Skocz do zawartości

Motocykl ratownictwa medycznego z Holandii jako uprzywilejowany.


Dar-jusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Jak w temacie motocykl BMW z Holandii przystosowany dla ratownika medycznego. Klient chce go zarejestrować w kraju jako uprzywilejowany bo dalej będzie jeździł pod ratownikiem medycznym. I teraz co po kolei?

W DR jest tylko kategoria L3e i ani słowa o tym że pojazd spełnia jakieś dodatkowe wymogi. No i jeszcze liczba miejsc nie gra w DR S1-2 w rzeczywistości po przebudowie moto posiada jedno miejsce.

Wiem że musza być spełnione różne warunki techniczne czyli świata sygnały pasy itp. Czy to się zgadza będę jutro sprawdzał.

Czy ja jestem w ogóle w stanie na podstawowej stacji to ogarnąć . Bo jeszcze ta liczba miejsc ehh. 

Będę wdzięczny za jakąś podpowiedz. Jutro wkleję zdjęcia sprzętu żeby było wiadomo dokładnie o czy mowa.

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez Dar-jusz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Dar-jusz changed the title to Motocykl ratownictwa medycznego z Holandii jako uprzywilejowany.
Godzinę temu, Paprock napisał:

Coś już chyba było!

Widziałem te tematy ale to nie do końca taki przypadek i druga sprawa czy coś się w między czasie nie zmieniło.

Więc po kolei. Najpierw prerejestracja potem dodatkowe (uprzywilejowany). A co z ilością miejsc?

I tak mnie jeszcze  zastanawia czy w przypadku takiego motocykla przeróbka na "medyka" nie podchodzi pod zmiany konstrukcyjne. Właśnie zmiana ilości miejsc na pewno masa własna troche tych "klamotów" tam ma naczepiane.

Tak żeby było wiadomo o czym mowa. 

20201212_081134.jpg

20201212_081124.jpg

20201212_081112.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Dar-jusz napisał:

jeszcze liczba miejsc nie gra w DR S1-2 w rzeczywistości po przebudowie moto posiada jedno miejsce

Czyli zmiany konstrukcyjne = badanie dodatkowe z opisem zmian.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm tak sobie czytam i czytam i np w temacie: 

Jest napisane że motocykl nie może być pojazdem specjalnym tylko pytanie dlaczego skoro mimo wszystko przebudowany został ?

36) pojazd specjalny – pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje
konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być
przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji;

Następna sprawa że nie może zostać oznakowany jak zwykła karetka ponieważ wyklucz:

§ 37. Oznakowanie określone w § 27-35 lub oznakowanie do niego podobne nie może być stosowane na pojeździe innym niż pojazd, dla którego zostało ono określone.

Aż tu nagle znajduje w niezbędniku diagnosty coś takiego: 

20201212_100241.jpg

20201212_100250.jpg

To jak to jest w końcu z tym oznakowaniem 🙃

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w Niezbędniku jasno zapodali, żeby pojazd kategorii L nie może być specjalnym. No tak, czy nie? Inaczej, to każdy pojazd może zostać uprzywilejowanym za zgodą właściwego ministra, ale nie każdy uprzywilejowany jest pojazdem specjalnym. Uprzywilejowany nie równa się specjalny.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Dar-jusz napisał:

Jest napisane że motocykl nie może być pojazdem specjalnym

Nie może, bo w klasyfikacji pojazdów minister nie przewidział motocykla specjalnego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok ze specjalnym powiedzmy że kumam, ale co z oznaczeniami takimi jak karetka. No i jeszcze jeden kwiatek w tym samym niezbędniku:

20201212_143921.jpg

Niby ambulanse tylko kategoria M a obracamy stronę i "Motocykl wyposażony i oznaczony jak ambulans ratunkowy typ B" patrz zdjęcia wcześniej 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podszedł do problemu na zasadzie analogii badania pojazdu zabytkowego, że pojazd najpierw musi być zabytkiem, żeby wystawić mu słuszne kwity przez stację.

Tu podobnie: niech użytkownik/posiadacz zwróci się do właściwego ministra, żeby mu ten pojazd uprzywilejował. No i on już mu wyklaruje jak tematyczne moto miałoby wyglądać, które elementy okleić, a które wymalować.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Też jestem tego zdania, glejt na uprzywilejowany i można coś rzeźbić.

12 godzin temu, Dar-jusz napisał:

To jak to jest w końcu z tym oznakowaniem

Nikt nie odpowie jednoznacznie bo brak przepisów. Dopiero jak jakiś ratownik przyładuje w grupę pieszych na przejściu ktoś się ocknie w ministerstwie  i może zauważy brak warunków tech dla motocykla ratownictwa medycznego. Wtedy zaczną szukać jak ten pojazd przechodził badania itd. Trochę stare ale poczytaj bo do tej pory z tego co wiem nic się nie zmieniło. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/motocykle/ratownicy-na-motocyklach-dlaczego-jest-ich-tak-malo/np31gb7

Swoją drogą to RT jest 2008 roku a w CEP ktoś wpisał 2009.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Paprock napisał:

że pojazd najpierw musi być zabytkiem, żeby wystawić mu słuszne kwity przez stację.

