Skocz do zawartości

Weryfikacja O1 w dowodzie - auto z USA


Piotrus

Rekomendowane odpowiedzi

mirek_handlarz

Nie widziałem instrukcji do modelu van, wiadoma sprawa, że trzeba mieć rezerwę, stąd uważam, że z usług rzeczoznawców za rzadko korzystamy.

I oczywiście dyskutujemy tu o konkretnym samochodzie osadzonym w jasnym kontekście jego pochodzenia (specyfika rynku). 

No niestety diagnosta (detektyw, miner, saper, kaznodzieja) człowiek orkiestra i to wszystko za darmo. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, michal_k napisał:

Ale niestety zdarza się, że nie zgadza się ze stanem faktycznym.

Nie w amerykańskich instrukcjach. Tam podanie niepoprawnych/nieprawdziwych danych skończyłoby się milionowym odszkodowaniem. I prawo federalne stanowi, że instrukcja ma być dostępna w internecie. Co prawda np. Audi obeszło problem(dla nich) udostępniania instrukcji w formie elektronicznej, przez konieczność wpisania numeru VIN. Jeśli pojazd nie wyszedł z dystrybucji USA/Kanada, to instrukcje do niego nie są dostępne. Można sobie zamówić, za odpowiednią opłatą.

54 minuty temu, radekd2 napisał:

Tylko skąd wiesz, że instrukcja dotyczy tego konkretnego auta, które masz na kanale.

Zasada jest bardzo prosta. Wpisujesz model i rocznik modelowy. Dostajesz instrukcję, która jeśli nie dotyczy danego typu bez podziału, to masz pięknie wypisane jakie parametry dotyczą konkretnej kompletacji. Pięknie to widać w Fordzie np. dla F150.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
27 minut temu, radekd2 napisał:

po prostu nie wpisywać w DIP F3.

A jakim prawem nie określisz parametru, który ma być określony skoro pojazd może ciągnąć przyczepy?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, michal_k napisał:

skoro pojazd może ciągnąć przyczepy

A może ciągnąć przyczepy? Skąd ta pewność?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
11 minut temu, radekd2 napisał:

A może ciągnąć przyczepy?

Jeśli nie może to nie określa się również O.1 i O.2 i wtedy ok.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat budzi duże emocje ;)

 

@aboz - wklejam tabliczkę jak prosiłeś. tzjeepwk2.thumb.jpg.10b4436eb397ccefd269269fd69ddbf6.jpg

 

Czy jest na forum jakiś kolega z okolic Legionowa lub azjatyckiej części W-wy który chciałby zrobić to dodatkowe badanie i wyprostować dane w DR? Będzie jeszcze do zrobienia badanie techniczne haka po montażu, tylko muszę się do tego zabrać.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Galaxy_13

Proszę pamiętać też że: w Polsce w przypadku przyczepy z hamulcem uruchamianym bezwładnościowo (czyli najazdowym) przepisy wymagają też, żeby stosunek DMC pojazdu do DMC przyczepy wynosił co najmniej 1,33 : 1    Co w tym przypadku daje 3085 kg : 1,33 = 2319 kg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Dla mnie ten Grandziak to auto terenowe i tyle mogę z produktu wykonanego pod koniec roku dwa zero jedenastego na  rodzimy rynek:

 

Jeep przyczepy.JPG

  • Polub 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Zatem instrukcja z USA podje 3357 kg a wersja PL 3500 więc wartość podana w DR jest w 100% błędna. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, danielg539 napisał:

jest w 100% błędna

W Norcomowym katalogu dip, który oczywiście nie jest żadną wykładnią, jest kilka tych aut z O.1 - 2000 kg. Ktoś, gdzieś znalazł te wartości i na jakieś podstawie je wpisał. Może były takie wersje? Ale oczywiście to znowu szklana kula.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
47 minut temu, radekd2 napisał:

. Ktoś, gdzieś znalazł te wartości i na jakieś podstawie je wpisał.

Lub ktoś wpisał na przysłowiową pałę a inni to powielili. Ja dane z tego katalogu uważam za w miarę wiarygodne w przypadku pojazdów zarejestrowanych w Niemczech, bo w ich DR jest dużo danych i wystarczy je spisać.

 

Nawet w katalogu jest jeden rodzynek z Niemiec i kilka z Włoch i te pojazdy mają przyczepy 750/3500 kg.

Edytowane przez danielg539
  • Polub 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Piotrus napisał:

wklejam tabliczkę jak prosiłeś. 

Reszta się zgadza. Widać, że diagnosta spisał, to co miał na widoku, a ustalenie pozostałych danych zrobił bardzo asekuracyjnie.

 

22 godziny temu, Paprock napisał:

tyle mogę z produktu wykonanego pod koniec roku dwa zero jedenastego na  rodzimy rynek

Bałbym się wpisać wyższe dane, jeśli producent przewiduje inne dla wersji USA. Jakieś zdarzenie, biegli zapytają producenta, a ten odpowie, że nie, nie, nie, dla tego pojazdu MMC przyczepy było niższe. I wtedy problem.

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując, do poprawki mam :

 

F3 - 5942kg

O1 - 3266kg (mam 4x4)

 

A co z podrodzajem ?  Na TZ jest MPV - czy poprosić diagnostę o wpisanie wielozadaniowy czy może powinien wpisać terenowy ? A może nie szukać dziury w całym i zostawić puste tak jak jest ?

 

 

Mam wrażenie że róznice pomiędzy O1 z instrukcji US vs PL wynikają z innego sposobu liczenia DMC przyczepy w US. Tam liczą oddzielnie masę "dyszla" i wg ich sposobu suma DMC przyczepy + dyszel wychodzi 3593, co jest w PL ograniczone do 3500kg ze względu na nasze przepisy.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Po legalu, to trzeba zadać pytanie do producenta. Z Ameryki, to wątpię aby ktoś odpowiedział, a FCA się wyprze, że to nie jego wyrób jeszcze. W każdym razie spróbować nie zaszkodzi. To, że jest napęd na wszystkie koła nie oznacza samochodu terenowego. Nie diagnosty broszka kategorię homo określać. Podrodzaj owszem i mi wychodzi, że amerykańskiemu MPV odpowiada polski wielozadaniowy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest masa dyszla, tylko pionowy nacisk na hak. W Europie ten parametr jest uwzględniony w DMC, mimo iż jest podawany również osobno.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Paprock napisał:

Po legalu, to trzeba zadać pytanie do producenta. Z Ameryki, to wątpię aby ktoś odpowiedział, a FCA się wyprze, że to nie jego wyrób jeszcze. W każdym razie spróbować nie zaszkodzi. To, że jest napęd na wszystkie koła nie oznacza samochodu terenowego. Nie diagnosty broszka kategorię homo określać. Podrodzaj owszem i mi wychodzi, że amerykańskiemu MPV odpowiada polski wielozadaniowy.

Sprawdziłem kilka VIN z otomoto, dla aut krajowych- czyli dane były na 100% zgodne z homologacją. Podrodzaj to kombi, także zostawiam tak jak jest bo nic mi to nie zmieni w kwestii 1,33 dla DMC przyczepy

 

Panowie, dzięki za pomoc i edukację w temacie !

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.