Skocz do zawartości
ddaro

nowe ramy produkowane do nissan patrol

Rekomendowane odpowiedzi

ddaro

taki temat mnie spotkał, przyjechał pan zapytać czy jak kupi taka ramę i nabije na niej numery po opini rzeczoznawcy, na SKP, zgodnie z decyzją Starosty , to nie będzie miał póżniej problemów na przeglądzie...

http://iodshop.pl/index.php?id_product=57&controller=product&id_lang=1&fbclid=IwAR3Phf57e9HdfL8_A_z0Vu48_CliwARnE-UyXgVVYCMevpi-rK6ADmGeB-I

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos

Jeśli te numery nabije mu diagnosta na podstawie decyzji administracyjnej, to wszystko odbędzie się w literze prawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
keymil7

Przecież jest napisane w ogłoszeniu:

"W pełni legalny proces rejestracji!"🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ddaro

nabije na ramie która raczej nie przeszła badań homologacyjnych, a w opini rzeczoznawcy bedzie że poprzedni skorodowany...ale to mi raczej pod ,,szczepa" podpada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
23 minuty temu, ddaro napisał:

która raczej nie przeszła badań homologacyjnych

Nie raczej , a na pewno ( pozwoliłem sobie zadzwonić ) !;-)

 

25 minut temu, ddaro napisał:

ale to mi raczej pod ,,szczepa" podpada

Może obaj tkwimy w błędzie, bo moje zdanie jest takie samo. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ddaro

teraz trzeba uważać, bo kilka tych ram już sprzedali w Polsce,  ta firma jezdzi i robi prezentacje mówiac że wszystko legalnie się załatwia, i trafią do nas na SKP wcześniej czy póżniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Myślę ,że nie będzie problemu z odróżnieniem.Zamieszczają logo firmy.

rama.jpg

Edytowane przez wadi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

Tylko najlepsze jest w tym wszystkim to że prawdopodobnie ta rama jest dużo lepsza niż oryginał który już parę lat wypracowanych w Pajero ma. Wiadomo brak jakiejkolwiek homologacji  ale czy jest ona gorsza od homolgowanej oryginalnej  5x spawanej 20-sto letniej ramy? Raczej nie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebeklca

Nawet nie prawdopodobnie ,a 150% ta rama jest lepsza niż oryginał. Seryjna rama to śmietnik który potrafi pękać w najmniej oczekiwanych miejscach. Daj Panie Boże ,żeby każdy patrol w naszym kraju miał zmienioną na tą z ogłoszenia. Zresztą chyba każdy kto bawi się w off-road kojarzy tą firmę i nigdy nie słyszałem ,żeby ktoś miał o nich złe opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Cytat

Myślę ,że nie będzie problemu z odróżnieniem.Zamieszczają logo firmy.

Fakt, goła rama to problemu nie ma,  jednak skąd pewność, ze to logo będzie łatwo widoczne po założeniu wszystkich części ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

Wk daje skierowanie  na wykonanie nr

po wymianie na  nową  ramę  bez nr fabrycznego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

W czym Wy w ogóle macie problem w tej sprawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

No ja mam problem w tym :

- czy po zamontowaniu ramy bez homologacji do w/w pojazdu nie rodzi się z tego pojazdu " SAM " ?

- czy WK na podstawie faktury zakupu ramy ( bez homologacji i żadnych norm specyfikacji np. CE ) może wystawić decyzję o naniesieniu nowych cech identyfikacyjnych ?

:oops:

------------------------------------------

 tak na marginesie

Art. 70g.

6. Zakazuje się wprowadzania do obrotu nowego przedmiotu wyposażenia lub części bez wymaganego odpowiedniego świadectwa homologacji typu albo zezwolenia na dopuszczenie do obrotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wacek
17 minut temu, leski66 napisał:

tak na marginesie

Art. 70g.

skoro jest decyzja na nadanie nr to raczej sprawdzają czy ma homologację 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

No decyzja może i jest ....... ale homologacji no 100% brak.

Brak też zezwolenia na dopuszczenie do obrotu. ;-)  ( w 5 - tym poście o tym pisałem ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
14 minut temu, Wacek napisał:

skoro jest decyzja na nadanie nr to raczej sprawdzają czy ma homologację 

Mało kto w WK zna ten przepis i chyba brak podstaw do wymagania potwierdzenia obecności homo.

Cytat

§ 10.
1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust. 1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.