Tak to na pewno najpierw musi zostać odpowiednio oklejony itp. ale to już w gestii właściciela. Ponoć okleiny i inne "gadżety" już zamówione.

17 godzin temu, Paprock napisał:

niech użytkownik/posiadacz zwróci się do właściwego ministra, żeby mu ten pojazd uprzywilejował

Też bym poszedł w tym kierunku plus zaświadczenie z pimotu że spełnia te wszystkie warunki wyposażenia dla takiego i takiego pojazdu.

Zastanawia mnie jeszcze tylko ta zmiana ilości miejsc. To ZK to jedno ale na jakiej podstawie je wykonać? Producent raczej kwitu nie wystawi że moto opuściło fabrykę z jednym miejscem. Czy ewentualnie jak pimot wystawi taki kwit odnośnie wyposażenia (widać jego wzór na zdjęciu wyżej) to wystarczy żeby te miejsca poprawić?

I ostatnia kwestia jak to po kolei ogarnąć. Czy nie było by lepiej najpierw przywrócić bm-ki do stanu "fabrycznego" pre-rejestrować w kraju i dopiero potem występować o te wszystkie papiery i robić ZK?

14 godzin temu, wojteczek napisał:

ktoś się ocknie w ministerstwie  i może zauważy brak warunków tech dla motocykla ratownictwa medycznego

Właśnie to jest największy problem bo zaczyna się dowolna interpretacja przepisów i na siłę podciąganie pod konkretny przypadek. 

Jedno jest pewne że temat jest wart pochylenia się nad nim i fajnie by było żeby takie motocykle jak najszybciej trafiały na Polskie drogi.

14 godzin temu, wojteczek napisał:

Swoją drogą to RT jest 2008 roku a w CEP ktoś wpisał 2009.

Tak ona jeszcze nie była pre-rejestrowana tylko WK wydał próbne tablice. Będziemy to ustalać dopiero przy pierwszym badaniu. Ale dzięki za czujność :)

Ok nie truję więcej na jutro jestem umówiony z właścicielem i zobaczymy jakie dalsze decyzje zapadną.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Dar-jusz napisał:

zaświadczenie z pimotu że spełnia te wszystkie warunki wyposażenia dla takiego i takiego pojazdu.

Jakie zaświadczenie???

41 minut temu, Dar-jusz napisał:

To ZK to jedno ale na jakiej podstawie je wykonać? Producent raczej kwitu nie wystawi że moto opuściło fabrykę z jednym miejscem. Czy ewentualnie jak pimot wystawi taki kwit odnośnie wyposażenia (widać jego wzór na zdjęciu wyżej) to wystarczy żeby te miejsca poprawić?

Żaden PIMOT czy producent nie jest Ci potrzebny. Opis zmian wykonujesz na podstawie tego co widać - były 2 miejsca, a jest jedno. Oznacza to, że siedzenie pasażera zostało zdemontowane.

43 minuty temu, Dar-jusz napisał:

Tak ona jeszcze nie była pre-rejestrowana tylko WK wydał próbne tablice.

WK wydając tablice tymczasowe wprowadza dane pojazdu do CEP, więc żadnej prerejestracji już nie będzie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiany powodujące zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym zarezerwowane są dla okręgowych stacji. Wnoszący @Dar-jusz wspomniał, że nie powinien ogarniać takich takich tematów, bo zdaje się pracuje na podstawowej. 

Poza tym, jak już wyżej padło, brak konkretów co do oznakowania takiego lub podobnego motocykla. Po mojemu wystarczyłby pomarańczowy pas i jakaś naklejka ratowniczo-medyczna stanowiąca o przynależności pojazdu do jakiejś tam grupy. Ale to już problemy nie diagnosty, nie stacji. Widuje się samochody specjalne najczęściej ologowane jako pogotowia-warsztaty komunikacji miejskich, zakładów gazowniczych czy tam elektrowni elektrycznych, kopalni, GOPRU, WOPRU i innych. Niektóre z tych pojazdów mogą być uprzywilejowane co rozpoznaje się po wściekłej syrenie i niebieskich błyskach najczęściej. Mogą być też zwykłe samochody uprzywilejowane. Zwykłe, szare osobówki, a nie jakieś tam specjalnie wyposażone/zabudowane fury. Tak zwykłe, jak zwykły był Polonez Borewicza z wystawianym na dach kogutem. I tyle wystarczy by Poldka było uprzywilejować. Żadnych pasów, żadnych [MO] napisów. To moto też bym zostawił w spokoju. Tak samo nie czepiałbym się motocykla WOPRU, GOPRU, TOPRU... z jednym warunkiem: masz błyskowe światła i przeraźliwą syrenę to pokazuj decyzję, że możesz tych zabawek używać w sytuacjach ratujących zdrowe bądź życie. I tyle.

