sad_madman Napisano 30 Maj 2020 Share Napisano 30 Maj 2020 Cześć. Jako, że YT w ostatnim czasie dosyć dziwne rzeczy podsuwa mi pod nos to trafiłem na taki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=8v6G8IgWhrg Co sądzicie o takim rozwiązaniu ? Wydaje mi się, że ktoś na OSKP (bo cały czas widać w tle) pojechał trochę po bandzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Maj 2020 Share Napisano 31 Maj 2020 Nie można tego traktować jako przyczepy moim zdaniem, dlatego przy masie 4250 lejce powinny być zabrane i auto odstawione przy kontroli. Samo rozwiązanie ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Maj 2020 Share Napisano 31 Maj 2020 Gdzieś widziałem wizje samochodów osobowych z rozsuwanym rozstawem osi. Ten filmik to jeszcze jak cię mogę. Ale jak traktować to, co w tym filmie, że to jakaś podwieszana/zdejmowana trzecia osio-przyczepka? Jako schowek na przyczepkę, to może uznałbym to miejsce pod nadwoziem, tylko że ta przyczepka za trzecią oś robi czasami. Dziwne wynalazki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 31 Maj 2020 Share Napisano 31 Maj 2020 Ciekawe rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 31 Maj 2020 Autor Share Napisano 31 Maj 2020 Jeżeli chodzi o przyczepkę pokazaną w filmie od Paprocka to przynajmniej wygląda ona jak przyczepka samochodowa i szczerze mówiąc można ją dopiąć do dowolnego pojazdu wyposażonego w taki sprzęg. Co w przypadku tej "przedłużki" z pierwszego filmu ? Mi tam od razu brakuje np. świateł odblaskowych przednich. To jednak jest naprawdę malutki problem. Co ze sprzęgiem ? Musieli zainwestować w homologację przyczepy oraz sprzęgu do tego IVECO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Maj 2020 Share Napisano 31 Maj 2020 W pierwszym filmiku do trzeciej minuty jest demonstrowana jakaś rozsuwana konstrukcja. Widać dokładnie prowadnice jak i hak 'ciągnika', który może, ale nie musi, wspomagać sprzęgnięcia. Wątpię aby toto łamało się w ruchu drogowym. Toto wysunięto raczej dla potrzeb pokazowych. Dla mnie jest to sztywne przedłużenie ładunkowej platformy. Istnieją dorosłe przyczepy o możliwościach zwiększania swej długości, ale... ale nie widziałem jeszcze przyczepy/naczepy ze zmiennym rozstawem osi. Natomiast w drugim filmiku wykorzystanie tej mini jednoosiówki jako trzeciej osi no nie bardzo mi podchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 31 Maj 2020 Autor Share Napisano 31 Maj 2020 Sądzę że zmienny rozstaw osi by nie zadziałał, bo ciężko jednoznacznie byłoby to spełnić: § 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną – zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych „osiami składowymi”, w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Maj 2020 Share Napisano 31 Maj 2020 Przy takim DMC nie ma szans przekroczyć max. dopuszczalnego nacisku dla osi pojedyńczej = 10 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Maj 2020 Share Napisano 31 Maj 2020 No, można spodziewać się podobnych wynalazków. Wiadomo skąd zaraza przychodzi. Nasi z wózkiem dolly do dzisiaj ładu nie zrobili, to i tym wynalazkom nie wróże nic dobrego w kraju pod Dobrą Zmianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztofk Napisano 31 Maj 2020 Share Napisano 31 Maj 2020 Ja jestem ciekawy co znajduje sie w dokumentach pojazdu i jak to jest homologowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 31 Maj 2020 Autor Share Napisano 31 Maj 2020 4 godziny temu, Jacdiag napisał: Przy takim DMC nie ma szans przekroczyć max. dopuszczalnego nacisku dla osi pojedyńczej = 10 t Jednak trzeba w jakiś sposób jednoznacznie zdefiniować ile dany pojazd ma osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Maj 2020 Share Napisano 31 Maj 2020 Pojazd ma dwie, a trzecia się "przyczepia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Czerwiec 2020 Share Napisano 1 Czerwiec 2020 Sytuacja podobna jak z nadwoziami wymiennymi (BDF), tylko że dodatkowo liczba osi się zmienia. Polskie przepisy