Skocz do zawartości

Irlandia


Piotr Barczuk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Irlandia

 

 

To jest strona firmy która wykonuje badania w Irlandi, z pobieżnej lektury wynika, iż robi to na zlecenie/umowę z rzadem. Oczywiscie jak w większości cywilizowanego świata nie, może prowadzić żadnej innej działalności motoryzacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Uwaga dla wyjeżdajądzych do Irlandi swoim pojazdem

 

.o ile go nie przerejestrujesz! Każdy Polak, który chce poruszać się zarejestrowanym w naszym kraju samochodem, w przeciągu 24 godzin od przyjazdu do Irlandii musi go przerejestrować w najbliższym Urzędzie Rejestracyjnym (Vehicle Registration Office). Z takiego obowiązku zwolnione są jedynie osoby wjeżdżające do Irlandii w celach turystycznych na okres nie dłuższy niż 2 tygodnie.

 

Ale to nie wszystkie formalności, które trzeba dopełnić, aby Polak mógł jeździć swoim autem po tej wyspie. Należy jeszcze bowiem opłacić podatek od rejestracji pojazdów VRT (Vehicle Registration Tax). W tym celu ze wszystkimi dokumentami samochodu należy udać się do lokalnego Urzędu Rejestracyjnego (Vehicle Registration Office) i wypełnić odpowiednie formularze. Właścicielom pojazdów, którzy nie opłacili VRT, i jeżdżą na polskich a nie irlandzkich tablicach, grozi kara w kwocie należnej opłaty VRT powiększonej o 10% wartości auta, a na czas dopełnienia tych formalności konfiskata samochodu.

 

 

Źródło INTERIA.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjade z nimi do Jasienia wyprostować Ci światopogląd

 

Do Jasienia mają wstęp diagności. Aby mogli wyprostować światopogląd to muszą:

- mieć średnie wykształcenie techniczne i lata praktyki,

- zapisać się na kurs

- zapisać się na egzamin

- zdać egzamin (a nie jest to łatwe)

- zalogować się na forum

Moim zdaniem do Jasienia nie zdążą :!::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostami nigdy niebędą ale Sebastian musi jakoś dojechać i wyjechać z ośrodka :mrgreen: , pozatym ośrodek będzie otwarty i zagranicznych turystów (rosyjsjsko języcznych) wpuszczą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Obowiązkowe dokonywanie przeglądu pojazdu zostało wprowadzony w Irlandii w styczniu 2000 roku ma mocy dyrektywy Unii Europejskiej obowiązującej wszystkie kraje członkowskie. Prowadzenie pojazdu bez ważnego przeglądu jest wykroczeniem i grozi za to kara do 1500Euro.

 

Dowodem ważnego przeglądu jest specjalna nalepka -dysk (tzw. National Car Testing Service disc), który powinien być umieszczony w widocznym miejscu, zazwyczaj na przedniej szybie. Test przeglądowy zwany jest Krajowym Testem Samochodowym (National Car Test) i przeprowadzany jest w imieniu rządu przez Krajowy Ośrodek Testowania Pojazdów (National Car Testing Service Ltd -NCTS). NCTS nie jest powiązane z handlem samochodami i nie osiąga żadnych zysków z faktu zdanego, bądź niezdanego testu. Test ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach, a także poprawę jakości środowiska. W 2005 roku 625,000 pojazdów przeszło NCT, z czego 49% zdało test za pierwszym razem. Z pozostałych 318,750 pojazdów, które nie zdały za pierwszym razem, 90% zdało za drugim razem. Na internecie dostępna jest co miesiąc aktualizowana lista pojazdów przechodzących NCT i ich wyniki.

 

NCTS wygrało przetarg na dziesięcioletni kontrakt ( data wygaśnięcia kontraktu- 31 grudzień 2009). Na mocy kontraktu ustalono, że w połowie dzieciecioletniego kontraktu, tj. 2005 roku odbędzie się kontrola NCT w celu oceny pracy NCTS, jakości przebiegu testów, zawartości i przejrzystości testu itd.

