Skocz do zawartości

Polaris L7e rejestracja.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szanowne grono :) Takie pytanko czy będą jakieś problemy z rejestracją takiego pojazdu? Dodaje zdjęcie dowodu rejestracyjnego zagranicznego. Martwi mnie dmc 560kg.

quad.jpg

Napisano

Nikt nie jest wróżką i nie powie Ci, czy będą jakieś problemy wyłącznie na podstawie fotki DR. Natomiast w tym DR zawarte są "pozytywne" informacje - jest moc 14 kW, jest kategoria L7e, jest numer świadectwa homologacji - czyli mamy pełnoprawny czterokołowiec.

 

Dlaczego martwi Cię DMC?

Napisano

Czyli czysto teoretycznie dokumenty są ok? Wiadomo pozostaje jeszcze stan techniczny ale to okaże się po oględzinach. Wydawało mi się ze jest zbyt ciężki i dlatego.

Napisano

Według mnie nie są ok.

G.1 - 322kg

F.2 - 560kg

czyli ładowność przekracza 200kg. Chyba, że jest to czterokołowiec do przewozu rzeczy.

Napisano

To bądź uprzejmy jeszcze objaśnić, co się kryje pod [G.1] we francuskim dowodzie.

Napisano

G.1 - masa pojazdu "na pusto" (bez kierowcy i ładunku), zgodna z naszą ustawą. W tym przypadku o tyle ciekawa, że kierowca i ładunek waży tylko 18 kg :evil:

Napisano (edytowane)
44 minuty temu, Paprock napisał:

(...) co się kryje pod [G.1] we francuskim dowodzie.

Niby powinna być taka zależność :

 

1704163041_DRFrancja.JPG.4f194640bf0df03f2023ae273d1de6bc.JPG

A jak widać w ZDR tego pojazdu tak nie jest.8/

Po tym numerze homo. w katalogu ITS' owskim pusto, ale znalazłem troszkę nowszy i typ SPX 500E. ( wrzuciłem poglądowo ) ;-)sportsman.JPG.0c6ab144be7e4fc4103af9caed4d5fa8.JPG

 

Edytowane przez leski66
literówka
Napisano

G.1 - w tym przypadku masa pojazdu  " suchego " bez płynów eksploatacyjnych.

Napisano (edytowane)

Jak uzyskać dostęp do tego programu ITSu "Szczegóły homologacji" powinno być na każdej SKP :( 

Edytowane przez Andrzej89
Napisano
52 minuty temu, Czolgista napisał:

G.1 - masa pojazdu "na pusto" (bez kierowcy i ładunku), zgodna z naszą ustawą. W tym przypadku o tyle ciekawa, że kierowca i ładunek waży tylko 18 kg :evil:

 

Coś mi się zdaję, że nasza ustawa inaczej definiuje ten parametr. Że na pusto, to na pusto, ale takie rzeczy jak płyny i ciecze powinny być ujęte.

Tyle, co do samej ustawy, bo "warunki techniczne" jeszcze dokładniej precyzują masy dla czterokołowców.

 

Kolego @leski66, należy rozszyfrować masy dla gadów. Francuski dowód dotyczy Quada, a nie samochodu.

Napisano
20 minut temu, Paprock napisał:

że nasza ustawa inaczej definiuje ten parametr

No tak zapomniałem, że na tym forum skróty myślowe nie są mile widziane.

 

20 minut temu, Paprock napisał:

"warunki techniczne" jeszcze dokładniej precyzują masy dla czterokołowców

Jeśli dobrze rozumiem odwołanie do dyrektywy 93/93/EWG to tam MW też jest bez kierowcy.

Napisano
41 minut temu, Paprock napisał:

Francuski dowód dotyczy Quada, a nie samochodu.

OK. Dzięki. :smile:

Napisano
27 minut temu, Czolgista napisał:

No tak zapomniałem, że na tym forum skróty myślowe nie są mile widziane.

 

Jaki skrót myślowy, o co chodzi? Wyraźnie w poście Twoim stoi, co 18 kilogramów znaczy. A po mojemu, to te parę kilogramów łapie się do własnej masy.

Specjaliści od motocykli doskonale wiedzą, co to masa na sucho lub na mokro. ;-)

Niestety, ja nie jestem specjalistą. :cry:

 

Godzinę temu, Czolgista napisał:

Jeśli dobrze rozumiem odwołanie do dyrektywy 93/93/EWG to tam MW też jest bez kierowcy.

 

No! A w tej dyrektywie jest też "odwołanie" jak się ładowność wylicza.

Napisano
2 godziny temu, Paprock napisał:

No! A w tej dyrektywie jest też "odwołanie" jak się ładowność wylicza

No rzeczywiście jest. Po unijnemu jakoś tak bardziej logicznie niż po naszemu :)

Napisano (edytowane)

1. W tym przypadku nie stosujemy podkategorii bo Czterokołowiec homologowany według starszej dyrektywy 2002/24 a wtedy podkategorii nie było

2. Masy są okej. Jako masę z rubryki G1 należy rozumieć masę pojazdu bez obciążenia, czyli masę która nie występuje w polskim dowodzie rejestracyjnym

3. Jako masę własną do polskiego dowodu przyjmuje się masę z rubryki G, czyli 340 kg. Masa z rubryki G w przypadku kategorii L jest bez kierowcy

4. Masa pojazdu bez obciążenia zawsze jest mniejsza od masy własnej dlatego tam 322 kg , a tu 340 kg

Edytowane przez Solaris
  • Lubię 1
  • 11 months later...
Napisano

polaris sportsman e13*168/2013*00178*04 moc 50 kw. .czy może być dopuszczony .? poj. sprowadzony z GB.

Napisano
50 minut temu, rurek777 napisał:

168/2013

Pewnie L7e-B1, który nie ma limitu mocy.

Napisano

Albo sprawdzić u producenta albo wyciąg z świadectwa homologacji. Jeśli L7e-B1 to tak jak Michał pisze. Brak limitu mocy

Napisano

15kW.jpg

ale bałagan mają w tym archeo... to przekracza te 15kW czy nie przekracza? Czy 50 jest mniejsze niż 15? bo już się gubię.

W katalogu są 2 różnią się wersją. Poza tą co wkleił @leski jest również "D".

Napisano
32 minuty temu, biker100 napisał:

Czy 50 jest mniejsze niż 15? bo już się gubię.

a to tylko  1 kwiecień

Napisano

to jest L7e B 1 i ma certyfikat zgodności UE .

its mówi że można

Napisano
14 minut temu, rurek777 napisał:

to jest L7e B 1 i ma certyfikat zgodności UE .

No to śmiało - rozporządzenie WE jest stosowane wprost i ma pierwszeństwo przed prawem krajowym.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.