Skocz do zawartości

Osobowy z 4na 2


Tomek8340

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek8340

Witam. Z samego rana padło pytanie czy w obliczu nowości przepisowych można usunąć w sam. Osobowym 2miejsca i pozostawić tylko 2 przednie fotele. Wydaje mi się że można. Natomiast czy spotkaliscie taką typową osobówke tylko z dwoma miejscami? I nie mam na myśli tutaj aut sportowych czy też Cabrio. Koledzy diagnosci czy owa zmiana konstrukcyjna będzie przepisowo prawidłowa ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie, ale zasadniczo brak przeciwskazań. Tylko czemu miałaby służyć taka zmiana.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
52 minuty temu, aboz napisał:

Tylko czemu miałaby służyć taka zmiana

 

Godzinę temu, Tomek8340 napisał:

obliczu nowości przepisowych

Tak w skrócie- według mnie zaczynają się kombinacje jak to obejść przepisy aby samochód osobowy mógł przewozić większy bagaż...

Za jakiś czas będą powstawać samochody osobowe z jednym rzędem siedzeń bez przegrody bo nawet ciężarowe od pewnego czasu nie muszą posiadać....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps

Jest taka czynnośc podczas homologacji jak "PROCEDURA BADANIA URZĄDZEŃ PRZEZNACZONYCH DO OCHRONY OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W POJEŹDZIE PRZED PRZEMIESZCZAJĄCYM SIĘ BAGAŻEM"

Kolejny rząd siedzeń pełni również pewną funkcję w tym zakresie - jeżeli siedzenia posiadają funkcję składania w trakcie przemieszczania (oczywiście bez demontażu zgodnie z instrukcją użytkowania pojazdu) wówczas ta procedura wymaga aby złożone w ten sposób fotele dalej gwarantowały jej skuteczność. Demontaż tylnych foteli bez zastosowania zmiany na N1 spowoduje, że funkcja trwałej przegrody wymaganej w przypadku zmian na ciężarowy nie zaistnieje (dodatkowo zaostrzone wymogi odnośnie wymogów badań tej przegrody po 01.01.2020 nie są bez znaczenia). A więc czy można bez problemu zrobić zmianę tego typu? - każdy sobie niech odpowie na to pytanie indywidualnie  - czy jednak rozkompletowanie pojazdu pozbawiające go pewnych funkcji - w tym wypadku związanych z bezpieczeństwem - ma uzasadnienie i zagwarantuje diagnoście, oceniajacemu te zmiany,  na spokojny sen w przypadku zaistnienia zdarzenia drogowego

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie rozumiem o czym mowa. Uważam, że wzmianka o przegrodzie jest deko na wyrost. Złożone oparcie tylnej kanapy i pralka w bagażniku nie stanowi żadnej przeszkody, by w przypadku kolizji zmasakrować pierwszy rząd siedzeń. W samochodach osobowych praktycznie nie istnieją żadne zabezpieczenia tego, co się w bagażniku przewozi. Mowa o nadwozi van, wielozadaniowy, hatchback, kombi. Bo w sedanie to jeszcze jak cię mogę. Ale i tak za rozmieszczenie butów, desek, rowerów, nart odpowiedzialność kierowca zbierze. Dobrze, żeby przy tych czynnościach miał głowę na karku chociaż.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak patrząc to żadnych zmian konstrukcyjnych nie przeprowadzimy, bo każda w mniejszej czy większej formie może wpływać na pierwotna procedurę homologacji.

Nawet przewiercenia dziury w ramie na zamontowanie dodatkowego odblasku, czy "obrysówki", zmniejsza jej wytrzymałość. A zmianą to nie jest

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps
14 minut temu, Paprock napisał:

 Dobrze, żeby przy tych czynnościach miał głowę na karku chociaż.

 O to jest co raz trudniej... :( Po co więc temu "mądremu" zmiana miejsc w M1 skoro może złozyć fotele i jechać bez nich,  czemu kontrola drogowa wymaga kompletnych foteli podczas zatrzymania, dlaczego tak zwyczajnie nie zmieni auta skoro potrzebuje do innych celów - czemu Ty masz zadbać o jego grubszy portfel - to oczywiście tylko mój punkt widzenia na tego rodzaju fanaberie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
9 minut temu, nesiasps napisał:

czemu kontrola drogowa wymaga kompletnych foteli podczas zatrzymania

Nie wymaga. 

10 minut temu, nesiasps napisał:

dlaczego tak zwyczajnie nie zmieni auta skoro potrzebuje do innych celów

Bo mam taki kaprys a prawo tego nie zabrania. 