 

Ministerstwo Transportu zorganizowało konsultacje, podczas których, właściciele samochodów mogli udzielić swoich opinii na temat poziomu testu, jego profesjonalnego przebiegu, a także sugestii zmian, które poprawiłyby działanie NCTS. Zasugerowane zmiany i poprawki przez właścicieli pojazdów wejdą w życie w roku 2006.

Konsultacje miały miejsce od 5 do 12 maja 2005 roku na terenie całej Irlandii. Wyniki tych badań są dostępne na stronie internetowej- NCTS Mid-term Review.

 

Przebieg NCT

 

Główne centrum testowania pojazdów znajduje się w Citywest Business Campus poza Dublinem, a w całej Irlandii znajdują się 43 regionalne ośrodki. Procedury używane podczas testu są kontrolowane za pomocą wysoko zautomatyzowanego systemu komputerowego zapewniającego maksymalne bezpieczeństwo i dokładność pomiarów.

 

Podczas testu-przeglądu zwraca się uwagę miedzy innymi na: układ hamulcowy, emisję spalin, koła i opony, światła, układ kierowniczy i zawszenie, podwozie, system elektryczny, okna i lusterka, układ napędowy, układy wewnętrzne i układ paliwowy.

 

Niewielkie uszkodzenia takie jak zepsute wycieraczki, boczne lusterka czy kierunkowskazy, spowodują negatywny wynik egzaminu w równej mierze, co poważne niedociągnięcia: wysoka emisja spalin, wadliwy układ kierowniczy lub hamulcowy. Problemy najczęściej powodujące negatywny wynik testu są zwykle związane z przednimi światłami, emisją spalin lub układem hamulcowym. Po zakończeniu testu, wlaściciele otrzymuje certyfikat, bądź zaświadczenie o niezdaniu, które to informuje, jakie problemy nie pozwoliły na zdanie testu.

 

NCTS poleca, by kandydat przygotował samochód na test uwzględniając poniższe:

 

� Twój pojazd powinien posiadać odpowiednia ilość wody i oleju.

� Bagażnik musi być pusty, a na siedzeniach wszystkie rzeczy osobiste takie jak np. doczepiany fotelik dla dziecka muszą być usunięte

� Samochód musi być w miarę czysty, zwłaszcza podwozie

� Felgi muszą być usunięte i musisz sprawdzić stan ciśnienia w kołach

� Sprawdź, czy pasy bezpieczeństwa działają i są widoczne

� Upewnij się, czy tablica rejestracyjna jest zgodna z aktualnymi wymogami

� Sprawdź, czy pasek rozrządu, w przypadku samochodu na olej, został wymieniony w terminie wskazanym przez producenta

� NCTS zaleca sprawdzenie stanu świateł

 

Jeśli przed testem oddajesz samochód do przeglądu, zwróć szczególną uwagę na:

� Przednie światła: regulacja i stan

� Hamulce: przednie, tylne i ręczny.

� Emisje spalin: w większości przypadków wystarczy niewielka regulacja silnika

 

Od 2002 roku test NCT obowiązuje wszystkie pojazdy czteroletnie i starsze. Pojazdy, które pozytywnie przeszły przegląd techniczny, kolejnym przeglądom podlegają co 2 lata. Do centrum NCTS musisz przynieść ze sobą dowód rejestracyjny pojazdu (vehicle registration book) lub zaświadczenie o rejestracji (registration certificate).

 

Pojazdy zwolnione z testu

 

Pojazdy, które maja powyżej trzydziestu lat kwalifikują się jako �vintage� i nie musza przechodzić testu. Pojazdy dwudziestopięcioletnie i wyżej musza przechodzić testy, aż osiągną trzydzieści lat. Samochody, które są aktualnie używane na wyspach, które nie są połączone drogą z głównym lądem nie musza przechodzić testu.

 

Półciężarówki, które nie posiadają tylnych bocznych szyb i są prywatnie opodatkowane nie muszą obecnie przechodzić testu. Półciężarówki posiadające tylnie boczne szyby i będące prywatnie opodatkowane podlegają testowi, gdyż kwalifikują się jako samochody.

