Skocz do zawartości

Zmiana liczby miejsc w samochodzie osobowym


gregi

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej się pospieszyć bo w projekcie (TU) jest zmiana przepisów w drodze:

W § 9i doprecyzowano przepis zezwalający na zastąpienie badania wykonanego przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora TDT oświadczeniem producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela potwierdzającym konstrukcyjne do tego przeznaczenie.
Dotyczy to przypadków określonych w § 9a, § 9b, § 9d, § 9f, § 9g i § 9j tj. dla pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym.
Obecne przepisy zezwalają na zastąpienie ww. badania jedynie oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego:

W § 9j wprowadzono wymagania dla samochodów osobowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony, w których dokonywane są zmiany konstrukcyjne polegające na zwiększeniu liczby siedzeń lub zmianie położenia siedzeń. Wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminu nr 14 i 17 ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora TDT, zagwarantują zachowanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa dla tych pojazdów.

 

"lub jego upoważnionego przedstawiciela" może pomóc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2022 o 22:05, LukUsc napisał:

Jak jest teraz z montażem fabrycznych w oryginalne mocowania

To to i owszem - znam - natomiast zmiana przepisów dotyczy wymogu badania instytucji lub oświadczenia  producenta oraz nowość - "lub jego upoważnionego przedstawiciela" dla M1 i specjalnych do 7,5t - rozmawiamy o montażu w fabrycznych punktach kotwiczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, nesiasps napisał:

lub oświadczenia  producenta

Jakaż to nowość? A jak do tej pory określałeś miejsca przewidziane konstrukcyjnie dla danego pojazdu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymagałem oświadczenia instytucji lub producenta tylko przedsiębiorcy 45.20Z dla M1 i specjalnych bez zmiany rodzaju - tego nie było 

nie mam takich kompetencji żeby "określać miejsca" - to zadanie producenta:)

o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony... ma się rozumieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, nesiasps napisał:

nie wymagałem oświadczenia instytucji lub producenta tylko przedsiębiorcy 45.20Z dla M1 i specjalnych bez zmiany rodzaju

Do czego Ci potrzebny przedsiębiorca jak nie następowała zmiana rodzaju pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mirek.g napisał:

Ocena w gestii diagnosty

Ma się rozumieć w szczególności jak pojazd wyszedł fabrycznie jako 2 osobowa ciężarówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak myślisz, skąd te zmiany przepisów? Dlatego, że w dalszym ciągu w naszym zawodzie mamy stado klepaczy, którzy mając świadomość bezkarności ze strony nadzoru klepią między innymi takie zmiany bez jakichkolwiek kwitów i przemyśleń. Zamiast wyeliminować te osoby z zawodu, to stwarza się pozory działania wprowadzając zmiany w przepisach, które już od dawna obowiązują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie kumam, w obecnym stanie prawnym dołożenie miejsc siedzących bez zmiany rodzaju pojazdu w sam osobowym można zrobić w oryginalnych miejscach mocowania siedzeń i pasów. W przepisach nie ma wzmianki na taką zmianę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i masz rację - obecnie tak jest - w trakcie jest projekt przepisu który może to zmienić - natomiast jak to Aadam1501 zaznacza obecnie jest pełna dowolność i te fabryczne miejsca nie zawsze są fabryczne.. niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis wprowadzą ponieważ bywało iż robiono dwuetapowo. zmiana z ciężarowego na osobowy kwit od przedsiębiorcy bez zmiany liczby miejsc a potem zmiana liczby miejsc w osobowym. Tak myślę, a po zmianach takie numery nie przejdą.. ps. Wiemy od kiedy te zmiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, nesiasps napisał:

te fabryczne miejsca nie zawsze są fabryczne

Dokładnie tak. Jak taki pojazd wyszedł jako TIR z fabryki to żaden producent nie poświadczy istnienia dodatkowych punktów mocowania siedzeń. 

4 minuty temu, mirek.g napisał:

Przepis wprowadzą ponieważ bywało iż robiono dwuetapowo

Co nie powinno przechodzić już przy dzisiejszym stanie prawnym.

5 minut temu, mirek.g napisał:

Tak myślę, a po zmianach takie numery nie przejdą

Niestety, trzeba napisać wprost i zabronić takich ekscesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze są tematy gdzie mamy pojazd ciężarowy 5 miejsc (bez przegrody) i robią zmiany na osobowy 5 miejsc. Ja dwa takie przypadki ostatnio zbyłem, bo nie ma zmian więc nie ma badania. Sąsiednia SKP zrobiła jak nic. Ciekawe kto nastulał bajek w oświadczeniu /fakturze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Rafi90 napisał:

przedstawiciela producenta (którym jest ASO)

ASO nie jest przedstawicielem producenta. Jest nim generalny importer. Te kwestie regulują odpowiednie zapisy w PORD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.