nesiasps Napisano 7 Maj 2021 Napisano 7 Maj 2021 Witam, ciekawi mnie jaki ma układ jaka linia tzn pierwsze wjazd płyta zbieżności - tester amortyzatorów z wagą - rolki- szarpak czy inaczej np wjazd płyta zbieżności - rolki- szarpak- tester amorków z wagą? Cytuj
yogi1984 Napisano 7 Maj 2021 Napisano 7 Maj 2021 Jak sobie klient zażyczy taki układ ma.... Oprócz zaleceń producentów nie ma nic konkretnego. Cytuj
danielg539 Napisano 10 Maj 2021 Napisano 10 Maj 2021 Z liniami do 3,5 t wielkiego problemu nie ma, ale w przypadku dużych linii sztuka polega na tym aby podczas pomiaru sił hamowania inna oś pojazdu nie stała na testerze amortyzatorów. Cytuj
Mecher Napisano 10 Maj 2021 Napisano 10 Maj 2021 Albo gdy jedna oś stoi na "szarpakach", inna (najczęściej naczepa) nie stała na rolkach Cytuj
IVVO Napisano 10 Maj 2021 Napisano 10 Maj 2021 Wszystko zależy od długości stanowiska - przy "krótkich" stacjach przeważnie część pojazdu wystaje poza halę i z ogrzewania lipa a i komfort pracy niewielki Cytuj
danielg539 Napisano 10 Maj 2021 Napisano 10 Maj 2021 48 minut temu, IVVO napisał: Wszystko zależy od długości stanowiska Dokładnie w tym problem. Jeżeli ktoś nastawia się na duży udział samochodów ciężarowych na SKP to zdecydowanie opłaca się wydłużyć stanowisko przeglądowe. Cytuj
Bartek24 Napisano 10 Maj 2021 Napisano 10 Maj 2021 Albo, żeby przy badaniu siły hamowania pierwszej osi przy samochodzie ciężarowym przeciętnej długości, tylko oś nie stała na płycie do zbiezności, bo później przy ruszaniu płyta cierpi. U nas tak niestety jest. Podobnie badając siłe hamowania naczepy, bywa tak że tylko oś ciągnika jest na szarpakach i przy ruszaniu podobnie idzie obciążenie na płytę. Chyba Ciężko jest to wszystko wyeliminować, tak żeby było idealnie. Cytuj
danielg539 Napisano 10 Maj 2021 Napisano 10 Maj 2021 Godzinę temu, Bartek24 napisał: Chyba Ciężko jest to wszystko wyeliminować, tak żeby było idealnie Jest to wszystko do ogarnięcia, ale jak sprzedawcy linii zależy tylko aby ją sprzedać i wziąć kasę, to wychodzą potem takie kwiatki: Godzinę temu, Bartek24 napisał: przy badaniu siły hamowania pierwszej osi przy samochodzie ciężarowym przeciętnej długości, tylko oś nie stała na płycie do zbiezności, bo później przy ruszaniu płyta cierpi. Cytuj
Qnick Napisano 11 Maj 2021 Napisano 11 Maj 2021 Mam 72 metry hali bo taki był budynek dostosowany do potrzeb SKP pochodzić sobie trzeba czasem, ale jest lux. Do początku kanału wchodzi mi cały zestaw jak wjedzie mogę zamknąć bramę wjazdową. Pracowałem jakiś czas na krótkiej chyba 25 metrów hali ale to nie to, robota przy otwartej jednej bramie cały czas. Tu gdzie jestem mam na początku płytę przed kanałem mam ławę pomiarową robię sobie ciśnienie w kołach i światełka, potem rolki już na kanale (cały zestaw można zrobić od razu) potem szarpak i też cały zestaw od razu można zrobić i na końcu amorki i tu trzeba czasem uważać żeby ośka ciężarowego nie zatrzymała się na nich choć to rzadko się zdarza ale się zdarza zwłaszcza jak kierowca p...da. Cytuj
