Rafi90 Napisano 5 Grudzień 2019 Share Napisano 5 Grudzień 2019 Witam . Szybkie pytanie. Fiat Ducato z dojczland (kemping). Data 1 rej 23.05.2001. Liczba miejsc 6. 2 w kabinie, 4 w przestrzeni kempingowej. Tylne miejsca dwa do kierunku jazdy, dwa tyłem,po środku stolik. Zdjęcia poniżej. Jakieś przeciwwskazania na liczbę miejsc 6 w DR ? W Niemieckim DR dodam że liczba jest 6. Foty poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Grudzień 2019 Share Napisano 5 Grudzień 2019 2 minuty temu, Rafi90 napisał: Jakieś przeciwwskazania na liczbę miejsc 6 w DR ? Ja nie widzę przeciwwskazań. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 5 Grudzień 2019 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2019 Ja też ale wole się upewnić. Gadałem ze specami z ITS, wysłałem im foty, i zdjęcia papierów, zrobili zebranie, pooglądali, pomyśleli i również stwierdzili że w takim stanie może być tych miejsc 6. Jednak wiadomo, różne dziwne sytuacje się trafiają więc wole wrzucić może ktoś miał z czymś takim problemy np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Grudzień 2019 Share Napisano 5 Grudzień 2019 Kiedyś tak były te pasy montowane (homologowane). Dziś niewiele się zmieniło z wyjątkiem estetyki i koloru tapicerki może. Mam gdzieś foty kamperów całkiem nowych z podobnym rozwiązaniem montażu pasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 5 Grudzień 2019 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2019 Wygląda to w zasadzie solidnie, poświeciłem do tych dziur latarką, potargałem, poszarpałem, zdaje się zamocowane być dobrze Pany. Zonk. Patrze tabliczka oryginalna , DMC 3200, w ZDR 3400 (?). Pewnie zabudowca podniósł ... I teraz tak. Innej tabliczki nie widze nigdzie, MW 2830 więc zabraknie nawet na te 6 osób ładowności. I tak myślę że może by zadzwonić do Fiata , dopytać czy były homologowane te modele (i ten konkretny)na 3400 , bo średnio mi się widzi wpisywać 3400 jeśli jak byk mam 3200 a to że ktoś 20 lat temu podniósł DMC na 3400 to mnie nie przekonuje. Pewnie wypadało by nową tabliczkę (jeśli jest możliwość) z nowym DMC, nowymi naciskami i wtedy działać dalej ? Znalazła się druga tabliczka, w formie wlepki z wartościami DMC 3400 ale jest na niej inny nr VIN... No nic narazie odsyłam koleżkę i trzeba rozkminić temat na spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Grudzień 2019 Share Napisano 5 Grudzień 2019 2 godziny temu, Rafi90 napisał: Znalazła się druga tabliczka, w formie wlepki z wartościami DMC 3400 ale jest na niej inny nr VIN... Czy ten drugi numer to Fiatowski czy inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Grudzień 2019 Share Napisano 5 Grudzień 2019 3 godziny temu, Rafi90 napisał: ale jest na niej inny nr VIN... A nie będzie to tabliczka z numerem kolejnym pojazdu? W polskich przepisach też coś takiego funkcjonowało: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20052382010 załącznik nr 18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Grudzień 2019 Share Napisano 5 Grudzień 2019 Albo TZ jest z drugiego etapu i jak to często bywa, twórca zabudowy nadał nowy VIN wyłącznie na TZ, ale do celów rejestracji pozostawił oryginalny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Grudzień 2019 Share Napisano 5 Grudzień 2019 Czyli do identyfikacji, do dowodu użyto VINU sprzed zabudowy, a dane techniczne przyjęto po zabudowie - tak? Ja bym tak zostawił. Przyjął VIN jako VIN ten z RAMY i pierwszoetapowej tabliczki znamionowej, a dane techniczne z tabliczki kamperowo-hotelowej. Na dzisiaj coś uprościli, bo pomimo tego, że zabudowujący nadaje swój numer na swojej tabliczce, to i tak na tej samej tabliczce powtarza VIN z pierwszego etapu, który trafia w papiery rejestracyjne. Znajdę, to zapodam fotkę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Grudzień 2019 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2019 (edytowane) Już wyjaśniam. W ZDR tam gdzie powinien być VIN, jest normalny VIN Fiatowski, zgodny z tabliczką pod maską oryginalną Fiatowską. Druga "nalepka " jest na słupku (wygląda jakby z drugiego etapu przebudowy, czyli już na kemping) i ma inny numer VIN, ale ma jeszcze numer jakby homologacji który jest zamieszczony w niemieckim DR. Foty poniżej . Mnie tylko zastanawia DMC, a bardziej to jak zostało podniesione, czy ten Dukat był też dopuszczony do ruchu w takiej samej wersji do 3400 czy na podstawie jakiejś tam luki kiedyś ktoś podniósł i dobra jest. No i jeszcze jedna sprawa. Oryginalnie maswy zestawu nie było, nagle po przebudowie może ciągnąć przyczepę , i to sporą bo według ZDR 1740kg Edytowane 6 Grudzień 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Grudzień 2019 Share Napisano 6 Grudzień 2019 47 minut temu, Rafi90 napisał: i ma inny numer VIN To może być "kolejny numer" pojazdu. 