Skocz do zawartości

HONDA XR650R - dane do DIP


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Rocznik 2003, Belgia

 

mam:

pojemność: 649cc

moc: 61KM -> 44KW przy 6750 rpm (w dowodzie 12KW :) )

G: (gotowy do jazdy) 142kg (suchy 129kg) w dowodzie 217kg

S = 1

wymiary: D/S/W: 2255/825/1245

Vin i tabliczka na główce ramy.

 

Brakuje mi nacisków na obie osie oraz DMC.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

"w dowodzie 217kg" = "DMC"

A naciski oblicz indiańskim wzorem dzieląc 271 przez  2/5 na przód i 3/5 na tył. No tak mniej więcej coby zagrało wszystko. 

;-)

Orientacyjnie i na chybcika obstawiam 1.0 kN / 1,5 kN w wielkim, wielkim przybliżeniu.

W zaniżonym przybliżeniu.

 

Oj, poknociłem coś z arytmetyką.

Nie 271, a 217 i 1,0 / 1,5 będzie GiT.

 

Możesz też go postawić na jakimś amortyzatoro-hamulcowym sprzęcie i cokolwiek poważyć z jednoosobowym obciążeniem. ;-)

Tak tylko piszę, żeby zaraz nie było: "to wiem, poważę jak przyjedzie, na razie szykuję same dane". :lol:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
29 minut temu, Paprock napisał:

A naciski oblicz indiańskim wzorem dzieląc 271 przez  2/5 na przód i 3/5 na tył.

Wzorek przecież nazwany " szuwarowo-błotny   8/ ", a ogólnie : ekstra sprawdza się.  :smile:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

To są niecne praktyki spoza 'zakresu', o których nie wolno głośno! :ph34r:

Trzeba popatrzyć, co mówią opony, co podają katalogi, zatrzepotać rzęsami spoglądając z nadzieją prawdy w niebo i wpisać ustalony fakt.

Tylko nie tak, jak Wąskiemu sufit spadł.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, smaug napisał:

z dowodu lub z tabliczki podaj nr. homologacji to będzie łatwiej

 

Homologatcion tipo: pusty prostokąt, dalej: P.V.A. 99/6552

 

40 minut temu, Paprock napisał:

"w dowodzie 217kg" = "DMC"

 

 

Jakoś powiem Tobie, że do mnie to nie mówi. Niby się składa w całość ale nie zostaje miejsce dla kierowców cięższych niż 75kg. ;)

Jedyną masą jaką mam podaną to właśnie te 217kg jako G w dowodzie. Katalogi podają suchy motur na 129kg, więc te 142kg to sobie obliczyłem z ichniej"G" - 75kg.

I tak mi teraz brakuje miejsca na brzuch kierowcy... właściciel waży ponad 80kg ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Niech i 120 waży. Zwyczajowo, ogólnie i na potrzeby homologacji przyjmuje się 75 kilogramów masy. A baniak na wachę w 90% ma być zalany.

Jak nie pasi, to na fitnes, czy tam inną siłkę. Ja na zumba-senior chodzę i z motocyklowymi parametrami pod górkę sobie nie robię.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 weeks later...
kostek_gda

Witam, podpinam się pod temat.


Mam do wykonania DIP w Honda XL700VA-8, Vin VTMRD13B08E009361.

Motocykl sprowadzony z Anglii, data 1 rej. 01.03.2009. Data produkcji? Wg AUTOVIN rok modelowy 2008.

Wg stronki podanej wyżej waga (dry-weight) 214kg. Odjąć od tej wagi 75kg dla pozycji G?

Dziękuje za pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Raczej nie. Dry to suchy,czyli pusty. Po mojemu bez paliwa i bez kierującego.

No rzuć okiem na niego i oceń. Jak duży byk, to może i więcej na pusto ważyć, a jak mały to i 150 kilogramów wystarczy.

Co jest powpisywane w angielskim dowodzie?

Po mojemu taki motur może mieć z 350/380 kilogramów dopuszczalnej masy, na którą złoży się masa na sucho + 15/20 litrów benzyny + kierowca + pasażer.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ależ wstawiajcie. Nie od dziś wiadomo, że ryba ode łba spsuta. Potem się ten zapach ciągnie, że diagnosta nie musi w masach się orientować ani w naciskach, bo za wzór ma przecież jeden jedyny i słuszny katalog z danymi. Homologowanymi danymi. A po prawdzie zerżnięte toto zostało bez chwili zastanowienia, co która masa oznacza i co za składowe zawiera.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
Godzinę temu, Paprock napisał:

Nie od dziś wiadomo, że ryba ode łba spsuta.

Z powiedzonka " za pewne " tak, ale ogólnie skrzela i oczy głównie decydują o tym. :smile:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

To może zwierzęciu wyharatać skrzela a bebechy wypatroszyć coby dłużej świeższa pobyła. Co tam jeszcze... wnętrzności wypchać liśćmi pokrzyw?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
13 minut temu, Paprock napisał:

Co tam jeszcze... wnętrzności wypchać liśćmi pokrzyw?

Widać, że " obozy ZHP " nie są Tobie obce . Git ! :smile:

Ciekawi mnie jaka masa własna " poszła " do DIP-a .

Ps świeżą to najlepiej uwędzić - mniam.;-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...
W dniu 18.06.2020 o 13:38, Paprock napisał:

Bez komentarza jak instytut mas nie rozróżnia!

W przypadku pojazdów kategorii L, masa własna i masa pojazdu gotowego do jazdy są takie same. Tu nie ma wyliczanek na kierowcę. Poza tym instytut publikuje materiały, które utrzymał od producentów pojazdów lub TDT-u, więc do kogo te pretensje. Poza tym widziałeś kiedyś certyfikat zgodności z błędami?

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.