radekd2 Napisano 22 Kwiecień 2021 Napisano 22 Kwiecień 2021 14 minut temu, danielg539 napisał: jaki parametr wówczas wpisać? Z homologacji. której nie ma ... Cytuj
mirek_handlarz Napisano 22 Kwiecień 2021 Napisano 22 Kwiecień 2021 Nie widziałem instrukcji do modelu van, wiadoma sprawa, że trzeba mieć rezerwę, stąd uważam, że z usług rzeczoznawców za rzadko korzystamy. I oczywiście dyskutujemy tu o konkretnym samochodzie osadzonym w jasnym kontekście jego pochodzenia (specyfika rynku). No niestety diagnosta (detektyw, miner, saper, kaznodzieja) człowiek orkiestra i to wszystko za darmo. Cytuj
radekd2 Napisano 22 Kwiecień 2021 Napisano 22 Kwiecień 2021 To może zamiast bardziej lub mniej precyzyjnego wróżenia z kuli, po prostu nie wpisywać w DIP F3. Cytuj
aboz Napisano 22 Kwiecień 2021 Napisano 22 Kwiecień 2021 (edytowane) 38 minut temu, michal_k napisał: Ale niestety zdarza się, że nie zgadza się ze stanem faktycznym. Nie w amerykańskich instrukcjach. Tam podanie niepoprawnych/nieprawdziwych danych skończyłoby się milionowym odszkodowaniem. I prawo federalne stanowi, że instrukcja ma być dostępna w internecie. Co prawda np. Audi obeszło problem(dla nich) udostępniania instrukcji w formie elektronicznej, przez konieczność wpisania numeru VIN. Jeśli pojazd nie wyszedł z dystrybucji USA/Kanada, to instrukcje do niego nie są dostępne. Można sobie zamówić, za odpowiednią opłatą. 54 minuty temu, radekd2 napisał: Tylko skąd wiesz, że instrukcja dotyczy tego konkretnego auta, które masz na kanale. Zasada jest bardzo prosta. Wpisujesz model i rocznik modelowy. Dostajesz instrukcję, która jeśli nie dotyczy danego typu bez podziału, to masz pięknie wypisane jakie parametry dotyczą konkretnej kompletacji. Pięknie to widać w Fordzie np. dla F150. Edytowane 22 Kwiecień 2021 przez aboz Cytuj
michal_k Napisano 22 Kwiecień 2021 Napisano 22 Kwiecień 2021 27 minut temu, radekd2 napisał: po prostu nie wpisywać w DIP F3. A jakim prawem nie określisz parametru, który ma być określony skoro pojazd może ciągnąć przyczepy? Cytuj
DURP Napisano 22 Kwiecień 2021 Napisano 22 Kwiecień 2021 Może takim samym jak panie z WK którym się później nie chce tych parametrów w dowód wpisać Cytuj
radekd2 Napisano 22 Kwiecień 2021 Napisano 22 Kwiecień 2021 10 minut temu, michal_k napisał: skoro pojazd może ciągnąć przyczepy A może ciągnąć przyczepy? Skąd ta pewność? Cytuj
michal_k Napisano 22 Kwiecień 2021 Napisano 22 Kwiecień 2021 11 minut temu, radekd2 napisał: A może ciągnąć przyczepy? Jeśli nie może to nie określa się również O.1 i O.2 i wtedy ok. Cytuj
Piotrus Napisano 23 Kwiecień 2021 Autor Napisano 23 Kwiecień 2021 Widzę że temat budzi duże emocje @aboz - wklejam tabliczkę jak prosiłeś. Czy jest na forum jakiś kolega z okolic Legionowa lub azjatyckiej części W-wy który chciałby zrobić to dodatkowe badanie i wyprostować dane w DR? Będzie jeszcze do zrobienia badanie techniczne haka po montażu, tylko muszę się do tego zabrać. Cytuj
Galaxy_13 Napisano 23 Kwiecień 2021 Napisano 23 Kwiecień 2021 Proszę pamiętać też że: w Polsce w przypadku przyczepy z hamulcem uruchamianym bezwładnościowo (czyli najazdowym) przepisy wymagają też, żeby stosunek DMC pojazdu do DMC przyczepy wynosił co najmniej 1,33 : 1 Co w tym przypadku daje 3085 kg : 1,33 = 2319 kg Cytuj
Paprock Napisano 23 Kwiecień 2021 Napisano 23 Kwiecień 2021 Dla mnie ten Grandziak to auto terenowe i tyle mogę z produktu wykonanego pod koniec roku dwa zero jedenastego na rodzimy rynek: 1 Cytuj
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2021 Napisano 23 Kwiecień 2021 Zatem instrukcja z USA podje 3357 kg a wersja PL 3500 więc wartość podana w DR jest w 100% błędna. Cytuj
