Skocz do zawartości

dane w dowodzie a na tabliczce znamionowej, ciekawe..


Rekomendowane odpowiedzi

dane w dowodzie masa F3:3500kg, 01:0kg, O2:Okg. dane z dowodem zgadzają się z tym co jest w Cepiku. Natomiast na tabliczce znamionowej F3;6000kg

IMG_20201215_093837.jpg

IMG_20201215_093842.jpg

czy mam żądać homologacji pojazdu? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    11

  • Oczko

    11

  • Mecher

    8

  • danielg539

    5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A załóżmy, że to żółte Seicento było... Oczekujesz precyzyjnych odpowiedzi to zadaj konkretne pytanie poparte konkretnymi danymi.

Drugi etap to jakby nowy pojazd dla mnie i pierwsze dane uległy "kasacji"

Posted Images

Co to za pojazd - rodzaj/podrodzaj 

Mógł być pojazdem bazowym pod zabudowę 

Zabudowa mogła wykluczyć możliwość ciągnięcia czegokolwiek 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, IVVO napisał:

Zabudowa mogła wykluczyć możliwość ciągnięcia czegokolwiek 

Dokładnie tak. Dla przykładu montaż podestu ruchomego (windy) w większości przypadków wyklucza możliwość ciągnięcia przyczepy.

1 minutę temu, Oczko napisał:

został przebudowany z skrzyni na najazd do przewozu aut 

Najprawdopodobniej producent zabudowy wykluczył możliwość ciągnięcia przyczep. Sporo jest lawet z lekką zabudową, które przyczepy ciągnąc nie mogą.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Oczko napisał:

został przebudowany z skrzyni na najazd do przewozu aut

No widzisz - konstrukcja ramy/najazdu nie pozwala na montaż zaczepu - więc prawidłowo

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówimy o teraźniejszości. auto przyjechało na zmiany konstrukcyjne zostało przebudowane z skrzyni na najazd i posiada hak 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stwierdzisz iż montaż zaczepu jest zgodna z procedurą przewidzianą przez producenta to można powrócić do pierwotnych danych 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej mogło mieć windę.

4 minuty temu, Oczko napisał:

auto przyjechało na zmiany konstrukcyjne zostało przebudowane z skrzyni na najazd i posiada hak 

Niech zgadnę, hak zamocowany jest do konstrukcji najazdu a nie do ramy samochodu? Jeżeli tak to nawet homologacja pojazdu nie rozstrzyga o możliwości ciągnięcia przyczepy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Oczko napisał:

mówimy o teraźniejszości. auto przyjechało na zmiany konstrukcyjne zostało przebudowane z skrzyni na najazd i posiada hak 

To, że posiada hak nie oznacza, ze można podpinać przyczepę 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, danielg539 napisał:

Wcześniej mogło mieć windę.

Niech zgadnę, hak zamocowany jest do konstrukcji najazdu a nie do ramy samochodu? Jeżeli tak to nawet homologacja pojazdu nie rozstrzyga o możliwości ciągnięcia przyczepy.

powiem tak firma zajmuje się takimi zabudowaniami od lat jeżeli najazd wykonany jest z cały z aluminium to idą dodatkowe  stalowe wzmocnienie od haka do ramy. natomiast jeżeli najazd jest częściowo wykonany z stali takiego wzmocnienia już nie ma 

13 minut temu, Mecher napisał:

To, że posiada hak nie oznacza, ze można podpinać przyczepę 

 

 

czyli według Ciebie co go ogranicza?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne od jakiego czasu firma zajmuje się zabudowami a ważne kto i na jakiej podstawie określił możliwość ciągnięcia przyczepy tym pojazdem. Jeżeli zabudowa jest homologowana do danego typu pojazdu to sprawa jest łatwa, ale jeśli brak homologacji to ja bez opinii rzeczoznawcy nie określił bym możliwości ciągnięcia przyczepy tym pojazdem. Znane są mi konstrukcje homologowane z parametrami O1, O2 na poziomie 600-800 kg, a że ktoś do tego zapina lawetę,która wraz z przewożonym pojazdem waży 3 tony to już jego sprawa.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co "go" ogranicza. Ani go nie widzę, ani nie widzę papierów do niego. Więc skąd to pytanie ?