 

Koledzy nie doszukujmy się teorii spiskowych. Klient ma marzenia które nie stoją w sprzeczności z prawem więc dlaczego nie zarobić (jedni narzekają bo ograniczyli zmiany i spada dochód a drudzy nie chcą zarabiać w oczywistych sprawach) . Mieszanie homologacji pojazdów ze zmianami konstrukcyjnymi nie ma najmniejszego sensu. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
9 minut temu, adam1501 napisał:

Mieszanie homologacji pojazdów ze zmianami konstrukcyjnymi nie ma najmniejszego sensu. 

Dokładnie tak, po to są zmiany aby zmienić homologowane rozwiązania na inne, takie których użytkownik potrzebuje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek8340

Dyskusja trwa, owy przypadek to  małe Daihatsu. Klient chcę montować instalacje gaz a że w bagażniku jest niewiele miejsca to padła decyzja o zmianie na dwa miejsca tak żeby było jeszcze nieco przestrzeni bagażowej, natomiast butla gazowa będzie umiejscowiona z tyłu w bagażniku

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No i zaraz powstanie dylemat jak zdefiniować przestrzeń po tylnych fotelach. Czy to element pasażerski, w którym nie wolno montować zbiornika, czy powiększona przestrzeń bagażnika, która nie ma obwarowania co do zbiornika?

Jakby co, to pozostaje obudowa, skrzynka, kaseta, osłona zbiornika LPG, co nie. ;-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek8340

Lpg będzie standardowo w przestrzeni bagażnika a miejsce na "zakupy" będzie w miejscu foteli 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Sam sobie na poniższe odpowiedz:

 

12. Elementy instalacji, w których znajduje się lub przez które przepływa gaz, nie mogą bez pełnego osłonięcia być  umieszczone w pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób.

 

8. Zabrania się instalowania zbiorników w części przedniej pojazdu, w komorze silnika oraz w przestrzeni pasażerskiej.
 


 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek8340

Dużymi literami ZBIORNIK GAZU BĘDZIE UMIEJSCOWIONY W PRZESTRZENI BAGAZOWEJ POJAZDU A NIE W MIEJSCU ZDEMONTOWANYCH FOTELI. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No i co to zmienia?

Zbiornik należy wetknąć we wnękę po zapasowym kole i przykryć (obudować) podłogą - mowa o toroidalnym - lub przykręcić pod podwoziem.

A cylinder/cygaro mus sklejką być obudowany. Takie moje zdanie i kończę tą nierówną walkę a klientów patentami. ;-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cała masa pojazdów ma butlę w bagażniku i nagle się okazuje, że to niedobrze, bo tylko zbiorniki toroidalne wchodzą w grę?

Od kiedy jest ten przepis, że zbiornik w bagażniku ma być obudowany sklejką??

 

7 godzin temu, nesiasps napisał:

jeżeli siedzenia posiadają funkcję składania w trakcie przemieszczania (oczywiście bez demontażu zgodnie z instrukcją użytkowania pojazdu)

 

Przepraszam - a co z pojazdami w których dowolne wypinanie siedzeń i ich umieszczanie w różnej konfiguracji względem siebie jest opcją fabryczną??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz
7 godzin temu, Tomek8340 napisał:

Klient chcę montować instalacje gaz a że w bagażniku jest niewiele miejsca to padła decyzja

Czego to ludzie nie wymyślą - poszedłbym dalej - montaż bagażnika dachowego, a na nim... zbiornik z gazem, a co nie wolno? wolno!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps
W dniu ‎ ‎2020‎-‎01‎-‎17 o 18:02, blakop napisał:

 co z pojazdami w których dowolne wypinanie siedzeń i ich umieszczanie w różnej konfiguracji względem siebie jest opcją fabryczną??

tak jak sam napisałeś - opcją fabryczną zgodną z instrukcją obsługi a więc zapewniającą bezpieczeństwo zgodnie z homologacją

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
W dniu 17.01.2020 o 19:36, mirek_handlarz napisał:

montaż bagażnika dachowego, a na nim... zbiornik z gazem, a co nie wolno? wolno!

Będzie wyglądał jak autobus ;) Wolno pod warunkiem, że nośność bagażnika dachowego jest wystarczająca.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo są pojazdy w których butle przewidziano na dachu, więc aż tak niezwykłe to nie jest...

 

@nesiasps - zdecyduj się z tymi fotelami, bo piszesz, że są wymagane podczas kontroli drogowej. Ja twierdzę, że nie są. Od lat poruszam się różnymi klonami VW Sharana w dowolnej konfiguracji siedzeń (2-7) i nigdy w całej Europie nie miałem z tym problemu, że na dany wyjazd skonfigurowałem auto tak, a nie inaczej (czyli jakiś tam fotel akurat  usunąłem). Natomiast w DR zawsze stoi S1.7.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

O ilości miejsc świadczy liczba kotwień foteli i w cywilizowanych krajach jest to normą.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.