Skocz do zawartości

Ciągnik samochodowy a odstępstwo


klosek

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, michal_k napisał:

O wyniku badania nie może decydować "widzimisię"

Tu nie idzie o widzimisię, tylko klient chce mieć odstępstwo na masy i w DR wpisane parametry konstrukcyjne w miejsce administracyjnych- tak rozumiem post autora. Skoro tak, to w DIPie muszą się znaleźć parametry konstrukcyjne w obu pozycjach i na tej podstawie klient będzie się ubiegał o odstępstwo od WT. W przeciwnym razie nie ma po co występować o odstępstwo, ponieważ wszystkie parametry będą zgodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, adam1501 napisał:

tylko klient chce mieć odstępstwo na masy i w DR wpisane parametry konstrukcyjne w miejsce administracyjnych

To nie ma żadnego znaczenia dla wyniku badania. Literalnie bada się pojazd, a nie widzimisię klienta.

9 godzin temu, adam1501 napisał:

nie ma po co występować o odstępstwo, ponieważ wszystkie parametry będą zgodne.

Będą zgodne i takie mają być, ale znam przypadek odstępstwa w pojeździe już zarejestrowanym (podwyższenie DMC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, adam1501 napisał:

chce mieć odstępstwo na masy

To, że chce, nie znaczy, że dostanie, i co w takim przypadku? postawi sobie pojazd pod płotem skoro de facto może go używać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, michal_k napisał:

To nie ma żadnego znaczenia dla wyniku badania.

Właśnie ma. Klient kupił pojazd który konstrukcyjnie ma dużo większe możliwości i chce się nim legalnie poruszać po drogach na takich parametrach i dlatego musi wystąpić o odstępstwo. Gdyby taki pojazd spełniał WT, to nie dostanie odstępstwa od WT bo nie ma od czego odstępować. Kiedyś była głośna sprawa jak klient dostał odstępstwo na naciski osi i dmc ale nie dostał odstępstwa na pięć osi i wszyscy zaczęli trąbić, że w Polsce nie mogą się poruszać pojazdy pięcioosiowe. Tylko nikt nie wczytał się w uzasadnienie, które otrzymał klient a tam stało, że nie może dostać odstępstwa na coś co nie jest zabronione WT. Analogicznie tu, aby klient mógł np. dostać odstępstwo na nacisk osi 13 tonowy to musi diagnosta wpisać, że w punkcie "dopuszczalny nacisk osi" jest właśnie te trzynaście ton i od tego parametru chce otrzymać odstępstwo od WT, ponieważ warunki nie dopuszczają takiego nacisku.

5 godzin temu, dominik_z napisał:

To, że chce, nie znaczy, że dostanie, i co w takim przypadku?

To jest wola klienta. Jak nie dostanie odstępstwa, to będzie musiał się pofatygować zaś na SKP aby otrzymać parametry zgodnie z zapisami administracyjnymi i nie będzie mógł się poruszać z większymi masami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, adam1501 napisał:

lient kupił pojazd który konstrukcyjnie ma dużo większe możliwości i chce się nim legalnie poruszać po drogach na takich parametrach i dlatego musi wystąpić o odstępstwo.

To niech sobie występuje. Znam przypadek odstępstwa na pojazd już zarejestrowany.

Powtórzę - nie może o wyniku badania decydować to co klient chce. Chociaż takie zachowania pewnie wymuszało dawniej ministerstwo, a teraz nie wiem jak jest w TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, adam1501 napisał:

Jak nie dostanie odstępstwa, to będzie musiał się pofatygować zaś na SKP aby otrzymać parametry zgodnie z zapisami administracyjnymi i nie będzie mógł się poruszać z większymi masami.

do tego czasu ograniczasz klientowi możliwość poruszania się pojazdem zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu. 
poza tym przewożąc ładunek w "sztukach przesyłki" obowiązują masy i naciski określone w warunkach technicznych. 

