Skocz do zawartości

jakie dmc naczepy? czy odstepstwa?


klf1

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Logen napisał:

to dlaczego MMC wynosi 39 ton a nie 42 tony...

np :konstrukcja i wytrzymałość ramy może to ograniczać 

ja mam jeszcze inną teorię na temat nacisków na siodła ( różne dla MMC i DMC ) - jeśli na TZ są 2 kolumny z różnymi naciskami osi i naciskiem na siodło to nie powinno sie mieszać tych kolumn . jeśli w kolumnie lewej  sa naciski osi po 8 ton a siodło 12 to nie mieszamy nacisków osi 8 ton z naciskiem siodła z prawej kolumny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, piter1973 napisał:

to nie powinno sie mieszać tych kolumn

Ale wartości dopuszczalne to wartości określone przepisami danego kraju. Skoro w Polsce dopuszczalny nacisk na siodło nie jest określony to na jakiej podstawie jest ograniczany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli u nas nie ma ograniczenia dla danej rzeczy to się jej nie ogranicza na siłę. Niektórzy podobnie robią z ciągnikami rolniczymi i F3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, danielg539 napisał:

poziom wiedzy diagnostów o wiedzy pracowników WK

Swoją droga , jakby był taki dział - twórczość  wyżej wymienionych to chyba nie raz by się człowiek zadziwił...

15 godzin temu, dominik_z napisał:

zobaczcie co jest w CEP

78.40 no iiiiiii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, michal_k napisał:

Z czego wynika ograniczenie dopuszczalnego nacisku na siodło, skoro przepisy w Polsce tego nie limitują?

Z informacji które zebrałem jest to po prostu ograniczenie poprzez konstrukcję samej naczepy.
Zdjęcie które wrzuciłem pochodzi z naczepy chłodni. 
Konstrukcja ramy  i nacisk na sprzęg (nie mylić z naciskiem na siodło bo taki parametr nie widnieje na naczepach)  jest zaprojektowany na obciążenie 15t, ale ze względu na zamontowany agregat (który też swoje waży sprzęg można obciążyć 12t,  i oznaczenie PL,HU,DE itp. nie ma nic do rzeczy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, dominik_z napisał:

Konstrukcja ramy  i nacisk na sprzęg (nie mylić z naciskiem na siodło bo taki parametr nie widnieje na naczepach)

Czym jest zatem ten nacisk na sprzęg? Jakie części ciągnika siodłowego obciąża ten nacisk na sprzęg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dominik_z napisał:

jest to po prostu ograniczenie poprzez konstrukcję samej naczepy.

Skoro jest ograniczone przez konstrukcję to dlaczego nie odbywa się to jako zmiana maksymalnego nacisku? A tutaj mamy różnicę między dopuszczalnym a maksymalnym, co oznacza, że konstrukcyjnie może być więcej, a administracyjnie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, michal_k napisał:

a administracyjnie mniej.

Tylko na podstawie jakiego przepisu  ograniczono administracyjnie nacisk na sprzęg? 
 

 

15 godzin temu, michal_k napisał:

Skoro jest ograniczone przez konstrukcję to dlaczego nie odbywa się to jako zmiana maksymalnego nacisku?

Może źle rozumiem, ale maksymalny nacisk na sprzęg (konstrukcyjny) wywoływany jest obciążonym ładunkiem 12t+ agregat chłodniczy?  

W dyrektywie jest taki zapis: 
 

Cytat

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu do celów rejestracyjnych i eksploatacyjnych przypadająca na każdą z osi oraz, w przypadku naczepy lub przyczepy z osią centralną, masa przypadająca na urządzenie sprzęgające podana przez producenta, o ile jest mniejsza niż maksymalne obciążenie urządzenia sprzęgającego (dopuszcza się wiele zakresów dla każdej konfiguracji technicznej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, dominik_z napisał:

maksymalny nacisk na sprzęg (konstrukcyjny) wywoływany jest obciążonym ładunkiem 12t+ agregat chłodniczy?  

