Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Proszę o pomoc odnośnie Mercedesa Mercusa Sprintera tempo 100, 2019r, M3 - brak zwalniacza. Auto praktycznie nowe. Czy takie coś jest dopuszczalne ? Po za tym spełnia wszystkie wymogi. Proszę o opinie

Napisano

Pojazd nie musi posiadać zwalniacza a ma spełniać wymogi w zakresie hamulców długotrwałego działania. Sprinter i chyba wszystkie pojazdy o DMC do 5,5 t spełniają ten wymóg hamując silnikiem.

Napisano

A Ty go szukasz pod podwoziem czy na rurze wydechowej. Co mówi regulamin numer 13 EKG ONZ o zwalniaczu? 

Napisano

Dział homologacji Mercedesa bez problemu wystawi klientowi stosowny dokument - oczywiście za opłatą.

Napisano

Bez dokumentów ani rusz. Jeśli wystawią i pojazd  jest "zgodny" to nie ma problemu

Napisano

Z fabryki Mercedesa wyjechał jako ciężarowy a firma Mercus zrobiła z niego BUS 100, to kto ma wystawić dokumenty ?

Napisano

Jeżeli DMC podczas zabudowy nie zostało podniesione to Mercedes potwierdzi, że pojazd jest zgodny z regulaminem xxxx odnośnie hamowania długotrwałego.

Napisano

Stateczność, zwalniacz, plexa za kierowcą. Za to wszystko ostatni etap homo odpowiada!

Napisano

Jeżeli chodzi o stateczność, to bez dwóch zdań masz rację.

Napisano

A Mercus jak to Mercus. Dobrze wszystko sprawdź 10 razy bo nieraz po ich przebudowach trafiały się zonki

Napisano

Słabo widzę, ale to co wyczytałem mi by do badania stykło.👍

1.8.2.3. W przypadku pojazdów, w których energia jest pochłaniania w wyniku hamowania samym silnikiem, w odniesieniu do średniej prędkości dopuszcza się tolerancję ± 5 km/h z włączonym biegiem umożliwiającym stabilizację prędkości na poziomie jak najbardziej zbliżonym do 30 km/h na spadku o nachyleniu 7 %. Jeżeli określenie skuteczności hamowania samym silnikiem następuje przy pomocy pomiaru opóźnienia, wystarczy, aby mierzone średnie ujemne przyspieszenie wynosiło co najmniej 0,6 m/s2.

Napisano
28 minut temu, dmatiz napisał:

takie otrzymałem pismo

To jest właśnie ten dokument, którego potrzebowałeś. Na stateczność też powinieneś dostać chyba, że ma tabliczkę drugoetapową z odpowiednimi regulaminami.

Napisano
2 minuty temu, aboz napisał:

Na stateczność też powinieneś dostać chyba, że ma tabliczkę drugoetapową z odpowiednimi regulaminami.

Zazwyczaj do SETR które mnie odwiedzają dołączone są dokumenty na których jest wsio opisane odnośnie stateczności , ABS , zwalniacza.

Napisano

W oświadczeniu jest treść, że Dekra na stateczność go przebadała.

A na samym dole wymieniony załącznik.

Napisano
21 godzin temu, Paprock napisał:

W oświadczeniu jest treść, że Dekra na stateczność go przebadała.

Szukałem info na temat hamowania i ABS. Jakoś przeoczyłem początek pisma.

Napisano

No i znowu zaczynam się niepokoić o stan wiedzy. Co mówi dziennik ustaw ?

 

1. Stosunek maksymalnej mocy netto silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co najmniej 11 kW/t.

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek.

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej; nie dotyczy typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie z co najmniej 11 serią poprawek

 

Najlepsze jest to, że kiedyś nikogo to nie obchodziło a jak mercedes już zrobił homologacje 13.11 to nagle diagności zaczęli tego wymagać mimo, że jest to zbędne. 

Napisano
W dniu 24.04.2021 o 12:13, sad_madman napisał:

kiedyś nikogo to nie obchodziło

Rozsądnych diagnostów zawsze obchodziło, poczta po dzień dzisiejszy ma to w czapce.

W dniu 24.04.2021 o 12:13, sad_madman napisał:

jak mercedes już zrobił homologacje 13.11 to nagle diagności zaczęli tego wymagać mimo, że jest to zbędne. 

Nic nie jest zbędne. Nie zawsze takie informacje są zawarte w postaci wklejek. Jak widać nawet na podstawie powyższego zdjęcia - na początku jest mowa o stateczności a później o homologacji zgodnie z obowiązującym dzisiaj Reg. 13. Skoro z obowiązującym dzisiaj regulaminie, to po co wydawali kasę na badanie samej stateczności.

Napisano
8 godzin temu, adam1501 napisał:

Rozsądnych diagnostów zawsze obchodziło, poczta po dzień dzisiejszy ma to w czapce.

No właśnie nie. W czasach gdy taki Sprinter II nie spełniał wymogów 13.11 to nikogo nie obchodziły badania stateczności, później jak zaczął spełniać te wymogi to dopiero zaczęły się o to pytania.

  

8 godzin temu, adam1501 napisał:

Nic nie jest zbędne. Nie zawsze takie informacje są zawarte w postaci wklejek. Jak widać nawet na podstawie powyższego zdjęcia - na początku jest mowa o stateczności a później o homologacji zgodnie z obowiązującym dzisiaj Reg. 13. Skoro z obowiązującym dzisiaj regulaminie, to po co wydawali kasę na badanie samej stateczności.

Nie wpadłeś przypadkiem na to, że powodem wykonywania tych testów było coś innego niż zapis w polskim dzienniku ustaw ? 

  • 4 months later...
Napisano (edytowane)

Witam. Trochę  odświeżę temat. Trafił się komuś ostatnio świeżo rejestrowany Mercus (w sensie nie starszy niż data 1 rej  2020) z BUS 100 i miejscami stojącymi ? Ostatnio miałem już takie 3 i tak chciałem zapytać czy tylko do mnie takie kwiatki trafiają

Edytowane przez Rafi90
Napisano

Teoretycznie nie powinno być już takich pojazdów, ale czasami się przepisy komuś nie przyjęły lub wychodzi z założenia, że OBT i DBT to dwa oddzielne tematy i ewentualne zapisy w adnotacjach to tylko taka sugestia a nie stan faktyczny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.