Lew850 Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 Witam szanowne grono Takie pytanko czy będą jakieś problemy z rejestracją takiego pojazdu? Dodaje zdjęcie dowodu rejestracyjnego zagranicznego. Martwi mnie dmc 560kg. Cytuj
michal_k Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 Nikt nie jest wróżką i nie powie Ci, czy będą jakieś problemy wyłącznie na podstawie fotki DR. Natomiast w tym DR zawarte są "pozytywne" informacje - jest moc 14 kW, jest kategoria L7e, jest numer świadectwa homologacji - czyli mamy pełnoprawny czterokołowiec. Dlaczego martwi Cię DMC? Cytuj
Lew850 Napisano 18 Kwiecień 2020 Autor Napisano 18 Kwiecień 2020 Czyli czysto teoretycznie dokumenty są ok? Wiadomo pozostaje jeszcze stan techniczny ale to okaże się po oględzinach. Wydawało mi się ze jest zbyt ciężki i dlatego. Cytuj
Czolgista Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 Według mnie nie są ok. G.1 - 322kg F.2 - 560kg czyli ładowność przekracza 200kg. Chyba, że jest to czterokołowiec do przewozu rzeczy. Cytuj
Paprock Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 To bądź uprzejmy jeszcze objaśnić, co się kryje pod [G.1] we francuskim dowodzie. Cytuj
Czolgista Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 G.1 - masa pojazdu "na pusto" (bez kierowcy i ładunku), zgodna z naszą ustawą. W tym przypadku o tyle ciekawa, że kierowca i ładunek waży tylko 18 kg Cytuj
leski66 Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 (edytowane) 44 minuty temu, Paprock napisał: (...) co się kryje pod [G.1] we francuskim dowodzie. Niby powinna być taka zależność : A jak widać w ZDR tego pojazdu tak nie jest. Po tym numerze homo. w katalogu ITS' owskim pusto, ale znalazłem troszkę nowszy i typ SPX 500E. ( wrzuciłem poglądowo ) Edytowane 18 Kwiecień 2020 przez leski66 literówka Cytuj
wadi Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 G.1 - w tym przypadku masa pojazdu " suchego " bez płynów eksploatacyjnych. Cytuj
Andrzej89 Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 (edytowane) Jak uzyskać dostęp do tego programu ITSu "Szczegóły homologacji" powinno być na każdej SKP Edytowane 18 Kwiecień 2020 przez Andrzej89 Cytuj
Paprock Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 52 minuty temu, Czolgista napisał: G.1 - masa pojazdu "na pusto" (bez kierowcy i ładunku), zgodna z naszą ustawą. W tym przypadku o tyle ciekawa, że kierowca i ładunek waży tylko 18 kg Coś mi się zdaję, że nasza ustawa inaczej definiuje ten parametr. Że na pusto, to na pusto, ale takie rzeczy jak płyny i ciecze powinny być ujęte. Tyle, co do samej ustawy, bo "warunki techniczne" jeszcze dokładniej precyzują masy dla czterokołowców. Kolego @leski66, należy rozszyfrować masy dla gadów. Francuski dowód dotyczy Quada, a nie samochodu. Cytuj
Czolgista Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 20 minut temu, Paprock napisał: że nasza ustawa inaczej definiuje ten parametr No tak zapomniałem, że na tym forum skróty myślowe nie są mile widziane. 20 minut temu, Paprock napisał: "warunki techniczne" jeszcze dokładniej precyzują masy dla czterokołowców Jeśli dobrze rozumiem odwołanie do dyrektywy 93/93/EWG to tam MW też jest bez kierowcy. Cytuj
leski66 Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 41 minut temu, Paprock napisał: Francuski dowód dotyczy Quada, a nie samochodu. OK. Dzięki. Cytuj
