Skocz do zawartości

Zmiana silnika z Wankla na JZ


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
Mam pytanie odnośnie wymiany silnika w Mazdzie RX-8 z silnika Wankla 1.3 na silnik Toyoty 2JZ. W internecie jest sporo gotowych zestawów montażowych do ,, włożenia '' silnika JZ z Toyoty do Mazdy. Jak to się ma do zmian konstrukcyjnych ? Czy ktoś już robił takie zmiany polegające na zmianie silnika od innego producenta ? Zwykłe zmiany robiłem np. z 2.0 na 2.5 . W tym momencie nie wiem jak to ugryźć za bardzo i czy w ogóle da się coś takiego zrobić ( ponoć się da mądrzy piszą ) ale jak to jest dokładniej może ktoś coś podpowie.

Pozdrawiam

Napisano
1 godzinę temu, bubson922 napisał:

W internecie jest sporo gotowych zestawów montażowych

Jeżeli te zestawy montażowe mają homologacje to 

 

1 godzinę temu, bubson922 napisał:

da się coś takiego zrobić

Jeżeli nie to robi się pod górkę.

Napisano

Moim zdaniem się nie da bo jeśli od Mazdy włożysz silnik od Toyoty to będzie składak.

Napisano (edytowane)

Składak to pojazd zbudowany poza wytwórnią a wymiana jakiegoś podzespołu na inny nie nosi znamion składaka.

Edytowane przez danielg539
Napisano

Jak nie jak pojazd został złożony z 2 różnych i nie są to tylko wycieraczki ale silnik z osprzętem. Generalnie na pewno zastosowano używane części zamienne nie do tego pojazdu. 

Napisano
11 minut temu, markes30 napisał:

Jak nie jak pojazd został złożony z 2 różnych i nie są to tylko wycieraczki ale silnik z osprzętem.

A jeśli założyłby silnik od tego modelu to już nie będzie składak?

Napisano
12 minut temu, markes30 napisał:

Jak nie jak pojazd został złożony z 2 różnych

Czyli jak padnie mi w samochodzie silnik i wymienię go na używany ale dokładnie taki sam jak miałem to też mam pojazd złożony z 2 różnych.

Widzę, że @michal_k też to zauważył

Napisano
3 godziny temu, markes30 napisał:

to będzie składak

No to jaki sens miało by istnienie Badania po ZK skoro musiały by być stosowane tylko części od takiego samego modelu. A jak do Poloneza zamontuje silnik 1,9 Citroena to będzie składak? Pojawią się zaraz głosy że był homologowany Polonez z takim silnikiem więc nie jest to składak.  Brak homologacji na podobny model moim zdaniem w przypadku ZK jest wymówką żeby nie robić tego badania. 

Napisano

Opinia rzeczoznawcy, solidne oględziny zmian i o ile się da, fotki wszystkiego co ważne. To jest dość popularna przeróbka w RX-ach. Jak dobrze zrobiona, to nie widzę przeszkód. Mus ustalić nowe parametry jak G i sprawdzić naciski osi.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Ja robię tylko takie zmiany silnika, które występowały w danym modelu. Na to jest technologia producenta, o którą można się oprzeć badania pojazd po zmianach. Reszta jest nie do obrony w sądzie.

Napisano

Markes ja rozumiem twój tok myślenia, ale całkowicie się z nim nie zgadzam. To że producent nie przewidział takiego silnika w tym pojeździe nie oznacza, że zmiana jest wykonana niezgodnie ze sztuką i zagraża bezpieczeństwu. Wankel to taka dziwna jednostka, która z niewielkiej pojemności generuje wysoką moc, więc zarówno podwozie jak i nadwozie są przystosowane do przenoszenia dużych obciążeń.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Ale nie wiesz jakich dokładnie i jak rozłożonych. Nie masz szans tego wyliczyć w warunkach SKP !!! Ja z 20 letnim doświadczeniem wiem, że:

1. Rozłożenie i zmiana środka ciężkości będzie miała duży wpływ na układ zawieszenia i hamulcowy.

2. Co z ekologią której silnik ze starej Toyoty nie ma szans spełnić .

3. Co ze sterowaniem i diagnostyka OBD ???

i to tak naprawdę początek pytań prokuratora..........

