Skocz do zawartości

Land Rover - Range Rover 3.0 diesel + mHEV


thefilinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam pierwszą rejestrację pojazdu z Belgi Range Rover z 2021 r. W dowodzie Belgijskim jest napisane "gasolie + elekt". Jest to samochód z silnikiem 3.0 D wspomagany mHEV czyli miękka hybrydą. Czy jako paliwo dać wysokoprężny i elektryk?

Jeśli pojazd został po raz pierwszy zarejestrowany w 12.05.2021r to następny termin ustalam na 12.05.2024r?

Proszę o pomoc oraz pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, radekd2 napisał:

A dlaczego właściciel auta nie zarejestruje go w WK? Po co auto trafiło na SKP?

Klient stwierdził, że chce badanie techniczne oraz DIP.

Czyli pojazd nie potrzebnie przyjechał na SKP? Od razu właściciel mógł iść do WK i tam zarejestrować bez DIP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie na dwa lata od daty wizyty na SKP,no chyba że zrobisz ustalenie danych to do 3lat od 1-rej dopełni WK (my tego nie robimy)

Ja osobiście wpisał bym że silnik JP i sam D bo na samej EE to nie pojedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, yogi1984 napisał:

Badanie na dwa lata od daty wizyty na SKP,no chyba że zrobisz ustalenie danych to do 3lat od 1-rej dopełni WK (my tego nie robimy)

Czyli jeśli zrobię pierwsze badanie techniczne z DIP to datę badania ustalam na 2 lata od daty badania? A jeśli robię tylko DBT na ustalenie danych to wtedy termin następnego badania technicznego na 3 lata od daty 1 rejestracji za granicą?

Klient zarejestruje wtedy pojazd tylko z określonymi danymi pojazdu?

 

14 minut temu, yogi1984 napisał:

Ja osobiście wpisał bym że silnik JP i sam D bo na samej EE to nie pojedzie. 

Również zamierzam wpisać samo D. Wolałem się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym do homologacji najpierw zaglądnął... Często hybrydowe toyoty które mogą na samym prądzie jechać nie mają w ogolę wpisane w zasilaniu EE, a ostatnio widziałem nowe Audi które przez technologie mild hybrid (a to chyba też na samym prądzie jechać nie będzie) miało wpisane EE w rodzaju zasilania. Także tutaj to jest radosna twórczość producentów z tym rodzajem zasilania ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie miękkie hybrydy mają  alternatoro-rozrusznik i nie ma to nic wspólnego z napędem kół. Jak najbardziej JP.

Nie zapominajcie jeszcze że kwestię hybryd reguluje tez ustawa o elektromobilności, i choć ktoś może powiedzieć że ona nas na BT nie obchodzi, jednak przy rejestracji będzie już brana pod uwagę i źle sklasyfikowany pojazd może w przyszłości spowodować problemy

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w Audi było właśnie coś takiego jak ten alternator-rozrusznik; który ułatwia start i przy wyłączonym silniku umożliwia prace klimatyzacji i inne pierdoły, które z osobnym napędem raczej dużo wspólnego nie mają :P 

No ale możecie podglądnąć homologację:

e1*2001/116*0430*54

Audi; A5 SPORTBACK; Typ: B8;

Więcej danych w rejestrze nie znajdę... no ale był to pojazd salonowy, 3 letni i miał wpisane EE ;) 

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli bym mógł prosić o pomoc z datą następnego BT. 
Pojazd wyrejestrowany w Belgi, przyjechał bez tablic do Polski. Data pierwszej rejestracji to 12.05.2012. Gdy robie OBT przed 1 rejestracja to jaki ustawić termin NBT? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduj się, czy ten pojazd jest z:

14 godzin temu, thefilinek napisał:

Mam pierwszą rejestrację pojazdu z Belgi Range Rover z 2021 r

czy

6 minut temu, thefilinek napisał:

Data pierwszej rejestracji to 12.05.2012

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi o 12/05/2021. Jeżeli wykonujesz badanie okresowe to możesz dać badanie na maksymalnie 2 lata. 

Jeżeli robisz tylko badanie dodatkowe i ustalenie danych to nie wyznaczasz terminu następnego badania i wtedy wydział komunikacji ustali na 3 lata od dnia pierwszej rejestracji. Ale na takim badaniu pojazd musi mieć TABLICE REJESTRACYJNE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Logen napisał:

Ale na takim badaniu pojazd musi mieć TABLICE REJESTRACYJNE.

Ich brak spowoduje tylko wynik N, co nie przeszkadza w ustaleniu niezbędnych danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michal_k napisał:

Ich brak spowoduje tylko wynik N, co nie przeszkadza w ustaleniu niezbędnych danych.

Nie każdy WK to łyknie. Śmiem twierdzić, że dla większości wynik będzie przeszkodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, thefilinek napisał:

Gdy robie OBT przed 1 rejestracja to jaki ustawić termin NBT? 

Jeśli cały czas mowa o tym samym  z 1-rej  2021 roku to tak jak już wcześniej pisane kilka razy bylo..

13 godzin temu, yogi1984 napisał:

Badanie na dwa lata od daty wizyty na SKP

Nic nie dopełniasz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, thefilinek napisał:

W dowodzie Belgijskim jest napisane "gasolie + elekt".

Wyjaśnijcie mi jedno. W belgijskim DR jest wpis "olej napędowy + elektryczny", a  Wy sugerujecie aby nie wspominać o elektrycznym.  Więc w Belgi się pomylili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według słów kogoś z ITS'u gdy silnik  elektryczny ma moc do powiedzmy 5-15kW, nie jest traktowany jako paliwo alternatywne. 

Ponadto przy nowych autkach przy odbiorze z salonu (bynajmniej w audi) kładą nacisk na to, żeby nie wpisywać EE, bo w CoC  często jednak ten dwupaliwowiec się pojawia  w pozwoleniach czasowych i sami wnoszą o sam rodzaj paliwa typu benzyna/diesel z uwagą że ten dodatkowy silnik nie służy do napędu autka.

A to tak apropos tego skanu świadectwa wklejonego wyżej.

A co do Toyot, często w tych starszych w dowodach rejestracyjnych jest sama benzynka, ale obecnie wklepując pełne dane homologacyjne w magiczny sposób pojawia się P/EE :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radekd2 napisał:

. W belgijskim DR jest wpis "olej napędowy + elektryczny", a  Wy sugerujecie aby nie wspominać o elektrycznym.

Tak sugerujemy bo miękka hybryda z napędem elektrycznym nie ma nic wspólnego. To po prostu mocniejszy alternator i tyle. Ani technicznie, ani podatkowo ani w żaden inny sposób to auto nie spełnia  specyfikacji Paliwo/prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.