michal_k Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Otrzymałem za pośrednictwem GITD informację, o której mowa w art. 54f ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, czyli należy skierować pojazd na dodatkowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 2a lit. a) ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zgodnie z rozporządzeniem zakres takiego badania obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek. Problem w tym, że wpisano "usterkę" dotyczącą mocowania ładunku - 20.1.3.3.1, czyli zgodnie z 2014/47/WE jest to: "Niewystarczające mocowanie siatek i pokryć". Moje pytanie brzmi - czy mocowanie ładunku mieści się w zakresie, o którym mowa powyżej? Czyli - czy w ogóle istnieje podstawa do skierowania na dodatkowe badanie techniczne i w jaki sposób diagnosta oceni, czy "usterka" została usunięta? Cytuj
Rafi90 Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 W załączniku nr 2 pkt 9.1 jest takie coś : Brak spełnienia warunków określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 30a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414, z późn. zm.) odpowiednio dla: – tylnego urządzenia zabezpieczającego: niewłaściwe mocowanie, kształt i rozmieszczenie jego elementów, – bocznego urządzenia zabezpieczającego: niewłaściwe mocowanie, kształt i rozmieszczenie jego elementów, Myślę że może chodzić o to. Cytuj
nesiasps Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Pewno inspekcja zarzuciła złamanie przepisu w/s przewozów np tego W warunkach paragraf 8 pkt 6. Konstrukcja przestrzeni ładunkowej pojazdu kategorii N2, N3, O3 i O4powinna być wykonana w sposób zgodny z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej zapewniający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Poziom wiedzy jest opisany w normie PN-EN 12642; przepisu nie stosuje się do samochodu ciężarowego o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony. Cytuj
aboz Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Godzinę temu, michal_k napisał: czy mocowanie ładunku mieści się w zakresie, o którym mowa powyżej? Czyli - czy w ogóle istnieje podstawa do skierowania na dodatkowe badanie techniczne i w jaki sposób diagnosta oceni, czy "usterka" została usunięta? Nie bardzo. Zabezpieczenie ładunku leży w gestii SKP tylko pod względem mocowań, o których mowa w warunkach technicznych. Cytuj
michal_k Napisano 26 Marzec 2021 Autor Napisano 26 Marzec 2021 Godzinę temu, Rafi90 napisał: Myślę że może chodzić o to Nie - chodzi dokładnie o 20.1.3.3.1. 5 minut temu, aboz napisał: Zabezpieczenie ładunku leży w gestii SKP tylko pod względem mocowań No właśnie, czyli wychodziłoby na to, że nie ma podstaw do skierowania. Cytuj
nesiasps Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Można to przeanalizować pod kątem uwag. Cytuj
aboz Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 (edytowane) 6 minut temu, michal_k napisał: No właśnie, czyli wychodziłoby na to, że nie ma podstaw do skierowania. Tak mi się wydaje. Wiesz, to jest taka sytuacja, że teraz ma źle zabezpieczony ładunek, bo nie miał linek ściągających i zabezpieczających przed zsunięciem się siatki, a za chwilę będzie miał odpowiednią siatkę, dobrze ułożoną i zamocowaną. Jedyne co można by wykonać na SKP, to w przypadku np. wywrotki sprawdzenie czy na burtach są haki do mocowania siatek/plandeki i są w odpowiednim stanie. Ale jak to jest kontener na gruz, to zapomnij. Edytowane 26 Marzec 2021 przez aboz Cytuj
nesiasps Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Poziom wiedzy jest opisany w normach: PN-EN 12195-2, PN-EN 12195-3, PN-EN 12195-4. - niestety nie przyswoiłem na tyle dokładnie żeby udzielać porad:(( Cytuj
aboz Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Norny PN są udostępniane odpłatnie, więc prawie żadna SKP ich nie ma. Cytuj
