Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Jako, że YT w ostatnim czasie dosyć dziwne rzeczy podsuwa mi pod nos to trafiłem na taki filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=8v6G8IgWhrg

Co sądzicie o takim rozwiązaniu ? Wydaje mi się, że ktoś na OSKP (bo cały czas widać w tle) pojechał trochę po bandzie.

Napisano

Nie można tego traktować jako przyczepy moim zdaniem, dlatego przy masie 4250 lejce powinny być zabrane i auto odstawione przy kontroli.

Samo rozwiązanie ciekawe.

Napisano

Gdzieś widziałem wizje samochodów osobowych z rozsuwanym rozstawem osi. Ten filmik to jeszcze jak cię mogę.

Ale jak traktować to, co w tym filmie, że to jakaś podwieszana/zdejmowana trzecia osio-przyczepka?

Jako schowek na przyczepkę, to może uznałbym to miejsce pod nadwoziem, tylko że ta przyczepka za trzecią oś robi czasami.

Dziwne wynalazki.

 

 

Napisano

Jeżeli chodzi o przyczepkę pokazaną w filmie od Paprocka to przynajmniej wygląda ona jak przyczepka samochodowa i szczerze mówiąc można ją dopiąć do dowolnego pojazdu wyposażonego w taki sprzęg. Co w przypadku tej "przedłużki" z pierwszego filmu ? Mi tam od razu brakuje np. świateł odblaskowych przednich. To jednak jest naprawdę malutki problem. Co ze sprzęgiem ? Musieli zainwestować w homologację przyczepy oraz sprzęgu do tego IVECO. 

Napisano

W pierwszym filmiku do trzeciej minuty jest demonstrowana jakaś rozsuwana konstrukcja. Widać dokładnie prowadnice jak i hak 'ciągnika', który może, ale nie musi, wspomagać sprzęgnięcia. Wątpię aby toto łamało się w ruchu drogowym. Toto wysunięto raczej dla potrzeb pokazowych. Dla mnie jest to sztywne przedłużenie ładunkowej platformy. Istnieją dorosłe przyczepy o możliwościach zwiększania swej długości, ale... ale nie widziałem jeszcze przyczepy/naczepy ze zmiennym rozstawem osi.

Natomiast w drugim filmiku wykorzystanie tej mini jednoosiówki jako trzeciej osi no nie bardzo mi podchodzi.

Napisano

Sądzę że zmienny rozstaw osi by nie zadziałał, bo ciężko jednoznacznie byłoby to spełnić:

 

§ 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone
od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną – zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych „osiami składowymi”,
w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m.

Napisano

Przy takim DMC nie ma szans przekroczyć max. dopuszczalnego nacisku dla osi pojedyńczej = 10 t

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

No, można spodziewać się podobnych wynalazków. Wiadomo skąd zaraza przychodzi. ;-)

 

 

 

Nasi z wózkiem dolly do dzisiaj ładu nie zrobili, to i tym wynalazkom nie wróże nic dobrego w kraju pod Dobrą Zmianą. ;-)

Napisano

Ja jestem ciekawy co znajduje sie w dokumentach pojazdu i jak to jest homologowane

Napisano
4 godziny temu, Jacdiag napisał:

Przy takim DMC nie ma szans przekroczyć max. dopuszczalnego nacisku dla osi pojedyńczej = 10 t

Jednak trzeba w jakiś sposób jednoznacznie zdefiniować ile dany pojazd ma osi. 

Napisano

Pojazd ma dwie, a trzecia się "przyczepia" :D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Sytuacja podobna jak z nadwoziami wymiennymi (BDF), tylko że dodatkowo liczba osi się zmienia. Polskie przepisy nie przewidziały możliwości rejestracji takich pojazdów.

Napisano

Na niektórych filmach widać polskie numerki to możecie sobie sprawdzić.

 

Daniel - jeśliby uznać, że odległość między osią stałą i dołożoną jest dostatecznie mała to można ją liczyć jako jedną, nie? Problem rejestracji znika.

 

Natomiast ten włoski wynalazek to w zasadzie jednak przyczepa (czy tam naczepa). Przy pierwszym wynalazku tak bym tego nie określił.

Napisano

Jeżeli chodzi o ten filmik likowany przez Paprock to znalazłem taki:

 

Z tablicami rejestracyjnymi to już zupełnie się pogubiłem. 

Napisano
13 godzin temu, sad_madman napisał:

Z tablicami rejestracyjnymi to już zupełnie się pogubiłem. 

Jak pojazd z przyczepą to z tyłu tablica przyczepy jak solo to tablica z pojazdu.

Napisano
W dniu 1.06.2020 o 23:10, sad_madman napisał:

Jeżeli chodzi o ten filmik likowany przez Paprock to znalazłem taki:

Spóźniłeś się o 2 lata :

 

  • 1 year later...
Napisano

"...Tu akurat jest zamocowana na stałe, ale to nie szkodzi. Kwit jest kwit i w kwicie wszystko się zgadza. ..."

Nic się nie zgadza. Skoro jest to jedna konstrukcja, to nie ma mowy o zespole pojazdów. Ciągnik nie posiada sprzęgu, a co za tym idzie jest to tzw "widelec" czyli pojazd niekompletny. 

Napisano
Godzinę temu, adam1501 napisał:

Skoro jest to jedna konstrukcja, to nie ma mowy o zespole pojazdów. Ciągnik nie posiada sprzęgu, a co za tym idzie jest to tzw "widelec" czyli pojazd niekompletny. 

Jak Cię to interesuje, bo konstrukcja ciekawa, to jest ciągnik siodłowy z naczepą. Rzetelniej do tematu podszedł portal 40ton.net https://40ton.net/ford-transit-z-zabudowa-naczepa-u-polskiego-dealera-2400-kg-ladownosci-na-be/

Napisano
W dniu 1.06.2020 o 23:10, sad_madman napisał:

taki:

Strasznie niewygodne rozwiązanie 

Napisano
23 minuty temu, aboz napisał:

Jak Cię to interesuje, bo konstrukcja ciekawa, to jest ciągnik siodłowy z naczepą.

Oczywiście, że interesuje. Z pierwszego artykułu nie wynikało, że pojazd ciągnący posiada sprzęg i jest po prostu ciągnikiem siodłowym spięty z nieskręcającą się naczepą. Bardzo innowacyjny pomysł i dlatego został zalegalizowany w świetle prawa a nie jak sugerował autor, że coś zostało kombinowane i jakoś się udało przepchać rejestrację.

  • Lubię 1
Napisano (edytowane)

Naczepy do przewozu kontenerów o konstrukcji członowej, czyli takie, które w zależności od potrzeb mogą przewozić jeden ( naczepa z 2 osiami) lub dwa kontenery (dołączony zostaje segment z 3 osiami - w sumie wówczas naczepa ma 5 osi) są konstrukcją znaną od lat i nawet kiedyś na ten temat dyskutowaliśmy. Drugi człon pomimo, że nie jest przewidziany do samodzielnego użytku ma swój numer VIN i w świetle przepisów jest oddzielnym pojazdem. W tym przypadku mam dokładnie taką samą sytuację a że rozchodzi się tu o "mały" pojazd to wywołało to zdziwienie.

Edytowane przez danielg539
Napisano

A jakie hamulce ma ta naczepo-przyczepa, hydrauliczne czy pneumatyczne i jak podłączane ze sobą?:665: Na stałe czy za pomocą szybkozłączek?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.