Ja tylko stwierdzam FAKT - To, że ktoś sobie załozył hak, nie oznacza, że może ciągnąć przyczepy

 

A swoją drogą na jakiej podstawie i jaką MMC przyczepy bez hamulca chcesz/masz zamiar ustalić ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie za dużo ? Na podstawie czego ustalono  F.3 w DR, może był drugi etap tylko komuś zależało na tym aby 2  tabliczka znikła, czy można wykluczyć fałszerstwo TZ, obecna zabudowa jest wykonana metodą chałupniczą czy posiada homo.  Gdyby zabudowa i zaczep posiadały homo to można by się pokusić i próbować to odkręcać, a jak to pan Kazio co to tyle lat spawał łodzie podwodne i żadna z reklamacją nie wróciła wykonał to niech szanowny klient się buja. Wczoraj miałem takiego co to kupił s. ciężarowy zamontował  żuraw i wychodzi mu G>DMC, TZ oczywiście brak, ale jest pomysł na zastępczą.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widać gdzieś tam, można porównać z czymś numer homo?

Od biedy, bo od biedy, ale trafiały się numery drugoetapowych homologacji. Tu zaiste dane w dowodzie maja pochodzenie drugoetapowe.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, michal_k napisał:

Sprawdziłeś czy nie ma dodatkowej tabliczki z II etapu? Czy numer homo z DR zgadza się z numerem na tabliczce?

raczej nie ma drugiej tabliczki. nie sprawdzałem czy nr. homo zgadza się z Dodowem. Załóżmy że się zgadza to co wtedy?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Oczko napisał:

nie sprawdzałem czy nr. homo zgadza się z Dodowem. Załóżmy że się zgadza

A załóżmy, że to żółte Seicento było...

Oczekujesz precyzyjnych odpowiedzi to zadaj konkretne pytanie poparte konkretnymi danymi.

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, wojteczek napisał:

Jak dla mnie za dużo ? Na podstawie czego ustalono  F.3 w DR, może był drugi etap tylko komuś zależało na tym aby 2  tabliczka znikła, czy można wykluczyć fałszerstwo TZ, obecna zabudowa jest wykonana metodą chałupniczą czy posiada homo.  Gdyby zabudowa i zaczep posiadały homo to można by się pokusić i próbować to odkręcać, a jak to pan Kazio co to tyle lat spawał łodzie podwodne i żadna z reklamacją nie wróciła wykonał to niech szanowny klient się buja. Wczoraj miałem takiego co to kupił s. ciężarowy zamontował  żuraw i wychodzi mu G>DMC, TZ oczywiście brak, ale jest pomysł na zastępczą.

czyli zabudowa powinna posiadać homologację? to że klient pokaże oświadczenie o kodzie działalności 45.20, nie wystarczy ?

2 godziny temu, Mecher napisał:

 

 

A swoją drogą na jakiej podstawie i jaką MMC przyczepy bez hamulca chcesz/masz zamiar ustalić ?

nie robiłem tego badania, chce wiedzieć na przyszłość

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Oczko napisał:

czyli zabudowa powinna posiadać homologację? to że klient pokaże oświadczenie o kodzie działalności 45.20, nie wystarczy ?

No czasem jest to homologacja, czasem homologacja nazywa się jednostkowym dopuszczeniem, a bywają przypadki, że tylko PKD do zmian wystarczy. Tu rozdrapujemy problem, dlaczego wszystkie rubryki spod znaku F noszą takie same dane i zaiste F.3 w tym dowodzie zostało obcięte przez któryś etap homo najpewniej.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Oczko napisał:

zabudowa powinna posiadać homologację?

Nie nie musi. Pojazd z tego co napisałeś jest już zarejestrowany. Nie wiemy co tam dokładnie będzie się zmieniało. Rodzaj pojazdu, przeznaczenie, masy czy tylko ta nieszczęsna F3 ma się zmienić? Może być tak że wystarczy samo badanie dodatkowe, bez żadnych dodatkowych kwitów z PKD. Gdyby trafiło do mnie to proponował bym zdemontować zaczep, a jeżeli klient jednak chce holować przyczepy to pismo z Renówki jaka jest F3 dla pojazdu z tym nr Vin + homologowana zabudowa i zaczep. Jeżeli to wszystko będzie składało się w całość to możemy ustalić nowe dane.

 

Godzinę temu, michal_k napisał:

zadaj konkretne pytanie poparte konkretnymi danymi.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miały zostać wykonane zmiany konstrukcyjne, samochód dawniej skrzynia przyjechał jako najazd-przewóz pojazdów. masa własna oczywiście sie zmieni. samochód ma mieć wpisany hak w dowód. a zaczep jest homologowany

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już miałoby być coś pokombinowane na powrót z tym [F.3], to tylko na podstawie opinii rzeczoznawcy. Wiadomo, że po numerze VIN producent coś tam opisze, ale to nie będzie stanowiło żadnego argumentu, żeby po kolejnych rzeźbach przywrócić parametry wynikające z homologacji. Bo kto ci tam wie, co, kiedy, jak i ile razy ze zmianami nakombinowali.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.