nesiasps Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Myślę, że mało to interesuje tego co to wpisał do warunków... zamiast tekstu starczy wpisać normy, nr dzienników EU i inne takie tam Cytuj
Rafi90 Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Czyli wychodzi na to że temat opisany przez GITD powinien być sprawdzony na drodze i nie ma podstaw do skierowania, Cytuj
nesiasps Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Wychodzi na to że kierowca i przewoźnik pokazali pieczątkę z OSKP i sprawa wraca na stacje Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 stycznia 2018 r. (poz. 361) Cytuj
mirek_handlarz Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Korelując to z pkt 2 może chodzić o uszkodzone brakujące punkty kotwienia siatek i pokryć: Cytat Niewystarczające mocowanie siatek i pokryć 2.Wytrzymałość mocowania mniejsza niż 2/3 wymaganych sił mocujących Chociaż w tym wypadku lepiej by pasowało: Cytuj
michal_k Napisano 26 Marzec 2021 Autor Napisano 26 Marzec 2021 36 minut temu, aboz napisał: a co to w ogóle za pojazd? Naczepa wywrotka. Cytuj
dominik_z Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 2 godziny temu, michal_k napisał: Niewystarczające mocowanie siatek i pokryć". Skoro jest to naczepa wywrotka to prawdopodobnie chodzi o plandekę która jest mocowana do wanny a służy do przykrycia ładunku sypkiego. Dodatkowe badanie pewnie będzie polegało na sprawdzeniu przymocowania plandeki do "wanny" Cytuj
michal_k Napisano 26 Marzec 2021 Autor Napisano 26 Marzec 2021 3 minuty temu, dominik_z napisał: Skoro jest to naczepa wywrotka to prawdopodobnie chodzi o plandekę która jest mocowana do wanny a służy do przykrycia ładunku sypkiego. No może tak być, czyli jednak badanie. Cytuj
mirek_handlarz Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 No to brakuje naczepie "oczek". 1 Cytuj
aboz Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 No może tak być, czyli jednak badanie.Można by zrobić. Początkowo myślałem, że to pojazd do przewozu kontenerów (siatki), ale skoro wywrotka, to spokojnie można wykonać BT.Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj
dominik_z Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Najprawdopodobniej na burtach brakuje haczyków do zaczepienia plandeki, lub też uszkodzony w jakiś sposób jest "system" rolowania plandeki który nie był przymocowany do burty. Moim zdaniem DBT powinno się odbyć 1 Cytuj
IVVO Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 W/g mnie chodzi o pasy do naciągające rurę plandeki / plandeka zwijana/ - uszkodzone naciągi lub zerwane pasy naciągowe Często są po prostu przynitowane - norma w wywrotkach ze zwijaną opończą Przeważnie są trzy 1 Cytuj
mirek_handlarz Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Z całą pewnością ten co będzie przeprowadzał DBT powinien się przyłożyć, bo jak to ITD ma w zwyczaju - dokumentację stosowną sporządzili Cytuj
michal_k Napisano 26 Marzec 2021 Autor Napisano 26 Marzec 2021 39 minut temu, mirek_handlarz napisał: bo jak to ITD ma w zwyczaju ITD jest tylko pośrednikiem w przesyłaniu protokołu kontroli z innego kraju. Cytuj
mirek_handlarz Napisano 26 Marzec 2021 Napisano 26 Marzec 2021 Ciekawe czy w CEP to jest uwidocznione? - Czy ITD wprowadziło tę informację do CEP? 2 minuty temu, michal_k napisał: protokołu kontroli z innego kraju. Jest opcja, że naczepa nadal jest w tym innym kraju 😜 Cytuj
michal_k Napisano 26 Marzec 2021 Autor Napisano 26 Marzec 2021 9 minut temu, mirek_handlarz napisał: Ciekawe czy w CEP to jest uwidocznione? Nie jest. Nawet literalnie jak go skieruję na badanie to nie ma potem podstawy żeby go wyegzekwować. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.