radekd2 Napisano 22 Kwiecień 2021 Share Napisano 22 Kwiecień 2021 14 minut temu, danielg539 napisał: jaki parametr wówczas wpisać? Z homologacji. której nie ma ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 22 Kwiecień 2021 Share Napisano 22 Kwiecień 2021 Nie widziałem instrukcji do modelu van, wiadoma sprawa, że trzeba mieć rezerwę, stąd uważam, że z usług rzeczoznawców za rzadko korzystamy. I oczywiście dyskutujemy tu o konkretnym samochodzie osadzonym w jasnym kontekście jego pochodzenia (specyfika rynku). No niestety diagnosta (detektyw, miner, saper, kaznodzieja) człowiek orkiestra i to wszystko za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 22 Kwiecień 2021 Share Napisano 22 Kwiecień 2021 To może zamiast bardziej lub mniej precyzyjnego wróżenia z kuli, po prostu nie wpisywać w DIP F3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 22 Kwiecień 2021 Share Napisano 22 Kwiecień 2021 (edytowane) 38 minut temu, michal_k napisał: Ale niestety zdarza się, że nie zgadza się ze stanem faktycznym. Nie w amerykańskich instrukcjach. Tam podanie niepoprawnych/nieprawdziwych danych skończyłoby się milionowym odszkodowaniem. I prawo federalne stanowi, że instrukcja ma być dostępna w internecie. Co prawda np. Audi obeszło problem(dla nich) udostępniania instrukcji w formie elektronicznej, przez konieczność wpisania numeru VIN. Jeśli pojazd nie wyszedł z dystrybucji USA/Kanada, to instrukcje do niego nie są dostępne. Można sobie zamówić, za odpowiednią opłatą. 54 minuty temu, radekd2 napisał: Tylko skąd wiesz, że instrukcja dotyczy tego konkretnego auta, które masz na kanale. Zasada jest bardzo prosta. Wpisujesz model i rocznik modelowy. Dostajesz instrukcję, która jeśli nie dotyczy danego typu bez podziału, to masz pięknie wypisane jakie parametry dotyczą konkretnej kompletacji. Pięknie to widać w Fordzie np. dla F150. Edytowane 22 Kwiecień 2021 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Kwiecień 2021 Share Napisano 22 Kwiecień 2021 27 minut temu, radekd2 napisał: po prostu nie wpisywać w DIP F3. A jakim prawem nie określisz parametru, który ma być określony skoro pojazd może ciągnąć przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DURP Napisano 22 Kwiecień 2021 Share Napisano 22 Kwiecień 2021 Może takim samym jak panie z WK którym się później nie chce tych parametrów w dowód wpisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 22 Kwiecień 2021 Share Napisano 22 Kwiecień 2021 10 minut temu, michal_k napisał: skoro pojazd może ciągnąć przyczepy A może ciągnąć przyczepy? Skąd ta pewność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Kwiecień 2021 Share Napisano 22 Kwiecień 2021 11 minut temu, radekd2 napisał: A może ciągnąć przyczepy? Jeśli nie może to nie określa się również O.1 i O.2 i wtedy ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 23 Kwiecień 2021 Autor Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Widzę że temat budzi duże emocje @aboz - wklejam tabliczkę jak prosiłeś. Czy jest na forum jakiś kolega z okolic Legionowa lub azjatyckiej części W-wy który chciałby zrobić to dodatkowe badanie i wyprostować dane w DR? Będzie jeszcze do zrobienia badanie techniczne haka po montażu, tylko muszę się do tego zabrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Proszę pamiętać też że: w Polsce w przypadku przyczepy z hamulcem uruchamianym bezwładnościowo (czyli najazdowym) przepisy wymagają też, żeby stosunek DMC pojazdu do DMC przyczepy wynosił co najmniej 1,33 : 1 Co w tym przypadku daje 3085 kg : 1,33 = 2319 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Dla mnie ten Grandziak to auto terenowe i tyle mogę z produktu wykonanego pod koniec roku dwa zero jedenastego na rodzimy rynek: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 Zatem instrukcja z USA