Skocz do zawartości

Skuter z Belgii


lukas2164

Rekomendowane odpowiedzi

lukas2164

Witam ..Jestem tu nowy ..Skuter sprowadzony z Belgii ..Klijent Klient ma tylko umowe..Pytanie czy potrzebne jest tymczasowe zarejestrowanie pojazdu czy wystarczy umowa ?

 

 

Edytowane przez Jacdiag
pisownia
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie określa rodzaje dokumentów obowiązujących przy BT. Umowy tam brak.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pytaj w swoim WK. Niektóre pozwalają bez dokumentów wskazanych w rozporządzeniu robić pierwsze OBT.

Ustawy i rozporządzenia zgodnie ze wskazaniami współczesnego ewengelisty Mateusza premiera Morawieckiego nie określają bezwarunkowych obowiązków, a jedynie pewne wskazania.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebokru

"Belgia : od dnia 30.03.2014 wszystkie nowe motorowery podlegają rejestracji, wszystkie używane miały być zarejestrowane do 1.10.2016 ale czy były... (inf. Departamentu Transportu z 2015r.)"

Rozumieniem, że nie ma dowodu bo nigdy nie był zarejestrowany?.

Moim zdaniem  do WK po dowód czasowy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
17 godzin temu, blakop napisał:

Ustawy i rozporządzenia zgodnie ze wskazaniami współczesnego ewengelisty Mateusza premiera Morawieckiego nie określają bezwarunkowych obowiązków, a jedynie pewne wskazania.

Zapewne też kary przewidziane za nie przestrzeganie tych norm prawnych podlegają dobrowolnej opłacie ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
18 godzin temu, lukas2164 napisał:

czy na podstawie umowy moge zrobic pierwszy przeglad w kraj +dip

 

Możesz, jednak jak długo będziesz jeszcze miał uprawnienia diagnosty, to już inna sprawa. :yeah:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Przesadzacie. Dobrze wiecie, że są nawet bardzo duże miasta, które pozwalają robić pierwsze bez PC.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie da się tak.

Na wszystko trzeba patrzeć przez pryzmat realiów otoczenia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Nie patrzmy który Wydział komunikacji na co pozwala, bo to nie są ani nasi przełożeni żeby nam na coś pozwalali ani ich opinie nie są wzorem do naśladowania.

Trzeba mieć łeb na karku i widzieć jak zrobić prawidłowo. Wiele wydziałów też pozwala na robienie aut z USA na podstawie TITLE ale to nie znaczy że mamy tak robić bo oni nam pozwolili.

Jak będziemy patrzyli kto na co pozwala to dla jednego wydziału będziemy robili tak, a dla drugiego przeciwnie.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
16 godzin temu, Solaris napisał:

Jak będziemy patrzyli kto na co pozwala to dla jednego wydziału będziemy robili tak, a dla drugiego przeciwnie.

Niestety ale tak się dzieje. Dobrze wiedzą o tym diagności pracujący na styku powiatów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
13 minut temu, danielg539 napisał:

Niestety ale tak się dzieje.

I niestety na kim później klienci wieszają psy, niestety na nas, a dlaczego tak napisałem, ano dlatego, że niedawny mój przypadek był taki : pierwsze OBT z zagranicy, samochód osobowy M1, wpisana  w DIP masa własna pomniejszona o 75 kg, do tego formułka w zaświadczeniu "Masę własną pojazdu określono zgodnie z definicją tego parametru podaną w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym Art. 2 pkt 53 - bez kierującego (75 kg)" i co, WK Krosno n/Wisłokiem dzwoni żeby poprawić parametr "G" ponieważ jest niezgodny z tym co w ZDR, oczywiście niczego nie korygowałem, klient musiał pojechać na skp w Krośnie wykonać ponowne badanie a do mnie miał pretensje że musiał płacić drugi raz, ot rzeczywistość. 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
W dniu 24.07.2020 o 11:37, cezary napisał:

dzwoni żeby poprawić parametr "G" ponieważ jest niezgodny z tym co w ZDR

Wynika to raczej z kwestii tłumaczeń danych rubryk. U nas G jest bez kierującego - określana jako masa własna i na zachodzie jest analogicznie tylko tam jest masa pojazdu gotowego do jazdy ale rubryka jest tłumaczona jako masa własna pojazdu. Dopóki nie ujednolicimy poszczególnych definicji, to takie akcje co i rusz będą miały miejsce.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy identyczny tok postępowania " nakazują" w przypadku motoroweru np. ze Szwajcarii ? Dla przykładu : G=173 , F.2 = 270 , S.1 = 2.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
11 godzin temu, wadi napisał:

Czy identyczny tok postępowania " nakazują" w przypadku motoroweru np. ze Szwajcarii

W samochodzie to czy masa kierującego będzie odjęta czy nie to jakoś to przejdzie ale w motocyklu bez odjęcia masy kierowcy brakuje ładowności na drugą osobę więc siłą rzeczy nie ma możliwości nie uwzględnić masy kierującego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale po co ta dyskusja i Tobie ten problem jak nie ma kpl dokumentów to niech idzie szuka a Ty w tym czasie zrobisz inne bt

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.