Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, zwracam się z zapytaniem odnośnie badania po montażu tzw. urządzenia hakowego,  badanie przed pierwszą rejestracją, samochód ciężarowy. Czy mój tok rozumowania jest dobry?

1.  Na chwilę obecną samochód to goła rama, samochód powyżej 3,5 t DMC,  pojazd z Niemiec.  Najpierw wykonuje badanie po zmianach konstrukcyjnych w trybie awaryjnym z opisem, następnie robię okresowe przed pierwszą rejestracją i DIP. Dwa osobne zaświadczenia, potrzebuje kwit z legalizowanej wagi oraz dozór UDT. Czy muszę w tym przypadku mieć fakturę na montaż urządzenia hakowego, jeżeli tak to od jakiej firmy z jakim kodem? Jeżeli pojazd nie posiadałby tablic rejestracyjnych, muszę go wysłać najpierw po PC, ponieważ bez tablic nie mogę wykonać badania po zmianach konstrukcyjnych?

2. Chciałbym rozważyć również inny przypadek, żeby nie zakładać drugiego wątku za jakiś czas. Jeżeli samochód miałby coś na sobie i nie byłaby to rama tylko przykładowo kontener, czy procedura jest taka sama jak w punkcie pierwszym?

Z góry dziękuję za informację, klient się zgłosił do mnie a nie chce się wkopać, poniważ nie robiłem jeszcze takiego badania.

Pozdrawiam wszystkich.

 

Napisano

Jak jest wyrejestrowany w Niemczech , to ustal z WK gdzie pojazd będzie rejestrowany bo niektóre wydziały nie przyjmują badań po zmianach w pojeździe nie zarejestrowanym .drugi temat to tablice rejestracyjne przy badaniu dodatkowym  

Napisano (edytowane)
24 minuty temu, andrzejwilk napisał:

samochód to goła rama

Jeśli to  "goła rama" to jest to pojazd do zabudowy / nie do zarejestrowania/ - po zabudowie jeśli to ma być  hakowiec dozór i dopiero badanie

Edytowane przez IVVO
Napisano

Chodzi o to, że samochód przyjechał jako rama, i taką ma adnotację w dokumentach do rejestracji. Czyli jeżeli to była rama a teraz jest zamontowane urządzenie hakowe, to jeżeli nie ma tablic to muszę go wysłać po PC?  Czy potrzebna jest faktura na montaż i czy robimy tak jak opisałem to powyżej, czyli opis zmian a potem DIP?

Napisano

Zacznijmy od tego co jest w dokumentach zagranicznych. Do ZK TR koniecznie, więc jeśli ich nie ma to w pierwszej kolejności WK.

10 minut temu, smaug napisał:

niektóre wydziały nie przyjmują badań po zmianach w pojeździe nie zarejestrowanym

Bezprawnie. Jeśli pojazd jest w CEP po prerejestracji, ma TR i ZDR lub PC, to wymagania rozporządzenia są spełnione.

1 minutę temu, andrzejwilk napisał:

taką ma adnotację w dokumentach do rejestracji.

Nie może być zarejestrowany pojazd niekompletny. Chyba, że jest nowy to musi przejść kolejny etap homologacji lub dopuszczenie jednostkowe, z pominięciem SKP.

  • Piwo 1
Napisano

Po tablice do WK, później robią zmianę, załatwiają dozór, następnie ty robisz ZK, potem OBT i rejestracja.

  • Piwo 1
Napisano (edytowane)

Kolego - czy on już jest po przebudowie - jeśli tak to dozór a przebudowujący powinien określić nowe parametry - a jeśli ich nie ma - to procedura z ważeniem  - ZK itd

Edytowane przez IVVO
Napisano

W dowodzie rejestracyjnym niemieckim jest adnotacja: Lkw fahrgestell - czyli podwozie samochodu ciężarowego. 

Ok, czyli reasumując:

1) Jeżeli pojazd nie ma tablic, wysyłam go do WK po PC, jeżeli ma przechodzimy od punktu drugiego,
2) Ważenie pojazdu + UDT,
3) Pojazd zjawia się na badaniu,  wykonuje badanie po zmianach, następnie okresowe+ DIP,
4) Ostatnia wątpliwość, czy potrzebuje faktury na montaż?

Napisano (edytowane)
34 minuty temu, andrzejwilk napisał:

czy potrzebuje faktury na montaż

Nie - wniosek z opisem ZK + CEDiG z PKD / to jak by kombinowali z rodzajem/- ale w tym wypadku nie zmieniony będzie rodzaj pojazdu tylko podrodzaj więc właściwie to tylko UDT + masy

Edytowane przez IVVO
  • Piwo 1
Napisano
Godzinę temu, andrzejwilk napisał:

Lkw fahrgestell - czyli podwozie samochodu ciężarowego.

