veg Napisano 11 Marzec 2020 Napisano 11 Marzec 2020 (edytowane) Renault Master ciężarowy skrzynia na blizniaku. DMC 3300 kg, ładowność 610 kg, 7 miejsc włącznie z kierowcą. Panowie, przegląd co roku podbijany jakim cudem? Powiedziałem, żeby przyjechał jutro bo mi się wydaje, że ma za małą ładowność. Sprawdziłem w tabeli i powinno być min 891 żeby mógł być ciężarowy. Przyznam, jestem nowy w zawodzie, jaki powinien być wynik OBT? Jaka ewentualna usterka? Chyba, że ja coś pomyliłem, bo klient się ze mnie śmiał, że co roku podbija ;/ Edytowane 11 Marzec 2020 przez veg Cytuj
michal_k Napisano 11 Marzec 2020 Napisano 11 Marzec 2020 18 minut temu, veg napisał: Sprawdziłem w tabeli i powinno być min 891 żeby mógł być ciężarowy. W jakiej tabeli? 18 minut temu, veg napisał: ciężarowy skrzynia Czyli jak skrzynia ma mało ładowności to jest według Ciebie osobowym? Cytuj
blakop Napisano 11 Marzec 2020 Napisano 11 Marzec 2020 Wzór dotyczy pojazdów o określonym podrodzaju. To raz. Dwa - czy sprawdziłeś chociaż na rolkach orientacyjną wagę (masę własną)? Faktycznie po odjęciu pasażerów wychodzi ze 150kg na pakę. No niewiele. Cytuj
veg Napisano 11 Marzec 2020 Autor Napisano 11 Marzec 2020 Przyznam, że się uczę i dużo czytam, trafiłem na oskp bez doświadczenia. Niestety nie mamy wagi na stacji. Klient sam przyznał, że auto z zagranicy i on wie że nie powinno być do 3,5 tony. Może niepotrzebnie go wyrzuciłem popatrzyłem na ten wzór : 3.5. Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć: a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N 1 ;b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N 2 lub N 3 .3.6. Pojazdy muszą wykazać zdolność przewozu ładunków równą lub wyższą niż zdolność przewozu osób wyrażoną w kg.3.6.1. Do tego celu, we wszystkich konfiguracjach, szczególnie w przypadku gdy wszystkie miejsca siedzące są zajęte, spełnione muszą być następujące równania.a) gdy N = 0:P – M ≥ 100 kg;b) gdy 0 < N ≤ 2:P – (M + N × 68) ≥ 150 kg;c) gdy N > 2:P – (M + N x 68) ≥ N x 68;gdzie litery oznaczają:„P” technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu,„M” masę pojazdu gotowego do jazdy,„N” liczbę miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy. Czyli powinienem normalnie zrobić mu OBT? Cytuj
Rafi90 Napisano 11 Marzec 2020 Napisano 11 Marzec 2020 (edytowane) Dobrze by było zacząć od zważenia pojazdu żeby tu jakiegoś zonka nie było. Podaj jaka masa własna i będziemy myśleć. Oczywiście zważ pojazd ty a nie jakiś dobry kolega właściciela na jakiejś tam wadze. Ma jakąś tabliczkę znamionową ? co na niej jest ? Edytowane 11 Marzec 2020 przez Rafi90 Cytuj
sm Napisano 11 Marzec 2020 Napisano 11 Marzec 2020 Tutaj dobrze by było uwzględnić to z tego samego dokumentu co ta tabelka: Kryteria klasyfikowania pojazdów do kategorii N (zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu ładunków) w świetle Rozporządzenia Komisji (UE) nr 678/2011 (zastępujące załącznik II i zmieniające załączniki IV, IX i XI do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa)).Niniejsze rozporządzenie stosuje się do nowych typów pojazdów, które będą homologowane w dniu 29 października 2012 r. lub później. Niniejsze rozporządzenie nie unieważnia Ŝadnej homologacji typu udzielonej przed 29 października 2012 r. ani nie uniemożliwia rozszerzenia takich homologacji. Cytuj
danielg539 Napisano 11 Marzec 2020 Napisano 11 Marzec 2020 Masa własna jak najbardziej może być poprawnie określona, no może nie odjęto masy kierującego. Podwójna kabina + stalowa skrzynia ładunkowa (może jeszcze do tego wywrotka) sporo waży. Jeżeli blaszak o takim DMC będzie miał ok. 1100-1200 kg ładowności to 600-700 kg ładowności w przypadku tego pojazdu jest jak najbardziej realne. Cytuj
