meweric1 Napisano 30 Kwiecień 2021 Napisano 30 Kwiecień 2021 Witam. Potrzebuje sprawdzić homologacje pojazdu Micro Car o numerze e2*168/2013*00003. Pojazd sprowadzony z Francji. Pierwszym badaniu przed I rej. na terytorium RP wpisano masę własna pojazdu z pozycji G1-425kg . Również taka sama masa zawarta jest w pozycji G- 425kg francuskiego dowodu rej.pojazdu. WK nie chce zarejestrować pojazdu i chyba opiera sie na starych przepisach dyrektywe PE i RUE 2002/24/Ec . Moim zdaniem trzeba byłoby wykonać dodatkowe badanie w celu ustalenie dodatkowych danych . Z tego co pamiętam Francuzi wpisuja w pozycji G1- masę pojazdu wraz z kierowcą ( 75kg ) Byłbym wdzięczny za pomoc. Cytuj
Rafi90 Napisano 30 Kwiecień 2021 Napisano 30 Kwiecień 2021 G- 75kg i po problemie. W niemieckich homo też wpisują G z kierowcą i wystarczy odjąć -75 i jest git 3 minuty temu, meweric1 napisał: WK nie chce zarejestrować pojazdu Jak uzasadniają to "NIE" ? Cytuj
Mecher Napisano 30 Kwiecień 2021 Napisano 30 Kwiecień 2021 (edytowane) 20 minut temu, meweric1 napisał: Z tego co pamiętam Francuzi wpisuja w pozycji G1- masę pojazdu wraz z kierowcą ( 75kg ) Żle pamiętasz, G1 - masa bez kierującego. Chyba nie problem sprawdzić to samemu Dużo szukać nie trzeba dzięki uprzejmości kolegi @LimonQ Edytowane 30 Kwiecień 2021 przez Mecher Cytuj
meweric1 Napisano 30 Kwiecień 2021 Autor Napisano 30 Kwiecień 2021 No właśnie tym że w pozycji - G i G1 jest wpis 425kg. RYNCE opadają🤨. Ostatnio miałem problem też z czterokołowcem . Ten na tabliczce jak "byk" ma zapis - L6e-BP czyli czterokołowiec lekki. Rozwiazuje temat homologacja ITS. Macher - Przepraszam - mój błąd literówka - tak - G1 masa bez kierowcy Cytuj
yogi1984 Napisano 30 Kwiecień 2021 Napisano 30 Kwiecień 2021 22 minuty temu, meweric1 napisał: Macher i kolejny twój 23 minuty temu, meweric1 napisał: błąd literówka 😉 A jesli o homo chodzi to coś takiego ??? A jesli o homo chodzi to coś takiego ??? Generalnie w zasobach wszyskie z są z G min.-425kg Cytuj
Paprock Napisano 30 Kwiecień 2021 Napisano 30 Kwiecień 2021 2 godziny temu, meweric1 napisał: Byłbym wdzięczny za pomoc. Tam cały materiał: 👉 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/16468-pilna-pomoc-w-sprawdzeniu-homologacji-e132002240247/&do=findComment&comment=308244 Możesz przelinkować do samego WK! Cytuj
meweric1 Napisano 4 Maj 2021 Autor Napisano 4 Maj 2021 Parpock , dzięki wielkie !!! O to chodziło . 👌👍 Cytuj
Logen Napisano 8 Czerwiec 2021 Napisano 8 Czerwiec 2021 We Francuskich dowodach w przypadku pojazdów kategorii L w pozycjach G, G1 nie mamy zapodanej masy własnej z kierowcą i bez, tylko Masę na sucho i z płynami eksploatacyjnymi czy jakoś tak ;). Tak czy siak różnica między jedna masą a drugą nie będzie równa 75 kg. W przypadku tych pojazdów jako "naszą masę własną" przyjmuje się tą większą wartość. Przynajmniej jakoś tak mi to świta w głowie ;). Cytuj
nesiasps Napisano 10 Czerwiec 2021 Napisano 10 Czerwiec 2021 Dobrze Ci świta... akurat w przepisach odnośnie kat L są takie właśnie rozbieżności pomiędzy UE a PL - ktoś z rozpędu potłumaczył dyrektywy i wyszła "masa" problemów Cytuj
Paprock Napisano 10 Czerwiec 2021 Napisano 10 Czerwiec 2021 Raczej to, że nasze przepisy nie posługują się wytycznym unijnymi. Mam tu na myśli definicje z ustawy Prawo o Ruchu Drogowym oraz brak słusznych adnotacji do dowodu rejestracyjnego, chociażby po to, aby w nich zawrzeć co z czym się je w przypadku mas quada. Cytuj
nesiasps Napisano 10 Czerwiec 2021 Napisano 10 Czerwiec 2021 Sam fakt, że przy wdrażaniu dyrektywy zaniżono - o masę kierowcy 75 kg - ustalono masy na 350 i 400 L6 L7 nie czytając że dyrektywy podają masy 425 i 475 bez masy kierującego - wprowadza niemałe zamieszanie np z pojazdem gdzie masa w ZDR jest np 420 i kat L6 - zupełnie niepotrzebnie - nie wspominając o wszystkich pozostałych podkategoriach których do dzisiaj w polskich przepisach nie zauważymy Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.