41 minut temu, adam1501 napisał:

np. dostać odstępstwo na nacisk osi 13 tonowy to musi diagnosta wpisać, że w punkcie "dopuszczalny nacisk osi" jest właśnie te trzynaście ton

od kiedy dopuszczalny nacisk osi wskazany w warunkach technicznych wynosi 13ton? O ile mi wiadomo w WT największy dopuszczalny nacisk osi dla pojedynczej osi napędowej wynosi 11,5t  

56 minut temu, adam1501 napisał:

Klient kupił pojazd który konstrukcyjnie ma dużo większe możliwości i chce się nim legalnie poruszać po drogach na takich parametrach

A mój samochód konstrukcyjnie jest przystosowany do poruszania się z prędkością +/- 280km/h i też bym chciał legalnie poruszać się z taką prędkością. Mimo wszystko jeśli bym się starał o to aby mój pojazd został uznany przez ministra jako pojazd uprzywilejowany, nie znaczy, że takie zezwolenie dostanę i będę mógł niestosować się do ograniczeń prędkości w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pewna różnica pomiędzy niespełnianiem przez pojazd WT, a spełnianiem, ale wykorzystaniem z naruszeniem tychże warunków. Przykładowo zabudowa specjalistyczna, która powoduje przekroczenie DMC, ale mieści się w MMC - taki pojazd otrzyma N. Z drugiej strony trzyosiowy ciągnik siodłowy, który będzie służył do transportu specjalistycznego ładunków niepodzielnych - taki pojazd będzie miał ograniczone wartości do dopuszczalnych i wynik badania P, ale klient wnosi o podniesienie wartości do maksymalnych, bo wykonuje działalność, w której taki pojazd spełniający WT będzie nieprzydatny. Tu już rola TDT, żeby ocenić czy odstępstwo się należy. I byłbym ostrożny na miejscu każdego, komu przyjdzie do głowy dawać N za parametry, które da się ograniczyć, bo TDT lubi takie kwiatki wysyłać do starostw.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

a teraz nie wiem jak jest w TDT.

Wystarczy przeczytać na ich stronie

W przypadku pojazdu nowego sprawa odbywa się bez SKP a do wniosku o odstępstwo załączamy świadectwo zgodności gdzie są parametry maksymalne

W przypadku pojazdu używanego załączamy - Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu wskazujące, których warunków technicznych pojazd nie spełnia

Więc jeśli to badanie okresowe i mamy załączyć zaświadczenie z parametrami których nie spełnia no to wiadomo że negatywny

A jeśli by to było w ramach badania dodatkowego ustalenie danych to ja zawsze z ustalenia danych daje pozytywa bo rozumiem to w ten sposób że jeśli dał negatywa to znaczy że miał problemy z ustaleniem danych. A jeśli udało się ustalić to pozytyw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Solaris napisał:

mamy załączyć zaświadczenie z parametrami których nie spełnia no to wiadomo że negatywny

Ale wynik badania nie może zależeć od tego co klient chce. Nie ma tu miejsca na wybór. To jest szczególny przypadek i TDT nie może wymagać złamania prawa przez diagnostę - ten opis na ich stronie jest "ogólny".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując:

Daję wynik negatywny ( w sumie też mnie tak dawno temu szkolili) i uzupełniając DIP-a wpisuje wszędzie konstrukcyjne, pomimo iż w pierwszej kolumnie na rynek francuski są ograniczenia mas i nacisków. Robię mu pre-rejestrację. 

Klient pisze do TDT wniosek o odstępstwo i wraca do mnie po pozytywny (tylko jakie wtedy badanie, jak już pre-rejestracja zrobiona ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, michal_k napisał:

Znam przypadek odstępstwa na pojazd już zarejestrowany.

I wówczas pewnie SKP nie ma nic do roboty tak jak w przypadku zmian WT i pojazdu który wg nowych przepisów je spełnia.

5 godzin temu, dominik_z napisał:

do tego czasu ograniczasz klientowi możliwość poruszania się pojazdem zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu. 

To nie ja ograniczam tylko klient sam to czyni przed zarejestrowaniem pojazdu w kraju.

5 godzin temu, dominik_z napisał:

od kiedy dopuszczalny nacisk osi wskazany w warunkach technicznych wynosi 13ton?

