piter1973 Napisano 23 Listopad 2021 Share Napisano 23 Listopad 2021 1 godzinę temu, Logen napisał: to dlaczego MMC wynosi 39 ton a nie 42 tony... np :konstrukcja i wytrzymałość ramy może to ograniczać ja mam jeszcze inną teorię na temat nacisków na siodła ( różne dla MMC i DMC ) - jeśli na TZ są 2 kolumny z różnymi naciskami osi i naciskiem na siodło to nie powinno sie mieszać tych kolumn . jeśli w kolumnie lewej sa naciski osi po 8 ton a siodło 12 to nie mieszamy nacisków osi 8 ton z naciskiem siodła z prawej kolumny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Listopad 2021 Share Napisano 23 Listopad 2021 16 minut temu, piter1973 napisał: to nie powinno sie mieszać tych kolumn Ale wartości dopuszczalne to wartości określone przepisami danego kraju. Skoro w Polsce dopuszczalny nacisk na siodło nie jest określony to na jakiej podstawie jest ograniczany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Listopad 2021 Share Napisano 24 Listopad 2021 Naprawdę - czy tak trudno jest przepisać rubryki z ZDR - wałkowane od lat a temat wraca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 24 Listopad 2021 Share Napisano 24 Listopad 2021 Jeśli u nas nie ma ograniczenia dla danej rzeczy to się jej nie ogranicza na siłę. Niektórzy podobnie robią z ciągnikami rolniczymi i F3... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 24 Listopad 2021 Share Napisano 24 Listopad 2021 20 godzin temu, danielg539 napisał: poziom wiedzy diagnostów o wiedzy pracowników WK Swoją droga , jakby był taki dział - twórczość wyżej wymienionych to chyba nie raz by się człowiek zadziwił... 15 godzin temu, dominik_z napisał: zobaczcie co jest w CEP 78.40 no iiiiiii ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 24 Listopad 2021 Share Napisano 24 Listopad 2021 18 godzin temu, michal_k napisał: Z czego wynika ograniczenie dopuszczalnego nacisku na siodło, skoro przepisy w Polsce tego nie limitują? Z informacji które zebrałem jest to po prostu ograniczenie poprzez konstrukcję samej naczepy. Zdjęcie które wrzuciłem pochodzi z naczepy chłodni. Konstrukcja ramy i nacisk na sprzęg (nie mylić z naciskiem na siodło bo taki parametr nie widnieje na naczepach) jest zaprojektowany na obciążenie 15t, ale ze względu na zamontowany agregat (który też swoje waży sprzęg można obciążyć 12t, i oznaczenie PL,HU,DE itp. nie ma nic do rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Listopad 2021 Share Napisano 24 Listopad 2021 8 minut temu, dominik_z napisał: Konstrukcja ramy i nacisk na sprzęg (nie mylić z naciskiem na siodło bo taki parametr nie widnieje na naczepach) Czym jest zatem ten nacisk na sprzęg? Jakie części ciągnika siodłowego obciąża ten nacisk na sprzęg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Listopad 2021 Share Napisano 24 Listopad 2021 2 godziny temu, dominik_z napisał: jest to po prostu ograniczenie poprzez konstrukcję samej naczepy. Skoro jest ograniczone przez konstrukcję to dlaczego nie odbywa się to jako zmiana maksymalnego nacisku? A tutaj mamy różnicę między dopuszczalnym a maksymalnym, co oznacza, że konstrukcyjnie może być więcej, a administracyjnie mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 15 godzin temu, michal_k napisał: a administracyjnie mniej. Tylko na podstawie jakiego przepisu ograniczono administracyjnie nacisk na sprzęg? 15 godzin temu, michal_k napisał: Skoro jest ograniczone przez konstrukcję to dlaczego nie odbywa się to jako zmiana maksymalnego nacisku? Może źle rozumiem, ale maksymalny nacisk na sprzęg (konstrukcyjny) wywoływany jest obciążonym ładunkiem 12t+ agregat chłodniczy? W dyrektywie jest taki zapis: Cytat Dopuszczalna masa całkowita pojazdu do celów rejestracyjnych i eksploatacyjnych przypadająca na każdą z osi oraz, w przypadku naczepy lub przyczepy z osią centralną, masa przypadająca na urządzenie sprzęgające podana przez producenta, o ile jest mniejsza niż maksymalne obciążenie urządzenia sprzęgającego (dopuszcza się wiele zakresów dla każdej konfiguracji technicznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 20 minut temu, dominik_z napisał: maksymalny nacisk na sprzęg (konstrukcyjny) wywoływany jest obciążonym ładunkiem 12t+ agregat chłodniczy? Ładunek i wyposażenie ma być rozłożone tak aby na siodło nie było więcej jak 12 ton. Jest to parametr konstrukcyjny, który nigdy nie ma prawa być przekroczony bez względu co jest tam załadowane lub zamontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 Teraz, adam1501 napisał: aby na siodło nie było więcej jak 12 ton. Ale skąd różnica 12-15? Na podstawie czego ograniczono? