sebeklca Napisano 6 Listopad 2019 Napisano 6 Listopad 2019 Witam. Otóż ostatnio otrzymałem odpowiedź ,że w sytuacji kiedy na badaniu pojawia się wóz i widnieje w CEP informacja o tym ,że brak aktualnych badań nie musimy żądać pokwitowania wystawionego przez służbę. I wszystko było by doskonale zrozumiałe ,gdyby nie dzisiejsza sytuacja. W CEP stoi brak badań ,a zaświadczenie w pełni zapisane usterkami. Miałem również sytuację w której w CEP widniał "Zagrożenie bezpieczeństwa" ,a na zaświadczeniu Brak aktualnych badań. Czy to wina mojego oprogramowania czy też może mojej błędnej interpretacji. Cytuj
Rafi90 Napisano 6 Listopad 2019 Napisano 6 Listopad 2019 No przecież pisze BRAK BADANIA TECHNICZNEGO, a co poza no to dodatkowo do sprawdzenia, więc w sumie i tak OBT robisz. Ja kiedyś z kolei miałem klienta , stałego w sumie , który miał pokwitowanie za wyciek płynu i brak któregoś światła. Skierowanie z przed tygodnia a w Cepie nic, zero śladu że DR zatrzymany Cytuj
adam1501 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 10 godzin temu, Rafi90 napisał: więc w sumie i tak OBT robisz. + usterki. Cytuj
blakop Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 No właśnie. A nie starczy samo OBT skoro w jego zakresie i tak jest już sprawdzenie tych elementów? Cytuj
adam1501 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Logicznie rzecz ujmując tak, niestety 4.1 cennikowe nie pozostawia wyboru. Chyba, że policjant ma prawo wpisania usterek bez skierowania na badanie dodatkowe. Cytuj
sebeklca Napisano 7 Listopad 2019 Autor Napisano 7 Listopad 2019 Myślę ,że w tym przypadku faktycznie OBT jest wystarczające. Bo jak ? 99 + 20 zł od każdej usterki ? Cytuj
yogi1984 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 5 minut temu, sebeklca napisał: Bo jak ? 99 + 20 zł od każdej usterki ? Ja tylko kasuje za samo OBT,ale fakt niektórzy właśnie tak liczą nawet podwójnie wtedy przegląd potrafi wyjść. Baaaa czasem nawet drożej policzą niż za OBT plus pokolizji. Cytuj
aboz Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 39 minut temu, blakop napisał: A nie starczy samo OBT skoro w jego zakresie i tak jest już sprawdzenie tych elementów? Jak sam wiesz PORD mówi, że "niezależnie" od OBT wykonuje się się DBT skierowanego przez OKRD za warunki techniczne. I nawet teza o braku skierowania (nie widać, ale można założyć, że go nie ma) legnie w gruzach, bo na pouczeniu stoi, że pokwitowanie jest jednocześnie skierowaniem. A tabela opłat nie wspomina, że kwota nie może być wyższa niż OBT, jeśli powstała z l.p. 1 i 4. To tak po prawie. Zdrowy rozsądek nakazuje przyjąć OBT za wystarczające. Tyle tylko, że wielokrotnie odblokowanie DR po wypadku, WK i OKRD dokonuje po przedstawieniu zaświadczenia z samego OBT, nie biorąc pod uwagę, że zakres badania dodatkowego jest szerszy. Cytuj
Rafi90 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Jak mam pojazd po kolizji, wypadku, a nie są wpisane usterki/ uszkodzenia to mogę przyjąć 94+ 99 bo tak naprawdę jeśli nie mam wpisanego zakresu uszkodzeń w pokwitowaniu, to skąd mam wiedzieć że tylko układ kierowniczy, zawieszenie i geometria ucierpiały? Cytuj
Andrzej65 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 14 minut temu, Rafi90 napisał: to mogę przyjąć 94+ 99 94 +1 jak najbardziej a to 99 to niby z jakiej okazji. 15 minut temu, Rafi90 napisał: Jak mam pojazd po kolizji, wypadku, ..... jeśli nie mam wpisanego zakresu uszkodzeń w pokwitowaniu, zakres masz w rozporządzeniu i nie musi być na pokwitowaniu Cytuj
Mecher Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 (edytowane) 11 minut temu, Andrzej65 napisał: 94 +1 jak najbardziej a to 99 to niby z jakiej okazji. Bo takie wytyczne kiedyś naskrobało ministerstwo ? A dokładnie w 2016 roku ... Edytowane 7 Listopad 2019 przez Mecher Cytuj
