Skocz do zawartości

Pokwitowanie ITD


Gannigus

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Solaris napisał:

Czyli nie dopuścisz jak Ci masa własna nie pasuje

?

W ramach badania okresowego/powypadkowego ważysz auto i sprawdzasz czy jest prawidłowo wpisana waga w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. A przynajmniej należy się do tego odnieść bo jest ona zapisana w dowodzie. Tak więc zakres powypadkowego jest tak szeroki ze łapie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Solaris napisał:

A przynajmniej należy się do tego odnieść bo jest ona zapisana w dowodzie.

A jak mamy się do tego odnieść jak waga nie jest wymaganym wyposażeniem SKP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie o badanie powypadkowe się rozchodzi, tylko o to, co w pokwitowanie zostało wpisane. A w pokwitowanie "zagrożenie bezpieczeństwa" zostało wklepane. 

Więc skąd zaraz z punktu pierwszego:

1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

robi się punkt drugi:

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

????????????????????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I masz ją legalizowaną? Naciski na oś też weryfikujesz czy nie przekroczone z DR?
A skąd wiesz, że dane na TZ są prawidłowe bo może za to ITS zatrzymała dowód i opisała zagrożenie bezpieczeństwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, cezary napisał:

jeżeli w cepiku widnieje zablokowanie DR, termin następnego OBT jest aktualny to proponuję klientowi badanie "dodatkowe skierowany przez okrd po wypadku" i nie interesuje mnie opowieść co tam było uszkodzone, takie badanie i koniec kropka, jest zgoda to wykonuję, inkasuję 94 zł i "po ptokach

Przyznam szczerze że robię tak samo. Dobrze czy źle? Nie wiem...

Zawsze mogę powiedzieć że klient sam mnie o nie prosił😜 A co by było gdyby.....nie wiem,mam ważniejsze na głowie🙂 Co do MW pojazdu  to przyznam szczerze że średnio rozgarnięty UDS powinien już to wzrokowo wyłapać... Zresztą, to są tak rzadkie przypadki że nawet nie ma co sobie nimi głowy zawracać 🙂

Edytowane przez yogi1984
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, yogi1984 napisał:

Przyznam szczerze że robię tak samo. Dobrze czy źle? Nie wiem...

Ja też tak robię :)
Chciałem tylko przypomnieć, że badanie powypadkowe/okresowe nie sprawdza wszystkich możliwych usterek jakie może wpisać ITD/Policja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z kolei wszystkie możliwe usterki można dodać do okresowego i odrzucic pojazd. Bo jak jest napisane pod tabelka - wskazane usterki nie wyczerpują wszystkich możliwych niesprawności i można dołożyć od siebie wiele innych

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w tym przypadku to nie klient decyduje tylko organ kontroli ruchu kieruje. A w odwrotną stronę, co jak będzie wpisany udział w wypadku/kolizji, to klient wyżebrze jednousterkowe za dwie dychy?! Uklęknie i powie, że tylko lusterko zostało uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Logen napisał:

Gość Litwin ani be ani me po polsku czy angielsku

Ja nie znaju kodeksu karnego, czy jeżeli narozrabiam i zostanę na tym przyłapany to poniosę konsekwencje?

 

10 godzin temu, cezary napisał:

Niektóre wpisy są takie jakby nikt nigdy się w niczym nie pomylił

Pomylił i to nie raz. Tylko trzeba było uderzyć się w pierś i poprawić. A kto wie w czym ta pomyłka, może chodziło o ciągnik a że akurat był w łapie DR od naczepy to poszło jak widać.

Dlatego nikt nas nie szanuje, jeden pogoni a inny nadstawi 4 litery nawet za darmoszkę  co będzie Litwin jeździł. I tu nie chodzi o ten jeden przypadek że kolega z forum pomógł bo takich pokwitowań gdzie nie wiadomo  o co chodzi jest dużo, albo klient zupełnie nie posiada pokwitowania i jedzie na SKP, albo taki kupił, nie wiedział, nie zna się itd. i gdzieś te sprawy załatwiają.  No i tak to się kręci, sami nauczyliśmy klientów że jesteśmy od robienia dobrze, większy szacunek mają do prostytutki bo wiedzą że opiekun mordę może obić, a na SKP to diagnosta może dostać, opier..ol od pryncypała bo klient ma wyjechać uśmiechnięty.   Ja rozumiem że musimy zarobić na szefa, na obiekt, urządzenia własne wynagrodzenie, zus itd. ale szanujmy własną osobę.  

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wojteczek napisał:

szanujmy własną osobę.

I tak właśnie robię, to ja decyduję, co i jak zrobię, fochy klienta i pryncypała nam w głębokim poważaniu, tak było zawsze, jest i będzie. Amen. 

P.S. A że to sprzeczne z oczekiwaniami pryncypała i klientów, mam to w *****. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam po raz kolejny.

Na jakiej zasadzie zmieniasz zagrożenie na powypadek?

Dlaczego zamiast 20 złotych kasujesz 94 zeta?

Co, jeżeli auto ma LPG na pokładzie, wołasz o dozór, bo przecież powypadek, a może samowolnie uznajesz, że zbiornik był wymontowany w trakcie zdarzenia drogowego lub kontroli?

Czy podobna zasada podmiany rodzaju, ceny i zakresu badania tyczy się też sytuacji, gdy w pokwitowaniu udział w wypadku wpisany, a klient żebrze o sprawdzenie lusterka, bo tylko ono zostało uszkodzone.

Nosz kuwa trochę empatii wobec klienta! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wojteczek napisał:

jeden pogoni a inny nadstawi 4 litery nawet za darmoszkę  co będzie Litwin jeździł

czasem lepiej te 20 pln za uczciwe sprawdzenie danej usterki niż 94 za powypadkowe bo się nagle okaże, że jakoś geometrii nikt nie sprawdził a kasę zabrał - teraz jeśli dotyczy to ciągnika albo naczepy to już za powypadkowe lepiej się nie brać jak nie wymaga tego potrzeba...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nosz kuwa trochę empatii wobec klienta! 

No jest empatia wystarczająca z mojej strony, przecież nie ganiam klienta żeby poprawił pokwitowanie jak niektórzy czynią.

Cytat

Co, jeżeli auto ma LPG na pokładzie

 Nosz kuwa trzeba czytać to co napisano we wcześniejszym poście :

Cytat

 

gdyby to był "gazowiec" to oczywiście "papier" na zbiornik z datą wydania ważności po dacie zdarzenia. 


 

:evil:

A w związku z tym że jestem niezmiernie empatyczny, to "papieru" od zbiornika gazowego do wglądu wymagam do każdego badania dodatkowego, a nawet do sprawdzenia HAK-a, o OBT nie wspomnę. :silent:

 

Skonkluduję jeszcze zwrot Kolegi @wojteczek o szacunku do samego siebie - ja mam i zapewne inni tu piszących też ma, ale nie idzie to (najczęściej) pod rękę z szacunkiem pryncypała do takiego diagnosty i szacunkiem klientów (w większości) do tegoż sprawdzającego. Nieprawdaż? Taka przewrotna rzeczywistość.:meditate:

Na to pytanie jeszcze nie odpowiedziałem :

Cytat

Na jakiej zasadzie zmieniasz zagrożenie na powypadek?

A na takiej - parafrazując słynny cytat ze słynnego filmu - ja tu jestem kierownikiem, robimy tak jak ja uważam albo wcale i co pan/pani na to. :meditate:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.