Skocz do zawartości

Naciski adm. na osie DE/PL, naczepa (przewóz kontenerów) rozstaw osi mieszany 1,310/1,410


szym1234
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie dodam że okienko WK stwierdziło, że wszystko musi być jak w zagranicznym DR ( nikt ni czyta opisów "dla kraju rejestracji" ) inaczej nie zarejestruje ;)

Do rzeczy DE MMC 41 000 kg naciski max/adm. równo 9000 kg  

pierwsza oś tylna odsunięta od grupy 2-3 (1,310) i mamy jeden rozstaw 1,410

W PL wg mojej wiedzy są określane naciski dla grup osi, grup rozstawów 24/27t , więc w tym przypadku DMC 38 000 naciski max./adm. 9000/8000kg ? Żeby nie przekroczyć mniejszego rozstawu. Słuszne rozumowanie, czy wypada to rozbijać? tylko żeby oprócz tego że słuszne, było to zgodne.

 

Pomijam, że reszta tonażu leci na siodło, to ogranicza ciągnik i zestaw też, więc to DMC i tak nie zostanie osiągnięte, główna sprawa naciski.

 

Z ciekawostek zauważyłem ze ZDR podaje dł. całk, a dopiero TZ dł do DIP ( sworzeń- obrys naczepy ).

 

Tylko w DR PL jest największy jednej osi, co wiadomo jak będzie odczytywane.

Edytowane przez szym1234
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jeżeli dobrze zrozumiałem to naczepa 3 osiowa i ma różne rozstawy między osiami  1,41m i 1,31m. Zrobił bym naciski 9t na jednej i dwie pozostałe po 8t. Napisz ile osi ma ta naczepa, rozstaw osi i  dane z TZ.

26 minut temu, szym1234 napisał:

pierwsza oś tylna odsunięta

Pierwsza to pierwsza, liczymy od przodu pojazdu, napisz między pierwszą a drugą osią jest x , a między drugą a trzecią y.

 

45 minut temu, szym1234 napisał:

Żeby nie przekroczyć mniejszego rozstawu.

Rozstaw osi jest regulowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam okołotematyczny problem częściowo powiązany z naciskami był przerabiany: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/16135-jakie-dmc-naczepy-czy-odstepstwa/&tab=comments#comment-302802, bo tego, to zaiste nie pojmuję: 

2 godziny temu, szym1234 napisał:

Tylko w DR PL jest największy jednej osi, co wiadomo jak będzie odczytywane.

- czyli jak?

 

Tego też nie kapuję:

 

2 godziny temu, szym1234 napisał:

na wstępie dodam że okienko WK stwierdziło, że wszystko musi być jak w zagranicznym DR ( nikt ni czyta opisów "dla kraju rejestracji" ) inaczej nie zarejestruje ;)

- jak nikt nie czyta, to w zaświadczeniu wszystko opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, że największy nacisk osi 9000kg, wiec 3 osie po 9T, tak to by wyczytał np. kierowca ;) Bo w sumie czemu nie, skoro nie jest rozpisane jak w ZDR na oś 1,2,3 , a TZ go w tym utwierdza.

 

Tak, tak już wszystko opisałem, z doświadczeniem człowiek nabiera tych nawyków, odnośnie komunikacji z WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2021 o 09:10, szym1234 napisał:

okienko WK stwierdziło, że wszystko musi być jak w zagranicznym DR 

jeśli jest zgodne z naszymi przepisami. przeczytaj par5. pkt 3 . w grupie osi o nacisku decyduje najmniejszy rozstaw osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.