sad_madman Napisano 30 Maj 2020 Napisano 30 Maj 2020 Cześć. Jako, że YT w ostatnim czasie dosyć dziwne rzeczy podsuwa mi pod nos to trafiłem na taki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=8v6G8IgWhrg Co sądzicie o takim rozwiązaniu ? Wydaje mi się, że ktoś na OSKP (bo cały czas widać w tle) pojechał trochę po bandzie. Cytuj
blakop Napisano 31 Maj 2020 Napisano 31 Maj 2020 Nie można tego traktować jako przyczepy moim zdaniem, dlatego przy masie 4250 lejce powinny być zabrane i auto odstawione przy kontroli. Samo rozwiązanie ciekawe. Cytuj
Paprock Napisano 31 Maj 2020 Napisano 31 Maj 2020 Gdzieś widziałem wizje samochodów osobowych z rozsuwanym rozstawem osi. Ten filmik to jeszcze jak cię mogę. Ale jak traktować to, co w tym filmie, że to jakaś podwieszana/zdejmowana trzecia osio-przyczepka? Jako schowek na przyczepkę, to może uznałbym to miejsce pod nadwoziem, tylko że ta przyczepka za trzecią oś robi czasami. Dziwne wynalazki. Cytuj
sad_madman Napisano 31 Maj 2020 Autor Napisano 31 Maj 2020 Jeżeli chodzi o przyczepkę pokazaną w filmie od Paprocka to przynajmniej wygląda ona jak przyczepka samochodowa i szczerze mówiąc można ją dopiąć do dowolnego pojazdu wyposażonego w taki sprzęg. Co w przypadku tej "przedłużki" z pierwszego filmu ? Mi tam od razu brakuje np. świateł odblaskowych przednich. To jednak jest naprawdę malutki problem. Co ze sprzęgiem ? Musieli zainwestować w homologację przyczepy oraz sprzęgu do tego IVECO. Cytuj
Paprock Napisano 31 Maj 2020 Napisano 31 Maj 2020 W pierwszym filmiku do trzeciej minuty jest demonstrowana jakaś rozsuwana konstrukcja. Widać dokładnie prowadnice jak i hak 'ciągnika', który może, ale nie musi, wspomagać sprzęgnięcia. Wątpię aby toto łamało się w ruchu drogowym. Toto wysunięto raczej dla potrzeb pokazowych. Dla mnie jest to sztywne przedłużenie ładunkowej platformy. Istnieją dorosłe przyczepy o możliwościach zwiększania swej długości, ale... ale nie widziałem jeszcze przyczepy/naczepy ze zmiennym rozstawem osi. Natomiast w drugim filmiku wykorzystanie tej mini jednoosiówki jako trzeciej osi no nie bardzo mi podchodzi. Cytuj
sad_madman Napisano 31 Maj 2020 Autor Napisano 31 Maj 2020 Sądzę że zmienny rozstaw osi by nie zadziałał, bo ciężko jednoznacznie byłoby to spełnić: § 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną – zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych „osiami składowymi”, w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m. Cytuj
Jacdiag Napisano 31 Maj 2020 Napisano 31 Maj 2020 Przy takim DMC nie ma szans przekroczyć max. dopuszczalnego nacisku dla osi pojedyńczej = 10 t Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Paprock Napisano 31 Maj 2020 Napisano 31 Maj 2020 No, można spodziewać się podobnych wynalazków. Wiadomo skąd zaraza przychodzi. Nasi z wózkiem dolly do dzisiaj ładu nie zrobili, to i tym wynalazkom nie wróże nic dobrego w kraju pod Dobrą Zmianą. Cytuj
Krzysztofk Napisano 31 Maj 2020 Napisano 31 Maj 2020 Ja jestem ciekawy co znajduje sie w dokumentach pojazdu i jak to jest homologowane Cytuj
sad_madman Napisano 31 Maj 2020 Autor Napisano 31 Maj 2020 4 godziny temu, Jacdiag napisał: Przy takim DMC nie ma szans przekroczyć max. dopuszczalnego nacisku dla osi pojedyńczej = 10 t Jednak trzeba w jakiś sposób jednoznacznie zdefiniować ile dany pojazd ma osi. Cytuj
Jacdiag Napisano 31 Maj 2020 Napisano 31 Maj 2020 Pojazd ma dwie, a trzecia się "przyczepia" Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
danielg539 Napisano 1 Czerwiec 2020 Napisano 1 Czerwiec 2020 Sytuacja podobna jak z nadwoziami wymiennymi (BDF), tylko że dodatkowo liczba osi się zmienia. Polskie przepisy nie przewidziały możliwości rejestracji takich pojazdów. Cytuj
