Skocz do zawartości

wynik badania TAXI


Lisw

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, michal_k napisał:

Bo nakazuje Ci to ustawa

Jeżeli wiem z DR, że jest instalacja LPG lub ustaliłem to w toku czynności wynikającej z zakresu BT.
Czy w zakresie dodatkowego BT, tej przepalonej żarówki, jest poszukiwanie w aucie ukrytej instalacji LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w zakresie ale jeśli się okaże że ukryta instalacja była to pominąłeś protokół I decyzję na zbiornik czyli badanie dodatkowe zrobiłeś źle.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, radekd2 napisał:

Czy w zakresie dodatkowego BT, tej przepalonej żarówki, jest poszukiwanie w aucie ukrytej instalacji LPG?

Nie ma ale jak zaznaczył @michal_k ustawa jest ważniejsza od rozporządzenia... W 99,9% nie zauważenie instalacji LPG podczas badania TAXI nie będzie miało żadnych skutków ale zostaje jeszcze ten ułamek procenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, radekd2 napisał:

Czy w zakresie dodatkowego BT, tej przepalonej żarówki, jest poszukiwanie w aucie ukrytej instalacji LPG?

Jest poszukiwanie każdego urządzenia podlegającego dozorowi i blokady alkoholowej - bo tak nakazuje ustawa. Bez tego nie możesz rozpocząć badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 To opis do zaświadczenia - większość systemów go nie drukuje dla zaoszczędzenia miejsca i aby było na jednej stronie                                                                                                                           

 ........Należy wpisywać przekroczone parametry administracyjne w zakresie mas, wymiarów, nacisków oraz ich
  wartości, ustalone dane niezbędne do rejestracji pojazdu, stwierdzone niezgodności z warunkami technicznymi pojazdów, zakres i opis stwierdzonych niezgodności danych pojazdu, ograniczenia przy zezwoleniu na używanie pojazdu i jego termin, a także informacje dotyczące wyposażenia pojazdu w zamontowane urządzenie techniczne z podaniem numeru i daty wystawienia protokołu i decyzji dopuszczającej urządzenie do eksploatacji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego oraz informacje o braku w dowodzie rejestracyjnym miejsca
przeznaczonego na odpowiedni wpis, informację o pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu
lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo pojeździe konstrukcyjnie
przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został
następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie
pojazdu), oraz inne uwagi. W przypadku pojazdu wyposażonego w blokadę alkoholową należy wpisywać
producenta, typ oraz numer seryjny urządzenia na podstawie dokumentu kalibracyjnego

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym
podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po
przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

Gdzie jest informacja o poszukiwaniu instalacji LPG?

Jeżeli w DR nie ma wpisu GAZ, klient twierdzi to samo, a zakres czynność nie przewiduje poszukiwań to dla mnie sprawa jest zamknięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, radekd2 napisał:

Gdzie jest informacja o poszukiwaniu instalacji LPG?

 

13 minut temu, IVVO napisał:

a także informacje dotyczące wyposażenia pojazdu w zamontowane urządzenie techniczne z podaniem numeru i daty wystawienia protokołu i decyzji dopuszczającej urządzenie do eksploatacji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego

Kolego - nie brnij dalej w swoje osądy - nie wpiszesz to lipa i nikogo nie interesuje że "ja nie znalazłem" - kumaty urzędnik zgłosi sprawę do nadzoru jak dostanie takie zaświadczenie i ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, radekd2 napisał:

Gdzie jest informacja o poszukiwaniu instalacji LPG?

A jak będzie inne urządzenie podlegające dozorowi to też zamykasz oczy bo nie ma wpisu w DR?

Ustawa jest najważniejsza i jasna w tym zakresie - ma być dokument i dopiero badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, michal_k napisał:

A jak będzie inne urządzenie podlegające dozorowi to też zamykasz oczy bo nie ma wpisu w DR?

Nic takiego nie napisałem.

7 minut temu, michal_k napisał:

Ustawa jest najważniejsza i jasna w tym zakresie - ma być dokument i dopiero badanie.

Rozumiem, że jak auto nie ma instalacji LPG to też ma być na nią dokument?

Edytowane przez radekd2
  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak będzie inne urządzenie podlegające dozorowi to też zamykasz oczy bo nie ma wpisu w DR?
Ustawa jest najważniejsza i jasna w tym zakresie - ma być dokument i dopiero badanie.
Spoko, tylko tak:
Klient wnioskuje o badanie dodatkowe taxi, dostaję od klienta DR, pobieram kasę i zaczynam badanie w cepik, w trakcie badania okazuje się że pojazd ma zamontowaną instalację gazową nie wpisaną w DR. Badanie już zaczęte. Co teraz?
Mam cofać pojazdem przed bramę i iść po miernik?

