Skocz do zawartości

Brak O.2 w dowodzie Peugeot 807


Pugi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Panów diagnostów,

 

Mam pytanie. Chciałem kupić sobie autko Peugeot 807 2.0 HDI 107KM (110KM) rok produkcji 2002. 

Chciałem mieć możliwość podczepiania przyczepki lekkiej o jak największym DMC (wiem max 750kg). 

Auto posiada hak holowniczy wbity w dowodzie jednak w pozycji O.2 są jedynie kreski. O.1 ma wartość 1345kg

Czy duży będzie problem z ustaleniem O.2 dla tego pojazdu? 

Może on nie jest w stanie ciągać przyczep bez hamulca? (dziwne)

Sporo czytałem przed zalogowaniem o przebojach z francuzami i obawiam się, że to kolejna tego typu sytuacja... 

Może któryś z Panów zna wartości typowe dla tego auta? 

Na chwilę obecną nie uzyskałem jeszcze więcej informacji od sprzedawcy, a pytałem miedzy innymi o wartość w polu F3 w DR. 

 

Pozdrawiam serdecznie, Krzysztof 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam w pewnym katalogu, po tym co podałeś chyba większość miała O.2 na poziomie 750 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Wygląda to na czyjeś niedopatrzenie i O2 powinno być wpisane. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, danielg539 napisał:

Wygląda to na czyjeś niedopatrzenie i O2 powinno być wpisane. 

Czy jest to trudne do naprostowania? Da się to załatwić na podstawowej stacji czy zostaje jedynie OSK? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Mecher napisał:

A na historiapojazdu.gov też ni ma nic ?

Czekam na te dane. Mam jedynie numer rejestracyjny pojazdu na tę chwilę. Trudny kontakt ze sprzedającym bo jest w pracy. 

Publicznie dostępny jest więc chyba mogę podać. PO 8405W

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Napisano (edytowane)

Na tej stronie potrzebny do wpisania nr rejestracyjny, nr VIN i data pierwszej rejestracji

 

Na historiapojazdu nie ma podanej masy przyczepy

 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Mecher napisał:

Na tej stronie potrzebny do wpisania nr rejestracyjny, nr VIN i data pierwszej rejestracji

 

 

Jakbym to wszystko miał to bym głowy diagnostom nie zawracał :)  Bardziej mnie interesuje czy jeśli byłby taki przypadek że poza brakiem O.2 puste jest także F.3 to czy da się to naprostować jakoś (względnie prosto). Nie chce kupić auta z hakiem na który zaczepić mogę czapeczkę...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Napisano (edytowane)

F3 nie ma problemu jest na tabliczce znamionowej

 

Juz pisałem, na historia pojazdu nie ma masy o2  podanej do niego

Podają dla niego 650 lub 750 kg masę O2 w katalogach

 

 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Czy pojazd był sprowadzony  z zagranicy? Jeżeli tak to być może  diagnosta nie wpisał masy podczas pierwszego przeglądu. Aby uzupełnić masę trzeba wykonać ustalenie danych i jak będziesz przerejestrowywał pojazd to dane zostaną uzupełnione.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Godzinę temu, fuks napisał:

z tego co pamietam w pewnym katalogu, po tym co podałeś chyba większość miała O.2 na poziomie 750 

Jeśli to katalog z centralnej części kraju to nawet i 0 kg dla O2 podaje ...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Mecher napisał:

Jeśli to katalog z centralnej części kraju to nawet i 0 kg dla O2 podaje ...

 

Auto obecnie w Poznaniu zarejestrowane. Będzie rejestrowane na dolnym śląsku. :)  Co do tego kto jakie katalogi ma i gdzie to znam się raczej słabo. To raczej wiedza dla specjalistów 😎  Widzę jednak, że uśredniona opinia mówi iż da się to jakoś odkręcić aby miało ręce i nogi a nawet poprawny wpis w polu O.2. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla tego pojazdu masy przyczep to (prawdopodobnie, bo mam mało danych): O1 - 1850 kg, O2 - 650 kg. Ten pojazd był prawdopodobnie ciężarowy i stąd O2 brak w DR.

