Skocz do zawartości
Kamiilak

Czy jest obowiązek jazdy z kompletem siedzeń

Rekomendowane odpowiedzi

Kamiilak

Dzień dobry 

Nurtuje mnie pytaje czy istnieje taki obowiązek jak jeżdżenie z kompletem siedzeń w autobusie. Mam dużą rodzinę i myślę aby wymontować część z nich i np. położyć w to miejsce materace.. Takie czasy 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Moim zdaniem policjant ma prawo zatrzymać DR za niezgodność danych ze stanem faktycznym (mniejsza liczba siedzeń niż w CEP).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Sprawa dyskusyjna. Trochę zabrzmiało to tak, jakby każde miejsce musiało być przez pasażera również zajęte. A są przecież nadwozia kombinowane z siedzeniami na zatrzaski, że tarabanimy w bagażniku albo lodówkę, albo dzieciaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
4 godziny temu, Kamiilak napisał:

. położyć w to miejsce materace.. Takie czasy 🤔

W jaki sposób mocowane do nadwozia ? Pasy dwu czy trzypunktowe ? ;)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
Godzinę temu, Mecher napisał:

W jaki sposób mocowane do nadwozia ?

Mocowanie wielopunktowe z możliwością rozłączania w razie potrzeby, albo z braku utrzymania tegoż połączenia, tzn. jeden (-a) na drugim, lub odwrotnie. :silent:

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Rzeczoznawca by tego lepiej nie opisał w opinii ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
2 godziny temu, Paprock napisał:

że tarabanimy w bagażniku albo lodówkę, albo dzieciaki.

owszem ale - w osobowym najczęściej składamy tylną kanapę i np. w kombi zmieścimy szafę . miejsca siedzące sa nadal w pojeździe na swoim miejscu , a że są składane to skorzystałem z tej możliwości . w razie W  wyjmiesz szafę , rozłożysz fotele i jest ok . w autobusie jak wyjmiesz fotele to najczęściej te wyjęte zostają gdzies w garażu razem z integrowanymi pasami bezpieczeństwa . w razie kontroli , nawet jak wyjmiesz z autobusu te przysłowiowe materace , to nie będzie ani foteli ani pasów bezpieczeństwa .inny przykład to osobowy 7 miejscowy - przeważnie te 2 ostatnie miejsca sa złożone w bagażniku  ale fizycznie są, zawsze można oparcie podnieść , usiąść . tak to rozumuję . znam jednego przewoźnika autobusowego , który jeśli ma zlecenie na długi i daleki wyjazd z mniejsza ilością osób niż  jest siedzeń w autobusie , to potrafi na czas wycieczki wyjąć zbędną ilość foteli a pozostałe porozsuwać aby pasażer miał więcej miejsca . problemów nigdy niemiał , może nie mial kontroli , może kontrola tego nie sprawdzała . na badaniu mamy obowiązek sprawdzić ilość miejsc , stan mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa , w autobusie powinniśmy chyba nawet sprawdzić odległości miedzy fotelami .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick

Ja mam auto osobowe zarejestrowane na 7 osób, fotele są wyciągane całe z ostatniego rzędu nie są składane w podłogę. Na co dzień używam, wożę 5 foteli a 2 leżą w domu i co może mi powiecie że będę miał problem przy kontroli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
5 minut temu, piter1973 napisał:

w osobowym najczęściej składamy tylną kanapę i np. w kombi zmieścimy szafę . miejsca siedzące sa nadal w pojeździe na swoim miejscu ,

Są też osobówki z miejscami zapinanymi na zatrzask a w nich wyjęcie fotela czy zmiana konfiguracji ich ustawienia (zmiana z 3 na 2 w drugim rzędzie) powoduje fizyczne usunięcie fotela z pojazdu. Jest taki zapis, że o dostępności miejsc świadczy obecność punktów kotwienia foteli, czyli de facto sam fotel nie jest elementem niezbędnym.

3 minuty temu, Qnick napisał:

co może mi powiecie że będę miał problem przy kontroli

 

1 minutę temu, danielg539 napisał:

Jest taki zapis, że o dostępności miejsc świadczy obecność punktów kotwienia foteli, czyli de facto sam fotel nie jest elementem niezbędnym.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Napisano (edytowane)
37 minut temu, danielg539 napisał:

t taki zapis, że o dostępności miejsc świadczy obecność punktów kotwienia foteli, czyli de facto sam fotel nie jest elementem niezbędnym.

przyjadę do Ciebie na badanie autobusem bez foteli , będą tylko szyny mocujące fotele ( czyli punkty kotwienia )  i fotel kierowcy .Powiem ,że pasy sa zintegrowane z fotelami.  dopuścisz do ruchu ? nie powiem na badaniu , że fotele wyjąłem bo sa połamane , oparcia się nie blokują , kilka śrub mocujących brakuje itp. .

