danlop Napisano 12 Marzec 2021 Napisano 12 Marzec 2021 (edytowane) Witam Czy ktoś z kolegów może mi podpowiedzieć w kwestii zmiany przeznaczenia przyczepy AUTOSAN D 655/10 z1993r. Obecnie ciężarowa w DR. Klient chce mieć rolniczą. Faktycznie koła, instalacja elektr. i hamulcowa typowo rolnicza. Dzięki za info. Edytowane 12 Marzec 2021 przez danlop Cytuj
adam1501 Napisano 12 Marzec 2021 Napisano 12 Marzec 2021 Czyli niewłaściwie naprawiona. To za mało na ZK. Cytuj
danlop Napisano 12 Marzec 2021 Autor Napisano 12 Marzec 2021 Dokładnie ma teraz przeznaczenie: przewóz zwierząt. Ale obecnie nie ma oryginalnej zabudowy. Jest bez burt- wozi słomę. Nie wiem czy temat jest do "ugryzienia"?? Cytuj
adam1501 Napisano 12 Marzec 2021 Napisano 12 Marzec 2021 Słomę można wozić i przyczepą ciężarową. Brak zabudowy wymaga ZK, natomiast czy wystarczą one do zmiany rodzaju pojazdu to już inna kwestia. Osobiście dla mnie, brak zabudowy i wspomniane zmiany są niewystarczające do zmiany rodzaju pojazdu. Cytuj
michal_k Napisano 12 Marzec 2021 Napisano 12 Marzec 2021 Jeden powie, że niewłaściwa naprawa, a drugi potraktuje to jako zmiany konstrukcyjne. Ot życie Cytuj
danlop Napisano 12 Marzec 2021 Autor Napisano 12 Marzec 2021 OK. A koledzy by próbowali ze ZK czy ciężki do ugryzienia? Nie mogę znaleźć żadnych danych źródłowych o tym sprzęcie w oryginale... Farmer wozi słomę...a oczywiście go boli kasa za przeglądy i terminy Cytuj
danielg539 Napisano 12 Marzec 2021 Napisano 12 Marzec 2021 1 godzinę temu, danlop napisał: AUTOSAN D 655/10 z1993r. Obecnie ciężarowa w DR. Jaki DR i czy jest tam samo słowo "ciężarowa"? Jest szansa, że od początku była to przyczepa rolnicza i bywało, że jak WK jest w posiadaniu faktury zakupu to poprawia dane na zgodne z obecną klasyfikacją. Cytuj
danlop Napisano 12 Marzec 2021 Autor Napisano 12 Marzec 2021 (edytowane) DR jest nowy (2014r), jest : PRZYCZEPA CIĘŻAROWA, PRZEWÓZ ŻYWYCH ZWIERZĄT, ładowność 6ton, naciski 50kN Pytać farmera czy ma ją od nowości lub czy ma może fakturę?? Edytowane 12 Marzec 2021 przez danlop Cytuj
danielg539 Napisano 12 Marzec 2021 Napisano 12 Marzec 2021 Ja DR z 2014r to raczej została już sklasyfikowana wg obecnych przepisów i raczej rolniczą z automatu się nie stanie a w dodatku zmieniło się przeznaczenie przyczepy więc zaszły zmiany konstrukcyjne i DBT i tak będzie niezbędne. Cytuj
danlop Napisano 12 Marzec 2021 Autor Napisano 12 Marzec 2021 OK. Dzięki za podpowiedź. A na co szczególnie uważać w tym przypadku robiąc DBT ? Cytuj
danielg539 Napisano 12 Marzec 2021 Napisano 12 Marzec 2021 Zmiany w przyczepie to w miarę prosty temat. Zwróć uwagę na wymiary, masy nośności opon, oświetlenie a także rodzaj układu hamulcowego. Cytuj
danlop Napisano 12 Marzec 2021 Autor Napisano 12 Marzec 2021 OK. Dzięki. Jako początkujący w branży powalczę z tematem- jako moja pierwsza- dziewicza zmiana konstrukcyjna Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 13 Marzec 2021 Napisano 13 Marzec 2021 i jak kiedyś pisałem najprostsza i najbardziej przydatna społeczeństwu sprawa, a diagnosta który ogarnia takie rzeczy z głową to skarb. Rolnicy mogą jeździć starymi D47 trzykrotnie spawanymi z wywrwaną tylną belką i 4 sladami ale OBT na 2 lata lub D50 gdzie jak jedną zobaczyłem to po odbiciu farby i rdzy niewiele z ramy zostało ale OBT tańsze i na 2 lata. Mogą też jeździć nowszymi przyczepami np w/w o ile ktoś na OSKP pomyśli że można jednak zmienić ją na rolniczą bo każda przyczepa ciężarowa spełnia wymagania przyczepy ciężarowej-rolniczej a było to chyba dyskutowane w kilku wątkach Ja wolę jeździć nowszą przyczepą która była samochodówką (nie raz mocniejsze osie, opony i ogólnie mocniejsze przyczepy) niż starym wyklepanym rumplem. Sam mam dwie po ZK na rolniczą i trzymam je właśnie dlatego że są rolnicze (niski koszt OBT i na 2 lata a OSKP daleko bo ponad 30km, użytkuję je 3 tygodnie w roku) bo ~ 160zł co roku gdzie czasem nie wyjeżdża do miasta gdzie jest OSKP to i koszta i czas. Cytuj
wadi Napisano 13 Marzec 2021 Napisano 13 Marzec 2021 Przyczepa D655 była produkowana jako ciężarowa. Ta najprawdopodobniej była zaczepiana do jakiegoś Stara lub Jelcza i wykorzystywana do przewozu żywca do jakiejś ubojni. Fabrycznie musiała posiadać hamulce dwuobwodowe , ale najwyraźniej ktoś tam już namieszał. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zmienić jej rodzaj na rolniczą , oczywiście po spełnieniu odpowiednich warunków technicznych i przedstawieniu stosownej dokumentacji . 1 Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 14 Marzec 2021 Napisano 14 Marzec 2021 W dniu 13.03.2021 o 09:30, wadi napisał: ...oczywiście po spełnieniu odpowiednich warunków technicznych i przedstawieniu stosownej dokumentacji . 👍👍👍👍 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.