I ile klient ma zapłacić za te dodatkowe czynności nie wchodzące w zakres tego konkretnego badania które diagnosta wykonuje? Bo przecież za darmo chyba dokumentów i szczelności instalacji sprawdzać nie będę?

Wysłane z mojego XQ-DC54 przy użyciu Tapatalka




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega radekd2 jest bardzo elastyczny dla klienta,a klient ma go w d...e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, DURP napisał:

zaczynam badanie w cepik, w trakcie badania okazuje się że pojazd ma zamontowaną instalację gazową nie wpisaną w DR

I tu jest błąd. Ustawa nakazuje "obejrzeć" przed badaniem żeby wiedzieć, czy w ogóle możesz zacząć. Tak to wygląda literalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet przy "badaniu haka" które niby nie jest badaniem informację o dokumentach LPG wpisuję do rejestru i zaświadczenia. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, michal_k napisał:

"obejrzeć"

Ale jak to ma wyglądać? Gdzie jest kres tego oglądania?

Badanie dodatkowe na "przepaloną żarówkę" czy TAXI.


Moje "oględziny" polegają na sprawdzeniu CEPiKu, DR, zapytaniu klienta i sprawdzeniu czy nie ma wlewu. I tyle. A co Wy robicie? Przecież jeżeli klient przyjeżdża na "przepaloną żarówkę" i mówi, że nie ma instalacji, a Wy i tak to weryfikujecie to zakładacie, że klient kłamie i gdzieś ją ma. Wiec jak szukacie tej być może ukrytej i zakonspirowanej przez klienta instalacji LPG?
W bagażniku ma 3 worki ziemniaków, silnik i podwozie zasłonięte fabrycznymi osłonami. Nic nie widać nie dlatego, że nie ma przewodów tylko wszystko (paliwowe i hamulcowe) są pod nimi pochowane.

Jakie czynności mam wykonać aby być pewnym , iż klient nie kłamie i mogę w końcu sprawdzić czy wymienił przepaloną żarówkę?

Piszę to bez żadnego cynizmu tylko chcę znać opinię starszych kolegów. I proszę o bardziej dojrzałą i elokwentną wypowiedź niż wypociny @krzysieknowak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że nie ma idealnego rozwiązania sprawy.

Lepiej poświęcić 2 minuty na poszukiwanie " urządzenia dozorowego " niż się wpakować w .. 

Zdanie klienta nie powinno nas interesować, on sobie może mówić że ma, czy nie ma. 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, radekd2 napisał:

Jakie czynności mam wykonać aby być pewnym

Tego ustawa nie precyzuje. Precyzuje natomiast to, że przeprowadzenie badania niezgodnie z przepisami powoduje cofnięcie uprawnień.

Zawsze wymagam na zaświadczeniu wpisu dotyczącego urządzenia podlegającego dozorowi - zgodnie z jego wzorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zauważyliście odnośnie wpisywania numeru protokołu i decyzji do zaswiadczenia że w przypadku cystern ADR decyzja nie istnieje bo TDT wystawia tylko protokół. Niby mamy wpisywać numer tego i tego a decyzji wcale nie wystawiają:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michal_k napisał:

Zawsze wymagam na zaświadczeniu wpisu dotyczącego urządzenia podlegającego dozorowi - zgodnie z jego wzorem.

Ale to nie jest odpowiedź na pytanie. Nasza dyskusja mówi o sytuacji, gdzie z dokumentów wynika, iż nie ma instalacji LPG więc nie ma co wpisać do zaświadczenia.

3 minuty temu, michal_k napisał:

Tego ustawa nie precyzuje. Precyzuje natomiast to, że przeprowadzenie badania niezgodnie z przepisami powoduje cofnięcie uprawnień.

Więc jakie złamałem przepisy gdy:
 

23 minuty temu, radekd2 napisał:

Moje "oględziny" polegają na sprawdzeniu CEPiKu, DR, zapytaniu klienta i sprawdzeniu czy nie ma wlewu.

W którym momencie można stwierdzić iż wyczerpałem wszystkie możliwości sprawdzenia czy jest instalacja LPG i mogę przystąpić do "sprawdzenia żarówki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, radekd2 napisał:

gdzie z dokumentów wynika, iż nie ma instalacji LPG więc nie ma co wpisać do zaświadczenia.

Ale wpis w DR ma się nijak do tego, że powinien być dokument na zbiornik.