Temat trudny, brak otrzaskania, wiedza nienabyta, to odstąpić i na okręgową stację pokierować. ;-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, michal_k napisał:

Jakie zaświadczenie???

Wzór tego zaświadczenia jest na jednym ze zdjęć powyżej, trochę niewyraźny jutro wkleję lepszej jakości. Generalnie chodzi w tym o to że można poprosić o takie zaświadczenie przy badaniu bo pewnie niewielu diagnostów zna się na wyposażeniu ambulansów itp.

Myślałem że żeby taki ambulans "uprzywilejować" to musimy sprawdzić jego całe wyposażenie a nie tylko oznakowanie i jego oświetlenie. 

Ale tak jak mówię są to tylko domysły ponieważ brak jest jakiś konkretów w tym temacie. Opieram się na tym co gdzieś tam wyczytałem forum niezbędniki warunki techniczne itp.

10 godzin temu, michal_k napisał:

Żaden PIMOT czy producent nie jest Ci potrzebny. Opis zmian wykonujesz na podstawie tego co widać - były 2 miejsca, a jest jedno. Oznacza to, że siedzenie pasażera zostało zdemontowane.

Ok tu przyznaje że żadnego badania ZK w życiu nie zrobiłem staram się tylko być w miarę na bieżąco. Wiem że teraz przy zmianie ilości miejsc musi być jakiś kwit albo od producenta albo jednostki uprawnionej. Chyba że to dotyczy tylko dokładania miejsc? Jeśli tak to w tym konkretnym przypadku nawet lepiej :)

10 godzin temu, michal_k napisał:

WK wydając tablice tymczasowe wprowadza dane pojazdu do CEP, więc żadnej prerejestracji już nie będzie.

WK wprowadza dane z dowodu ale nikt nie bawi się w ustalanie daty produkcji. To wszystko i wiele innych ustalamy na pierwszym badaniu do którego drukujemy DIP tak jak przy pre-rejestracji. Kurde chyba wiadomo o co chodzi i nie trzeba chwytać za słówka. Chodziło mi o to że nie był pre-rejestrowany na stacji ot co.

7 godzin temu, Paprock napisał:

Niektóre z tych pojazdów mogą być uprzywilejowane co rozpoznaje się po wściekłej syrenie i niebieskich błyskach najczęściej.

Czyli co jak będzie oznakowany i oświetlenie będzie się zgadzało to można go "uprzywilejować"? W sensie że wyposażenie nas nie obchodzi?

7 godzin temu, Paprock napisał:

Temat trudny, brak otrzaskania, wiedza nienabyta, to odstąpić i na okręgową stację pokierować. ;-)

Temat trudny zgadzam się, brak otrzaskania również potwierdzam (1,5 roku w zawodzie) , z nabywaniem wiedzy staram się jak mogę , a na okręgówce skończy tylko ze względu na tą ilości miejsc :)

Pozdrawiam i dzięki wielkie dla zainteresowanych tematem...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Dar-jusz napisał:

Myślałem że żeby taki ambulans "uprzywilejować" to musimy sprawdzić jego całe wyposażenie a nie tylko oznakowanie i jego oświetlenie. 

Nie diagnosta w tym przypadku nic nie może bo jak już wyżej było napisane brak jakikolwiek warunków tech dla tego konkretnego pojazdu. Sprawdzasz jak każdy inny motocykl a wątpliwości budzi wyposażenie uprzywilejowanego. Może przecież być na każdym innym motocyklu, kolor bez znaczenia i co wtedy wydasz każdemu zaświadczenie że spełnia warunki dla uprzywilejowanego bi ma koguta i syrenę? No raczej nie. Liczba miejsc się zmienia ale w tym przypadku nie są wymagane żadne dodatkowe kwity na to. Nie zmienia się rodzaj pojazdu to raz, a dwa to ograniczenia w zmianie liczby miejsc nie dotyczą kat L. Po prostu nie dostępne jest drugie miejsce bo na miejscu pasażera zamontowano coś tam. Temat mnie interesuje głównie dla tego że lubię motocykle tej marki i mam RT model starsze po służbach, ale to nie znaczy że będę latał na bombach twierdząc że wszystko jest ok, bo sam sobie czy kolega wystawi mi zaświadczenie że spełnia warunki dla uprzywilejowanego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra czyli Bmka jedzie na okręgówkę i tam będzie miała zmienioną liczę miejsc i zostanie uprzywilejowana. Oczywiście po ówczesnym odpowiednim oznakowaniu.

Trochę zamieszania przez ten niezbędnik i temat trochę się rozjechał.

Fakt nie ma co na siłę robić z niego ambulansu. Tym bardziej że właścicielowi głownie o uprzywilejowanie chodzi. 

Tu jeszcze tylko dla potomnych zostawię wzór tego zaświadczenia o które padło pytanie powyżej.

 

20201214_090114.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.