Od wtedy kiedy taki pojazd otrzyma odstępstwo od WT i wówczas w adnotacjach będzie stało o odstępstwie a w danej rubryce 13 ton.

3 godziny temu, aboz napisał:

klient wnosi o podniesienie wartości do maksymalnych, bo wykonuje działalność, w której taki pojazd spełniający WT będzie nieprzydatny. Tu już rola TDT, żeby ocenić czy odstępstwo się należy. I byłbym ostrożny na miejscu każdego, komu przyjdzie do głowy dawać N za parametry

Na tym właśnie polega wygodnictwo wcześniej ministra a teraz TDT. Urzędnik dostaje z SKP gotowca którego paragrafu nie spełnia i na tej podstawie otrzymuje odstępstwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówicie tylko o masach a wśród przekroczonych parametrów mogą być długość czy szerokość i muszę dać wynik badania negatywny bo nie mogę powiedzieć że skróciłem samochód o metr aby spełniał warunki ale tak naprawdę on jest o metr dłuższy i tak samo szerokość bo nie oszlifowałem go o 30 cm aby mieścił się w warunkach. Więc ogólnie czy to masy czy wymiary daje wynik negatywny pod odstępstwo. Tak jak chce TDT, mają być podane parametry niespełniające warunków a skoro niespełniajce to wynik badania oczywisty.

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Solaris napisał:

Mówicie tylko o masach a wśród przekroczonych parametrów mogą być długość czy szerokość

Wymiary to parametry niezmienne (chyba, że zabudowa umożliwia zmianę wymiarów), natomiast masy to wymiary zmienne uzależnione od poziomu załadowania pojazdu. Bezdyskusyjnie o odstępstwo w zakresie mas można wystąpić tylko wówczas gdy masa własna pojazdu przekracza wartości przewidziane przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pojazdach już zarejestrowanych wystarczy wykonać DBT ustalając MMC zestawu która zostanie wpisana w adnotacjach DR - odstępstwa - po co - przewozy ponadnormatywne żądzą się innymi prawami - wykupuje się  odpowiednie zezwolenie, odpowiedniej klasy i jest OK - nie na ciągnik tylko masę zestawu - więc może lepiej klienta uświadomić niż brnąć w odstępstwa z marnym skutkiem - chyba że to jakiś koń 4/5 osiowy - to jak najbardziej - przy 2/3 osiowym życzę powodzenia. Zestaw staje się ponadnormatywny jeśli wykonuje taki przejazd - bez ładunku jest zwykłym przewozem a jak już to odstępstwa dostaje naczepa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, klosek napisał:

uzupełniając DIP-a wpisuje wszędzie konstrukcyjne

Konstrukcyjne do konstrukcyjnych, a administracyjne wskazujesz zgodnie z WT. 
Jak wpiszesz konstrukcyjne do administracyjnych i będą niezgodne z WT to będziesz poprawiał DIP-a :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale TDT tego chce aby podać parametry przekroczone. Poza tym TDT nie chce Dip tylko chce zaświadczenie z wymienionymi przekroczonymi parametrami. Chyba, że ciągiem myślowym rozumując że Dip jako załącznik do zaświadczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Solaris napisał:

Ale TDT tego chce aby podać parametry przekroczone.

Cały problem polega na tym, że nie są przekroczone jeśli można je określić zgodnie z warunkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Solaris napisał:

Poza tym TDT nie chce Dip tylko chce zaświadczenie z wymienionymi przekroczonymi parametrami.

Zgodnie z legendą do tegoż zaświadczenia:
"...Należy wpisywać przekroczone parametry administracyjne w zakresie mas, wymiarów, nacisków oraz ich wartości..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Napisano (edytowane)

nie wiem czy  ma sens wklejanie, ale bardziej na zasadzie, że "się da" uzyskać, z tym że dla nowego pojazdu.

/edit: nie wkleiła się fotka/

//jednak się wkleiła..//

 

Odstępstwo.png

Edytowane przez Karabinieri
dodanie załącznika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.