Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, znajony ma problem ze swoim samochodem. Przyjechał do kraju z UK przed zamknięciem granic, w tym czasie skończył mu sie przegkad, dodam ze nie obowiazuje go przedluzenie o 6 miesiecy. Co najlepiej zrobic w takiek sytuacji ? Myslal o rejestracji pojazdu w kraju, ale czy nie musialby najpierw wyrejestrowac w UK ? Gdyby rejestrowal w kraju nie obowiazuje go akcyza ? Jest wlascicielem ponad pol roku.

Z góry dzięki!

Napisano

Najpierw zasady bezpieczeństwa.

Nawet jeśli przyjechał przed zamknięciem granic i nie obowiązuje go kwarantanna to powinien się takowej poddać i niepotrzebnie nie narażać pracowników Stacji Kontroli Pojazdów.

Potem wykonać badanie okresowe przed I rejestracją w kraju, opłacić ubezpieczenie i zastanowić się czy będzie go rejestrował, czy przeczeka epidemię i wróci do UK.

 

Napisano
Teraz, sm napisał:

Najpierw zasady bezpieczeństwa.

Nawet jeśli przyjechał przed zamknięciem granic i nie obowiązuje go kwarantanna to powinien się takowej poddać i niepotrzebnie nie narażać pracowników Stacji Kontroli Pojazdów.

 

W kraju jest już dawno, jeszcze przed epidemia. Chodzi jak dobrze postąpić w przypadku pojazdu. 

Napisano

Jeszcze jeden aspekt tego wątku to nowy obowiązek:

 

(Dz.U. z 2019 r. poz. 1579)
USTAWA z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw 1 ,

 

Art. 4. W ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990, z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 71 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

 

"7. Właściciel pojazdu, niebędącego nowym pojazdem, sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.";

 

2) po art. 140ma dodaje się art. 140mb w brzmieniu:

 

"Art. 140mb.

Kto:
1) będąc właścicielem pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej wbrew przepisowi art. 71 ust. 7 nie rejestruje pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
2) będąc właścicielem pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wbrew przepisowi art. 78 ust. 2 pkt 1 nie zawiadamia starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu - podlega karze pieniężnej w wysokości od 200 do 1000 zł.";

Napisano

Ten termin będzie przesunięty tarczówką na pół roku, więc problemu nie ma.

Napisano

To wszystko wiem, jednak problem jest bardziej skomplikowany. Pierwszy problem to brak możliwości zrobienia przeglądu w UK (wiadomo dlaczego). Kolejno chyba

nie może zarejestrować w PL gdyż pojazd nadal jest zarejestrowany w UK. Jak dobrze wybrnąć z takiej sytuacji ? Czy zwyczajnie odstawić pojazd i czekać, aż problem

z wirusem się rozwiąże ?

Obecnie 30 dni oraz kary za brak rejestracji pojazdu są zawieszone przez WK.

3 minuty temu, blakop napisał:

Ten termin będzie przesunięty tarczówką na pół roku, więc problemu nie ma.

Mówisz w UK ?

Napisano
6 godzin temu, Sucre9 napisał:

Chodzi jak dobrze postąpić w przypadku pojazdu. 

 

Pozostaje tylko zrobić OBT przed 1-rej. Nic więcej nie wymyślisz.

Napisano (edytowane)

Jeżeli chodzi o wydłużenie terminu badania w UK, obowiązuje on pojazdy po 30.03.20 nie wcześniej.

3 minuty temu, blakop napisał:

Nie kumam pytania.

 

Edytowane przez Sucre9
Napisano (edytowane)

Zrób badanie okresowe przed I rejestracją w kraju i skontaktuj się telefonicznie z WK. Może ci podpowiedzą co dalej.

Edytowane przez sm
Napisano

Ja komentowałem post @sm , że nie będzie kar za nie zgłoszenie do rejestracji w 30 dni.

 

Przypominam, że jak ma przejść badanie w RP, to minimum to zmiana reflektorów.

