Skocz do zawartości

Zmiana masy całkowitej


SKP Kęty

Rekomendowane odpowiedzi

No to macie duże szczęście.Natomiast pracowałem w Szczecinie (jako diagnosta w latach1995-98 )i wiem że tam Pan inspektor zawsze był srogi ale i teraz nie odpuszcza.A wk też się nieżle czepia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez inne WK dochodzi do tego że samochód jest dla dowodu rejestracyjnego, a nie tak jak powinno być, że dowód rejestracyjny dla samochodu.

 

Niestety TAKA POLSKA :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak ktoś kiedyś se wpisał jak mu pasowało i to jest niezgodne z tabliczką znamionową to mamy to ciągnąć dalej bo pan inspektor ma swoje widzi mi się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie"widzie misie" zawsze jest ten pan rzeczoznawca.Tym musimy sie wykazać!!

Napisałem (małe niescisłości w dmc-ok! ale wialkie niestety nie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczoznawcy kłamią, napiszą co im klient powie.

Mam kikla takich bzdurnych opini, że włos się jeży od czytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kłamie to jego "broszka" jeżeli to jest rzeczoznawca z listy to pewnie ma rację.

Zaświedczenie tego Pana jest dla nas wysterczające! :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaświedczenie tego Pana jest dla nas wysterczające!

Opinią rzeczoznawcy możemy się podpierać, ale to my podpisujemy badanie i do nas należy decyzja. Rzeczoznawcę co najwyżej powieszą na gałęzi ale dopiero po nas.

A jak kłamie to jego "broszka" jeżeli to jest rzeczoznawca z listy to pewnie ma rację

A jak Ci napisze w opinii, że opel vectra ma dmc 3500 i 9 miejsc, to też podpiszesz badanie posiłkując się jego opinią?

To jest drastyczny żart, ale "lajf is brutal". :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się całkowicie z opinią kolegi "Psuj". Kiedyś już to napisałem: "rzeczoznawca nie jest organem uczestniczącym w dopuszczaniu pojazdu do ruchu". Jest tylko pomocny w sprawach, nazwijmy to "wątpliwych pod względem wytrzymałościowo-legalnym".

Natomiast problemy z korygowaniem różnic pomiędzy danymi technicznymi pojazdu zawartych w DR a zawartymi na tabliczce znamionowej ( w postaci sprzeciwów ze strony WK ), to przede wszystkim wina samych diagnostów. Nie powinniśmy ustępować "paniom z okienka" ani innym inspektorom. Widzimy pojazd, widzimy tabliczkę znamionową i widzimy DR. Nie wspomnę tu o własnej wiedzy, czy doświadczeniu. We wszystkich tych elementach musi zapanować zgodność.

Na mnie nie robią wrażenia telefony z WK: "...co pan tam znowu wymyślił z tą DMC? Przecież komputer mi tego nie przyjmie". Odpowiadam wówczas: "....proszę zmienić komputer", a jeśli to nie pomaga- "proszę skierować klienta do bardziej "elastycznego" diagnosty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze badanie Multicar M26 DMC 4300 coś tam pobazgrane w niemieckich dokumentach na 3500 DMC u mnie wyjazd a za dwa dni gościu mi pokazuje DR tymczasowy na 3500 DMC. Mija roczek zjawia się u was i mam pytanie co z tym fantem zrobić ? Zapisy na tabliczce dalej DMC 4300 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobazgrane w niemieckich dokumentach

Jeśli w briefie nie ma oprócz zmian adnotacji niemieckiego rzeczoznawcy to gościu u nas ma murowane pismo o potwierdzenie do niemiec (teraz odpowiedzi przychodzą bardzo szybko), a jeśli niemcy nie potwierdzą naczelnik składa papiery do prokuratury z podejrzeniem fałszerstwa. Wszyscy dostaliśmy pisemne przykazy coby zwracać uwagę na niemieckie zmiany dmc - szczególnie z pow 3,5 na poniżej.

 

[ Dodano: 24-03-2006, 08:52 ]

Już kilka spraw tak załatwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jest tak samo, choć nie wynikło to z inicjatywy WK ( jest on bardzo liberalny dla klienta). Uważamy, że jeśli jakieś zmiany w masach pojazdu nastąpiły za granicą to musi być na to papier. Oprócz tego miałem kilka przypadków kiedy po zmianach, szczególnie w RFN, była montowana tabliczka znamionowa z nowymi danymi. Jeśli coś mi wygląda niepewnie - klient musi uzyskać potwierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tak dyskutujemy dalej to co do tabliczek Fordów i Fiatów z 3500 na 3499 (chodzi o podatek) ? Holendrzy montują takowe z mniejszą ładownością ? I jeszcze jedno to są jakieś podróby tabliczek czy o co chodzi ! :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W śzczecinie urzędnik wydz. kom. powiedział " niech was ręka boska broni przed zmianą DMC i tego co producent umieścił w homologacji" :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego co producent umieścił w homologacji"

A jak to jest niezgodne z tym co ten sam producent umieścił na tabliczce? :?