807.pdf

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Ja w BMW E34 też miałem puste pole dotyczące przyczepy bez hamulca a z hamulcem już można było ciągnąć. Ciekawe jest to, że swojego czasu kilka takich wpisów znalazłem na forach podczas gdy inni mieli ten wpis uzupełniony ? Wynika to z jakiś braków w dokumentacji przy ściąganiu takiego auta z zagranicy ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Po prostu na stacjach pracują artyści niereformowalni.

Błąd powstał podczas pierwszej rejestracji. Prawdopodobnie auto było z kraju gdzie wpisują mało danych do zagranicznego DR, a krajowy spec z SKP nie ustalił nic ponad to co musiał. Już O1 zostało określone błędnie, bo na podstawie różnicy F1 i F3, co jak widać dało wynik nieprawdziwy. Z kolei O2 w ogóle mu się nie chciało szukać, a F3 się wtedy nie wpisywało obowiązkowo i mamy kompletny obraz sytuacji.

Autora pytania czeka wizyta na SKP gdzie jest ktoś w miarę bystry i ma dostęp do katalogu - najlepiej ITS. Na podstawie TZ i innych dokumentów pojazdu powinno być możliwe ustalenie brakującego O2 i F3, jak również korekta błędnego O1. Koszt takiego ustalenia to 60zł, a zaświadczenie z badania dołączasz do dokumentów o rejestrację z prośbą o korektę danych.

  • Piwo 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Jak krajowy to homologacja powinna być dostępna a nawet jeśli jej nie ma to po numerze homo odczytanym z TZ lub DR powinno udać się ustalić masy przyczep.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Takie dane widoczne są w CEP

Cytat

 DANE POJAZDU
---------------------------------------------------------------
numer rejestracyjny: PO8405W
marka pojazdu: PEUGEOT
model pojazdu: 807
rok produkcji: 2002
data I rejestracji w Polsce: 2002-10-21
rodzaj pojazdu: SAMOCHÓD OSOBOWY
numer nadwozia/podwozia/ramy: VF3EBRHWB130*****

---------------------------------------------------------
          DANE TECHNICZNE POJAZDU
---------------------------------------------------------------
pojemność silnika: 1997
moc silnika: 80
masa własna: 1645
masa całkowita: 2505
dopuszczalna masa całkowita: 2505
max masa przyczepy z hamulcem: 1345
liczba osi: 2
liczba miejsc ogółem: 7
liczba miejsc siedzących: 7

katalizator: N
maksymalny dopuszczalny nacisk osi: 13
---------------------------------------------------------------

 


A tak było kiedyś (wg infocar)
 

Cytat

 

10/09/2004 - rejestracja pojazdu
Rodzaj Operacji
Kod GUS    URZĄD MIASTA W POZNANIU
Data pierwszej rejestracji    2002-10-21
Data rejestracji    2002-10-21
Dane homologacyjne
Rodzaj pojazdu
Rodzaj    SAM.CIĘŻ.SPECJALIZOW. :!:
Podrodzaj    O LADOWNOSCI DO 2t - FURGON
Przeznaczenie    UNIWERSALNY
Marka    SAM  :!:
Model    PEUGEOT E 807 SR
Dane techniczne
Rok produkcji    01/01/2002
Sposób produkcji    fabryczny
Pochodzenie pojazdu    nowy zakupiony w kraju
Pojemność silnika    1997.0
Moc silnika    80.0
Masa    0 :!:
Liczba miejsc siedzących    5
Liczba miejsc ogółem    5
Ilość osi    2
Informacje o paliwie
Rodzaj paliwa podstawowego ; benzyna bezołowiowa :!: 


 

 

Cytat

22/12/2005 - korekta
Rodzaj Operacji
Kod GUS     URZĄD MIASTA W POZNANIU
Data pierwszej rejestracji     2002-10-21
Data rejestracji     2002-10-21
Dane homologacyjne
Rodzaj pojazdu
Rodzaj     SAMOCHÓD OSOBOWY
Podrodzaj     VAN
Marka     PEUGEOT
Model     807 SR
Dane techniczne
Rok produkcji     01/01/2002
Sposób produkcji     fabryczny
Pochodzenie pojazdu     nowy zakupiony w kraju
Pojemność silnika     1997.0
Moc silnika     80.0
Masa     1645
Liczba miejsc siedzących     7
Liczba miejsc ogółem     7
Ilość osi     2
Informacje o paliwie
Rodzaj paliwa podstawowego     olej napędowy

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Zatem błąd powstał na SKP w trakcie zmian konstrukcyjnych i z pewnych nieścisłości systemu.