Napisano

Ok, pomyłka. Wiadomo musi spełniać wszelkie wymogi.

Napisano
10 minut temu, Sucre9 napisał:

Jak dobrze wybrnąć z takiej sytuacji ?

 

Ale czego oczekuje właściciel? Gdzie mieszka? Chce rejestrować w Polsce czy chce tylko jeździć w Polsce?

Napisano

Zdaje się, że w Anglii kwestie rejestracji załatwia się korespondencyjnie.

Naszego WK nie interesuje czy pojazd jest za granicą wyrejestrowany, czy nie.

Akcyzy nie powinien płacić, ale to już się w UC powinien orientować.

 

Poza tym nie rozumiem w ogóle o co chodzi. Niech jeździ tak jak jeździ i już. Najwyżej mandat dostanie i tyle. To i tak będzie mniejszy koszt niż to rejestrowanie.

Napisano (edytowane)
7 minut temu, michal_k napisał:

 

Ale czego oczekuje właściciel? Gdzie mieszka? Chce rejestrować w Polsce czy chce tylko jeździć w Polsce?

Aktualnie chce wrócić do kraju i pojazd zarejestrować na stałe w Polsce. Chce się legalnie poruszać.

6 minut temu, blakop napisał:

Poza tym nie rozumiem w ogóle o co chodzi. Niech jeździ tak jak jeździ i już. Najwyżej mandat dostanie i tyle. To i tak będzie mniejszy koszt niż to rejestrowanie.

Mandat to nie problem, gdyby doszło o jakiegoś zdarzenia np. kolizja. W UK pojazd bez aktualnego badania nie posiada ubezpieczenia, co za tym idzie obowiązuje także poza UK. Koszty + kara bywają drastyczne.

Edytowane przez Sucre9
Napisano
15 minut temu, Sucre9 napisał:

Aktualnie chce wrócić do kraju i pojazd zarejestrować na stałe w Polsce.

 

No to niech rejestruje. Wymagane będzie badanie i akcyza (być może zwolnienie z akcyzy) oraz oczywiście dowód własności pojazdu.

Napisano

Jak auto na niego to ja bym się nie upierał przy dowodzie własności.

Napisano

Żeby porady były kompletne wypadałoby wiedzieć czy to samochód osobowy (M1), czy może ciężarowy (N1). 😉

Napisano

W ubiegłym tygodniu miałem podobny temat . Klient wrócił UK w listopadzie , w marcu miał wracać , ale z wiadomego powodu nie wyjechał. Dlatego zdecydował się na dostosowanie pojazdu i ostatecznie rejestrację w kraju. 

Napisano
2 godziny temu, blakop napisał:

Jak auto na niego to ja bym się nie upierał przy dowodzie własności.

 

W angielskim DR jest zapis, że dokument nie jest dowodem własności. Dlatego ja bym się jednak upierał.

Napisano

W pewnych przypadkach można go za takowy uznać (zmiana właściwości urzędu). Jednak ciężko za dowód własności uznać dokument, który w swojej treści stanowi wprost, że dowodem własności nie jest. Tym bardziej, że zawiera dane posiadacza, a nie właściciela (w odróżnieniu od polskiego DR).

Napisano
12 godzin temu, Sucre9 napisał:

Aktualnie chce wrócić do kraju i pojazd zarejestrować na stałe w Polsce.

Ja czegoś tu nie rozumiem. Chce wrócić czy jest w Polsce? Jak chce rejestrować w kraju, to obowiązkowe zmiany i wio na OBT. Pojazd nie musi być wyrejestrowany za granicą. Jeśli jest właścicielem to rejestracja na mienie przesiedleńcze.

Napisano

Jak w UE to w zasadzie nie ma już pojęcia mienie przesiedleńcze w tym przypadku.

Nie pamiętam co dokładnie jest wpisane w angielskim DR. Jeśli jest uwaga taka jak w niemieckim to ok - można dowodu własności żądać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.