Skocz do zawartości

Polaris L7e rejestracja.


Lew850

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono :) Takie pytanko czy będą jakieś problemy z rejestracją takiego pojazdu? Dodaje zdjęcie dowodu rejestracyjnego zagranicznego. Martwi mnie dmc 560kg.

quad.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie jest wróżką i nie powie Ci, czy będą jakieś problemy wyłącznie na podstawie fotki DR. Natomiast w tym DR zawarte są "pozytywne" informacje - jest moc 14 kW, jest kategoria L7e, jest numer świadectwa homologacji - czyli mamy pełnoprawny czterokołowiec.

 

Dlaczego martwi Cię DMC?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli czysto teoretycznie dokumenty są ok? Wiadomo pozostaje jeszcze stan techniczny ale to okaże się po oględzinach. Wydawało mi się ze jest zbyt ciężki i dlatego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie są ok.

G.1 - 322kg

F.2 - 560kg

czyli ładowność przekracza 200kg. Chyba, że jest to czterokołowiec do przewozu rzeczy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G.1 - masa pojazdu "na pusto" (bez kierowcy i ładunku), zgodna z naszą ustawą. W tym przypadku o tyle ciekawa, że kierowca i ładunek waży tylko 18 kg :evil:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Paprock napisał:

(...) co się kryje pod [G.1] we francuskim dowodzie.

Niby powinna być taka zależność :

 

1704163041_DRFrancja.JPG.4f194640bf0df03f2023ae273d1de6bc.JPG

A jak widać w ZDR tego pojazdu tak nie jest.8/

Po tym numerze homo. w katalogu ITS' owskim pusto, ale znalazłem troszkę nowszy i typ SPX 500E. ( wrzuciłem poglądowo ) ;-)sportsman.JPG.0c6ab144be7e4fc4103af9caed4d5fa8.JPG

 

Edytowane przez leski66
literówka
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak uzyskać dostęp do tego programu ITSu "Szczegóły homologacji" powinno być na każdej SKP :( 

Edytowane przez Andrzej89
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, Czolgista napisał:

G.1 - masa pojazdu "na pusto" (bez kierowcy i ładunku), zgodna z naszą ustawą. W tym przypadku o tyle ciekawa, że kierowca i ładunek waży tylko 18 kg :evil:

 

Coś mi się zdaję, że nasza ustawa inaczej definiuje ten parametr. Że na pusto, to na pusto, ale takie rzeczy jak płyny i ciecze powinny być ujęte.

Tyle, co do samej ustawy, bo "warunki techniczne" jeszcze dokładniej precyzują masy dla czterokołowców.

 

Kolego @leski66, należy rozszyfrować masy dla gadów. Francuski dowód dotyczy Quada, a nie samochodu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Paprock napisał:

że nasza ustawa inaczej definiuje ten parametr

No tak zapomniałem, że na tym forum skróty myślowe nie są mile widziane.

 

20 minut temu, Paprock napisał:

"warunki techniczne" jeszcze dokładniej precyzują masy dla czterokołowców

Jeśli dobrze rozumiem odwołanie do dyrektywy 93/93/EWG to tam MW też jest bez kierowcy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Czolgista napisał:

No tak zapomniałem, że na tym forum skróty myślowe nie są mile widziane.

 

Jaki skrót myślowy, o co chodzi? Wyraźnie w poście Twoim stoi, co 18 kilogramów znaczy. A po mojemu, to te parę kilogramów łapie się do własnej masy.

Specjaliści od motocykli doskonale wiedzą, co to masa na sucho lub na mokro. ;-)

Niestety, ja nie jestem specjalistą. :cry:

 

Godzinę temu, Czolgista napisał:

Jeśli dobrze rozumiem odwołanie do dyrektywy 93/93/EWG to tam MW też jest bez kierowcy.

 

No! A w tej dyrektywie jest też "odwołanie" jak się ładowność wylicza.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paprock napisał:

No! A w tej dyrektywie jest też "odwołanie" jak się ładowność wylicza

No rzeczywiście jest. Po unijnemu jakoś tak bardziej logicznie niż po naszemu :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. W tym przypadku nie stosujemy podkategorii bo Czterokołowiec homologowany według starszej dyrektywy 2002/24 a wtedy podkategorii nie było

2. Masy są okej. Jako masę z rubryki G1 należy rozumieć masę pojazdu bez obciążenia, czyli masę która nie występuje w polskim dowodzie rejestracyjnym

3. Jako masę własną do polskiego dowodu przyjmuje się masę z rubryki G, czyli 340 kg. Masa z rubryki G w przypadku kategorii L jest bez kierowcy

4. Masa pojazdu bez obciążenia zawsze jest mniejsza od masy własnej dlatego tam 322 kg , a tu 340 kg

Edytowane przez Solaris
  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.