Skocz do zawartości

Zmniejszenie DMC z 5000 na 3500kg


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Próbowałem znaleźć tytułowy temat na forum, ale nie powiodło mi się. Sprawa wygląda następująco. Samochód ciężarowy Mercedes Sprinter. Na TZ ma wartosć F.1 równą 5000 kg. W DR (holenderskim) F.1 5000, F.2 3500 kg. Czy my również możemy wpisać do DIP-u , bez wnikania w szczegóły dotyczące powodu obniżenia DMC, dane z zagranicznego DR. Mam tu pewne wątpliwosci, ponieważ skoro MMC wynosi 5000 kg, to jaką mamy podstawę do obniżenia wartosci DMC do 3500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że klient nie ma prawa jazdy odpowiedniego i chce sobie badaniem umożliwić jazdę Sprintkiem na legalu ? i to takie jego widzimisię ?

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, emeryt napisał:

skoro MMC wynosi 5000 kg, to jaką mamy podstawę do obniżenia wartosci DMC do 3500 kg.

 

Żadnej. DMC ustalasz na podstawie polskich przepisów, czyli wyjdzie 5000 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michal_k poproszę o dokształcenie mnie, w jednym miejscu napisałeś: 

Cytat

Zmiana DMC w SAM-ie jest możliwa w górę i w dół.

  ponieważ:

 

Cytat

 

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

 

Załącznik nr 2 - dział II do rozporządzenia w sprawie badań.

 


 

natomiast w innym temacie tak :

 

Cytat

 

skoro MMC wynosi 5000 kg, to jaką mamy podstawę do obniżenia wartosci DMC do 3500 kg.

 

Żadnej. DMC ustalasz na podstawie polskich przepisów, czyli wyjdzie 5000 kg.

 

 

 

gubię się w tym :confused:

 

czy problem polega na tym, że jak fabryczny to nic przy masach nie wolno majstrować, a jak SAM to i owszem? ale dlaczego przy fabrycznym w dół nie można?

no chyba żeby ktoś inny chciał pomóc to, plissssss.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale przepis mówi o fabrycznym że masa nie może przekraczać (być większa), ale dlaczego nie może być mniejsza? chyba że należy czytać " nie może przekraczać" nie może być inna niż fabrycznie ustalono. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty  jak na ryby się skradasz i masz rów czy tam fosę po scyzorykowatemu do przekroczenia, to ino w jedną stronę przekraczasz, a na zad to na około wracasz?

A jak temperatura constans ma zero stopni, ale czasami wskazówka pokaże plus 10 , a czasami minus 10, to ile razy i o ile stan zera był przekroczony?

Gdzieś jest jakieś przekonanie, zakorzenienie, że jak przekroczyć to tylko w górę. A jak zamiast do mieszkania na drugim piętrze wszedłem do piwnicy, to przekroczyłem poziom parteru?

Tylko mi nie gadaj, że piwnicę mam na pierwszym piętrze! :evil:

A jak Ci powiem, że masz mi oddać równą równiuteńką stówę z naciskiem żebyś nie przekroczył w żadną stronę tej wartości, a Ty mi wciskasz pięć dych, to jak to się ma do przekroczeń?

A tak ogólnie znana tolerancja plus/minus co oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cezary napisał:

gubię się w tym

 

DMC określone w zagranicznym DR dla nas "nie istnieje". Należy określić DMC na podstawie polskich warunków technicznych. A warunki techniczne ograniczają DMC do:

- 18000 kg (samochód 2-osiowy)

- MMC.

 

Skoro MMC nie przekracza 18000 kg to DMC będzie równe MMC.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, michal_k napisał:

 

DMC określone w zagranicznym DR dla nas "nie istnieje". Należy określić DMC na podstawie polskich warunków technicznych. A warunki techniczne ograniczają DMC do:

- 18000 kg (samochód 2-osiowy)

- MMC.

 

Skoro MMC nie przekracza 18000 kg to DMC będzie równe MMC.

 

I to jest moim zdaniem najbardziej trafne uzasadnienie.:ok

Edytowane przez emeryt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.