nie przewidziały możliwości rejestracji takich pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Czerwiec 2020 Share Napisano 1 Czerwiec 2020 Na niektórych filmach widać polskie numerki to możecie sobie sprawdzić. Daniel - jeśliby uznać, że odległość między osią stałą i dołożoną jest dostatecznie mała to można ją liczyć jako jedną, nie? Problem rejestracji znika. Natomiast ten włoski wynalazek to w zasadzie jednak przyczepa (czy tam naczepa). Przy pierwszym wynalazku tak bym tego nie określił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 1 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2020 Jeżeli chodzi o ten filmik likowany przez Paprock to znalazłem taki: Z tablicami rejestracyjnymi to już zupełnie się pogubiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Czerwiec 2020 Share Napisano 2 Czerwiec 2020 13 godzin temu, sad_madman napisał: Z tablicami rejestracyjnymi to już zupełnie się pogubiłem. Jak pojazd z przyczepą to z tyłu tablica przyczepy jak solo to tablica z pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 2 Czerwiec 2020 Share Napisano 2 Czerwiec 2020 W dniu 1.06.2020 o 23:10, sad_madman napisał: Jeżeli chodzi o ten filmik likowany przez Paprock to znalazłem taki: Spóźniłeś się o 2 lata : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 18 Grudzień 2021 Share Napisano 18 Grudzień 2021 https://spidersweb.pl/autoblog/ford-transit-be-combi-rejestracja/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 "...Tu akurat jest zamocowana na stałe, ale to nie szkodzi. Kwit jest kwit i w kwicie wszystko się zgadza. ..." Nic się nie zgadza. Skoro jest to jedna konstrukcja, to nie ma mowy o zespole pojazdów. Ciągnik nie posiada sprzęgu, a co za tym idzie jest to tzw "widelec" czyli pojazd niekompletny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 Godzinę temu, adam1501 napisał: Skoro jest to jedna konstrukcja, to nie ma mowy o zespole pojazdów. Ciągnik nie posiada sprzęgu, a co za tym idzie jest to tzw "widelec" czyli pojazd niekompletny. Jak Cię to interesuje, bo konstrukcja ciekawa, to jest ciągnik siodłowy z naczepą. Rzetelniej do tematu podszedł portal 40ton.net https://40ton.net/ford-transit-z-zabudowa-naczepa-u-polskiego-dealera-2400-kg-ladownosci-na-be/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bertone122 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 W dniu 1.06.2020 o 23:10, sad_madman napisał: taki: Strasznie niewygodne rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 23 minuty temu, aboz napisał: Jak Cię to interesuje, bo konstrukcja ciekawa, to jest ciągnik siodłowy z naczepą. Oczywiście, że interesuje. Z pierwszego artykułu nie wynikało, że pojazd ciągnący posiada sprzęg i jest po prostu ciągnikiem siodłowym spięty z nieskręcającą się naczepą. Bardzo innowacyjny pomysł i dlatego został zalegalizowany w świetle prawa a nie jak sugerował autor, że coś zostało kombinowane i jakoś się udało przepchać rejestrację. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 (edytowane) Naczepy do przewozu kontenerów o konstrukcji członowej, czyli takie, które w zależności od potrzeb mogą przewozić jeden ( naczepa z 2 osiami) lub dwa kontenery (dołączony zostaje segment z 3 osiami - w sumie wówczas naczepa ma 5 osi) są konstrukcją znaną od lat i nawet kiedyś na ten temat dyskutowaliśmy. Drugi człon pomimo, że nie jest przewidziany do samodzielnego użytku ma swój numer VIN i w świetle przepisów jest oddzielnym pojazdem. W tym przypadku mam dokładnie taką samą sytuację a że rozchodzi się tu o "mały" pojazd to wywołało to zdziwienie. Edytowane 20 Grudzień 2021 przez danielg539 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 A jakie hamulce ma ta naczepo-przyczepa, hydrauliczne czy pneumatyczne i jak podłączane ze sobą? Na stałe czy za pomocą szybkozłączek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 Podobne kombinacje ale z przyczepa 750 kg robiło Juzjade . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.