Skocz do zawartości

Ciągnik samochodowy kategorii N3 z naczepą O4 ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No pewnie, że może. Wyraźnym przykładem powinien być MEMU.

Mi idzie o to, że przydział odpowiedniego typu ma wynikać z badania po całości zrobionego, a nie na zasadzie: panie diagnosta daj pan spokój, bo ja ino ropę będę woził. Według mnie nie można wykreślać z powodu klienckiego kaprysu możliwości transportowych danego samochodu. Za dużo w tym wszystkim klienckich wymuszeń, sugestii, podpowiedzi. Nie tylko w tym temacie, ale ogólnie. Jest badanie zdefiniowane w ustawie, w rozporządzeniu rozłożony jego sposób oraz zakres i nigdzie ani pół słowa o roli klienta w tej sprawie. Sio do poczekalni i po temacie.

A literatura forum dowodzi, że diagnosta to ten ostatni w łańcuchu pokarmowym. Tu go klient szkoli co ma wykonać, co ma zrobić, tam szofer naciska na pozytywa, a panienka z okienka audytuje zaświadczenia, bo jeden z drugim nie wie co wpisać... Sprawa co najmniej dziwna. :?

 

Za wiele tych adeerów nie przeszło przez moje ręce. Większość stanowiły ciągniki. A ciągnik jak to ciągnik jest w miarę uniwersalnym rozwiązaniem i oprócz MEMU, to wszystkie warunki spełnia. Mowa o tych, które ja przeleciałem.

Wiadomo, że EX/II nie spełnia warunków dla EX/III i na odwrót. Samodzielnym typem może być AT bo nie spełnia tego co FL. Ale już FL spełnia swoje warunki jak i warunki dla AT, także w zaświadczeniu dla FL zostawiłbym nie skreślone również AT. Tak to widzę. Ja, diagnosta tak to widzę. Nie petent, nie kierowca, nie klient.

Napisano
30 minut temu, Paprock napisał:

Ale już FL spełnia swoje warunki jak i warunki dla AT, także w zaświadczeniu dla FL zostawiłbym nie skreślone również AT. Tak to widzę

Nom też tak to widziałem i uważałem za logiczne aż musiałem zaświadczenie poprawić bo d....l z TDT-u odrzucił...a za miesiąc z kolejnego oddziału na poprawkę wysłali z tego samego powodu.Od tego momentu przestałem się z koniem kopać i skreślam te co poniżej.

Napisano
37 minut temu, Paprock napisał:

No pewnie, że może

A nie mówiłem ?

 

4 minuty temu, yogi1984 napisał:

TDT-u odrzucił

Generalnie dla FL zostawiałem tylko FL i nigdy żadne zaświadczenie nie wróciło. 

45 minut temu, Paprock napisał:

Wiadomo, że EX/II nie spełnia warunków dla EX/III i na odwrót

Co nie spełnia... Ostatnio osobiście trzymałem oświadczenie producenta dla skrzyni z plandeką o spełnieniu wymagań EX/II i EX/III. ?

Napisano

A ta skrzynia z plandeką, to aby wojskowa nie była? :silent:

I na tym zakończę temat! :evil:

Napisano
6 minut temu, Paprock napisał:

aby wojskowa nie była?

Nie ma znaczenia w przypadku pojazdów zarejestrowanych w zasadzie od 2013 r. nawet w tej instytucji pojazdy muszą spełniać wszystkie wymagania ADR. 

Napisano

Dziwy nad dziwami... :biggrin: Cuda nad cudami... :biggrin:

Mam homo naczepy na AT, FL, OX, a Świadectwo Dopuszczenia EX/II, EX/III, FL, OC, AT, MEMU.

Napisano

Widzisz Parocku to się nazywa demokracja. A my tu dysputę na siedem stron jeden typ czy dwa... 

Napisano

Sprawa jest moim zdaniem prosta - podzielam tu całkowicie zdanie Paprocka - klient powinien powiedzieć tylko tyle, że przyjechał na badanie, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 9. Nic więcej. Resztę wykonuje diagnosta, który sprawdza wszystkie warunki, a następnie odpowiednie wykreśla.

Napisano

Ja też jestem tego zdania. Diagnosta wykonuje badanie i wykreśla kategorie, których pojazd nie spełnia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.