leski66 Napisano 11 Maj 2021 Napisano 11 Maj 2021 13 minut temu, Qnick napisał: (...) tu trzeba czasem uważać żeby ośka ciężarowego nie zatrzymała się na nich choć to rzadko się zdarza Mam ekstra serwisanta, który tak mi wykombinował, że jak przełączy się hamulce do pomiaru " cięższych sprzętów " to amortyzatory automatycznie przechodzą w tz. tryb " do wyszukiwania stuków " i nawet jak najedzie się przypadkowo na nie to pokazują jaki jest nacisk osi - a nie wykonują pomiar amortyzatorów. Cytuj
IVVO Napisano 11 Maj 2021 Napisano 11 Maj 2021 Godzinę temu, leski66 napisał: Mam ekstra serwisanta, który tak mi wykombinował Powiem tak - najeżdżając osią ciężarową na płytę do amorów czujniki rozkalibrowują się a i mogą zostać uszkodzone - wiec pomiar raczej bardzo zgrubny i nie do końca rzetelny 1 godzinę temu, Qnick napisał: Mam 72 metry hali bo taki był budynek dostosowany do potrzeb SKP To właściwie A380 możesz diagnozować 😎 Cytuj
wojteczek Napisano 11 Maj 2021 Napisano 11 Maj 2021 Wielkość działki, koszty wybudowania samej hali, podatki, to wszystko sprawia że najczęściej inwestor decyduje się na minimalne wymiary pomieszczenia. Miałem możliwość popracować na kilku stacjach, oczywiście szefowie twierdzili że tak jak na ich SKP to idealne rozwiązania ale zawsze chodziło o $. Tylko na jednej kanał i samo pomieszczenie było na tyle długie że diagnosta nie musiał wietrzyć hali podczas badania. Obecnie pracuję na takiej gdzie pierwsza są amory i za większością samochodów mogę zamknąć bramę, za to jak tylna oś stoi na szarpakach to przy dłuższych pojazdach nie mogę wyjść z przodu auta. Cytuj
Mecher Napisano 11 Maj 2021 Napisano 11 Maj 2021 23 godziny temu, danielg539 napisał: inna oś pojazdu nie stała na testerze amortyzatorów. Mam stalowe nakładki na tester, zakładam jak mam badanie pojazdu ponad 3,5 t Cytuj
nesiasps Napisano 11 Maj 2021 Autor Napisano 11 Maj 2021 I to chyba tak powinno być nawet jak producent twierdzi że nie to po czasie te tensometry tak wariują że wylany na amen amortyzator ma 75% a nowa corolla z salonu ledwie 17 :(( nie wspominając o osi tylnej Jest szansa że dożyjemy czasów że wynik z hamulców trzeba będzie okazać na wyniku badania - jakie macie doświadczenia z pustymi naczepami - ciekawi mnie jak to w praktyce wyjdzie ten przepis bo zdaje się że nie wyjdzie Cytuj
laptop Napisano 12 Maj 2021 Napisano 12 Maj 2021 W dniu 11.05.2021 o 10:34, Mecher napisał: Mam stalowe nakładki na tester, zakładam jak mam badanie pojazdu ponad 3,5 t Też tak mamy to rozwiązane. Całe szczęście, że są one przesuwane na bok, nie musimy ich dźwigać. Tester amortyzatorów jest pierwszy na ścieżce. Przy osobowych brama zamyka się bez problemu, przy większych busach wietrzenie hali... Cytuj
danielg539 Napisano 12 Maj 2021 Napisano 12 Maj 2021 W dniu 11.05.2021 o 10:34, Mecher napisał: W dniu 10.05.2021 o 11:17, danielg539 napisał: inna oś pojazdu nie stała na testerze amortyzatorów. Mam stalowe nakładki na tester, zakładam jak mam badanie pojazdu ponad 3,5 t Te nakładki tylko powiększają problem, bo są dość wysokie i jak koło jednej osi ma stać na rolkach hamulcowych a inna oś staje na strefie najazdowej lub zjazdowej z nakładki to pojazd potrafi "uciekać" z rolek hamulcowych. Cytuj
yogi1984 Napisano 12 Maj 2021 Napisano 12 Maj 2021 Bo jak by używało się linii rodzimych producentów np. ze Złotowa żadne nakładki potrzebne by nie były😜. A tak musicie szarpać żelastwo" bo takie ładne, Amerykańskie,"🙂 i z zachodu... Cytuj
