Oczko Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 dane w dowodzie masa F3:3500kg, 01:0kg, O2:Okg. dane z dowodem zgadzają się z tym co jest w Cepiku. Natomiast na tabliczce znamionowej F3;6000kg czy mam żądać homologacji pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Co to za pojazd - rodzaj/podrodzaj Mógł być pojazdem bazowym pod zabudowę Zabudowa mogła wykluczyć możliwość ciągnięcia czegokolwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 15 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2020 jest to renault master. został przebudowany z skrzyni na najazd do przewozu aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 22 minuty temu, IVVO napisał: Zabudowa mogła wykluczyć możliwość ciągnięcia czegokolwiek Dokładnie tak. Dla przykładu montaż podestu ruchomego (windy) w większości przypadków wyklucza możliwość ciągnięcia przyczepy. 1 minutę temu, Oczko napisał: został przebudowany z skrzyni na najazd do przewozu aut Najprawdopodobniej producent zabudowy wykluczył możliwość ciągnięcia przyczep. Sporo jest lawet z lekką zabudową, które przyczepy ciągnąc nie mogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 (edytowane) 4 minuty temu, Oczko napisał: został przebudowany z skrzyni na najazd do przewozu aut No widzisz - konstrukcja ramy/najazdu nie pozwala na montaż zaczepu - więc prawidłowo Edytowane 15 Grudzień 2020 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 15 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2020 (edytowane) mówimy o teraźniejszości. auto przyjechało na zmiany konstrukcyjne zostało przebudowane z skrzyni na najazd i posiada hak Edytowane 16 Grudzień 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Jeśli stwierdzisz iż montaż zaczepu jest zgodna z procedurą przewidzianą przez producenta to można powrócić do pierwotnych danych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Wcześniej mogło mieć windę. 4 minuty temu, Oczko napisał: auto przyjechało na zmiany konstrukcyjne zostało przebudowane z skrzyni na najazd i posiada hak Niech zgadnę, hak zamocowany jest do konstrukcji najazdu a nie do ramy samochodu? Jeżeli tak to nawet homologacja pojazdu nie rozstrzyga o możliwości ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 13 minut temu, Oczko napisał: mówimy o teraźniejszości. auto przyjechało na zmiany konstrukcyjne zostało przebudowane z skrzyni na najazd i posiada hak To, że posiada hak nie oznacza, ze można podpinać przyczepę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 15 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2020 5 minut temu, danielg539 napisał: Wcześniej mogło mieć windę. Niech zgadnę, hak zamocowany jest do konstrukcji najazdu a nie do ramy samochodu? Jeżeli tak to nawet homologacja pojazdu nie rozstrzyga o możliwości ciągnięcia przyczepy. powiem tak firma zajmuje się takimi zabudowaniami od lat jeżeli najazd wykonany jest z cały z aluminium to idą dodatkowe stalowe wzmocnienie od haka do ramy. natomiast jeżeli najazd jest częściowo wykonany z stali takiego wzmocnienia już nie ma 13 minut temu, Mecher napisał: To, że posiada hak nie oznacza, ze można podpinać przyczepę czyli według Ciebie co go ogranicza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Nie ważne od jakiego czasu firma zajmuje się zabudowami a ważne kto i na jakiej podstawie określił możliwość ciągnięcia przyczepy tym pojazdem. Jeżeli zabudowa jest homologowana do danego typu pojazdu to sprawa jest łatwa, ale jeśli brak homologacji to ja bez opinii rzeczoznawcy nie określił bym możliwości ciągnięcia przyczepy tym pojazdem. Znane są mi konstrukcje homologowane z parametrami O1, O2 na poziomie 600-800 kg, a że ktoś do tego zapina lawetę,która wraz z przewożonym pojazdem waży 3 tony to już jego sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Nie wiem co "go" ogranicza. Ani go nie widzę, ani nie widzę papierów do niego. Więc skąd to pytanie ? Ja tylko stwierdzam FAKT - To, że ktoś sobie załozył hak, nie oznacza, że może ciągnąć przyczepy A swoją drogą na jakiej podstawie i jaką MMC przyczepy bez hamulca chcesz/masz zamiar ustalić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Sprawdziłeś czy nie ma dodatkowej tabliczki z II etapu? Czy numer homo z DR zgadza się z numerem na tabliczce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 6 minut temu, michal_k napisał: Sprawdziłeś czy nie ma dodatkowej tabliczki z II etapu? Stawiam na G45-20Z - więc z II etapem lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Jak dla mnie za dużo ? Na podstawie czego ustalono F.3 w DR, może był drugi etap tylko komuś zależało na tym aby 2 tabliczka znikła, czy można wykluczyć fałszerstwo TZ, obecna zabudowa jest wykonana metodą chałupniczą