Skocz do zawartości

Zmiana ciężarowy na osobowy 3.5t plus 3 miejsca


mpawluk6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy jest możliwa zmiana rodzaju pojazdu z ciężarowego 2 osobowego na osobowy 5 miejscowy. Auto to Audi q7 wyposażone w oryginalne pasy oraz kanapę, za granicą było zarejestrowane jako osobowe, w Polsce jako ciężarowe. 

Moje pytanie brzmi od czego zacząć? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, mpawluk6 napisał:

Moje pytanie brzmi od czego zacząć? 

Od poszukania podobnego tematu na forum.

ZK prowadzone są w celu zmiany rodzaju pojazdu i ilości miejsc siedzących w pojeździe kategorii N1 więc:

- oświadczenie z warsztatu który posiada odpowiedni kod PKD

- mocowania ISOFIX

- oświadczenie od producenta o poprawności montażu pasów i siedzeń lub jednostki która dokona badań punktów mocowań pasów i siedzeń.

  • Piwo 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.12.2020 o 22:22, tobiasztj napisał:

Od poszukania podobnego tematu na forum.

ZK prowadzone są w celu zmiany rodzaju pojazdu i ilości miejsc siedzących w pojeździe kategorii N1 więc:

- oświadczenie z warsztatu który posiada odpowiedni kod PKD

- mocowania ISOFIX

- oświadczenie od producenta o poprawności montażu pasów i siedzeń lub jednostki która dokona badań punktów mocowań pasów i siedzeń.

Czyli wystarczy oświadczenie na  montaż z warsztatu z kodem PKD 50.2, oraz udanie się do TDT w celu uzyskania poprawności montażu foteli i pasów. 

Edytowane przez mpawluk6
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, mpawluk6 napisał:

oraz udanie się do TDT w celu uzyskania poprawności montażu foteli i pasów. 

 

Dokładnie. Daj później znać jak poszło.. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapomnieliście o tym??

§  9i.  38 W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.

Edytowane przez Pedzels
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnieli ...

Bo jest wyrażnie napisane

W dniu 22.12.2020 o 22:22, tobiasztj napisał:

- oświadczenie od producenta o poprawności montażu pasów i siedzeń lub jednostki która dokona badań punktów mocowań pasów i siedzeń.

jednak autor tematu, chyba wolał ominąć ten wątek, uważając, że TDT może przychylniej spojrzy ;)

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.12.2020 o 22:22, tobiasztj napisał:

 

Czyli jeśli producent Audi z Ingolstadt wystawi potwierdzenie o wyposażeniu pojazdu w punkty montażowe w procesie produkcji to jest możliwość pominięcia TDT?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, mpawluk6 napisał:

wystawi potwierdzenie o wyposażeniu pojazdu w punkty montażowe w procesie produkcji to jest możliwość pominięcia TDT?

Ma potwierdzić prawidłowość montażu siedzeń i pasów, a nie obecność punktów kotwiczenia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, czy naprawdę jest tak ciężko przejść badanie TDT, jeśli warsztat z PKD 50.2 zamontuje fotele, napinacze i isofix-y w fabryczne miejsca montażowe? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, mpawluk6 napisał:

 producent Audi ... wystawi potwierdzenie o wyposażeniu pojazdu w punkty montażowe w procesie produkcji ...

Mam dziwne przeczucie, że to o czym piszesz już masz, 

2 minuty temu, mpawluk6 napisał:

czy naprawdę jest tak ciężko przejść badanie TDT

Ciężko to stwierdzić, bo chyba jeszcze nikt z forum, nie pochwalił się, że takie oświadczenie TDT widział.

 

No ale na forum, większość diagnostów zagląda tylko, jak coś potrzebuje. A najczęściej przy zmianach przepisów. Ci co są aktywni, to ledwie ułamek czynnych diagnostów.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Mecher napisał:
10 minut temu, Mecher napisał:

Mam dziwne przeczucie, że to o czym piszesz już masz, 

Ciężko to stwierdzić, bo chyba jeszcze nikt z forum, nie pochwalił się, że takie oświadczenie TDT widział.

 

No ale na forum, większość diagnostów zagląda tylko, jak coś potrzebuje. A najczęściej przy zmianach przepisów. Ci co są aktywni, to ledwie ułamek czynnych diagnostów.

 

 

Jak na ten moment jeszcze nie podjołem żadnych działań, tylko tak się podpytuje jak to sprostować po najmniejszej linii oporu. 

Edytowane przez mpawluk6
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, mpawluk6 napisał:

wydadzą zaświadczenie montażu.

Jeśli chodzi Ci o spełnienie cytowanego wyżej przepisu to oświadczenie ma wystawić producent, a nie żadne ASO.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się odpowiednio posmaruje, to i zieleniak z uboczną działalnością ze słusznym PKD taki kwit wymaluje.

Już wszystko zostało wypowiedziane, przemielone, niektórym flaki się wywracają od maglowania wciąż tego samego tematu!

Daj namiar klientowi na łącze z TeDeTem, PIMOTEM i niech się dowiaduje, liczy, myśli, analizuje, kalkuluje...

Tu już nic nie wyskrobiesz.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.