podje 3357 kg a wersja PL 3500 więc wartość podana w DR jest w 100% błędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 1 godzinę temu, danielg539 napisał: jest w 100% błędna W Norcomowym katalogu dip, który oczywiście nie jest żadną wykładnią, jest kilka tych aut z O.1 - 2000 kg. Ktoś, gdzieś znalazł te wartości i na jakieś podstawie je wpisał. Może były takie wersje? Ale oczywiście to znowu szklana kula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2021 Share Napisano 23 Kwiecień 2021 (edytowane) 47 minut temu, radekd2 napisał: . Ktoś, gdzieś znalazł te wartości i na jakieś podstawie je wpisał. Lub ktoś wpisał na przysłowiową pałę a inni to powielili. Ja dane z tego katalogu uważam za w miarę wiarygodne w przypadku pojazdów zarejestrowanych w Niemczech, bo w ich DR jest dużo danych i wystarczy je spisać. Nawet w katalogu jest jeden rodzynek z Niemiec i kilka z Włoch i te pojazdy mają przyczepy 750/3500 kg. Edytowane 23 Kwiecień 2021 przez danielg539 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Kwiecień 2021 Share Napisano 24 Kwiecień 2021 23 godziny temu, Piotrus napisał: wklejam tabliczkę jak prosiłeś. Reszta się zgadza. Widać, że diagnosta spisał, to co miał na widoku, a ustalenie pozostałych danych zrobił bardzo asekuracyjnie. 22 godziny temu, Paprock napisał: tyle mogę z produktu wykonanego pod koniec roku dwa zero jedenastego na rodzimy rynek Bałbym się wpisać wyższe dane, jeśli producent przewiduje inne dla wersji USA. Jakieś zdarzenie, biegli zapytają producenta, a ten odpowie, że nie, nie, nie, dla tego pojazdu MMC przyczepy było niższe. I wtedy problem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 26 Kwiecień 2021 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2021 Czyli podsumowując, do poprawki mam : F3 - 5942kg O1 - 3266kg (mam 4x4) A co z podrodzajem ? Na TZ jest MPV - czy poprosić diagnostę o wpisanie wielozadaniowy czy może powinien wpisać terenowy ? A może nie szukać dziury w całym i zostawić puste tak jak jest ? Mam wrażenie że róznice pomiędzy O1 z instrukcji US vs PL wynikają z innego sposobu liczenia DMC przyczepy w US. Tam liczą oddzielnie masę "dyszla" i wg ich sposobu suma DMC przyczepy + dyszel wychodzi 3593, co jest w PL ograniczone do 3500kg ze względu na nasze przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 Po legalu, to trzeba zadać pytanie do producenta. Z Ameryki, to wątpię aby ktoś odpowiedział, a FCA się wyprze, że to nie jego wyrób jeszcze. W każdym razie spróbować nie zaszkodzi. To, że jest napęd na wszystkie koła nie oznacza samochodu terenowego. Nie diagnosty broszka kategorię homo określać. Podrodzaj owszem i mi wychodzi, że amerykańskiemu MPV odpowiada polski wielozadaniowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Kwiecień 2021 Share Napisano 26 Kwiecień 2021 To nie jest masa dyszla, tylko pionowy nacisk na hak. W Europie ten parametr jest uwzględniony w DMC, mimo iż jest podawany również osobno.Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 26 Kwiecień 2021 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2021 51 minut temu, Paprock napisał: Po legalu, to trzeba zadać pytanie do producenta. Z Ameryki, to wątpię aby ktoś odpowiedział, a FCA się wyprze, że to nie jego wyrób jeszcze. W każdym razie spróbować nie zaszkodzi. To, że jest napęd na wszystkie koła nie oznacza samochodu terenowego. Nie diagnosty broszka kategorię homo określać. Podrodzaj owszem i mi wychodzi, że amerykańskiemu MPV odpowiada polski wielozadaniowy. Sprawdziłem kilka VIN z otomoto, dla aut krajowych- czyli dane były na 100% zgodne z homologacją. Podrodzaj to kombi, także zostawiam tak jak jest bo nic mi to nie zmieni w kwestii 1,33 dla DMC przyczepy Panowie, dzięki za pomoc i edukację w temacie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.