Skocz do zawartości

Audi z Niemiec z założonym gazem


Kramers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam zapytanie samochód z Niemiec z gazem z ważna homologacja gazową do 2026r czy nie będzie problemu z zarejestrowaniem ? Te dokumenty od gazu są uznawane w każdym państwie ? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma gaz w dowodzie rejestracyjnym? Jeśli tak to polski TDT na butlę klient musi mieć. Jeśli nie ma gazu w dowodzie to polski Tdt na butlę+wyciąg ze swiadectwa homologacji z montażu

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki ma w dowodzie że gaz u co najlepsze ma Polską butlę założoną. To jak to jest że samochód z Niemiec i ma Polską butlę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nadzwyczajnego, wiele instalacji montowanych w Niemczech posiada polskie zbiorniki. Ale w wielu wypadkach nie posiadają one dopuszczenia TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często też samochód podstawiony do pierwszego ma już zmienianą/zamienioną butlę na naszą. Często używaną, rzadko nową.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak samochód z zagranicy nie ma Polskiego TDT na zbiornik to nie wykonamy badania technicznego tak ?.

Bo Niemcy mają swój niemiecki TDT tak ? Który jest nie ważny w Polsce ? Proszę o odp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez polskiego protokołu/decyzji TDT badanie okresowe będzie z wynikiem N. Czy Niemcy mają jakiś dodatkowe dok. wydawane przez swoje organy na instalacje LPG to🤔.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja. Może niemcy mają, może nie. Dla nas istotny jest polski Tedet na butlę. Badanie można zrobić ale z wynikiem negatywnym, lub nie robić wcale.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lisw napisał:

Bez polskiego protokołu/decyzji TDT badanie okresowe będzie z wynikiem N.

 

2 godziny temu, Daro92duc napisał:

Badanie można zrobić ale z wynikiem negatywnym,

 

Nie można, bo ustawa PORD wyraźnie mówi, że badanie można przeprowadzić po przedstawieniu dokumentu z dozoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Lisw napisał:

A ja robię i jeśli jest brak w/w. dokumentu

Co prawda są paradoksy w przepisach i jest taki pkt. w tabeli jaki zacytowałeś, ale jest też :

Cytat

 

§ 2. Przed przystąpieniem do właściwego sprawdzenia należy skontrolować:
1) ważność protokołu oraz decyzji wydanej przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwanego dalej "Dyrektorem TDT", dotyczącej sprawności zbiornika lub butli do magazynowania gazu na pojeździe;


 

I w/g mnie jest nadrzędny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lisw napisał:

A ja robię i jeśli jest brak w/w. dokumentu TDT to wynik "N''

Nie ma się czym chwalić, że łamiesz ustawę, która jest "ważniejsza" niż rozporządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czy w ustawie jest wyraźnie napisane, że nie robimy badania?Czy należy skontrolować:
1) ważność protokołu oraz decyzji wydanej przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwanego dalej "Dyrektorem TDT", dotyczącej sprawności zbiornika lub butli do magazynowania gazu na pojeździe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lisw napisał:

Ok, czy w ustawie jest wyraźnie napisane, że nie robimy badania?

Tak, jest napisane, że badanie przeprowadza się PO przedstawieniu dokumentu dozorowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zacząć cokolwiek przeglądać należny rozpocząć BT, ponadto jeśli nawet mamy już decyzję z TDT, nie wiemy czy dotyczy ona urządzenia z pojazdu. Czasami nawet jeśli chodzi o urządzenia z UDT to w trackie badania wychodzi dopiero, że pojazd ma windę, czy żurawia lub inne urządzenie.

Przepis jest trochę teoretyczny, ale usterka UI też jest wpisana, to należy ją stosować, w przeciwnym przypadku po co taki rodzaj usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie!

Czytać, co @michal_k wyraźnie napisał!! I niczego nie trzeba rozpoczynać!!!

„ZAKRES” operuje takimi terminami jak „ustalenie zakresu badania”. Dla auta zasilanego gazem przewidziano „kontrolę na świeżym powietrzu”, podczas której można rzucić okiem na decyzję i protokół. I ostatnie wymaganie, to punk 6.5. tabeli. Także ja bym znajomością „zakresu” za bardzo się nie chwalił na ogólnym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panów diagnostów :)

Mam pytanie do bardziej doświadczonych, przyjeżdża klient autem kupionym z naszego polskiego komisu, auto zarejestrowane w Polsce, DR ma, dokument dozorowy polski TDT do butli ma, ale nie do tej butli która jest w aucie, w samochodzie siedzi butla niemiecka 15-letnia z innymi numerami, teoretycznie dokumenty ma, badanie można a nawet trzeba rozpocząć, po wcześniejszych waszych wypowiedziach rozumiem że dajemy wynik N i wpisujemy UI 10.5.a nieprawdaż? Nie widzę innej opcji chyba że sprawdzić numery przed przystąpieniem do badania ? No ale przecież zgodność numerów sprawdzamy na badaniu... 

Pomijam że kupujący to dupa i diagnosta również, jeśli klepnął takie auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bertone122 napisał:

badanie można a nawet trzeba rozpocząć

A ja w ramach sprawdzenia szczelności i określenia zakresu BT weryfikuję od razu dokumenty z rzeczywistością,  przed stacją oglądam pojazd i robię identyfikację. Następnie idę i rozpoczynam BT, jak wstępny etap przeszedł pomyślnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto czasami ruszyć tyłek nie tylko w przypadku gazu,UDT,TDT - wstępna weryfikacja wzrokowa pojazdu  przed przeglądem wpływa na ilość N w rejestrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, IVVO napisał:

weryfikacja wzrokowa pojazdu  przed przeglądem wpływa na ilość N w rejestrze 

Tak, ale czy warto tak robić? Klienta pogonisz to pojedzie w inne miejsce, a i tak nie wróci później. Lepiej robić z N, bo i tak nie wróci następnym razem ale przynajmniej jest zarobek kosztem zdrowia psychicznego (czasami tez fizycznego) bo w 99% przypadków N działa na klienta jak płachta na byka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.