Pojazd był rejestrowany w czasach, kiedy w DR nie było ani O2, ani F3 (co mu wpisali w przyczepę - nie wiadomo, ale raczej to co w homo)

W opisie zmian w tamtych czasach również się tych danych nie podawało (można było to zrobić w adnotacjach, ale nie robił tego żaden diagnosta). Więc dane przepadły "na zawsze". Dodatkowo diagnosta się pobawił i zmienił sobie O1.

Ostatecznie z tych danych i tak nie wynika gdzie była I rejestracja, a tok wyprostowania jest taki jak napisałem.

 

PS. Co do pozostałych nieścisłości - rodzaj paliwa ktoś wpisał co było pod ręką, bo to i tak nigdzie "nie szło"; markę większości ciężarówek tego typu trzeba było wprowadzać do katalogu SAMEM, bo w katalogu inaczej się nie dało, podobnie rzecz się miała z klasyfikacją; były to ostatnie dni funkcjonowania systemu POKED, bo tak się składa, że akurat Poznań jako ostatnie miasto w Polsce, z dość dużym opóźnieniem do reszty kraju zaczął stosować system POJAZD. 

Przepraszam - jeszcze inaczej! Pojazd był od początku w Poznaniu. Data 2004/09/10, to jest po prostu data, w której właśnie w Poznaniu zaczął być stosowany POJAZD. A procedura opisana powyżej miała miejsce podczas rejestracji w 2002.

Jako ciekawostkę dodam, że przed zalaminowaniem DR zapis "SAM" był zakreślany pisakiem, a na rubrykę rodzaj pojazdu przykładało się gotową pieczątkę "SAM. CIĘŻAROWY", tak, żeby zakrywała pierwotny wpis z kompa o specjalizowanym (ewentualnie dopisywało się w uwagach, a rubrykę z przodu też przekreślało mazakiem).

Takie były czasy. Zatem w 2004 nie było żadnej operacji na pojeździe - to tylko data systemowa. Zwyczajnie po 3 latach na pierwszym badaniu były od razu ZK.

Aha - masa własna tez była 0, bo co się męczyć i ja wpisywać, jak to też nigdzie "nie szło". Do kompa wpisywało się absolutne minimum tego, co szło na DR.

  • Piwo 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 godzin temu, blakop napisał:

Po prostu na stacjach pracują artyści niereformowalni.

Błąd powstał podczas pierwszej rejestracji.

16 godzin temu, pablos napisał:

Pojazd nowy zakupiony w kraju jako ciężarowy  5 osobowy.

 

Dobre , dobre...

 

Edytowane przez duchu
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

I znowu czegoś nie rozumiesz?

Popatrz na kolejność postów. Na początku nie było informacji o tym skąd jest pojazd, więc padło założenie, że zza granicy. Kiedy autor podał, że jednak krajowe, to wyszło na to, że jednak błąd musiał powstać podczas ZK. Natomiast to gdzie pojazd jest teraz zarejestrowany to już w ogóle nie ma znaczenia, więc te Twoje cytaty są mniej zrozumiałe niz słynne wzory matematyczne.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, blakop napisał:

Na początku 

Na początku to  ktoś się w wyrocznie zabawił.

2 minuty temu, blakop napisał:

są mniej zrozumiałe niz słynne wzory matematyczne.

czyli jednak były nie zrozumiałe? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

I wyrocznią pozostał, bo błąd - przynajmniej w zakresie O.1 i tak i tak powstał na SKP!! Ktoś się w odejmowanki pobawił. Pewnie jakiś specjalista gdzie wszędzie by coś odejmował. Nawet wiem kto to może być.

A wzór jasne, że zrozumiały, bo w końcu autor przyznał to co ja napisałem, a nie Ty.

Coś jeszcze?

PS. Umiesz pisać pełnymi zdaniami bez ciągłego cytowania?

  • Piwo 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde jakbym wiedział, że to moje pytanie taką lawinę wywali to chyba bym go nie zadawał. Mimo wszystko dziękuje za wszelkie informacje i pomoc w zrozumieniu o co z tym autem chodzi :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.