Paprock Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 27 minut temu, Czolgista napisał: No tak zapomniałem, że na tym forum skróty myślowe nie są mile widziane. Jaki skrót myślowy, o co chodzi? Wyraźnie w poście Twoim stoi, co 18 kilogramów znaczy. A po mojemu, to te parę kilogramów łapie się do własnej masy. Specjaliści od motocykli doskonale wiedzą, co to masa na sucho lub na mokro. Niestety, ja nie jestem specjalistą. Godzinę temu, Czolgista napisał: Jeśli dobrze rozumiem odwołanie do dyrektywy 93/93/EWG to tam MW też jest bez kierowcy. No! A w tej dyrektywie jest też "odwołanie" jak się ładowność wylicza. Cytuj
Czolgista Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 2 godziny temu, Paprock napisał: No! A w tej dyrektywie jest też "odwołanie" jak się ładowność wylicza No rzeczywiście jest. Po unijnemu jakoś tak bardziej logicznie niż po naszemu Cytuj
cezary Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 A może to co @Rafi90 wkleił na coś się przyda https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/15100-czterokołowce-quady-homologacje-kategorie/&do=findComment&comment=283343 No i jeszcze może to coś wniesie https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13617-casalini-sulky-t4-proszę-o-pomoc/&do=findComment&comment=259565 I na deser to https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13617-casalini-sulky-t4-proszę-o-pomoc/&do=findComment&comment=280269 Cytuj
Rafi90 Napisano 19 Kwiecień 2020 Napisano 19 Kwiecień 2020 Proponuje przeczytać załącznik, i wziąć po uwagę że L7e ma jeszcze całą "game" podkategorii, które różnią się wymaganiami, i to dość zasadniczo. aktualne_problemy_zglaszane_do_biura_patronatu_its_nad_skp_2018_czterokolowce.pdf Cytuj
Solaris Napisano 19 Kwiecień 2020 Napisano 19 Kwiecień 2020 (edytowane) 1. W tym przypadku nie stosujemy podkategorii bo Czterokołowiec homologowany według starszej dyrektywy 2002/24 a wtedy podkategorii nie było 2. Masy są okej. Jako masę z rubryki G1 należy rozumieć masę pojazdu bez obciążenia, czyli masę która nie występuje w polskim dowodzie rejestracyjnym 3. Jako masę własną do polskiego dowodu przyjmuje się masę z rubryki G, czyli 340 kg. Masa z rubryki G w przypadku kategorii L jest bez kierowcy 4. Masa pojazdu bez obciążenia zawsze jest mniejsza od masy własnej dlatego tam 322 kg , a tu 340 kg Edytowane 19 Kwiecień 2020 przez Solaris 1 Cytuj
rurek777 Napisano 1 Kwiecień 2021 Napisano 1 Kwiecień 2021 polaris sportsman e13*168/2013*00178*04 moc 50 kw. .czy może być dopuszczony .? poj. sprowadzony z GB. Cytuj
michal_k Napisano 1 Kwiecień 2021 Napisano 1 Kwiecień 2021 50 minut temu, rurek777 napisał: 168/2013 Pewnie L7e-B1, który nie ma limitu mocy. Cytuj
Rafi90 Napisano 1 Kwiecień 2021 Napisano 1 Kwiecień 2021 Albo sprawdzić u producenta albo wyciąg z świadectwa homologacji. Jeśli L7e-B1 to tak jak Michał pisze. Brak limitu mocy Cytuj
leski66 Napisano 1 Kwiecień 2021 Napisano 1 Kwiecień 2021 8 minut temu, michal_k napisał: Pewnie L7e-B1 Cytuj
biker100 Napisano 1 Kwiecień 2021 Napisano 1 Kwiecień 2021 ale bałagan mają w tym archeo... to przekracza te 15kW czy nie przekracza? Czy 50 jest mniejsze niż 15? bo już się gubię. W katalogu są 2 różnią się wersją. Poza tą co wkleił @leski jest również "D". Cytuj
Mecher Napisano 1 Kwiecień 2021 Napisano 1 Kwiecień 2021 32 minuty temu, biker100 napisał: Czy 50 jest mniejsze niż 15? bo już się gubię. a to tylko 1 kwiecień Cytuj
rurek777 Napisano 1 Kwiecień 2021 Napisano 1 Kwiecień 2021 to jest L7e B 1 i ma certyfikat zgodności UE . its mówi że można Cytuj
michal_k Napisano 1 Kwiecień 2021 Napisano 1 Kwiecień 2021 14 minut temu, rurek777 napisał: to jest L7e B 1 i ma certyfikat zgodności UE . No to śmiało - rozporządzenie WE jest stosowane wprost i ma pierwszeństwo przed prawem krajowym. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.