veg Napisano 11 Marzec 2020 Autor Napisano 11 Marzec 2020 Nie pamiętam dokładnie bo zajrzałem w dowód i powiedziałem, że moim zdaniem jest zbyt mała ładowność. Ale wyliczając z dmc i właśnie ładowności wychodzi masa własna. Klient pojechał pośmiał się ze mnie i przyjedzie pewnie do mojego zmiennika albo na inna stację która mu to zrobi. Na pewno nie zgodzi się jechać na żadną wagę bo skoro już ktoś podbijał w tamtym roku to i w tym podbije. Chyba przekombinowałem bo samochód z 2005 roku, faktycznie podwójna kabina i wywrotka. No nic chyba będę go musiał przeprosić za bycie szeryfem jak się jeszcze pojawi Cytuj
Rafi90 Napisano 11 Marzec 2020 Napisano 11 Marzec 2020 Szkoda że nie zrobiłeś zdjęcia tabliczki. Nie można zbyt pochopnych wniosków wyciągać, ale nie można też olewać i bić co popadnie. Taki zawód Cytuj
danielg539 Napisano 11 Marzec 2020 Napisano 11 Marzec 2020 4 minuty temu, veg napisał: faktycznie podwójna kabina i wywrotka 11 minut temu, danielg539 napisał: Masa własna jak najbardziej może być poprawnie określona, no może nie odjęto masy kierującego Cytuj
veg Napisano 11 Marzec 2020 Autor Napisano 11 Marzec 2020 @rafi90 może jak przyjedzie to zrobię a co masz dokładnie na myśli z tą tabliczka? Cytuj
Rafi90 Napisano 11 Marzec 2020 Napisano 11 Marzec 2020 To czy masy itd były wpisane w DR z tabliczki lub innych wiarygodnych źródeł czy jakieś wałki tam porobili. Zazwyczaj wszystkie Mastery z skrzynią jakie miałem na stacji były 3500dmc dlatego lekko mnie zastanowiła cała sytuacja . No ale może się mylę, nie każdy musi być taki sam. Cytuj
blakop Napisano 12 Marzec 2020 Napisano 12 Marzec 2020 Daniel - pełna zgoda. Oczywiście że taka wywrotka - biorąc jeszcze pod uwagę DMC 3,3t jak najbardziej może mieć taką ładowność. Tylko czy ktokolwiek zdaje sobie sprawę, że z pasażerami to na tą wywrotkę praktycznie już nic nie można załadować? I to na swój sposób jest jakiś przekręt... A za chwilę się jeszcze okaże, że ten master to 6,5t Cytuj
danielg539 Napisano 12 Marzec 2020 Napisano 12 Marzec 2020 Przekręt może nie do końca. W mojej okolicy drogowcy mają takiego Mastera i jeździ nim ekipa dokonująca drobnych napraw. Na pace czasem mają jakieś znaki kilka łopat itp. i niewątpliwie pojazd przeładowany nie jeździ. Cytuj
aboz Napisano 12 Marzec 2020 Napisano 12 Marzec 2020 6 godzin temu, blakop napisał: Tylko czy ktokolwiek zdaje sobie sprawę, że z pasażerami to na tą wywrotkę praktycznie już nic nie można załadować? Ale to nie problem. Dla wielu firm taki pojazd jest bardzo przydatny. Zawozi ekipę np. ogrodników na miejsce, razem z jakimiś drobnymi narzędziami i w czasie dnia dowozi na bieżąco drobne ilości ziemi, piasku itp. Dlatego wcale nie sądzę, że to 6 godzin temu, blakop napisał: na swój sposób jest jakiś przekręt... Cytuj
duchu Napisano 12 Marzec 2020 Napisano 12 Marzec 2020 16 godzin temu, veg napisał: Renault Master ciężarowy skrzynia na blizniaku. DMC 3300 kg, Trochę dziwna konfiguracja , chyba ze mascott? Cytuj
Mecher Napisano 12 Marzec 2020 Napisano 12 Marzec 2020 A to tylko polemika o "renówce". O Iveco, to by dopiero było ... Cytuj
Paprock Napisano 12 Marzec 2020 Napisano 12 Marzec 2020 Tak sobie wklikuję linki, że jest trochę tego. Cytuj
duchu Napisano 12 Marzec 2020 Napisano 12 Marzec 2020 (edytowane) 2 minuty temu, Paprock napisał: że jest trochę tego. czego ? 16 godzin temu, veg napisał: Renault Master na blizniaku. 14 godzin temu, veg napisał: samochód z 2005 roku, Edytowane 12 Marzec 2020 przez duchu Cytuj
Paprock Napisano 12 Marzec 2020 Napisano 12 Marzec 2020 Na bliźniaku jeszcze nie znalazłem. I wcale by mnie nie zdziwiło gdybym trafił taki wynalazek. A z resztą istnienie takiego czegoś tematyczny post potwierdza. Cytuj
duchu Napisano 12 Marzec 2020 Napisano 12 Marzec 2020 No to znajdź z tego rocznika na bliźniaku , później wklejaj bzdury. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.