cezary Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń No jak w sprawie tak naprawdę błahej dwóch nie może się porozumieć i znaleźć płaszczyzny porozumienia, to jak tego wymagać od tak spolaryzowanego społeczeństwa w sprawach ważnych. NIEMOŻLIWE. Czasami lepiej się nieco wysilić i przetrzeć okulary żeby zobaczyć to czego niby nie widać ponieważ najprędzej można umoczyć nie to że przepuścimy usterkę mechaniczną ale za niedopatrzenia w dokumentacji. Kilku młodych diagnostów już w swojej karierze uczyłem - najważniejsze - miej perfekcyjny porządek w papierach bo to widać od razu. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń Ale wbrew pozorom sprawa nie jest błaha. Wszyscy wiemy i się z tym zgadzamy, iż auto z instalacją LPG i bez ważnych dokumentów TDT nie może być dopuszczone do BT. Tylko przepisy nie regulują jak mamy sprawdzić czy auto rzeczywiście nie ma instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń 13 minut temu, radekd2 napisał: Tylko przepisy nie regulują jak mamy sprawdzić czy auto rzeczywiście nie ma instalacji. Dokładnie tak - nie mówią jak, ale karę jak najbardziej przewidują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń Dokładnie tak. Czyli: 1 godzinę temu, radekd2 napisał: Moje "oględziny" polegają na sprawdzeniu CEPiKu, DR, zapytaniu klienta i sprawdzeniu czy nie ma wlewu. I tyle. nie łamią/ograniczają żadnych przepisów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń § 3. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu 6) który ma być używany jako taksówka - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 3 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia; I zastanawiam się czemu interesują Was papiery od gazu Jaki przepis o tym Wam mówi, że trzeba przy badaniu na HAK na to patrzeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń 6 minut temu, Galaxy_13 napisał: zastanawiam się czemu interesują Was papiery od gazu A dlatego : Za ustawą : 12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdza-jącego sprawność urządzenia technicznego. Wystarczy? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń Czyli przy badaniu na hak już to nie obowiązuje bo hak to inne czynności a nie DBT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń U mnie jest to czynność inna, ale sprawdzam i wpisuję. Na innym programie będzie to badanie dodatkowe i co ? Nie wpisz i się dowiesz czy obowiązuje 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń Gdy jest zamontowana instalacja gazowa to zawsze proszę o dokumenty od niej. Tak na wszelki wypadek. Poza nabijaniem numerów/TZ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń @Galaxy_13, ale w przepisach stoi, że adnotacji hak nie wbijają na podstawie czynności innej, a na podstawie badania dodatkowego. Więc wracamy do dysputy, czynność inna czy DBT, tylko po co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń 14 minut temu, Galaxy_13 napisał: Czyli przy badaniu na hak już to nie obowiązuje bo hak to inne czynności a nie DBT? Nawet już pomijając kwestię badania to czy we wzorze zaświadczenia jest odniesienie, że przy innych czynnościach nie wypełnia się danych dotyczących urządzenia podlegającego dozorowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń Czyli przy szkodzie istotnej też sprawdzacie i wpisujecie jak samochód posiada gaz, ale nie wydanego po terminie wydania skierowania na badanie tylko dokument ważny na dzień badania - tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń 3 minuty temu, Galaxy_13 napisał: tak? Tak. Amen. P.S. Proszę , nie szukaj dziury w całym, bo inni znajdą i może być cieplutko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń Podziękowania dla Wszystkich w tym temacie 👍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń Na dowód prawdziwości poczynań przedstawiam wycinek z takiego badania. Zbiornik z 2019 i ważność do 2029, natomiast aktualna decyzja z 2023 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń A jaki będzie wynik tego badania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń Czyli