Rafi90 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 (edytowane) 17 minut temu, Andrzej65 napisał: 94 +1 jak najbardziej a to 99 to niby z jakiej okazji. § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art.81 ust. 11 ustawy: 1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt0–10 działu I załącznika nr1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek; 2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt0–10 działu I załącznika nr1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr2 do rozporządzenia \ Przeczytaj dobrze Edytowane 7 Listopad 2019 przez Rafi90 Cytuj
Paprock Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 No właśnie: 3 minuty temu, Rafi90 napisał: Przeczytaj dobrze - bo https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14921-pyt-opisowe-z-egzaminu-adr/&do=findComment&comment=280449 Cytuj
sebeklca Napisano 7 Listopad 2019 Autor Napisano 7 Listopad 2019 A co w sytuacji ,gdy w CEP stoi "Brak aktualnych badań" ,a na zaświadczeniu jest Brak badań i 9 usterek. Wtedy suma usterek przekracza koszt OBT. Czyli robimy OBT ze względu na brak aktualnych badań i DBT które będzie kosztowało 98 ? Czyli 98 + 98 ? Troszkę to jest nie jasne i wolałbym upewnić się w swoich interpretacjach. Cytuj
Paprock Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 @Rafi90, jak masz ochotę, to możesz stosować historyczne wytyczne. Ładu i tak nie dojdzie. Sama tabela opłat jest zredagowana nijako, a co dopiero mówić o (nad)interpretacjach. Co do posta @sebekca, to w odnośnikach stoi: "opłata obowiązuję również przy okresowym badaniu technicznym". Poza tym całkiem tej rozpiski nie kapuję co do nie przekroczenia 98 złotych skoro w liczbie porządkowej 1 tabeli stoi i 395 złotych. Także proponuję przemyśleć, kto z kim pije, kto z kim tańcuje. Nie pierwszy i nie ostatni patentowy zestaw wytycznych podobnie jak wymysły iksowania do zaświadczenia numerów rejestracyjnych. Cytuj
yogi1984 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Może się nie znam ale w uwagach cennika stoij jak byk że badania z 4.1 oraz 5.1 nie mogą przekroczyć opłat z lp.1 w tych samych uwagach jest też które dodatkowo płatne badania są przy okresowym i badań z 4.1 i 5.1 jakoś zaznaczonych tam nie widzę. Cytuj
Paprock Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Nie rozumiem. Z resztą nie ważne. Było w marcu przerabiane: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13583-elektroniczne-zatrzymanie-dowodu-rejestracyjnego-po-1102018-r/&do=findComment&comment=269484 Cytuj
yogi1984 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Wiem że było przerabiane i co to przyniosło? Jakie wnioski? Dalej każdy liczy jak chce. Cytuj
janopassat Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 1. POKWITOWANIE I WYMIENIONE USTERKI Sprawdzamy cały układ w którym stwierdzono usterkę, pozycja 4.1 20 zł + 1 zł CEPiK SUMUJEMY UKŁADY 0-10. Jeżeli kwota przekracza okresowe badania to kasujemy tylko 98+1 zł (opis na dole cennika) § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art.81 ust. 11 ustawy: 1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt0–10 działu I załącznika nr1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek; 2. POKWITOWANIE ART.132.1 1a) LUB SŁOWO KOLIZJA, WYPADEK I BRAK WYMIENIONYCH USTERWK Wykonujemy zakres okresowego badania technicznego pkt. 0-10 - koszt 98 zł. oraz, badanie specjalistyczne z załącznika nr2: -1.1 dodatkowa kontrola układu kierowniczego -1.2 dodatkowa kontrola zawieszenia -1.3 dodatkowa kontrola ustawienia kół jezdnych, zaznaczę ponownie że, jest to badanie specjalistyczne