Skocz do zawartości

Ciężarowy na specjalny laweta


Rekomendowane odpowiedzi

szymonp
Napisano (edytowane)

Witam, zmiana z pojazdu ciężarowego (furgon)  na specjalny laweta. Koszt badania 98+1+81, czy 98+81+1+94? Badanie ważne jeszcze 11 miesięcy, więc robimy na jednym zaświadczeniu? 

Edytowane przez szymonp
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Laweta nie jest pojazdem specjalnym, chyba że to ma być "Pomoc drogowa"

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, szymonp napisał:

Koszt badania 98+1+81, czy 98+81+1+94?

Nie wiem skąd te kwoty 98 - badanie zwykłe do 3,5 tony , 82- zmiany konstrukcyjne , 94 - po kolizji drogowej. 1zł - opłata ewidencyjna (cepik)

  • Piwo 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szymonp

Na szybko pisane, ok czyli powypadkowe też doliczamy, dziękuję bardzo za informację, pozdrawiam!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, szymonp napisał:

powypadkowe też doliczamy

Jeżeli jest po wypadku jak nie jest to nie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Powypadkowe wypadły razem z Dz.U. 155; Poz. 1232. Teraz (od 2015 roku) obowiązuje Dz.U. z 2015; Poz. 776 i tam stoi:

"...nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych; ..."

Par. 3.1.5)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90
Napisano (edytowane)

Dla jednego mają dla innego nie. ?Jeden powie że przecież to tylko ciężarówka z najazdami i wciągarką, drugi że zmodyfikowana często platforma jest przesunięta mocno do tyłu przez co wartości ustawienia kół , skuteczność tłumienia i działanie układu kierowniczego mogą być zmienione. Bo pisze:  "jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych; ..."

A kto ma że tak powiem "rozkminić" czy mają czy nie ? Najpewniej ten co ocenia pojazd :hooray:

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
W dniu 4.02.2020 o 10:39, szymonp napisał:

pomoc drogowa

Ja bym jeszcze dorzucił

7.2
czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze   21,00

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69
9 godzin temu, Rafi90 napisał:

Najpewniej ten co ocenia pojazd

Rozumiem, że pobranie dodatkowych 94 zyla wydatnie poprawi rozkminkę przedstawionego do badania pojazdu. Jeśli nie wiesz, nie rozumiesz,

 

9 godzin temu, Rafi90 napisał:

czy mają czy nie

to wykonanie czynności typowych dla badania po kolizji też ci nie pomoże.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No cóż. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze... A Grzegorz też ma rację - 21 zyla za żółte jak najbardziej też można doliczyć :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90
Napisano (edytowane)

@wrc69

2 godziny temu, wrc69 napisał:

Rozumiem, że pobranie dodatkowych 94 zyla wydatnie poprawi rozkminkę przedstawionego do badania pojazdu. Jeśli nie wiesz, nie rozumiesz,

 

Ja myślę że Ty nie do końca wiesz co to czytanie ze zrozumieniem... Mówię że dla jednego będzie tak, dla innego tak. Są setki, diagnostów w kraju i każdy sobie może inaczej na to spojrzeć, a 94 złote pobrać nikt mu nie zabroni, może sobie to zrobić nawet bo ma takie widzimisie. A te widzimisie to jego ocena takiej zmiany jak opisana  wyżej i koniec kropka.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
16 godzin temu, blakop napisał:

21 zyla za żółte jak najbardziej też można doliczyć

Nawet trzeba. Znam przypadki wpisania na kontroli w protokół informacji o nie pobraniu tej opłaty.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69
W dniu 5.02.2020 o 21:54, Rafi90 napisał:

te widzimisie to

nazywamy potocznie Dziennikami Ustaw i jeśli

W dniu 5.02.2020 o 21:54, Rafi90 napisał:

Ty

 

W dniu 5.02.2020 o 21:54, Rafi90 napisał:

do końca wiesz co to czytanie ze zrozumieniem...

to

W dniu 5.02.2020 o 21:54, Rafi90 napisał:

dla jednego będzie tak, dla innego tak.

raczej nie powinno miejsca mieć.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90
Napisano (edytowane)

Zrozum jedną rzecz. Jeden za luz w zawieszeniu albo brak źródła światła da UD , a inny UI i takie prawo dał mu ustawodawca.To diagnosta decyduje o ocenie staniu technicznego, i to że Ty dasz UI to nie znaczy że inny za to samo nie może dać UD. Może bo takie ma prawo . Zresztą mniejsza o to bo taką rozmowę można ciągnąć nawet 10 stron. Jeden będzie robił tak , inny tak i nic na to nie poradzisz. Tak jest i będzie.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Myślałem że piszemy o zmianach konstrukcyjnych. Jam nie ma wyboru "Tak", "Nie", "Być może". Tam jest 0-1, zmiany są zgodne lub niezgodne z przepisami. A jeśli (jak pisałeś wcześniej) towar przewożony na lawecie obciąża ją ZA tylną osią i przez to nacisk przedniej osi się zmniejsza do tego stopnia, że ma to wpływ na układ kierowniczy i sterowność pojazdu, to (wybacz) dla mnie to nie jest zgodne z przepisami. Czy wezmę za tą swoją "ekspertyzę" dodatkowe 94 powypadkowego czy nie.

1 minutę temu, Mecher napisał:

A dla klienta

Wiele rzeczy wołających o pomstę do Nieba jest nieistotne, lub co najwyżej drobną niedogodnością.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Raczej mi chodziło, że nie dwie a  trzy różne opinie na temat jednej usterki

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A jak Ty niby oceniasz czy przewożony towar obciąża pojazd za tylną osią czy nie? To Ty sposób załadunku badasz, czy konstrukcję pojazdu?

Skrzynia może wystawać metr za tylną oś, a laweta nie? Przecież skrzynię też mogę załadować tak, że wszystko ustawię z tyłu i co wtedy? Kogo będzie wina?

To kierowca odpowiada za sposób załadunku pojazdu i nie podlega to ocenie przez SKP.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.