Cezary z tego co przesłałeś: miałeś dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydany po terminie wydania skierowania na badanie. Czyli klient musiał sprawdzać zbiornik w TDT po szkodzie. Przy szkodzie istotnej auta z gazem powinien wystarczyć tylko ważny papier na butlę ale niekoniecznie wydany po tej szkodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń Jak dla mnie obligatoryjnie ma być decyzja na zbiornik wystawiona po dacie zdarzenia, czyli klient musi przedstawić zbiornik do badania w TDT. . Koniec kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu24 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń A jak podchodzicie do decyzji po wymianie butli? To znaczy, jeżeli po zdarzeniu klient wymieni butlę zamiast robić legalizację, a data produkcji/dozoru tydzień przed zdarzeniem. Literalnie i tak powinien robić TDT, choć to bez sensu, wiem że niektórzy żądają potwierdzenia montażu od firmy gazowej z datą po zdarzeniu, ale na to podstawy brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń 20 minut temu, cezary napisał: Jak dla mnie obligatoryjnie ma być decyzja na zbiornik wystawiona po dacie zdarzenia, czyli klient musi przedstawić zbiornik do badania w TDT. . Koniec kropka. I ja tak sądzę, choć na stronie eurodiagnosta.pl i SITK twierdzą, że skoro jest wpis odpowiednio do zakresu naprawy to nie musi być decyzji po dacie zdarzenia, a przecież wyraźnie jest napisane: pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do zakresu naprawy. 1.4 Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie UI (Usterka istotna wynik badania negatywny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń 30 minut temu, cezary napisał: ma być decyzja na zbiornik wystawiona po dacie zdarzenia, czyli klient musi przedstawić zbiornik do badania w TDT. Brak podstaw prawnych. Data zdarzenia nie jest równoznaczna z datą wydania przez OKRD skierowania na badanie . 17 minut temu, Jasiu24 napisał: Literalnie i tak powinien robić TDT Tak podchodzę. 8 minut temu, Galaxy_13 napisał: wydanego po terminie wydania skierowania na badanie Na badanie dodatkowe może skierować OKRD lub starosta. ZU nie jest upoważniony do wydawania skierowań na badanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń 6 minut temu, aboz napisał: ZU nie jest upoważniony do wydawania skierowań na badanie. Czyli jak masz taki pojazd z gazem: szkoda istotna - uszkodzenie elementów ukł. nośnego to jakie papiery wymagasz? Bo w tym rozumowaniu też może być jakaś logika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń 1 godzinę temu, Galaxy_13 napisał: szkoda istotna Na takie badanie się nie kieruje - mocy ustawy pojazd mu podlega, więc nie obowiązuje przepis o dozorze wydanym po dacie skierowania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Styczeń Share Napisano 25 Styczeń Szkoda istotna : 13 godzin temu, michal_k napisał: nie obowiązuje przepis o dozorze wydanym po dacie skierowania. O.k. Zapisałem w celu zapamiętania na przyszłość. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń Share Napisano 25 Styczeń O ja pier. w życ. takich bzdet. do zaśw. nie. wklik. i dziw. się, że te wypoc. ITS powiel. Jakbym, qwa, szwabs. DR. czyt. Poza skrótowcami stosowanymi w nadrzędnej apce macie w jej słowniku coś takiego jak 'taksówka osobowa'? ------------------------------------------------------------------------------ A teraz całkiem na poważnie. Skoro powstała szkoda istotna, to znaczy że był dzwon. A jak pojazd był zaopatrzony w dozorowy zbiornik, to jakie są zasady dopuszczenia go (tego zbiornika) do dalszej eksploatacji? OK - na badanie po szkodzie istotnej się nie kieruje, ale czy nie należy czasem wymagać protokołu i decyzji z badania doraźniego (po dzwonie) dopuszczającego zbiornik do dalszej eksploatacji? A jak postepować na okresowym badaniu skoro mam info, że badania po szkodzie nie wykonano. Co wtedy z papierami od gazu. I znowu temat na boczne tory zjechał. Kto i jak to wydzieli, by we właściwe działy wątki wkleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi