Skocz do zawartości

Pojazd specjalny Żuraw


hudy05

Rekomendowane odpowiedzi

A ktoś wie od kiedy w ogóle w ustawie pojawiło się coś takiego jak odstępstwo? Bo ja wiem że dawniej nigdzie w DR nie było ono wpisywane, a dostawało się stosowny kwit z ministerstwa który jeśli komuś zaginął to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to Wydziały, więcej krzyku niż konkretów :P  Bo się nie znam, bo wyganiam pojazd który 45 lat bez problemu przechodził badania i nikt od niego nie wymagał odstępstw, bo wtedy nie trzeba było, bo jak się nie znam to niech idę na podstawową itd... Dużo gadania, żadnego konkretu ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Logen napisał:

więcej krzyku niż konkretów

Skąd ja to znam. 

27 minut temu, Logen napisał:

wyganiam pojazd który 45 lat bez problemu przechodził badania

Może urzędnik by się chwilę zastanowił dlaczego przez tyle lat przechodził "lewe" BT i nadzór nie ma zamiaru nic z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Rafi90 napisał:

tylko jak to zweryfikować

1975 - warunki z 1967 - przedsiębiorstwo - do 1983 masy i naciski ich nie dotyczyły - zmienili to w 83 - mogły poruszać się po określonych drogach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie przepisów, powinien być do nich dostosowany i każdy diagnosta powinien być tego świadomy. Jeżeli klepie się coś takiego bez "kwitów" lub bez wiedzy, to jak to nazwać inaczej jak nie lewizna.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście - ta jak na razie rozmawiamy o Jelczu kolor żółty o masie 23t - może wystarczy podać jeszcze model to sprawdzi się w starych katalogach jak one wychodziły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to ma znaczenie, skoro zmiana przepisów nie przewidywała okresu przejściowego. Po wejściu obowiązujących przepisów każdy pojazd musiał być do nich dostosowany lub uzyskać odstępstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, adam1501 napisał:

Jakie to ma znaczenie,

Bo jeśli to R101 to ma 14700 - 16000kg i może to być błąd w DR - a nie żaden wałek. Wystarczy zajrzeć do DTR jeśli przechodzi dozór i po ptakach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, IVVO napisał:

i może to być błąd w DR - a nie żaden wałek.

Oczywiście w ostatnich czterech latach odkąd mamy w UD za niezgodność danych. Wcześniej był za to sagan i powinien być ten parametr skorygowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

Po wejściu obowiązujących przepisów każdy pojazd musiał być do nich dostosowany lub uzyskać odstępstwo.

Odstępstwo dla pojazdu już zarejestrowanego, to dość egzotyczne rozwiązanie, ale historia zna takie przypadki.

Tak na marginesie to w którym roku powinien wystąpić o odstępstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, danielg539 napisał:

Odstępstwo dla pojazdu już zarejestrowanego, to dość egzotyczne rozwiązanie

Rzadkie ale się zdarza - 5-ośki z 32 zakładając przewóz niepodzielnego ładunku, przyczepy 4-osioew z 24  i jeszcze kilka innych da się podpiąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane w cepiku: Marka - Jelcz; Model - 317; F1; F2 - 22300 kg; Masa własna - 11200 kg; Moc - 179 kW; Pojemność 11100; Liczba osi - 2; Rok produkcji 1975;

Może być coś nie tak z tymi DMC albo z masą własną bo coś dużo ładowności wychodzi jak na żurawia... A co tam w katalogach pokazuje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Logen napisał:

Może być coś nie tak z tymi DMC albo z masą własną bo coś dużo ładowności wychodzi jak na żurawia

Dokładnie,

41 minut temu, Logen napisał:

A co tam w katalogach pokazuje

Tego nawet w wikipedii nie ma a co dopiero w katalogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jest to naprawdę jakiś wynalazek, albo ktoś nieźle namieszał.

Jelcz 317 był jako ciągnik siodłowy(Jelcz C 317) lub wywrotka (Jelcz 3W 317).

Jelcze dwuosiowe generalnie nie miały więcej jak 15400kg dmc.

Taki ?

https://www.facebook.com/PolskieKonstrukcjePRL/photos/żuraw-samochodowy-famaba-głogów-hydros-k-102-na-podwoziu-jelcz-a-315-mfoto-podes/703963703024861

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde dokładnie nie pamiętam... nie przyglądałem się ale coś w tym stylu. Do kabiny dźwigu wspinałem się po tylnym kole. Była tam tabliczka znamionowa urządzenia. Numer fabryczny 316 lub 319 zgadzało się z protokołem UDT a więcej nie zaglądałem. Masy nie pasowały, kierowca twierdził że numeru ramy nigdy nie odnaleziono to pogoniłem :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, DARIO64 napisał:

Jelcz 317 był jako ciągnik siodłowy

Też to zauważyłem.

Ten z energetyki Kraków też ma jakąś dużą ładowność, bo aż 8 t a masa własna to tylko 7,4 t. Jakieś dziwne parametry te auta mają powpisywane. MW może się zgadzać a DMC (15,4 t) wygląda na parametry konstrukcyjne podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.