poz. 4.2 w cenniku 94 zł. Więc jest oczywiste że to badanie powinno kosztować 98+94+1 = 193 zł. 2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt0–10 działu I załącznika nr1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr2 do rozporządzenia 3. W POKWITOWANIU ART.132.1 1a), KOLIZJA I PODANE USTERKI - TUTAJ FAKTYCZNIE NIEWIADOMO CO ROBIĆ, OSOBIŚCIE UWAŻAM ŻE RACZEJ NA KORZYŚĆ KLIENTA - ponieważ pan policjant miał wiedzę i stwierdził następujące usterki, chyba wie co pisze. (jest dokument stwierdzający usterki, co prawda była kolizja ale pan policjant nie stwierdził uszkodzeń elementów nośnych konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy). 4. POKWITOWANIE I BRAK AKTUALNYCH BADAŃ TECHNICZNYCH Na pokwitowaniu usterki - zakres okresowego 98+1 zł (zaświadczenie okresowe + dodatkowe KRD bezpieczeństwo) Po kolizji, zakres okresowego 98zł + specjalistyczne 94zł i 1zł CEPiK razem 193zł (zaświadczenie okresowe + dodatkowe KRD wypadek) 1 Cytuj
Paprock Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Jaki kwa kwa zakres okresowego? Gdzie tam cokolwiek o okresowym stoi? Kto to powymyślał? Wyraźnie stoi, że chodzi o sposób oceny opisany w punktach od zera do dziesiątego. Sposób oceny ma być taki i ewentualne usterki mają być przyporządkowane w taki sposób jak opisano w tych punktach. Gdzie jednemu z drugim badanie okresowe tam wychodzi? Więc identyfikujemy pojazd w sposób opisany w punkcie zero. Więc oceniamy hamulce jak opisano w punkcie jeden. Więc przechodzimy do świateł jak opisano w punkcie czwartym. I tak dalej, w zależności od potrzeb, aż do numeru dziesięć. Chodzi o to, że jak podczas kontroli drogowej wyłapano pękniętą szybę, to diagnosta ma zakichany obowiązek taką szybę sprawdzić zgodnie z opisem w puncie trzecim. Podobnie ze słabym ręcznym opisanym w punkcie pierwszy lub oponami opisanymi w punkcie piątym. Nie ma mowy o żadnym badaniu okresowym!!! Z magiczną barierą 98 złotych też proponuję wrzucić na luz, bo w liczba porządkowa numer jeden tabeli opłat mówi też o innych pieniądzach! Kolego janopassat! 6 godzin temu, janopassat napisał: (opis na dole cennika) - pojaśnij jak się ten opis ma do ilości usterek, czy też może do wysokości kwoty, w przypadku liczby porządkowej 1.6 lub 1.11 tabeli opłat. Cytuj
Rafi90 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 8 godzin temu, yogi1984 napisał: Dalej każdy liczy jak chce. I liczył dalej będzie... ? Cytuj
leski66 Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 8 minut temu, Paprock napisał: Wyraźnie stoi, że chodzi o sposób oceny opisany w punktach od zera do dziesiątego. Tak ! ( powiększyłem/pogrubiłem ), żeby lepiej było widoczne do zobrazowania/zapamiętania. I pełna zgoda, że nie ma mowy o żadnym badaniu okresowym. Ps No chyba, że usilnie właściciel/posiadacz " sprzętu/wozu " wnioskuje. ( co nie ) Cytuj
Paprock Napisano 7 Listopad 2019 Napisano 7 Listopad 2019 Już sam nie wiem jak to nazwać żeby dotarło, skruszyło, oświeciło. Może "procedura" byłaby bardziej trafna. Zaiste nie wiem. Nie jestem pewien. Może warto przemyśleć i uzmysłowić sobie, że nie chodzi o badanie, a o procedurę objętą tym dodatkowym badaniem. Procedurę przyporządkowaną dla badania do-da-tko-we-go! Cytuj
sebeklca Napisano 7 Listopad 2019 Autor Napisano 7 Listopad 2019 Bardzo ciekawa wymiana zdań ,widać że sprawia to sporo kontrowersji i podziałów. A co na to ministerstwo ? Nie ma nikogo kto powie "TAK MA BYĆ" i ja się pod tym podpisuje. Dlaczego nikt nie wytłumaczy tego jak krowie na rowie ,bo naprawdę jest to dosyć skomplikowana procedura do zrozumienia. Może ktoś spróbuje to "zwizualizować" w formie graficznej. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.