Skocz do zawartości

Zmiana silnika z Wankla na JZ


bubson922

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mam pytanie odnośnie wymiany silnika w Mazdzie RX-8 z silnika Wankla 1.3 na silnik Toyoty 2JZ. W internecie jest sporo gotowych zestawów montażowych do ,, włożenia '' silnika JZ z Toyoty do Mazdy. Jak to się ma do zmian konstrukcyjnych ? Czy ktoś już robił takie zmiany polegające na zmianie silnika od innego producenta ? Zwykłe zmiany robiłem np. z 2.0 na 2.5 . W tym momencie nie wiem jak to ugryźć za bardzo i czy w ogóle da się coś takiego zrobić ( ponoć się da mądrzy piszą ) ale jak to jest dokładniej może ktoś coś podpowie.

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bubson922 napisał:

W internecie jest sporo gotowych zestawów montażowych

Jeżeli te zestawy montażowe mają homologacje to 

 

1 godzinę temu, bubson922 napisał:

da się coś takiego zrobić

Jeżeli nie to robi się pod górkę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Składak to pojazd zbudowany poza wytwórnią a wymiana jakiegoś podzespołu na inny nie nosi znamion składaka.

Edytowane przez danielg539
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jak pojazd został złożony z 2 różnych i nie są to tylko wycieraczki ale silnik z osprzętem. Generalnie na pewno zastosowano używane części zamienne nie do tego pojazdu. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, markes30 napisał:

Jak nie jak pojazd został złożony z 2 różnych i nie są to tylko wycieraczki ale silnik z osprzętem.

A jeśli założyłby silnik od tego modelu to już nie będzie składak?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, markes30 napisał:

Jak nie jak pojazd został złożony z 2 różnych

Czyli jak padnie mi w samochodzie silnik i wymienię go na używany ale dokładnie taki sam jak miałem to też mam pojazd złożony z 2 różnych.

Widzę, że @michal_k też to zauważył

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, markes30 napisał:

to będzie składak

No to jaki sens miało by istnienie Badania po ZK skoro musiały by być stosowane tylko części od takiego samego modelu. A jak do Poloneza zamontuje silnik 1,9 Citroena to będzie składak? Pojawią się zaraz głosy że był homologowany Polonez z takim silnikiem więc nie jest to składak.  Brak homologacji na podobny model moim zdaniem w przypadku ZK jest wymówką żeby nie robić tego badania. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opinia rzeczoznawcy, solidne oględziny zmian i o ile się da, fotki wszystkiego co ważne. To jest dość popularna przeróbka w RX-ach. Jak dobrze zrobiona, to nie widzę przeszkód. Mus ustalić nowe parametry jak G i sprawdzić naciski osi.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tylko takie zmiany silnika, które występowały w danym modelu. Na to jest technologia producenta, o którą można się oprzeć badania pojazd po zmianach. Reszta jest nie do obrony w sądzie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Markes ja rozumiem twój tok myślenia, ale całkowicie się z nim nie zgadzam. To że producent nie przewidział takiego silnika w tym pojeździe nie oznacza, że zmiana jest wykonana niezgodnie ze sztuką i zagraża bezpieczeństwu. Wankel to taka dziwna jednostka, która z niewielkiej pojemności generuje wysoką moc, więc zarówno podwozie jak i nadwozie są przystosowane do przenoszenia dużych obciążeń.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wiesz jakich dokładnie i jak rozłożonych. Nie masz szans tego wyliczyć w warunkach SKP !!! Ja z 20 letnim doświadczeniem wiem, że:

1. Rozłożenie i zmiana środka ciężkości będzie miała duży wpływ na układ zawieszenia i hamulcowy.

2. Co z ekologią której silnik ze starej Toyoty nie ma szans spełnić .

3. Co ze sterowaniem i diagnostyka OBD ???

i to tak naprawdę początek pytań prokuratora..........

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, markes30 napisał:

Reszta jest nie do obrony w sądzie.

I w tych słowach jest sedno problemu.Każdy wie ,że tak zmodyfikowane pojazdy poruszają się po drogach. . Jest dobrze - jak jest dobrze , ale w sytuacji kiedy dojdzie do nieszczęścia , szybko  okazuje się  w jaki sposób z diagnosty robi się "kozła ofiarnego".

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, markes30 napisał:

 

1. Rozłożenie i zmiana środka ciężkości będzie miała duży wpływ na układ zawieszenia i hamulcowy.

2. Co z ekologią której silnik ze starej Toyoty nie ma szans spełnić .

3. Co ze sterowaniem i diagnostyka OBD ???

i to tak naprawdę początek pytań prokuratora..........

 

1. Ktoś kto wkłada taki silnik, na pewno zadba o BBK, to akurat żaden problem. 

2. Spełnia normę euro 0 i tyle. 

3. Stand alone, PIG. Żaden problem. 

Panowie, polecam przyjrzeć się projektowi vw caddy z flygarage gdzie gość wrzucił silnik w przestrzeń ładunkową, całkowicie przeprojektował i z konstruował układ zawieszenia. Po kilku latach udało mu się to zalegalizować na żółtych tablicach 

1500682300_by_Kraja_500.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, markes30 napisał:

Reszta jest nie do obrony w sądzie.

i to na 100% nie do obronienia.

 

4 godziny temu, wadi napisał:

I w tych słowach jest sedno problemu

ale @markes30przynajmniej śpi spokojnie, jest pewny , że do drzwi nie zapuka

 

4 godziny temu, markes30 napisał:

prokurator

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bójcie się jakichkolwiek zmian w pojazdach, bo prokuratorzy tylko czekają... Jak to czytam, to pozostaje ręce załamać i pisać każdemu potencjalnemu klientowi, że w Polsce faktycznie nic nie wolno przebudować. Ale po kolei. Jeśli układ napędowy na podobną masę i jest umieszczony w podobnym miejscu, to pojazd nie straci nic ze stabilności. Dobrze poprowadzona zmiana jeszcze wzmocni cały układ. Ekologia? Wbrew pozorom każdy silnik ZI z tradycyjnym układem tłokowo-korbowym będzie pod tym względem lepszy od Wankla, o ile spełnia normy dla daty pierwszej rejestracji pojazdu. Te silniki od zawsze miały z tym problem i dlatego wypadły z rynku. Dopiero teraz Mazda wypuszcza nową generację silników z tłokiem wirującym, bo technologia materiałów zaczyna pozwalać na budowę motorów, spełniających obecne normy. Problem OBD? W dobie łatwego programowania sterowników? Teraz każdy domorosły mechanik-informatyk jest w stanie sobie z tym poradzić. O ludziach programujących sterowniki do pojazdów wyczynowych nie wspomnę. Także wszystkie przeciw, które zostały tu napisane, to tak naprawdę zbytnie dmuchanie na zimne. Ale ja nikomu nie każę zrobić ZK w takim pojeździe.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Wacek napisał:

ale @markes30przynajmniej śpi spokojnie, jest pewny , że do drzwi nie zapuka

Ja jestem pewny tylko jednego, na pewno umrę. Co do reszty ... zapukać mogą w innej sprawie lub zwyczajnie pomylić drzwi, mało to juz razy tak było :P

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.