blakop Napisano 1 Czerwiec 2020 Napisano 1 Czerwiec 2020 Na niektórych filmach widać polskie numerki to możecie sobie sprawdzić. Daniel - jeśliby uznać, że odległość między osią stałą i dołożoną jest dostatecznie mała to można ją liczyć jako jedną, nie? Problem rejestracji znika. Natomiast ten włoski wynalazek to w zasadzie jednak przyczepa (czy tam naczepa). Przy pierwszym wynalazku tak bym tego nie określił. Cytuj
sad_madman Napisano 1 Czerwiec 2020 Autor Napisano 1 Czerwiec 2020 Jeżeli chodzi o ten filmik likowany przez Paprock to znalazłem taki: Z tablicami rejestracyjnymi to już zupełnie się pogubiłem. Cytuj
danielg539 Napisano 2 Czerwiec 2020 Napisano 2 Czerwiec 2020 13 godzin temu, sad_madman napisał: Z tablicami rejestracyjnymi to już zupełnie się pogubiłem. Jak pojazd z przyczepą to z tyłu tablica przyczepy jak solo to tablica z pojazdu. Cytuj
duchu Napisano 2 Czerwiec 2020 Napisano 2 Czerwiec 2020 W dniu 1.06.2020 o 23:10, sad_madman napisał: Jeżeli chodzi o ten filmik likowany przez Paprock to znalazłem taki: Spóźniłeś się o 2 lata : Cytuj
Arton Napisano 18 Grudzień 2021 Napisano 18 Grudzień 2021 https://spidersweb.pl/autoblog/ford-transit-be-combi-rejestracja/ Cytuj
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Napisano 20 Grudzień 2021 "...Tu akurat jest zamocowana na stałe, ale to nie szkodzi. Kwit jest kwit i w kwicie wszystko się zgadza. ..." Nic się nie zgadza. Skoro jest to jedna konstrukcja, to nie ma mowy o zespole pojazdów. Ciągnik nie posiada sprzęgu, a co za tym idzie jest to tzw "widelec" czyli pojazd niekompletny. Cytuj
aboz Napisano 20 Grudzień 2021 Napisano 20 Grudzień 2021 Godzinę temu, adam1501 napisał: Skoro jest to jedna konstrukcja, to nie ma mowy o zespole pojazdów. Ciągnik nie posiada sprzęgu, a co za tym idzie jest to tzw "widelec" czyli pojazd niekompletny. Jak Cię to interesuje, bo konstrukcja ciekawa, to jest ciągnik siodłowy z naczepą. Rzetelniej do tematu podszedł portal 40ton.net https://40ton.net/ford-transit-z-zabudowa-naczepa-u-polskiego-dealera-2400-kg-ladownosci-na-be/ Cytuj
bertone122 Napisano 20 Grudzień 2021 Napisano 20 Grudzień 2021 W dniu 1.06.2020 o 23:10, sad_madman napisał: taki: Strasznie niewygodne rozwiązanie Cytuj
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Napisano 20 Grudzień 2021 23 minuty temu, aboz napisał: Jak Cię to interesuje, bo konstrukcja ciekawa, to jest ciągnik siodłowy z naczepą. Oczywiście, że interesuje. Z pierwszego artykułu nie wynikało, że pojazd ciągnący posiada sprzęg i jest po prostu ciągnikiem siodłowym spięty z nieskręcającą się naczepą. Bardzo innowacyjny pomysł i dlatego został zalegalizowany w świetle prawa a nie jak sugerował autor, że coś zostało kombinowane i jakoś się udało przepchać rejestrację. 1 Cytuj
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2021 Napisano 20 Grudzień 2021 (edytowane) Naczepy do przewozu kontenerów o konstrukcji członowej, czyli takie, które w zależności od potrzeb mogą przewozić jeden ( naczepa z 2 osiami) lub dwa kontenery (dołączony zostaje segment z 3 osiami - w sumie wówczas naczepa ma 5 osi) są konstrukcją znaną od lat i nawet kiedyś na ten temat dyskutowaliśmy. Drugi człon pomimo, że nie jest przewidziany do samodzielnego użytku ma swój numer VIN i w świetle przepisów jest oddzielnym pojazdem. W tym przypadku mam dokładnie taką samą sytuację a że rozchodzi się tu o "mały" pojazd to wywołało to zdziwienie. Edytowane 20 Grudzień 2021 przez danielg539 Cytuj
jast Napisano 20 Grudzień 2021 Napisano 20 Grudzień 2021 A jakie hamulce ma ta naczepo-przyczepa, hydrauliczne czy pneumatyczne i jak podłączane ze sobą? Na stałe czy za pomocą szybkozłączek? Cytuj
duchu Napisano 20 Grudzień 2021 Napisano 20 Grudzień 2021 Podobne kombinacje ale z przyczepa 750 kg robiło Juzjade . Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.