Edytowane przez piter1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Nie mylicie czasem dwóch pojęć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973

niby mylimy - ja o badaniu a kolego o jeżdżeniu po drodze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
1 godzinę temu, piter1973 napisał:

 znam jednego przewoźnika autobusowego , który jeśli ma zlecenie na długi i daleki wyjazd z mniejsza ilością osób niż  jest siedzeń w autobusie , to potrafi na czas wycieczki wyjąć zbędną ilość foteli a pozostałe porozsuwać aby pasażer miał więcej miejsca .

Wiem, że w niektórych państwach właśnie tak to działa. Przewoźnik dostosowuje sobie liczbę miejsc do aktualnych potrzeb. 

Godzinę temu, danielg539 napisał:

Są też osobówki z miejscami zapinanymi na zatrzask a w nich wyjęcie fotela czy zmiana konfiguracji ich ustawienia (zmiana z 3 na 2 w drugim rzędzie) powoduje fizyczne usunięcie fotela z pojazdu. Jest taki zapis, że o dostępności miejsc świadczy obecność punktów kotwienia foteli, czyli de facto sam fotel nie jest elementem niezbędnym.

Jak pojazd jest wyposażony w podłogę gdzie fotel w rzędzie można przesunąć o 1 cal to wtedy ile jest punktów kotwiczenia foteli ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Godzinę temu, sad_madman napisał:

 można przesunąć o 1 cal ...

Wychodzą przecież z Unii, więc na grzyba mi jakieś cale ? Po za rurkami do wody ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Godzinę temu, sad_madman napisał:

Jak pojazd jest wyposażony w podłogę gdzie fotel w rzędzie można przesunąć o 1 cal to wtedy ile jest punktów kotwiczenia foteli ?

Raczej należy zapytać w ilu konfiguracjach można fotele ustawić. Ręczę, że więcej foteli niż to przewidział producent jednocześnie się nie da zamontować.

2 godziny temu, piter1973 napisał:

przyjadę do Ciebie na badanie autobusem bez foteli

BT to trochę inna para kaloszy od chwilowego stanu pojazdu podczas użytkowania na drogach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter1973
2 godziny temu, sad_madman napisał:

przesunąć o 1 cal to wtedy ile jest punktów kotwiczenia foteli ?

każdy fotel kierowcy ( niektóre pasażera też ) można przesunąć ale ma jeden punkt kotwiczenia

 

Godzinę temu, danielg539 napisał:

BT to trochę inna para kaloszy od chwilowego stanu pojazdu podczas użytkowania na drogach.

ok , jak byś zareagował kontrolując taki autobus na drodze ? albo zwykłą osobówkę tylko z fotelem kierowcy a w DR S.1 = 5 ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kamiilak

Wiem, że nic nie wiem 😉

Na zdrowy rozum liczbs miejsc w KP czy DR powinna być maksymalną dopuszczalną, ale u nas różnie bywa🤔

 

P. S. Panowie... Jakie pasy?! To H9na 😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
8 minut temu, Kamiilak napisał:

Wiem, że nic nie wiem 😉

Bo tak dokładnie jest. Dowiesz się podczas ewentualnej kontroli. Jeden policjant machnie ręką rozumiejąc sytuację, a inny zatrzyma DR.,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
4 godziny temu, piter1973 napisał:

każdy fotel kierowcy ( niektóre pasażera też ) można przesunąć ale ma jeden punkt kotwiczenia

Tylko, że to o czym wspominasz to jest po prostu przesuw fotela który jest integralną jego częścią. Tutaj użytkownik bez użycia narzędzi nie jest w stanie zdemontować takiego fotela. W przypadku foteli szybkodemontowalnych to jestem w stanie dany fotel zamontować dosłownie w dowolnym miejscu na pojeździe i już nawet nie wspomnę o tym że bez problemu jestem w stanie źle wpiąć taki fotel albo zmienić jego kierunek jazdy albo zamienić miejscami z innym który ma np. pasy 3p a obecny ma tylko 2p. 

  

5 godzin temu, danielg539 napisał:

Raczej należy zapytać w ilu konfiguracjach można fotele ustawić. Ręczę, że więcej foteli niż to przewidział producent jednocześnie się nie da zamontować.