6 minut temu, radekd2 napisał:

Więc jakie złamałem przepisy gdy:

Wykonałeś badanie dla pojazdu z urządzeniem dozorowym bez wymagania dokumentu z dozoru.

8 minut temu, radekd2 napisał:

W którym momencie można stwierdzić iż wyczerpałem wszystkie możliwości sprawdzenia czy jest instalacja LPG

W momencie kiedy nie będzie w pojeździe urządzenia dozorowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, michal_k napisał:

Wykonałeś badanie dla pojazdu z urządzeniem dozorowym bez wymagania dokumentu z dozoru.

Ale jak mogłem złamać przepisy jak pojazd nie ma urządzenia dozorowego?

 

3 minuty temu, michal_k napisał:

W momencie kiedy nie będzie w pojeździe urządzenia dozorowego.

Napisz, jak to sprawdzasz? Np. w dostawczaku VAN załadowanym po sam sufit towarem. Jak sprawdzisz czy zza przegrodą nie ma zakamuflowanej butli i gdzieś ukrytych przewodów pod osłonami?
Z dokumentów i oświadczenia klienta i oględzin zewnętrznych nic nie wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, radekd2 napisał:

Ale jak mogłem złamać przepisy jak pojazd nie ma urządzenia dozorowego?

No właśnie ma. Nie ma tylko wpisu w DR.

10 minut temu, radekd2 napisał:

Napisz, jak to sprawdzasz? Np. w dostawczaku VAN załadowanym po sam sufit towarem.

Ja akurat jestem po drugiej stronie i to Ty musiałbyś się tłumaczyć w SKO dlaczego nie widziałeś dokumentu z dozoru podczas badania i nie wpisałeś jego numeru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wprowadzaniu danych do każdego badania, pytam klienta o "hak" i urządzenia dozorowe.

Jeśli jest, to proszę o dokumenty dozorowe i w uwagach do każdego badania, czy czynności innej, wpisuję te dokumenty.

 

Dla mnie to nic innego, jak porównanie danych zawartych w DR, CEP i w pojeździe.

11 minut temu, radekd2 napisał:

Np. w dostawczaku VAN załadowanym po sam sufit towarem.

Nie każdy jest załadowany po sufit, a jak ma instalację gazową i jest załadowany, po sufit. klient sobie powoli wyładuje cały majdan, ja sprawdzam, i sobie załaduje. 

I albo się nauczy, że ma być dostęp, albo następnym razem pojedzie na pocztę.

 

W sumie niedawno, klient dwadzieścia minut szukał gaśnicy w pojeżdzie 😏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michal_k ale Twoja odpowiedź nie dotyczy dyskusji.

Abyś nie musiał szukać to piszemy cały czas o sytuacji gdy z dokumentów i oświadczenia klienta wynika, iż auto NIE MA instalacji LPG.
Mi to wystarcza, sprawdzam czy jest wlew i przystępuje do dalszego badania. Niektórzy koledzy, także Ty mają inne zdanie, że należy szukać tej instalacji.  Więc proszę o podanie procedury i przepisów, na których opiera się te szukanie. Ile auta mam "rozebrać" aby stwierdzić, że nie ma butli?

3 minuty temu, Mecher napisał:

Nie każdy jest załadowany po sufit, a jak ma instalację gazową i jest załadowany, po sufit. klient sobie powoli wyładuje cały majdan, ja sprawdzam, i sobie załaduje.

Kolejny, który czyta bez zrozumienia. Ale ten dostawczak NIE MA instalacji LPG. Jednakże, zgodnie ze wcześniejszymi wpisami niektórych kolegów nie wierzymy dokumentom i oświadczeniu klienta i musimy zweryfikować czy na pewno jej nie ma. Więc jak do Ciebie przyjedzie taki dostawczak załadowany na full i z DR, CEPiKu i oświadczenia klient wynika, że nie ma gazu to też każesz mu wyładować towar aby sprawdzić czy nie ma ukrytej butli?

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, radekd2 napisał:

Ale ten dostawczak NIE MA instalacji LPG.

Jak nie ma to nie ma problemu. Ale jeśli jednak się okaże, że miał to problem jest - bardzo łatwo udowodnić diagnoście, że było urządzenie podlegające dozorowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

19 minut temu, radekd2 napisał:

Kolejny, który czyta bez zrozumienia. Ale ten dostawczak NIE MA instalacji LPG

A ty czytasz ze zrozumieniem ?

dla przypomnienia

25 minut temu, Mecher napisał:

a jak ma instalację gazową i jest załadowany, po sufit. klient sobie ...

więc, zakładam możliwość, że nie ma instalacji 🤫

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.