48 minut temu, Rafi90 napisał: Mnie tylko zastanawia DMC, a bardziej to jak zostało podniesione W procesie homologacji. Taka sama sytuacja zdarza się np. w przypadku Sprinterów homologowanych w II etapie na autobusy. Pierwotna DMC wynosiła 5000 kg, a po II etapie wzrasta do 5500 kg. Zauważyłem jeszcze, że na drugiej tabliczce zamieniono masę całkowitą pojazdu z masą zespołu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Grudzień 2019 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2019 A więc tak. Dzwoniłem do Fiata, Pan bardzo miły starał się pomóc na ile może skontaktował mnie z swoim znajomym biegłym sądowym który zajmuje się takimi dziwnymi przypadkami. Numer VIN na zabudowie jest numerem zabudowy, a Dukat trafił do firmy przebudowującej jako kabina z ramą. Jeśli ujęte są dane z tabliczki drugoetapowej w ZDR to trzeba je przyjąć jako prawidłowe, bo takim samochodów Pan miał już dziesiątki albo setki, i inaczej nigdzie nie ma. W takim razie robie według ZDR a sprawa "głównej" TZ zostaje , no cóż... NA upartego UD mogłą by być. Dzięki za pomoc i mam nadzieje że przyda się komuś ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Grudzień 2019 Share Napisano 6 Grudzień 2019 No masz prawie identiko, tylko w Twoim przypadku jakiemuś mistrzowi zmiany vel kontrolerowi zapomniało się water proof mazakiem wypełnić VINEM pustą rubrykę pod naciskami. No i żeby uspokoić całkiem temat, to świeża konstrukcja pokazuje, że siedzenia i pasy w części hotelowej bez większych zmian się montuję. Z większych szczegółów to tylko zagłówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viproom Napisano 6 Grudzień 2019 Share Napisano 6 Grudzień 2019 Wg nowej TZ F1-5140 F2-3400 tak jak pisał michal_k jest zamiana i co teraz z tym fantem zrobić bo zostawić chyba nie można, jak uważacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Grudzień 2019 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2019 Są podmienione F1 i F3 miejscami. W ZDR wsio się zgadza , F1 3400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Grudzień 2019 Share Napisano 6 Grudzień 2019 Jakoś Niemcy ogarnęli sprawę i do dowodu wpisali poprawnie. No widać, że kogoś na II etapie ogarnęła tabliczkowa pomroczność. Ja bym zostawił tak jak jest. Kiedyś próbowałem prostować ilość osi w przyczepce sprzed dwudziestu lat i nie dało rady. Czy ktoś się dzisiaj znajdzie aby poprawną tabliczkę dosłał? Szczerze wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Grudzień 2019 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2019 Poszło tak jak wyżej napisałem. Sam Pan biegły stwierdził że w prawie jest luk więcej niż w szwajcarskim serze, a nie brakuje też takich który umieją je wykorzystać . Tu coś nie dopisali, tam się coś zmieniło, tu nie doprecyzowali itd itd itd... Cóż. Ważne że temat ogarnięty i kolejna ciekawa zagadka rozwiązana. Za takie tematy jak ten, lubię tą robotę , bo jak nic się nie dzieje to nastaje nuda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Grudzień 2019 Share Napisano 6 Grudzień 2019 Godzinę temu, Rafi90 napisał: Są podmienione F1 i F3 miejscami. Teoretycznie to może być usterka, że dane na TZ nie odpowiadają stanowi faktycznemu. Ale życie życiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Grudzień 2019 Share Napisano 6 Grudzień 2019 Były też kampery budowane na podwoziu Ducato, które po drugim etapie homologacji oprócz nowego numeru VIN miały też zmienioną markę i model. Tak na marginesie to jaki producent pojazdów kryje się pod wyróżnikiem WDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Grudzień 2019 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2019 12 minut temu, michal_k napisał: Teoretycznie to może być usterka, że dane na TZ nie odpowiadają stanowi faktycznemu... Tak, wspomniałem o tym kilka postów wyżej. Ale jak sam widzisz. Życie życiem, nie ma co rozkopywać . Według mnie, pewnie was, instytucji i innych poważnych ludzi jest ok, więc niech tak będzie. 6 minut temu, danielg539 napisał: to jaki producent pojazdów kryje się pod wyróżnikiem WDT. Wydaje mi się że może mieć coś wspólnego "DETHLEFFS GmbH" Które widnieje na tabliczce "drugoetapowej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.