czy posiada homo. Gdyby zabudowa i zaczep posiadały homo to można by się pokusić i próbować to odkręcać, a jak to pan Kazio co to tyle lat spawał łodzie podwodne i żadna z reklamacją nie wróciła wykonał to niech szanowny klient się buja. Wczoraj miałem takiego co to kupił s. ciężarowy zamontował żuraw i wychodzi mu G>DMC, TZ oczywiście brak, ale jest pomysł na zastępczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 A widać gdzieś tam, można porównać z czymś numer homo? Od biedy, bo od biedy, ale trafiały się numery drugoetapowych homologacji. Tu zaiste dane w dowodzie maja pochodzenie drugoetapowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 15 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2020 1 godzinę temu, michal_k napisał: Sprawdziłeś czy nie ma dodatkowej tabliczki z II etapu? Czy numer homo z DR zgadza się z numerem na tabliczce? raczej nie ma drugiej tabliczki. nie sprawdzałem czy nr. homo zgadza się z Dodowem. Załóżmy że się zgadza to co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 6 minut temu, Oczko napisał: nie sprawdzałem czy nr. homo zgadza się z Dodowem. Załóżmy że się zgadza A załóżmy, że to żółte Seicento było... Oczekujesz precyzyjnych odpowiedzi to zadaj konkretne pytanie poparte konkretnymi danymi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 15 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2020 48 minut temu, wojteczek napisał: Jak dla mnie za dużo ? Na podstawie czego ustalono F.3 w DR, może był drugi etap tylko komuś zależało na tym aby 2 tabliczka znikła, czy można wykluczyć fałszerstwo TZ, obecna zabudowa jest wykonana metodą chałupniczą czy posiada homo. Gdyby zabudowa i zaczep posiadały homo to można by się pokusić i próbować to odkręcać, a jak to pan Kazio co to tyle lat spawał łodzie podwodne i żadna z reklamacją nie wróciła wykonał to niech szanowny klient się buja. Wczoraj miałem takiego co to kupił s. ciężarowy zamontował żuraw i wychodzi mu G>DMC, TZ oczywiście brak, ale jest pomysł na zastępczą. czyli zabudowa powinna posiadać homologację? to że klient pokaże oświadczenie o kodzie działalności 45.20, nie wystarczy ? 2 godziny temu, Mecher napisał: A swoją drogą na jakiej podstawie i jaką MMC przyczepy bez hamulca chcesz/masz zamiar ustalić ? nie robiłem tego badania, chce wiedzieć na przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 30 minut temu, Oczko napisał: czyli zabudowa powinna posiadać homologację? to że klient pokaże oświadczenie o kodzie działalności 45.20, nie wystarczy ? No czasem jest to homologacja, czasem homologacja nazywa się jednostkowym dopuszczeniem, a bywają przypadki, że tylko PKD do zmian wystarczy. Tu rozdrapujemy problem, dlaczego wszystkie rubryki spod znaku F noszą takie same dane i zaiste F.3 w tym dowodzie zostało obcięte przez któryś etap homo najpewniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Godzinę temu, Oczko napisał: zabudowa powinna posiadać homologację? Nie nie musi. Pojazd z tego co napisałeś jest już zarejestrowany. Nie wiemy co tam dokładnie będzie się zmieniało. Rodzaj pojazdu, przeznaczenie, masy czy tylko ta nieszczęsna F3 ma się zmienić? Może być tak że wystarczy samo badanie dodatkowe, bez żadnych dodatkowych kwitów z PKD. Gdyby trafiło do mnie to proponował bym zdemontować zaczep, a jeżeli klient jednak chce holować przyczepy to pismo z Renówki jaka jest F3 dla pojazdu z tym nr Vin + homologowana zabudowa i zaczep. Jeżeli to wszystko będzie składało się w całość to możemy ustalić nowe dane. Godzinę temu, michal_k napisał: zadaj konkretne pytanie poparte konkretnymi danymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 15 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2020 (edytowane) miały zostać wykonane zmiany konstrukcyjne, samochód dawniej skrzynia przyjechał jako najazd-przewóz pojazdów. masa własna oczywiście sie zmieni. samochód ma mieć wpisany hak w dowód. a zaczep jest homologowany Edytowane 16 Grudzień 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 A jak chcesz ustalić i na jaką wartość MMC przyczepy bez hamulca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 15 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2020 (edytowane) nie wiem jak dlatego, pytam tutaj c Edytowane 16 Grudzień 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Jak już miałoby być coś pokombinowane na powrót z tym [F.3], to tylko na podstawie opinii rzeczoznawcy. Wiadomo, że po numerze VIN producent coś tam opisze, ale to nie będzie stanowiło żadnego argumentu, żeby po kolejnych rzeźbach przywrócić parametry wynikające z homologacji. Bo kto ci tam wie, co, kiedy, jak i ile razy ze zmianami nakombinowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.