Warto dotrzeć do tych przepisów i sprawdzić czy ramy są na liście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
4 godziny temu, ddaro napisał:

nabije na niej numery po opini rzeczoznawcy

 

Opinia w ogóle nie jest wymagana. Przy wymianie ramy na ramę bez numeru WK wydaje decyzję o nadaniu numeru na podstawie dowodu własności ramy. WK nie sprawdza żadnej homologacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Myślę że połowa tych aut przyjedzie z nową ramą, numerami nabitymi przez fachurę i nawet pojęcia nie będziecie mieć że to już nie oryginał :bye: I ja pewnie też nie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Tam były przerabiane podobne tematy trącające o ramy:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9903-wymiana-ramy-nissan-patrol/&do=findComment&comment=182442

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9813-corvette/&do=findComment&comment=179893

Trochę o Nissanie, trochę o Corvecie. Od tamtej pory nic się raczej nie zmieniło co do wymiany ramy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

Ok,ok, ale mi idzie o to , że ;-)

4 godziny temu, leski66 napisał:

- czy po zamontowaniu ramy bez homologacji do w/w pojazdu nie rodzi się z tego pojazdu " SAM " ?

Producenckich dokumentów brak ( całkiem nowo wytworzona - czyli własna konstrukcja ) czy nie " trąca " ten pojazd o SAM-a ? ( oczywiście po zmontowaniu ):oops:

 

65) pojazd marki „SAM” - pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy, konstrukcji własnej;

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

W nadwoziu samonośnym inne elementy pełnią funkcję ramy. Przy naprawach blacharskich są stosowane tak zamienniki jak i oryginały progów, podłużnic, nadkoli, wzmocnień, belek, kratownic...

Wracamy do tematu.

Jak na tej ramie poskłada samochód z elementów od Patrola, to mu wyjdzie replika, która zostanie zarejestrowana jako SAM

Ale jak tej ramy użyje jako części zastępującej zgniłą ramę Nissana Patrola, to będzie miał Patrola z wymienioną ramą.

Ta rama może być wykorzystana jako konstrukcja "własna" do budowy SAMA. Jak również może być wykorzystana jako część zamienna usprawniająca żywot Patrola.

 

Kiedyś pracowałem w firmie, co non stop ramy były wymieniane. A z tego powodu, że były pokrzywione, popękane, nadwyrężone - autoryzowana naprawa była nieopłacalna, a może nawet i technologia klepania nie została opracowana - to w celu zabezpieczenia przed ponownym użyciem pole numerowe z VINEM było wycinane palnikiem. A jak ogólnie wiadomo, spotkać pojazd z naruszonym polem numerowym zawsze wróży kłopoty. Więc ramy okazywały się niepotrzebne nikomu i spokojnie trafiały do skupu złomu. Dzięki takie gospodarce surowców wtórnych załoga miała zawsze zabezpieczony papier toaletowy. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
8 godzin temu, Paprock napisał:

Ta rama (...)

(...) może być wykorzystana jako część zamienna usprawniająca żywot Patrola.

I tu zgodzić się nie mogę, ponieważ :

- brak jakichkolwiek dokumentów wytworzenia tej ramy ( oprócz faktury ) :

     - badania wytrzymałościowe, materiałowe, spawalnicze

     - brak producenckiego potwierdzenia, że rama spełnia " kryteria ramy"

Wcale nie twierdzę, że tematowa rama nie jest nawet lepsza od oryginału, ale wymienione braki, skromnie powiem przekreślają ten " towar " jako część zamienną.:wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Tak samo montaż niektórych używanych części jest zabroniony a i tak  większość ludzi zakłada i takich aut jeździ pełno . Takie realia 😀

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
1 godzinę temu, leski66 napisał:

Wcale nie twierdzę, że tematowa rama nie jest nawet lepsza od oryginału, ale wymienione braki, skromnie powiem przekreślają ten " towar " jako część zamienną.:wink:

 

- ale dlaczego zaraz brak? Może gościu klepie E w kółeczku z dopiskiem [Made in leski 66] - hand made manufactured.

 

 

9 godzin temu, simple napisał:

A gdyby pójść krok dalej? Wymieniłbym sobię karoserie w moim starym Fordzie, zamiast robić łatę na łacie ;)

 

- ale jaki problem skoro taka karoseria może być nienumerowanym nadwoziem.

 

USTAWA ZABRANIA: wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.