procentach udaje się przy kliencie w mniej niż minutę znaleźć na popularnym serwisie i pada pytanie czy mu zamówić? Wszystko grzecznie i bez sarkazmu oczywiście bo rozumiemy, że nie wszyscy są z internetem za pan brat Najwięcej kłopotów z kupowaniem części i naprawianiem mają obecnie 20-to kilku latki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 sprawdziłem - godzinę po minie już zalegalizował pojazd na innej stacji - i jak ma klient wierzyć, że się nie czepialem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 6 godzin temu, aboz napisał: Spełniają, bo wskazują dokładnie to, co mają wskazywać A ja głupi kupiłem zegary i jeszcze za sparowanie z ECM zapłaciłem, jak na zegarami mam fabrycznego boom-boxa z GPS. Skoro tak to klienci dobrze mi mówili: -Przecież mam smartfonie, widzę jak szybko jadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 15 godzin temu, aboz napisał: W dniu 25.11.2023 o 10:48, wojteczek napisał: wszystkie zabawki które gdzieś tam mamy na desce obok tradycyjnego prędkościomierza nie spełniają roli prędkościomierza, mimo że mogą wskazywać prędkość po odpowiednim ustawieniu. Spełniają, bo wskazują dokładnie to, co mają wskazywać. W mojej ocenie kluczowy jest ten wskaźnik prędkości, którego wskazania są ciągle widoczne. Zwykle będzie to licznik analogowy a wskaźnik cyfrowy zwykle można przełączyć na wskazania innej funkcji np. przebiegu dziennego czy zużycia paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.