bob555 Napisano 17 Marzec 2020 Napisano 17 Marzec 2020 Cześć Mam problem z bazą CEPIK - po tablicach rejestracyjnych pojazd nie jest znajdowany przez bazę , po numerze DR pojawia się inny pojazd a po numerze Vin pojawia się mój pojazd ale z innymi tablicami rejestracyjnymi . Samochód przez kilka lat nie był użytkowany oraz nie przechodził BT z powodu awarii . Teraz po naprawie i pojawieniu się na stacji celem dokonania badania Diagnosta nie może znaleźć pojazdu i odsyła mnie do WK. Czy to jest prawidłowa ścieżka działania , czy może jednak powinienem kontaktować się z Cepikiem? Jaka byłaby wg Was najszybsza droga do pojawienia się pojazdu w bazie/wyprostowaniu informacji ? Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 17 Marzec 2020 Napisano 17 Marzec 2020 nie jestem diagnostą ale ja bym poszedł do WK, położył blachy i DR i dał wniosek o tablice tymczasowe i miekki DR w celu wykonania badania technicznego i określenia danych (bo zapewne w starym dowodzie mało jest). Chciał nie chciał Wydz. Komunikacji wyda Ci PC i nowe tablice, niestety jest to jakiś koszt ale wydać muszą z tego co pamiętam. Tylko teraz czy dostaniesz się do wydziału komunikacji? Druga sprawa - co pokazuje historiapojazdu.gov.pl? Bo czasem mam wrażenie że historiapojazdu, cepik i mójpojazd to różne bazy Cytuj
Paprock Napisano 17 Marzec 2020 Napisano 17 Marzec 2020 4 minuty temu, Nikita_Bennet napisał: Druga sprawa - co pokazuje historiapojazdu.gov.pl? Bo czasem mam wrażenie że historiapojazdu, cepik i mójpojazd to różne bazy Podobno od 15 marca wszedł w życie rozporządzeniowy cud, który miał ziścić, ujednolicić info zawarte w tych bazach o pojazdach. A co do problemu, to jest chyba procedura zgłaszania niezgodności. Mimo wszystko obrałbym azymut wskazany przez @Nikitę. Cytuj
bob555 Napisano 17 Marzec 2020 Autor Napisano 17 Marzec 2020 Jeśli chodzi o historiapojazdu.gov.pl - po danych z mojego DR - nie odnajduje pojazdu, po wpisaniu danych "obcego pojazdu " - pojawia się historia pojazdu - mix moich danych i tego drugiego pojazdu. Byłem wczoraj w WK i chciałem poradę jak można to odkręcić w bazie to urzędnik stwierdził że to musi Diagnosta odkręcić a oni pracują tylko w nagłych przypadkach i obrażony poszedł do siebie . Jeśli chodzi o rozporządzeniowy cud - nie zastałem go . Uderzę w takim razie ponownie do urzędu po miękki DR Cytuj
Paprock Napisano 17 Marzec 2020 Napisano 17 Marzec 2020 (edytowane) 27 minut temu, bob555 napisał: Jeśli chodzi o rozporządzeniowy cud - nie zastałem go . W tym całym "cudzie" idzie o poszerzenie zakresu udostępnianych informacji, udostępnianych danych tak dla właścicieli pojazdów jak i stacji. Taki mały pikuś. Taki fragment rozporządzenia z 13 lutego, którego część od 15 marca weszła w życie. Nic szczególnego. Ale proszę bardzo dla zainteresowanych: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20200000241 Edytowane 17 Marzec 2020 przez Paprock Cytuj
michal_k Napisano 17 Marzec 2020 Napisano 17 Marzec 2020 3 godziny temu, bob555 napisał: Diagnosta nie może znaleźć pojazdu i odsyła mnie do WK. Błąd. Diagnosta powinien wykonać w trybie awaryjnym i zgłosić brak możliwości przesłania danych do CEP. A Ty przez ten czas miej przy sobie zaświadczenie z tego badania w razie kontroli (zaoszczędzi czasu i tłumaczenia, a może nawet zatrzymania DR). Cytuj
smaug Napisano 17 Marzec 2020 Napisano 17 Marzec 2020 Badanie w trybie awaryjnym i zgłoszenie do cep przez skp , teraz większość urzędów nie przyjmuje petentów to raczej czerwonych tablic na przejazd na badanie tech. nie dostaniesz, a ewentualny mandat za brak badań jest mniejszy niż koszt tablic . Cytuj
cezary Napisano 17 Marzec 2020 Napisano 17 Marzec 2020 A to wykonanie badania w trybie awaryjnym jest tożsame z nie "maniem" ważności badania ? a dlaczegóż to tak Cytuj
smaug Napisano 17 Marzec 2020 Napisano 17 Marzec 2020 Tryb wykonania badania nie ma nic wspólnego z ważnością , zaświadczenie z badania z adnotacją o wykonaniu w trybie awaryjnym pozwoli uniknąć podejrzenia o podrobieniu pieczątki w dowodzie rejestr. Cytuj
Paprock Napisano 17 Marzec 2020 Napisano 17 Marzec 2020 8.20) W przypadku stwierdzenia niezgodności innych danych zawartych w dokumencie, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lit. a, z danymi zawartymi w centralnej ewidencji pojazdów, uniemożliwiającej wprowadzenie danych do ewidencji, uprawniony diagnosta wydaje zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z wynikiem pozytywnym i wpisuje tę niezgodność do zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i do rejestru, informuje o tym, poza systemem teleinformatycznym obsługującym centralną ewidencję pojazdów, administratora danych i informacji zgromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów oraz zamieszcza odpowiedni wpis o terminie następnego badania technicznego w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. 9.21) W przypadku wystąpienia administratora danych i informacji zgromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów do uprawnionego diagnosty o wyjaśnienie niezgodności danych zgromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów, uprawniony diagnosta wyjaśnia tę niezgodność, w szczególności w oparciu o dostępne dane, i informuje o tym, poza systemem teleinformatycznym obsługującym centralną ewidencję pojazdów, administratora danych i informacji zgromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów. W przypadku gdy nie jest on właściwy do wyjaśnienia tej niezgodności lub nie może jej wyjaśnić, informuje o tym, poza systemem teleinformatycznym obsługującym centralną ewidencję pojazdów, administratora danych i informacji zgromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów, podając uzasadnienie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.