blakop Napisano 28 Grudzień 2016 Share Napisano 28 Grudzień 2016 Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 28 Grudzień 2016 Share Napisano 28 Grudzień 2016 Jak masz zdemontowany wyciąg (odciąg) na czas badania, to w jaki sposób chcesz wtedy założyć swoje ustrojstwo ? Nadal do końca nie rozumiem problemu. Rozumiem, że ciężko jest używać sprzętu do pomiarów oraz jednocześnie wyciągu ale wykonując drobne modyfikacje jest to jak najbardziej wykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 28 Grudzień 2016 Share Napisano 28 Grudzień 2016 powinna być ściana Jeśli dobrze pamiętam, to wystarczy ściana działowa na wysokość minimum 2,5 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Grudzień 2016 Share Napisano 28 Grudzień 2016 § 3.Jeżeli stacja kontroli pojazdów stanowi część podmiotu prowadzącego także inną działalność i nie znajduje się w odrębnym pomieszczeniu, to powinna być na całej długości stanowiska kontrolnego oddzielona do sufitu stałą przegrodą budowlaną lub trwałą ścianą działową. W przypadku stacji znajdującej się w pomieszczeniu wyższym niż określona w § 11 ust. 7, wysokość stałej przegrody budowlanej lub trwałej ściany działowej powinna wynosić co najmniej 2,5 m. § 11 7.Wysokość pomieszczenia, w którym znajduje się stanowisko kontrolne, w obszarze wyznaczonym wzdłuż osi tego stanowiska na szerokości co najmniej 3,0 m: 1)dla stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t oraz przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami nie powinna być mniejsza niż: a)3,3 m - w przypadku wyposażenia stanowiska kontrolnego w kanał przeglądowy, b)4,6 m - w przypadku wyposażenia stanowiska kontrolnego w urządzenie do podnoszenia całego pojazdu w miejscu przewidzianym do podnoszenia całego pojazdu, a poza tym miejscem wysokość nie powinna być mniejsza niż 3,3 m; 2)dla stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami nie powinna być mniejsza niż: a)4,2 m - w przypadku wyposażenia stanowiska kontrolnego w kanał przeglądowy, b)5,7 m - w przypadku wyposażenia stanowiska kontrolnego w urządzenie do podnoszenia całego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 29 Grudzień 2016 Share Napisano 29 Grudzień 2016 minimum 2,5 m i tak jest -więc moim zdaniem jest to przepis jaki jest ,przeszkadza w pracy -zarówno spaliny jak i hałas ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 29 Grudzień 2016 Share Napisano 29 Grudzień 2016 W przypadku stacji znajdującej się w pomieszczeniu wyższym niż określona w § 11 ust. 7, wysokość stałej przegrody budowlanej lub trwałej ściany działowej powinna wynosić co najmniej 2,5 m. kolego kowal, Stacja na której pracujesz jest wyższa od tych o których mówi przepis § 11 ust. 7 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 29 Grudzień 2016 Share Napisano 29 Grudzień 2016 jest wyższa nad przegrodą jest jeszcze około 4 metrów do sufitu .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 29 Grudzień 2016 Share Napisano 29 Grudzień 2016 wiele pojazdów ma podwójne układy wydechowe i są tak umieszczone w zderzaku, że brak możliwości zamontowania wyciągu spalin Jesteś tego pewien? To nie kwestia niezbędnego wyposażenia SKP, tylko odpowiedniego jej doposażenia, aby praca była przyjemna i bezpieczna. Natomiast jak się spoczywa tylko na niezbędnym wyposażeniu to cóż... Tu dla przykładu jest wyciąg podwójny: http://www.norfi.pl/odciagi_proste.html#!prettyPhoto wystarczy zamontować, odpowiednio przebudować mocowania, aby wchodziły sądy pomiarowe i można obsługiwać różne pojazdy. Tylko jak przekonać do tego właściciela SKP Jeśli ustawodawca zadbałby o to, odpowiednimi przepisami, nie byłoby tego problemu, a tak jest jak jest Nie interesuje mnie żaden dodatek szkodliwy, bo kasa mi zdrowia nie zwróci.Chciałbym jednak większego zakresu badań okresowych dla diagnostów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Grudzień 2016 Share Napisano 29 Grudzień 2016 Chciałbym jednak większego zakresu badań okresowych dla diagnostów Badania okresowe w tym kraju, tak jak większość innych tematów, to fikcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Grudzień 2016 Share Napisano 29 Grudzień 2016 Ja dodam tylko to, że wiele pojazdów ma podwójne układy wydechowe i są tak umieszczone w zderzaku, że brak możliwości zamontowania wyciągu spalin.No chyba, że ktoś ma na przyssawkach.Chętnie obejrzałbym takie cudo - myślę, że koledze Skobel o takie cudo chodziło jak ma Honda Ufo: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Grudzień 2016 Share Napisano 29 Grudzień 2016 Klasyczny ciężko, choć przy odpowiednim mocowaniu nie ma problemu. Niemniej jednak najmniej szkodliwym (choć nie najtańszym) jest zastosowanie odsysaczy stojących: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Grudzień 2016 Share Napisano 29 Grudzień 2016 U mnie powiesili takiego byka o średnicy coś koło 20 cm, że strach mocować do osobowych bo końcówke wydechu wraz z ostatnim tłumikiem upie... Dlatego traktuję go jako leżący za samochodem osobowym, a cug ma taki jak zestaw kilku odkurzaczy. To co wyżej wklejone też OK. Jednak skłaniam się do postulatów o bezwzględne wyposażenie stanowiska kontrolnego w wyciągi spalin razem z autem się poruszające. Albo dać se spokój w warunkami atmosferycznymi (temperaturą) przy pomiarze i analizy/zadymienia robić na dworze. Przecież samochody kopcą i dymią przy różnej pogodzie. Dlatego nie bardzo rozumiem dlaczego akurat do pomiaru stwarzać warunki cieplarniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Grudzień 2016 Share Napisano 29 Grudzień 2016 myślę, że koledze Skobel o takie cudo chodziło jak ma Honda Ufo: To ja tylko dodam, że akurat "ufo" ma główne wyloty wydechu pod zderzakiem, a te są bardziej dla bajeru. Coś tam nimi leci, ale nie do końca... A w wersji z silnikiem 1,4 to są tylko atrapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 30 Grudzień 2016 Share Napisano 30 Grudzień 2016 Jest wiele samochodów, które mają wyloty idealnie wpasowane w zderzak.Producenci pojazdów chcąc poprawić wygląd pojazdów, tak właśnie je projektują.Jak kolega @adam1501 przedstawił są rozwiązania co do odsysania spalin, tylko jak przekonać pracodawce do takich wydatków, skoro przy odbiorze SKP nikt nie zwraca uwagi na wyciągi spalin i czy są w stanie odprowadzić spaliny ze wszystkich modeli, nawet tych o których piszę. Postęp techniczny jest bardzo duży, a wyciągi zazwyczaj zostają te same od uruchomienie SKP. Diagnostę zawsze można zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 30 Grudzień 2016 Share Napisano 30 Grudzień 2016 przy odbiorze SKP ich interesuje czy jest a czy spełnia swoją rolę -często nie spełnia i nikomu to nie przeszkadza .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 30 Grudzień 2016 Share Napisano 30 Grudzień 2016 Od takich rzeczy jest Sanepid i PIP, ale to ich nie obchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.