Jak podwozie samochodu ciężarowego mogło być zarejestrowane w Niemczech?

Napisano

Może to jest rejestracja czasowa , niektóre wk popierają się wpisem ze zgłoszenie zmian w pojeździe zarejestrowanym, za granica wyrejestrowany u nas  jeszcze nie zarejestrowany i zgłoszenia nie mogą przyjąć

Napisano
2 godziny temu, andrzejwilk napisał:

Najpierw wykonuje badanie po zmianach konstrukcyjnych w trybie awaryjnym z opisem, następnie robię okresowe przed pierwszą rejestracją i DIP.

Proszę specy ( dla zaspokojenia mojej dociekliwości) od trudnych pytań, przebudów itp.

1 . dlaczego by miało być najpierw wykonywane badanie dodatkowe (ZK) i to w trybie awaryjnym?

:disagree:

 

Napisano
1 minutę temu, cezary napisał:

dlaczego by miało być najpierw wykonywane badanie dodatkowe (ZK) i to w trybie awaryjnym?

Bo do DIP musisz wpisać aktualne dane, a jakby ktoś chciał trzepać diagnostę po łydkach, to przynajmniej kolejność BT zachowana. Zawsze można zrobić w pierwej OBT przed pierwszą rejestracją z 0.2.e, a potem ZK. Wtedy to i temat pojazdu w CEP załatwiony, o ile TR posiada, więc ZK na pełnym legalu.

PS. Jakbym to przeczytał przed egzaminem na uprawnionego diagnostę samochodowego, to bym ni w ząb nie zrozumiał co właśnie napisałem. Taka dygresyjka ;-)

Napisano
1 godzinę temu, andrzejwilk napisał:

Ok, czyli reasumując:

Reasumując - wklej skan DR z tłumaczeniem, bo musimy ustalić, czy to jest pojazd "nowy" dopuszczony do ruchu czasowo, czy normalnie zarejestrowany, a potem zdekompletowany.

Napisano
4 minuty temu, aboz napisał:

Zawsze można zrobić w pierwej OBT przed pierwszą rejestracją z 0.2.e, a potem ZK. Wtedy to i temat pojazdu w CEP załatwiony, o ile TR posiada, więc ZK na pełnym legalu.

No właśnie o takie potwierdzenie mojego toku myślenia mi chodziło, przecież jak brak TR to dodatkowego  i tak w zasadzie nie można zrobić ( chyba że z N). :wink:

Napisano
5 minut temu, cezary napisał:

przecież jak brak TR to dodatkowego  i tak w zasadzie nie można zrobić

Dlaczego zakładasz, że pojazd jest bez TR? Jest wiele przypadków kiedy pojazd z zagranicy tablice posiada, a wtedy brak podstawy do odmowy wykonania DBT czy N, jak się klient uprze.

Napisano (edytowane)

Tym bardziej iż prawdopodobnie ma dopuszczenie  czasowe - na przejazd pod zabudowę - bo jest "gołą ramą" jak zaznaczył kolega w pierwszym pości - bez określenia podrodzaju - taki z I etapu - ciekawe czy I etapowe TZ przewidziała zestaw  

Edytowane przez IVVO
Napisano

Nie zakładam braku tablic zawsze( oczywiście mowa o tzw. badaniu przed pierwszą rejestracją, po sprowadzeniu), dyskutujemy przypadek jak faktycznie TR by nie było i kolejności badań, nie ma TR to na pewno wykonamy OBT i wynik zależny od stanu faktycznego, natomiast dodatkowe, owszem można ale na pewno wynik N, są TR, to OBT + dodatkowe, wyniki zależne od stanu faktycznego. :wink:

Napisano
6 minut temu, IVVO napisał:

Tym bardziej iż prawdopodobnie ma dopuszczenie  czasowe - na przejazd pod zabudowę

I to jest clue sprawy. Mam w okolicy fabrykę MAN-a i często widuję "widelce" na próbnych niemieckich TR. One są wyłącznie na przejazd do firmy zabudowującej. Zresztą, o ile dobrze pamiętam, w dokumentach homologacyjnych jest zapis o dopuszczeniu do ruchu po dokonaniu zabudowy.

Napisano

Nie wygląda to na dokument wystawiony na pojazd niekompletny! Najwyraźniej gość kupił pojazd ze zdemontowana zabudową.

Napisano

I 12 lat mu zeszło na błądzeniu przy szukaniu firmy, która wykonuje zabudowy ...

Napisano

No kiedyś składaki były rejestrowane, ale teraz chyba już nie.

Napisano

Wychodzi MAN reklamowy/demonstracyjny/pokazowy.

PODWOZIE

Napisano

Tylko zauważ iż wydany 2008 - u Niemca widocznie tak da się - 12 lat jako BDF 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.