Skocz do zawartości

Zmiana z ciągnika rolniczego na samochód osobowy Suzuki Samurai


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, pytanie jak w temacie, Suzuki Samurai, rocznik ok. 1985, sprowadzony prawdopodobnie ze szwajcarii (nie widziałem jeszcze dokumentów), w dokumentach podobno jest to ciągnik rolniczy, 2 miejsca siedzące, ogranicznik prędkości 40km/h. Klient chce zmiany konstrukcyjne na  samochód osobowy. Widziałem zdjęcia pojazdu - zwykły samurai. Nic w nim z ciągnika nie widać. Co sądzicie o takiej sprawie? Pchać się w to? Jeśli nie prosze o jakieś argumenty bo to klient z rodzaju nie uznającego "nie, bo nie". Samochodu ani dokumentów jeszcze nie widziałem - pojawi się na stacji za pare dni. Jaktam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24

A były dokonane jakieś zmiany faktycznie? Bo to jest podstawą do wykonania badania na zmiany, inaczej trzeba by poświadczyć nieprawdę. Może lepiej skontaktować się z WK i zapytać, czy można to potraktować jako błąd i tylko opisać w zaświadczeniu. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd ? To skąd tam

11 godzin temu, WuPe napisał:

 ogranicznik prędkości 40km/h.

no i jeszcze 2 miejsca.

Trzeba zobaczyć co tam zostało wymodzone, by został ciągnikiem rolniczym. Ale to, jak sam piszesz

11 godzin temu, WuPe napisał:

 za pare dni.

 

Zawsze zostaje w obwodzie opinia rzeczoznawcy. Na razie z fusów nie ma co wróżyć.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek24

No faktycznie ten ogranicznik i 2 miejsca... Ale zmiana z ciągnika rolniczego na samochód osobowy to brzmi ciekawie. Już widzę minę osoby w WK, która zobaczy takie zaświadczenie. Ale pewnei wszystko jest do zrobienia. Ciekawe jak z liczbą miejsc, bo pewnie też pasowało by zmienić na 4.

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojazd powinien odpowiadać warunkom  na dzień dokonanych zmian, ciekawe jak spaliny, hamulce, siedzenia i oswietlenie

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
8 minut temu, smaug napisał:

Pojazd powinien odpowiadać warunkom  na dzień dokonanych zmian

Ale tylko w zakresie zmiany rodzaju.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błagam... Tyle lat to obowiązuje, a Wy ciągle tego nie doczytaliście? :(

Konferencja OSDS Kolego najbliższa OBOWIĄZKOWO!!!

DOKONANE ZMIANY MAJĄ ODPOWIADAĆ WYMAGANIOM NA DZIEŃ DZISIEJSZY. A nie cały pojazd...

Z tego co piszesz wynikałoby, że w żadnym ze starszych aut nic już nigdy nie zmienisz.

Jak w aucie zmienia się liczba miejsc - i to jest przedmiotem zmian konstrukcyjnych to tylko i wyłącznie ten aspekt badasz pod kątem obowiązujących obecnie przepisów, anie czy całe auto jest zgodne!!!

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Jeżeli następuje zmiana np. liczby miejsc to należy sprawdzić aspekty z tym powiązane. Co w przypadku gdy zmienia się rodzaj pojazdu ? Zakładam, że gdybym przyjechał busem mającym 8+1 miejsc i chciałbym dołożyć 1 miejsce to jakim aspektem powinien zająć się diagnosta ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim co związane z aktualnymi wymaganiami dla miejsc siedzących w aucie.

Ale na pewno nie wymaganiami dotyczącymi normy emisji spalin... A co jeśli to dwusów??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Bartek24 napisał:

 Ale zmiana z ciągnika rolniczego na samochód osobowy to brzmi ciekawie. Już widzę minę osoby w WK, która zobaczy takie zaświadczenie. 

No może nie na osobowy

20200819_190405 - Kopia.jpg

Screenshot_20200819-190543_Messages - Kopia.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
16 godzin temu, blakop napisał:

Wszystkim co związane z aktualnymi wymaganiami dla miejsc siedzących w aucie.

Ale na pewno nie wymaganiami dotyczącymi normy emisji spalin... A co jeśli to dwusów??

Czyli jednym słowem nie przeszkadza Ci to, że zrobisz zmiany konstrukcyjne na autobus mimo, że nie spełnia on żadnych wymogów dotyczących autobusu ? Z tymi normami to może nie jest głupi pomysł ponieważ one są zupełnie inne dla aut i dla ciągników. Co stoi na przeszkodzie aby zbudować ciągnik a następnie przerobić go zmianami konstrukcyjnymi na samochodów ? Przecież to jest kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy oszczędności na homologacji i produkcji.

Edytowane przez sad_madman
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma spełniać wszystkie wymagania ogólne zgodnie z datą I rejestracji, a z bieżącej daty tylko te dotyczące zmian. Jeżeli przedmiotem zmian są fotele, to wszystko co ich dotyczy ma być zgodne z aktualnymi warunkami, ale reszta samochodu ma odpowiadać warunkom z daty I rejestracji. Czego nie rozumiesz?

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciagnik rolniczy z 1986 ma inny wskaznik skutecznosci hamowania , nie ma swiatla tylnego przeciwmgłowego pasow bezpieczeństwa dokładam siedzenia z pasami w tych siedzeniach ktore sa w pojeździe dalej nie ma pasów i zmieniam na osobowy  , w ramach badania po zk nie zwracam na to uwagi?

Edytowane przez smaug
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Samochód z początków 1986 też nie musi mieć p.mgłowego, wskaźnik hamowania ma spełniać na dzień pierwszej rejestracji (1986), jeśli sprawny hamulec to nie będzie problemu.

Tu jedynym, nie małym problemem są miejsca siedzące.

Przecież data I rej, jest niezmienna, więc w DR będzie samochód osobowy data I rej 1986.xx.xx

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
8 godzin temu, Rafi90 napisał:

Ale co tu nie rozumieć? Dość jasno wyjaśnione przez blakopa to jest.

Przeczytaj uważnie co napisałem w tamtym poście. Pisałem o dołożeniu jednego miejsca do pojazdu 8+1 a dostałem odpowiedź, że interesują go tylko fotele. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sad_madman napisał:

 dostałem odpowiedź, że interesują go tylko fotele. 

Ja będziesz w jego wieku, też będą cię interesować tylko fotele, najlepiej bujane :evil:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj Mecher... Czy tam inny Macher ;)

Przyznaję, że przepisy nie są precyzyjne w 100%

Ale wiem jedno. W ramach ZK w ramach jednego rodzaju pojazdu na pewno rozpatrujemy tylko to, co było przedmiotem zmian, a nie pojazd jako całość.

 

Problem (choć chyba trochę wymyślony) pojawia się, gdy wprowadzona zmiana prowadzi do zmiany rodzaju pojazdu... Czy wtedy rozpatrywać całość zmian? Czy tylko jednak ten wycinek? Czy sprawdzać warunki jak dla autobusu całościowo, czy tylko w kontekście siedzeń?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.