Rafi90 Napisano 12 Maj 2021 Napisano 12 Maj 2021 1 godzinę temu, danielg539 napisał: i jak koło jednej osi ma stać na rolkach hamulcowych a inna oś staje na strefie najazdowej lub zjazdowej z nakładki to pojazd potrafi "uciekać" z rolek hamulcowych. U mnie podczas badania 1 osi w autobusie dwu osiowym , tylna stoi na tych zasuwach. Z kolei jak wjedzie mi autobus na szarpaki które mam na końcu to nie wlezę pod zderzakiem w kanał. Bardziej trzeba się wczołgać albo od tyłu wskoczyć. Nie da się idealnie chyba skomponować. Najważniejsze jest u mnie to że czas otwarcia bramy mam minimalny powiedzmy, co w zimie (szczególnie u nas na południu ,gdzie stacja stoi na wypizdowie że bramy aż wykręca od wiatru) to ma znaczenie. Cytuj
danielg539 Napisano 12 Maj 2021 Napisano 12 Maj 2021 2 minuty temu, Rafi90 napisał: Nie da się idealnie chyba skomponować. Jest to trudne, ale wykonalne, tylko, że inwestor przeważnie jest "zielony" a nawet jak nie to i talk on na linii nie będzie pracował a firmy montujące zrobią to na podstawie jakiegoś schematu, który wcale taki przemyślany być nie musi. Cytuj
jast Napisano 12 Maj 2021 Napisano 12 Maj 2021 Pracowałem na CARTEC-u i w pierwszej wersji miałem zasuwy z blachy wyginanej na półokrągło przez co gdy przednie koło stanęło na wierzchołku, a tył naczepy w rolkach, to zawsze trzeba było blokować wielkimi klinami przód. Po mojej interwencji przywieziono zasuwy płaskie (ale ciężkie) i problem się skończył. Cytuj
adam1501 Napisano 12 Maj 2021 Napisano 12 Maj 2021 1 minutę temu, jast napisał: gdy przednie koło stanęło na wierzchołku, a tył naczepy w rolkach Wynika to z tego: 3 godziny temu, danielg539 napisał: inwestor przeważnie jest "zielony" a nawet jak nie to i talk on na linii nie będzie pracował To jest kwintesencja budowy SKP. Mistrzostwem świata jest zbudowanie tak stacji jak sam właściciel również pracuje. Otwierałem taką, gdzie samochód osobowy sprawdzało się na kucaka, a odpływy w kanale były wielkości doniczki (budynek stawiany od podstaw, nie przebudowywany). Mina właściciela przy pierwszej regulacji zbieżności i po zimie bezcenna. Cytuj
nesiasps Napisano 13 Maj 2021 Autor Napisano 13 Maj 2021 9 godzin temu, adam1501 napisał: przy pierwszej regulacji zbieżności kontroli zbieżności:)) Cytuj
adam1501 Napisano 13 Maj 2021 Napisano 13 Maj 2021 Regulacji zbieżności. Właściciel wykorzystuje to stanowisko do regulacji. Po pierwszym aucie które regulował stwierdził, że dał ciała z tym kanałem, bo ciężko się reguluje osobówki. Cytuj
piter1973 Napisano 15 Grudzień 2021 Napisano 15 Grudzień 2021 W dniu 11.05.2021 o 14:24, nesiasps napisał: jakie macie doświadczenia z pustymi naczepami - ciekawi mnie jak to w praktyce wyjdzie WSH wyjdzie ok ale pedał hamulca trzeba delikatnie naciskać . generalnie wolę badać załadowane naczepy , nie muszą być na full . podobnie odpięty od naczepy ciągnik siodłowy na tylnej osi - delikatnie naciskać hamulec . Cytuj
wrc69 Napisano 16 Grudzień 2021 Napisano 16 Grudzień 2021 Bardzo delikatnie. Tam w okolicach 5 kN koła już stają na rolkach. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.