marcinTDM Napisano 18 Październik 2021 Share Napisano 18 Październik 2021 Tak jak w temacie klient posiada audi z silnikiem 2,5 Tdi. Pojazd jest sprowadzony z zagranicy. Akcyzę podobno opłacili od 2,5 Tdi. Chcą jednak zmienić na 1,9 Tdi. Zęby wszystkie dane dotyczące zmiany silnika się zgadzały w nowym polski DR najlepiej będzie jak zrobimy zmiany konstrukcyjne? Z góry dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Październik 2021 Share Napisano 18 Październik 2021 9 minut temu, marcinTDM napisał: najlepiej będzie jak zrobimy zmiany konstrukcyjne? Nie tylko "najlepiej", ale i zgodnie z prawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 18 Październik 2021 Share Napisano 18 Październik 2021 W nowoczesnych silnikach to nie takie proste - po 2001 dla benzyn i około 2004 dla diesla - EOBD itd... a z tym wiąże się licznik, ABS i wiele innych. Połowa mechaników polegnie przy takiej przeróbce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 18 Październik 2021 Share Napisano 18 Październik 2021 7 minut temu, IVVO napisał: W nowoczesnych silnikach to nie takie proste Mając z tyłu głowy Dz.u 1666 to bardziej nieopłacalne niż skomplikowane. Nie będę pisał na forum "zajmującym się" problematyką prawną co można zrobić. Ale@IVVO skoro są konwersje silników ON na PB, albo też montowanie silników 1.8T zamiast silnika wankla w RX-8 (A to dwie różne marki) to konwersja silnika w aucie który był wyposażony w obydwa silniki fabrycznie to dla warsztatów w tym specjalizujących się to małe piwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Październik 2021 Share Napisano 18 Październik 2021 @dominik_z my wiemy, że przerobić można wszystko, ale miej na uwadze, że są przeróbki, których zgodnie z prawem nie da się zalegalizować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Październik 2021 Share Napisano 18 Październik 2021 (edytowane) Godzinę temu, dominik_z napisał: Dz.u 1666 A co to jest ? Już wiem. Edytowane 18 Październik 2021 przez DARIO64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 18 Październik 2021 Share Napisano 18 Październik 2021 30 minut temu, DARIO64 napisał: A co to jest ? Zastosowałem skrót myślowy -Dz.U nr 201 poz 1666 z 2005r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Październik 2021 Share Napisano 19 Październik 2021 W dniu 18.10.2021 o 12:13, dominik_z napisał: dla warsztatów w tym specjalizujących się to małe piwo Anglika nie potrafią zrobić jak trzeba a Ty tu o magii mechanicznej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 20 Październik 2021 Share Napisano 20 Październik 2021 W dniu 19.10.2021 o 17:37, adam1501 napisał: Ty tu o magii mechanicznej... To nie jest żadna magia, moi dwaj koledzy zajmują się swapami silników, przed włożeniem nowej jednostki rozbierają ją do ostatniej śrubki i wymieniają za wczasu co trzeba, do tego wymieniają wszystko po kolei co było w mocniejszym samochodzie. Co innego przekładka anglika w szopie w celach zarobkowych, a co innego wymiana jednostki napędowej przez pasjonata- ten byle komu auta nie odda. Ps. dopóki 2.5 Tdi był R5 był to jeden z lepszych silników a w momencie kiedy "przerobili" go na V6 przy okazji został zepsuty. Jeszcze kilka lat temu 1.9 tdi w tym samym samochodzie był 5-10 tys droższy niż 2.5 Tdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Październik 2021 Share Napisano 21 Październik 2021 Gdyby tak do tego podchodzić i stosować już martwą tabelę elementów których ponowne użycie może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu to nawet foteli za bardzo nie było by jak dołożyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostic36 Napisano 22 Kwiecień 2022 Share Napisano 22 Kwiecień 2022 Dzień dobry. Mam pytanie. Klient sprowadził auto z Holandii i wymienił silnik z 2.5 TDI na 1.9 TDI. Jaka jest procedura krok po kroku? Czy jest to kolejność jak poniżej: 1) Wydział komunikacji - pozwolenie czasowe + tablice ("czerwone") 2) Dodatkowe badanie techniczne - zmiany konstrukcyjne 3) Badanie okresowe przed pierwszą rejestracją Jakie dokumenty będą dodatkowo potrzebne? Dokument z uprawnionej jednostki o wymianie silnika zgodnie ze sztuką? Zmieni się przecież waga (masa własna), naciski na osie, ładowność, dmc zestawu itd.. Czy będzie potrzebny dokument z ważenia i lub pomiaru nacisków na osie (certyfikowana waga)? Co z tabliczką znamionową? (czy później wniosek do starostwa o wykonanie zastępczej tabliczki znamionowej i jej umieszczenie)? Proszę o konkretne wypowiedzi tylko doświadczonych diagnostów, którzy już taki temat przerabiali. Z góry szczerze dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Kwiecień 2022 Share Napisano 22 Kwiecień 2022 36 minut temu, diagnostic36 napisał: 1) Wydział komunikacji - pozwolenie czasowe + tablice ("czerwone") Ma TR czy nie? 36 minut temu, diagnostic36 napisał: Dokument z uprawnionej jednostki o wymianie silnika zgodnie ze sztuką Na podstawie czego? Jeżeli już chcesz czegoś wymagać to opinia rzeczoznawcy. 37 minut temu, diagnostic36 napisał: dmc zestawu Tu bym się nie rozpędzał bez konkretnej opinii. 38 minut temu, diagnostic36 napisał: Czy będzie potrzebny dokument z ważenia i lub pomiaru nacisków na osie (certyfikowana waga)? Jak będziesz miał opinię to powinna zawierać takie rzeczy. 39 minut temu, diagnostic36 napisał: Co z tabliczką znamionową? W zależności co na rzeźbisz w ZK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Kwiecień 2022 Share Napisano 23 Kwiecień 2022 22 godziny temu, diagnostic36 napisał: Zmieni się przecież waga (masa własna), naciski na osie, ładowność, dmc zestawu itd.. W jaki sposób zmienią się dopuszczalne naciski na osie oraz masa zespołu? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 23 Kwiecień 2022 Share Napisano 23 Kwiecień 2022 (edytowane) Rzeczoznawca zmieni, już raz mi dostarczyli taką opinię. Edytowane 23 Kwiecień 2022 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.