Właściciele ciężarówek, nie posiadających tylnich bocznych szyb i będące opodatkowane przez firmę, musza zgłosić się do Biura do spraw Podatku Drogowego (Motor Tax Office), ponieważ ich pojazd będzie musiał zostać przetestowany przez Ministerstwo Środowiska, Dziedzictwa i Samorządu Terytorialnego (Department of Enviroment, Heritage and Local Government), a nie przez NCTS.

 

Pojazdy importowane z Północnej Irlandii i innych krajów

 

Pojazdy importowane z poza granic kraju (także z Irlandii Północnej)musza także przejść test NCT( dotyczy pojazdów mających powyżej czterech lat). Dotyczy to także pojazdów, które przed wjazdem do Irlandii otrzymały MOT lub zdały podobny test przeglądowy w innym kraju. NCT certyfikat ważny jest aż do wystawionej kolejnej daty testu, i wtedy pojazd musi ponownie przejść test.

 

Importowane pojazdy musza przejść test NCT w dniu dokładnie rok po przejściu testu w kraju z którego pochodzą (dotyczy to pojazdów mających powyżej czterech lat). Więcej informacji na temat importowanych pojazdów dowiesz się odwiedzając rządowa stronę oasis.gov.ie. Po wwiezieniu pojazdu do Irlandii i opłaceniu podatku rejestracyjnego (Vehicle Registration Tax- VRT) otrzymasz Certyfikat Rejestracji Pojazdu (Vehicle Registration Certificate). Z nim musisz się udać do najbliższego centrum NCT, gdzie dane pojazdu zostaną wpisane w bazę danych NCT. Następnego dnia można zgłosić się w celu zarezerwowania dnia testu pojazdu.

Jeżeli wynik testu Cię nie zadowala, możesz odwołać się. Musi się to stać w ciągu siedmiu dni od daty testu. W celu złożenia odwołania, musisz wypełnić formularz, który jest dostępny w NCTS Biurze Obsługi Klienta (NCTS Customer Sevice Department).

Musisz wypełnić odpowiednia część formularza, podając szczegóły powodów dlaczego nie jesteś zadowolony z wyniku testu. Następnie złóż wniosek, a przydzielony Ci będzie kolejny termin zdawania testu. Za test będziesz musiał zapłacić w całości. Jeżeli pojazd przejdzie test pomyślnie, pieniądze zostaną ci zwrócone.

 

Ceny

 

Od 1 marca 2005 roku test kosztuje 49Euro i trwa od 40 minut do godziny. Obejmuje 57 różnych testów komputerowych i manualnych. Powtórka testu kosztuje 27,50 Euro. Jeżeli powtórka testu nie wymaga użycia sprzętu, przeprowadzany jest on darmowo. (Darmowe testy powtórkowe obejmują także wymianę podstawowych urządzeń poprawiających widoczność takich jak np. wycieraczki).

Jeśli odwołasz umówioną wizytę na mniej niż 5 roboczych dni przed terminem testu (Poniedziałek- Piątek, nie wliczając dnia testu) lub nie pojawisz się w umówionym terminie, zapłacisz dodatkowo 21,90Euro przy następnej wizycie (oprócz opłaty podstawowej). Opłata dodatkowa w wypadku testu powtórkowego wynosi 11,10Euro.

Jeżeli zgubisz certyfikat NCT, możesz starać się o nowe w cenie 12,70 Euro w formie pisemnej poprzez wypełnienie formularza. Pierwsze jednak musisz udać się na posterunek policji (Garda Station) i otrzymać RF134. Musisz go wypełnić, opieczętować i musi on zostać podpisany przez policjanta. Wyślij następnie formularz, dysk NCT lub certyfikat NCT- którąkolwiek z nich posiadasz w tym momencie i czek lub przekaz pocztowy w wysokości 12,70Euro.