 

Napisano
Godzinę temu, markes30 napisał:

Reszta jest nie do obrony w sądzie.

I w tych słowach jest sedno problemu.Każdy wie ,że tak zmodyfikowane pojazdy poruszają się po drogach. . Jest dobrze - jak jest dobrze , ale w sytuacji kiedy dojdzie do nieszczęścia , szybko  okazuje się  w jaki sposób z diagnosty robi się "kozła ofiarnego".

Napisano
2 godziny temu, markes30 napisał:

 

1. Rozłożenie i zmiana środka ciężkości będzie miała duży wpływ na układ zawieszenia i hamulcowy.

2. Co z ekologią której silnik ze starej Toyoty nie ma szans spełnić .

3. Co ze sterowaniem i diagnostyka OBD ???

i to tak naprawdę początek pytań prokuratora..........

 

1. Ktoś kto wkłada taki silnik, na pewno zadba o BBK, to akurat żaden problem. 

2. Spełnia normę euro 0 i tyle. 

3. Stand alone, PIG. Żaden problem. 

Panowie, polecam przyjrzeć się projektowi vw caddy z flygarage gdzie gość wrzucił silnik w przestrzeń ładunkową, całkowicie przeprojektował i z konstruował układ zawieszenia. Po kilku latach udało mu się to zalegalizować na żółtych tablicach 

1500682300_by_Kraja_500.jpg

Napisano
6 godzin temu, markes30 napisał:

Reszta jest nie do obrony w sądzie.

i to na 100% nie do obronienia.

 

4 godziny temu, wadi napisał:

I w tych słowach jest sedno problemu

ale @markes30przynajmniej śpi spokojnie, jest pewny , że do drzwi nie zapuka

 

4 godziny temu, markes30 napisał:

prokurator

 

Napisano

Bójcie się jakichkolwiek zmian w pojazdach, bo prokuratorzy tylko czekają... Jak to czytam, to pozostaje ręce załamać i pisać każdemu potencjalnemu klientowi, że w Polsce faktycznie nic nie wolno przebudować. Ale po kolei. Jeśli układ napędowy na podobną masę i jest umieszczony w podobnym miejscu, to pojazd nie straci nic ze stabilności. Dobrze poprowadzona zmiana jeszcze wzmocni cały układ. Ekologia? Wbrew pozorom każdy silnik ZI z tradycyjnym układem tłokowo-korbowym będzie pod tym względem lepszy od Wankla, o ile spełnia normy dla daty pierwszej rejestracji pojazdu. Te silniki od zawsze miały z tym problem i dlatego wypadły z rynku. Dopiero teraz Mazda wypuszcza nową generację silników z tłokiem wirującym, bo technologia materiałów zaczyna pozwalać na budowę motorów, spełniających obecne normy. Problem OBD? W dobie łatwego programowania sterowników? Teraz każdy domorosły mechanik-informatyk jest w stanie sobie z tym poradzić. O ludziach programujących sterowniki do pojazdów wyczynowych nie wspomnę. Także wszystkie przeciw, które zostały tu napisane, to tak naprawdę zbytnie dmuchanie na zimne. Ale ja nikomu nie każę zrobić ZK w takim pojeździe.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Napisano
16 godzin temu, Wacek napisał:

ale @markes30przynajmniej śpi spokojnie, jest pewny , że do drzwi nie zapuka

Ja jestem pewny tylko jednego, na pewno umrę. Co do reszty ... zapukać mogą w innej sprawie lub zwyczajnie pomylić drzwi, mało to juz razy tak było :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.