emeryt Napisano 17 Październik 2019 Share Napisano 17 Październik 2019 Witam . Próbowałem znaleźć tytułowy temat na forum, ale nie powiodło mi się. Sprawa wygląda następująco. Samochód ciężarowy Mercedes Sprinter. Na TZ ma wartosć F.1 równą 5000 kg. W DR (holenderskim) F.1 5000, F.2 3500 kg. Czy my również możemy wpisać do DIP-u , bez wnikania w szczegóły dotyczące powodu obniżenia DMC, dane z zagranicznego DR. Mam tu pewne wątpliwosci, ponieważ skoro MMC wynosi 5000 kg, to jaką mamy podstawę do obniżenia wartosci DMC do 3500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 17 Październik 2019 Share Napisano 17 Październik 2019 (edytowane) Rozumiem że klient nie ma prawa jazdy odpowiedniego i chce sobie badaniem umożliwić jazdę Sprintkiem na legalu ? i to takie jego widzimisię ? Edytowane 17 Październik 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Październik 2019 Share Napisano 17 Październik 2019 Godzinę temu, emeryt napisał: skoro MMC wynosi 5000 kg, to jaką mamy podstawę do obniżenia wartosci DMC do 3500 kg. Żadnej. DMC ustalasz na podstawie polskich przepisów, czyli wyjdzie 5000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 17 Październik 2019 Share Napisano 17 Październik 2019 4 godziny temu, Rafi90 napisał: klient nie ma prawa jazdy odpowiedniego no to trzeba mu powiedzieć, żeby sobie zrobił kursik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 18 Październik 2019 Share Napisano 18 Październik 2019 @michal_k poproszę o dokształcenie mnie, w jednym miejscu napisałeś: Cytat Zmiana DMC w SAM-ie jest możliwa w górę i w dół. ponieważ: Cytat 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. Załącznik nr 2 - dział II do rozporządzenia w sprawie badań. natomiast w innym temacie tak : Cytat skoro MMC wynosi 5000 kg, to jaką mamy podstawę do obniżenia wartosci DMC do 3500 kg. Żadnej. DMC ustalasz na podstawie polskich przepisów, czyli wyjdzie 5000 kg. gubię się w tym czy problem polega na tym, że jak fabryczny to nic przy masach nie wolno majstrować, a jak SAM to i owszem? ale dlaczego przy fabrycznym w dół nie można? no chyba żeby ktoś inny chciał pomóc to, plissssss. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Październik 2019 Share Napisano 18 Październik 2019 Cezary! Raz jest mowa o SAMIE, a raz mowa o FABRYCZNYM aucie! No tak jak mówią wyżej przepisy przywołane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 18 Październik 2019 Share Napisano 18 Październik 2019 no ale przepis mówi o fabrycznym że masa nie może przekraczać (być większa), ale dlaczego nie może być mniejsza? chyba że należy czytać " nie może przekraczać" nie może być inna niż fabrycznie ustalono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Październik 2019 Share Napisano 18 Październik 2019 A Ty jak na ryby się skradasz i masz rów czy tam fosę po scyzorykowatemu do przekroczenia, to ino w jedną stronę przekraczasz, a na zad to na około wracasz? A jak temperatura constans ma zero stopni, ale czasami wskazówka pokaże plus 10 , a czasami minus 10, to ile razy i o ile stan zera był przekroczony? Gdzieś jest jakieś przekonanie, zakorzenienie, że jak przekroczyć to tylko w górę. A jak zamiast do mieszkania na drugim piętrze wszedłem do piwnicy, to przekroczyłem poziom parteru? Tylko mi nie gadaj, że piwnicę mam na pierwszym piętrze! A jak Ci powiem, że masz mi oddać równą równiuteńką stówę z naciskiem żebyś nie przekroczył w żadną stronę tej wartości, a Ty mi wciskasz pięć dych, to jak to się ma do przekroczeń? A tak ogólnie znana tolerancja plus/minus co oznacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Październik 2019 Share Napisano 18 Październik 2019 1 godzinę temu, cezary napisał: gubię się w tym DMC określone w zagranicznym DR dla nas "nie istnieje". Należy określić DMC na podstawie polskich warunków technicznych. A warunki techniczne ograniczają DMC do: - 18000 kg (samochód 2-osiowy) - MMC. Skoro MMC nie przekracza 18000 kg to DMC będzie równe MMC. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 18 Październik 2019 Share Napisano 18 Październik 2019 31 minut temu, michal_k napisał: Skoro MMC nie przekracza 18000 kg to DMC będzie równe MMC w sumie proste, tylko trzeba to skumać, już teraz wiem, dzieki @michal_k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emeryt Napisano 18 Październik 2019 Autor Share Napisano 18 Październik 2019 (edytowane) 5 godzin temu, michal_k napisał: DMC określone w zagranicznym DR dla nas "nie istnieje". Należy określić DMC na podstawie polskich warunków technicznych. A warunki techniczne ograniczają DMC do: - 18000 kg (samochód 2-osiowy) - MMC. Skoro MMC nie przekracza 18000 kg to DMC będzie równe MMC. I to jest moim zdaniem najbardziej trafne uzasadnienie. Edytowane 18 Październik 2019 przez emeryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.