 

NCTS kontaktuje się z właścicielami pojazdów, aby poinformować ich o dacie testu. NCTS może zaoferować wstępną datę( provisional appointment) testu lub w niektórych przypadkach sam będziesz się musiał zgłosić do lokalnego centrum NCT i ustalić datę testu.

Kiedy otrzymasz list powiadamiający Cię o terminie testu, musisz potwierdzić termin telefonicznie, osobiście lub internetowo, wtedy tez możesz dokonać zmiany terminu lub w ogóle wycofać się. Po tym jak już się skontaktujesz z NCTS w celu potwierdzenia lub zmiany terminu testu, otrzymasz list potwierdzający termin testu (Confirmation of Appointment).

Jeżeli w ciągu 14 dni nie skontaktujesz się z NCTS, po otrzymaniu wstępnego terminu, data testu zostanie automatycznie zerwana i udostępniona innym oczekującym.

Możesz zmienić lub odwołać termin testu w na piec roboczych dni (poniedziałek- piątek) przed ustalona data testu. Jeżeli zmienisz lub odwołasz termin przed mniej niż pięcioma dniami roboczymi, będziesz musiał uregulować karę w wysokości 21,90 Euro.

 

Podania o test NCT można składać na poniższy adres. Istnieje możliwość internetowego ustalenia daty testu, zmiany jej lub odwołania. Pytania prosimy kierować do:

booking@ncts.ie

 

The Booking Department,

National Car Testing Service (NCTS) Ltd.,

Citywest Business Campus,

Lakedrive 3026,

Naas Road,

Dublin 24.

Tel: (1890) 200 670

Fax: (01) 413 5996

Email: info@ncts.ie

 

 

Infolinia: (1890) 412 413 (8 am to 8 pm, Mon-Thurs, 8 am - 6 p m Fri)

Rezerwacja faksem: (01) 413 5982.

 

Artykuł został zaczerpnięty ze strony rządowej oasis.gov.ie

Pełny artykuł dostępny jest na: http://oasis.gov.ie/transport/motoring/national_car_test.html

źródło z tłumaczeniem : http://www.newtotown.ie/pl/boards/viewtopic.php?t=29&sid=8e83bae2f051690363ac64a4e8322d66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMAO Artykuł pisany przez piekarza dla piekarzy.

Dokładnie tak jest pisany by zrozumiał go budowlaniec i sprzątaczka pracująca w Irlandii.

I tak mają lepiej bo jak nam Praktyk coś wyjaśni to bez flaszki nie da rady strawić :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Ty gościu... uważaj lepiej... bo zostaniesz oskarżony, że kogoś atakujesz

Próbujesz nadal nieudolnie, przeciwko temu co pisze, tworzyć koalicje . Na całe szczęście na tym forum piszą ludzie dorośli i sami potrafią odróżnić ziarno od plew . Nigdy do kolegów (nielicznych) , którzy pisali złośliwe uwagi do moich tekstów, nie miałem i nie mam pretensji dlatego, że odwzajemniałem się tak samo. Łatwo jednak zauważyć i mam nadzieje, że to już jest poza nami . Nigdy jednak nikogo nie obraziłem, tak jak zrobiłeś to Ty z twoim kolegą wobec mnie . Swoją zemstę , za brak zrozumienia tematu, przełożyliście na ostrzeżenia , groźby i obelgi. Jest to chyba jedyne forum gdzie tego typu zasady się stosuje, wbrew regulaminowi . Nie oczekuje od Ciebie przeprosin, otrzymałem je od innych kolegów i to mi wystarczy. Oświadczam , że jeżeli nastąpi ingerencja w mój tekst, lub zostanę usunięty z tego forum, to moje wyjaśnienia będą dostępne na nowym forum PISKP. Jak łatwo zauważyć tamci koledzy, temat VAT– u, zinterpretowali tak, jak ja sygnalizowałem dawno temu. Niestety są jeszcze tematy, gdzie koledzy zostali wprowadzeni w błąd i wymagają wyjaśnienia . Poczuwam się w obowiązku, by w tych sprawach przedstawić swoje stanowisko, obojętnie na którym forum . Panowie nie wiem dlaczego chcecie dzielić środowisko diagnostów, zamiast jednoczyć. Wszystko co złe lub niejasne, to za to nie wolno obwiniać diagnostów. Brońmy się koledzy wspólnie póki mamy jeszcze na to czas . Bardzo się cieszę, że zaczynacie to robić i bronicie HONORU diagnosty . Nie pozwalacie, by za wszystko „ psy wieszać na diagnostach”. Jakiekolwiek „ Forum „ nie powinno być konkurencyjne lecz pożyteczne przy uzgadnianiu wspólnych problemów.