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 Odniosłem się do ostatniego zdjęcia gdzie maksymalny nacisk na siodło jest 12 ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 6 minut temu, adam1501 napisał: Odniosłem się do ostatniego zdjęcia Ja na ostatnim zdjęciu widzę 15000 i 12000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 A dla mnie to było ostatnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 To teraz odnieś się do mojego ostatniego z tabliczką na nasz kraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 No to ja ci wrzucę jeszcze lepsze... Roczny sprzęt rejestrowany bezpośrednio w Polsce. Tutaj w dopuszczalnych i maksymalnych mamy 15 ton na siodło, ale w DMC pojazdu i tak uwzględnione jest 12 ton... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 38 minut temu, michal_k napisał: odnieś się do mojego 15 ton. 30 minut temu, Logen napisał: wrzucę jeszcze lepsze Dla mnie klasyczna niezgodność danych, poprawna wartość 15 ton, DMC = 39 ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 32 minuty temu, adam1501 napisał: aby na siodło nie było więcej jak 12 ton. Jest to parametr konstrukcyjny Gdyby temat nie był dziwny to nie wałkowalibyśmy go dalej. Ja tam z matmy orłem nie byłem, ale co nieco policzyć potrafię i zagwozdka jest taka, Po zsumowaniu danych z kolumny prawej za nic nie chce wyjść 39t, wychodzi tak jakby naciski były przyjęte po 9t, a nacisk na sprzęg został jakoś ograniczony na 12t, czyli z kolumny lewej? A dlaczego nacisk z kolumny lewej został ograniczony przez przepisy administracyjne? Jeśli tak, to jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 30 minut temu, dominik_z napisał: Gdyby temat nie był dziwny to nie wałkowalibyśmy go dalej. Temat jest prosty jak myśl bolszewicka. U nas nie ma ograniczenia DMC naczepy, nie ma ograniczenia nacisku na siodło, jest tylko ograniczenie dla nacisku osi wielokrotnej. Skoro tak, to w dokumentach ma się znaleźć to, co mówi konstruktor z ograniczeniem parametrów wg przepisów prawa. Czyli do ustalenia DMC bierzemy nacisk na siodło w formie maksymalnej=dopuszczalnej (bo nie ma ograniczenia) i dodajemy do tego dopuszczalny nacisk osi wielokrotnej i po temacie. Skąd bierze się to: 2 godziny temu, Logen napisał: DMC pojazdu i tak uwzględnione jest 12 ton nie mam zielonego pojęcia lub nie jest mi znany przepis który ograniczałby ten nacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Listopad 2021 Share Napisano 25 Listopad 2021 55 minut temu, dominik_z napisał: Po zsumowaniu danych z kolumny prawej za nic nie chce wyjść 39t, wychodzi tak jakby naciski były przyjęte po 9t, a nacisk na sprzęg został jakoś ograniczony na 12t, czyli z kolumny lewej? Wygląda na to, że założony jest pewien margines bezpieczeństwa na poprawność rozmieszczenia ładunku na naczepie. Równie dobrze można założyć, że naciski osi są po 8 ton a nacisk na siodło 15. Może przy sumowaniu brany jest pod uwagę nacisk na grupę osi a nie suma nacisków poszczególnych osi. Czy przypadkiem problem nie pojawił się gdy wprowadzono pojęcie grupy osi? Te wszystkie problematyczne pojazdy dziwnym trafem są jakieś nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 26 Listopad 2021 Share Napisano 26 Listopad 2021 W dniu 25.11.2021 o 10:19, adam1501 napisał: Dla mnie klasyczna niezgodność danych, poprawna wartość 15 ton, DMC = 39 ton. nie zawsze suma nacisków = DMC . niekiedy z nacisków wynika większe DMC a jest jednak jakoś z różnych powodów ograniczone przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2021 Share Napisano 29 Listopad 2021 W dniu 26.11.2021 o 21:21, piter1973 napisał: nie zawsze suma nacisków = DMC W samochodach osobowych praktycznie zawsze suma nacisków jest większa od DMC i jakoś nikt się nie dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 W dniu 26.11.2021 o 21:21, piter1973 napisał: niekiedy z nacisków wynika większe DMC a jest jednak jakoś z różnych powodów ograniczone przez producenta. Bo to wynika z warunków technicznych: "...suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.