Ładunek i wyposażenie ma być rozłożone tak aby na siodło nie było więcej jak 12 ton. Jest to parametr konstrukcyjny, który nigdy nie ma prawa być przekroczony bez względu co jest tam załadowane lub zamontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja ci wrzucę jeszcze lepsze... Roczny sprzęt rejestrowany bezpośrednio w Polsce. Tutaj w dopuszczalnych i maksymalnych mamy 15 ton na siodło, ale w DMC pojazdu i tak uwzględnione jest 12 ton...

 

tabliczka.jpg

dowód.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, michal_k napisał:

odnieś się do mojego

15 ton. 

30 minut temu, Logen napisał:

wrzucę jeszcze lepsze

Dla mnie klasyczna niezgodność danych, poprawna wartość 15 ton, DMC = 39 ton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, adam1501 napisał:

aby na siodło nie było więcej jak 12 ton. Jest to parametr konstrukcyjny

Gdyby temat nie był dziwny to nie wałkowalibyśmy go dalej. 
Ja tam z matmy orłem nie byłem, ale co nieco policzyć potrafię i zagwozdka jest taka, 
Po zsumowaniu danych z kolumny prawej za nic nie chce wyjść  39t, wychodzi tak jakby naciski były przyjęte po 9t, a nacisk na sprzęg  został jakoś ograniczony na 12t, czyli z kolumny lewej? 
A dlaczego nacisk z kolumny lewej został ograniczony przez przepisy administracyjne? Jeśli tak, to jakie? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, dominik_z napisał:

Gdyby temat nie był dziwny to nie wałkowalibyśmy go dalej. 

Temat jest prosty jak myśl bolszewicka. U nas nie ma ograniczenia DMC naczepy, nie ma ograniczenia nacisku na siodło, jest tylko ograniczenie dla nacisku osi wielokrotnej. Skoro tak, to w dokumentach ma się znaleźć to, co mówi konstruktor z ograniczeniem parametrów wg przepisów prawa. Czyli do ustalenia DMC bierzemy nacisk na siodło w formie maksymalnej=dopuszczalnej (bo nie ma ograniczenia) i dodajemy do tego dopuszczalny nacisk osi wielokrotnej i po temacie. 

Skąd bierze się to:

2 godziny temu, Logen napisał:

DMC pojazdu i tak uwzględnione jest 12 ton

nie mam zielonego pojęcia lub nie jest mi znany przepis który ograniczałby ten nacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, dominik_z napisał:

Po zsumowaniu danych z kolumny prawej za nic nie chce wyjść  39t, wychodzi tak jakby naciski były przyjęte po 9t, a nacisk na sprzęg  został jakoś ograniczony na 12t, czyli z kolumny lewej? 

Wygląda na to, że założony jest pewien margines bezpieczeństwa na poprawność rozmieszczenia ładunku na naczepie.

Równie dobrze można założyć, że naciski osi są po 8 ton a nacisk na siodło 15. Może przy sumowaniu brany jest pod uwagę nacisk na grupę osi a nie suma nacisków poszczególnych osi. Czy przypadkiem problem nie pojawił się gdy wprowadzono pojęcie grupy osi? Te wszystkie problematyczne pojazdy dziwnym trafem są jakieś nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2021 o 10:19, adam1501 napisał:

Dla mnie klasyczna niezgodność danych, poprawna wartość 15 ton, DMC = 39 ton.

nie zawsze suma  nacisków = DMC . niekiedy z nacisków wynika większe DMC a jest jednak jakoś z różnych powodów ograniczone przez producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2021 o 21:21, piter1973 napisał:

nie zawsze suma  nacisków = DMC

W samochodach osobowych praktycznie zawsze suma nacisków jest większa od DMC i jakoś nikt się nie dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2021 o 21:21, piter1973 napisał:

niekiedy z nacisków wynika większe DMC a jest jednak jakoś z różnych powodów ograniczone przez producenta. 

Bo to wynika z warunków technicznych:

"...suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.