radekd2 Napisano 23 Kwiecień 2021 Napisano 23 Kwiecień 2021 1 godzinę temu, danielg539 napisał: jest w 100% błędna W Norcomowym katalogu dip, który oczywiście nie jest żadną wykładnią, jest kilka tych aut z O.1 - 2000 kg. Ktoś, gdzieś znalazł te wartości i na jakieś podstawie je wpisał. Może były takie wersje? Ale oczywiście to znowu szklana kula. Cytuj
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2021 Napisano 23 Kwiecień 2021 (edytowane) 47 minut temu, radekd2 napisał: . Ktoś, gdzieś znalazł te wartości i na jakieś podstawie je wpisał. Lub ktoś wpisał na przysłowiową pałę a inni to powielili. Ja dane z tego katalogu uważam za w miarę wiarygodne w przypadku pojazdów zarejestrowanych w Niemczech, bo w ich DR jest dużo danych i wystarczy je spisać. Nawet w katalogu jest jeden rodzynek z Niemiec i kilka z Włoch i te pojazdy mają przyczepy 750/3500 kg. Edytowane 23 Kwiecień 2021 przez danielg539 1 Cytuj
aboz Napisano 24 Kwiecień 2021 Napisano 24 Kwiecień 2021 23 godziny temu, Piotrus napisał: wklejam tabliczkę jak prosiłeś. Reszta się zgadza. Widać, że diagnosta spisał, to co miał na widoku, a ustalenie pozostałych danych zrobił bardzo asekuracyjnie. 22 godziny temu, Paprock napisał: tyle mogę z produktu wykonanego pod koniec roku dwa zero jedenastego na rodzimy rynek Bałbym się wpisać wyższe dane, jeśli producent przewiduje inne dla wersji USA. Jakieś zdarzenie, biegli zapytają producenta, a ten odpowie, że nie, nie, nie, dla tego pojazdu MMC przyczepy było niższe. I wtedy problem. 1 Cytuj
Piotrus Napisano 26 Kwiecień 2021 Autor Napisano 26 Kwiecień 2021 Czyli podsumowując, do poprawki mam : F3 - 5942kg O1 - 3266kg (mam 4x4) A co z podrodzajem ? Na TZ jest MPV - czy poprosić diagnostę o wpisanie wielozadaniowy czy może powinien wpisać terenowy ? A może nie szukać dziury w całym i zostawić puste tak jak jest ? Mam wrażenie że róznice pomiędzy O1 z instrukcji US vs PL wynikają z innego sposobu liczenia DMC przyczepy w US. Tam liczą oddzielnie masę "dyszla" i wg ich sposobu suma DMC przyczepy + dyszel wychodzi 3593, co jest w PL ograniczone do 3500kg ze względu na nasze przepisy. Cytuj
Paprock Napisano 26 Kwiecień 2021 Napisano 26 Kwiecień 2021 Po legalu, to trzeba zadać pytanie do producenta. Z Ameryki, to wątpię aby ktoś odpowiedział, a FCA się wyprze, że to nie jego wyrób jeszcze. W każdym razie spróbować nie zaszkodzi. To, że jest napęd na wszystkie koła nie oznacza samochodu terenowego. Nie diagnosty broszka kategorię homo określać. Podrodzaj owszem i mi wychodzi, że amerykańskiemu MPV odpowiada polski wielozadaniowy. Cytuj
aboz Napisano 26 Kwiecień 2021 Napisano 26 Kwiecień 2021 To nie jest masa dyszla, tylko pionowy nacisk na hak. W Europie ten parametr jest uwzględniony w DMC, mimo iż jest podawany również osobno.Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj
Piotrus Napisano 26 Kwiecień 2021 Autor Napisano 26 Kwiecień 2021 51 minut temu, Paprock napisał: Po legalu, to trzeba zadać pytanie do producenta. Z Ameryki, to wątpię aby ktoś odpowiedział, a FCA się wyprze, że to nie jego wyrób jeszcze. W każdym razie spróbować nie zaszkodzi. To, że jest napęd na wszystkie koła nie oznacza samochodu terenowego. Nie diagnosty broszka kategorię homo określać. Podrodzaj owszem i mi wychodzi, że amerykańskiemu MPV odpowiada polski wielozadaniowy. Sprawdziłem kilka VIN z otomoto, dla aut krajowych- czyli dane były na 100% zgodne z homologacją. Podrodzaj to kombi, także zostawiam tak jak jest bo nic mi to nie zmieni w kwestii 1,33 dla DMC przyczepy Panowie, dzięki za pomoc i edukację w temacie ! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.