Proponuje abyś zajął się problemami diagnostów a nie własnymi .

 

Część dotyczącą tematu badań z wynikiem negatywnym proszę umieścić w odpowiednim dziale. (przyp. moderatora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Niedawno brat miał przeląd samochodu w Irlandii. Niestety wynik był negatywny bo diagnosta zauważył lekko napękniętą osłonę przegubu napędowego :razz: (pęknięcie powierzchowne bez wycieku smaru) Termin poprawkowy badania ustalono mu na jakąś godzinę popołudniową w ... niedzielę :o Na tamtejszym rynku samochód świeżo po przeglądzie zyskuje na wartości kilkanaście procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...
Zwolnienia z państwowego przeglądu stanu technicznego (NCT)

Z przeglądu zwolnione są pojazdy zarejestrowane przez 1 styczniem 1980 r.

 

Z przeglądu NCT zwolnione są również samochody na stałe znajdujące się na wyspach, które nie mają połączenia drogowego z lądem stałym.

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NCTS zaleca przygotowanie pojazdu do przeglądu. Należy upewnić się, że:

 

poziom oleju i wody jest odpowiedni

bagażnik został opróżniony, a na siedzeniach nie znajdują się żadne rzeczy osobiste, takie jak np. foteliki dziecięce

pojazd jest w miarę czysty (szczególnie podwozie)

kołpaki zostały zdjęte, a ciśnienie w oponach jest na odpowiednim poziomie

pasy bezpieczeństwa i zamki są dobrze widoczne

tablice rejestracyjne pojazdu są zgodne z obowiązującymi przepisami

w przypadku pojazdów z silnikiem diesla, pasek rozrządu został wymieniony zgodnie ze wskazaniami producenta pojazdu

NCTS zaleca sprawdzenie i ustawienie świateł przed przystąpieniem do przeglądu

Już widzę to u nas. Jak drepczą w miejscu i głupa udają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Dyrektywą 2014/45/UE:

Pojazdy użytkowane wyłącznie na odległych terytoriach państw członkowskich, w szczególności na małych wyspach liczących mniej niż 5 000 mieszkańców, lub na obszarach słabo zaludnionych o gęstości zaludnienia mniejszej niż pięć osób na kilometr kwadratowy, są użytkowane na warunkach, jakie mogą wymagać szczególnego systemu badań zdatności do ruchu drogowego. Dlatego państwa członkowskie powinny być upoważnione do zwolnienia takich pojazdów ze stosowania niniejszej dyrektywy.

• "mała wyspa" oznacza wyspę liczącą mniej niż 5 000 mieszkańców, niepołączoną z pozostałymi częściami terytorium za pomocą mostów lub tuneli drogowych;

• "obszar słabo zaludniony" oznacza określony obszar o gęstości zaludnienia mniejszej niż 5 osób na kilometr kwadratowy;

 

 

Kwestia badań zdatności do ruchu drogowego jest przedmiotem suwerennych działań państw członkowskich, a zatem powinna ona być rozstrzygana przez państwa członkowskie lub przez nadzorowane przez nie podmioty publiczne lub prywatne, którym powierzono prowadzenie takich badań. Państwa członkowskie powinny niezmiennie pozostawać odpowiedzialne za badania zdatności do ruchu drogowego nawet w przypadku gdy w ramach systemu krajowego dopuszcza się przeprowadzanie badań zdatności do ruchu drogowego przez podmioty prywatne, w tym podmioty wykonujące również naprawy pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.