Dlaczego nie da się zamontować więcej ? Wiedziałeś kiedyś w ogóle to rozwiązanie ? Producent mógł przewidzieć, że na Sprinterze w wersji Extra Long wejdzie 19 foteli (wtedy zachowane są odstępy między fotelami zgodnie z wymogami dla autobusu) a obrotny użytkownik zamontuje sobie 22 miejsca bo tyle jest fizycznie jest wstanie zmieścić mimo że pasażer będzie siedział jak sardynka. Już nie wspomnę że są rozwiązania VIP gdzie np. producent montuje np. 15 miejsc + stolik.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
14 godzin temu, piter1973 napisał:

ok , jak byś zareagował kontrolując taki autobus na drodze 

Autobusy nie posiadają foteli szybko demontowalnych a co najwyżej składane. Jeżeli autobus nie posiada miejsc stojących to brak foteli nie stanowi zagrożenia dla podróżnych,zwłaszcza jeżeli zostaną usunięte fotele z tylnych rzędów.

10 godzin temu, sad_madman napisał:

Dlaczego nie da się zamontować więcej ? Wiedziałeś kiedyś w ogóle to rozwiązanie ? Producent mógł przewidzieć, że na Sprinterze w wersji Extra Long wejdzie 19 foteli (wtedy zachowane są odstępy między fotelami zgodnie z wymogami dla autobusu) a obrotny użytkownik zamontuje sobie 22 miejsca bo tyle jest fizycznie jest wstanie zmieścić mimo że pasażer będzie siedział jak sardynka.

Ja miałem na myśli fotele szybko demontowalne w pojazdach typu Caravelle czy Espace, gdzie fizycznie nie da się zamontować więcej foteli niż przewidział to producent ale za to przy mniejszej ilości foteli można je ustawić w innej konfiguracji. W autobusach w których fotele mocowane są do szyny to fizycznie da się je ustawić nawet w odległości 5 cm od siebie a wówczas to zamontować ich 1 lub nawet 2 rzędy więcj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Czy to ma znaczenie czy mówimy o osobówce czy większym pojeździe ? Weźmy sobie powiedzmy Sprintera gdzie w zależności od długości oraz potrzeb dałoby się go zabudować zarówno na M1 i M2. Fotele w takich pojazdach można ustawić w różnych konfiguracjach i tak naprawdę nie jesteś w stanie wychwycić czy ten układ jest prawidłowy - możesz tylko sprawdzić ilościowo. Co stoi na przeszkodzie aby użytkownik zamontował fotel, który był przewidziany do jazdy tyłem w kierunku przodu albo zamienił fotele miejscami i w miejscu gdzie wymagane są pasy 3p nagle pojawił się fotel z 2p. W takich rodzinnych osobówkach jest dużo łatwiej bo w wielu przypadkach po prostu nie da się zamontować fotele w innym miejscu i w inny sposób niż przewidziany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
55 minut temu, sad_madman napisał:

W takich rodzinnych osobówkach jest dużo łatwiej bo w wielu przypadkach po prostu nie da się zamontować fotele w innym miejscu i w inny sposób niż przewidziany. 

Właśnie o to się rozchodzi, że w przypadku konstrukcji fabrycznych zminimalizowana jest możliwość popełnienia błędu przy montażu a w pojazdach z zabudową wieloetapową można się wszystkiego spodziewać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Myślę że próbujesz jakoś sobie podzielić te zakresy ale niestety przyjmujesz dziwny punkt spojrzenia na ten temat. Teraz dzielisz świat na homologacje jednoetapową oraz wieloetapową. To też nie ma za wiele sensu bo takie rozwiązania można spotykać także w I etapie homologacji. W przypadku taki typowych osobówek (powiedzmy do 2 ton) właściwie jest to niemożliwe bo nikt się tego nie podejmuje (a jak taka konstrukcja powstaje to jest ona dosyć ukierunkowana i nie stosuje takich uniwersalnych rozwiązań) ale już w przypadku tych większych pojazdów to co stoi na przeszkodzie aby producent danego pojazdu wypuszczał od razu wersję z takimi fotelami w pierwszym etapie ? Tutaj mówię o naprawdę wielkich producentach których pojazdy można zobaczyć stając przy dowolnej drodze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
W dniu 3.07.2020 o 21:38, sad_madman napisał:

ale już w przypadku tych większych pojazdów to co stoi na przeszkodzie aby producent danego pojazdu wypuszczał od razu wersję z takimi fotelami w pierwszym etapie ?

Czyli z jakimi fotelami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Czyli z takimi fotelami, które można zamontować w kilku różnych miejscach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.