 

[ Dodano: 24-03-2006, 09:41 ]

Dla mnie najważniejsza jest tabliczka, w homologacji mozna napisać różne dziwy - papier wszystko przyjmie. Zobaczcie jaki był ostatnio szał poprawiania homologacji ze względu na vat. Poprawiali tam mogą poprawić i tu, a mi mogą naskoczyć. Ja jestem na prawie, tym bardziej, że nie mam w ręku homologacji i zawsze podpieram się tabliczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Dz U nie ma napisane małe jest tylko niezdodność, a odnośnie rzeczoznawcy co jak on napisze bzdety to Ty też się pod tym podpiszesz? Ostateczna decyzja należy do nas a rzeczoznawca może być tylko jako pomoc. Dla mnie klient może mieć dziesięć opini i ja nie musze się z tym zgodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś poda jakąś podstawę prawną zabraniającą zmniejszać DMC. Mowa oczywiście o pojazdach gruntownie przebudowanych, a nie o zmienionych tylko oponach o mniejszej nośności. :D

 

[ Dodano: 25-03-2006, 18:41 ]

W śzczecinie urzędnik wydz. kom. powiedział " niech was ręka boska broni przed zmianą DMC i tego co producent umieścił w homologacji" :?

 

Ciekawe czy ten urzędnik zmienia rodzaj Seicento ciężarowy (tak jest w homologacji) na osobowy, myślę, że bez zawachania a że powiedział to ........................

Niech poda podstawę prawną, na piśmie, bo mówić to wolno wszystko.

Ponadto rok temu do naszej firmy kupowany był nowy samochód z homologacją ciężarową na 4 osoby, a piąty pas bezpieczeństwa był przykręcony i schowany tylko pod kanapą - to jak to jest z tą homologacją niby bardzo ważny dokument a niezgodny z prawdą - to jest potwierdzenie nieprawdy.

W Niemczech jak auto osobowe wychodzi jako "ciężarowe" miałem takiego opla Astrę rej na 2 osoby to z tyłu za kratką niebyło żadnych mocowań ani do pasów, ani do kanap a u nas i homologacja fikcja i osobowy jako ciężarowy fikcja, a całe zamieszanie przez fiskusa i ten VAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Przywieziony pojazd z niemiec bez tabliczki znamionowej a w brifie zmiany masy całkowitej i pieczątka z dabania i co wtedy piszecie jaką mase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak tabliczki wynik N, a co do masy to bym wpisał tą skreśloną i poszykał bym w katalogach. W przypadku niektórych zmian to niema żadnych wątpliwości kto je zrobił :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w brifie zmiany masy całkowitej

 

kamciarze idą na łatwiznę i fałszują tylko pieczątki landów (wydziałów kom.) a na dole powinna być jeszcze pieczątka tifu lub dekry (z adnotacją), a na ostatniej stronie adnotacja rzeczoznawcy niemieckiego z lub bez pieczęci o dokonanych zmianach. Jeśli to wszystko ma to N za brak tabliczki, w dip-ie nową wartość dmc (po zmianach niemieckich) i kwita. A klient i tak nie będzie miał łatwo bo nasz WK pisze o potwierdzenie zmian do niemiec (teraz to bardzo szybko idzie, jeszcze nie wraca twardy dowód a oni juz mają potwierdzenie lub nie).

 

Takie mam wytyczne z WK i wydaje mi się, że to jst ok. Ja swoich obowiązków dopełniłem.

 

[ Dodano: 16-05-2006, 08:14 ]

Poza tym ten temat był ruszony parę postów do góry, ale odświeżyć sobie nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przecież wszyscy piszecie że badanie pierwsze robimy z natury to co nas intersuje biref czy inny dokument z zagranicy. Jak ktoś sobie przerobił to jego probelm a my piszemy zgodnie z tabliczką a jak jej brak do dane z katalogu i koniec (to samo dotyczy gdy tabliczka jest całkowicie nie wypełniona).

A tak nawiasem jak z natury piszecie datę I rejestracji - coś chyba tu nie dokońca jest uregulowane. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.