wrc69 Napisano 4 Grudzień 2021 Share Napisano 4 Grudzień 2021 Witam Kolegów. Pacjentem jest Fiat Ducato z UK. Kierownica jest po stronie odpowiedniej, przeróbki nie stwierdzono, problem jest innego typu - brak danych w DR. W zagranicznym DR jest nr VIN i pojemność silnika, wynika też z niego że to pojazd kempingowy. Z TZ znalazłem typ silnika (więc wiem jaka jest jego moc), masy i naciski. Na TZ jest wersja pojazdu: 244 AAMAA AXC - jest to pojazd kempingowy z krótką kabiną i krótkim rozstawem osi. Brak G i mas przyczep. Co robić? Wystarczy zważyć? Wysyłać klienta do Importera po wyciąg ze świadectwa homologacji? Na tabliczce "odcyfrowałem" egzotyczny numer homo: DGM 54739 OM nie mogę tego nigdzie znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 4 Grudzień 2021 Share Napisano 4 Grudzień 2021 Trzeba by po numerze homo z tabliczki poszukać co tam wychodzi, specjalny czy ciężarowy. Trzeba też popatrzeć czy jest tabliczka 2 etapu homologacji. Zapewne będzie tylko jedna tabliczka i po numerze homologacji wyjdzie ciężarowy. Później ktoś sobie go zabudował na specjalny kempingowy. W takim przypadku masy przyczep powinny być jak dla zwykłej ciężarówki i z homo da się je wyciągnąć. Co do masy własnej to w homologacji będzie wartość przed zabudową, tak że tutaj tylko waga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 4 Grudzień 2021 Share Napisano 4 Grudzień 2021 35 minut temu, wrc69 napisał: Co robić? Wysłać do rzeczoznawcy niech ustala ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 4 Grudzień 2021 4 godziny temu, Mecher napisał: do rzeczoznawcy No i chyba się klient na mnie obraził za to, że powziąłem wątpliwość jakoby sam prawidłowo określił parametr G na wadze komputerowej. A tylko powiedziałem, że Rzeczoznawca przypilnuje stopnia napełnienia zbiorników zamontowanych na pojeździe. Ludzie teraz drażliwe strasznie są... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 4 Grudzień 2021 Share Napisano 4 Grudzień 2021 6 godzin temu, Logen napisał: Trzeba by po numerze homo z tabliczki poszukać co tam wychodzi, specjalny czy ciężarowy. No ale jak jest kempingowy to nie może być samochodem ciężarowym Specjalne pojazdy też są przypisane pod kategorię pojazdu N1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Grudzień 2021 Share Napisano 4 Grudzień 2021 Specjalne również są przypisywane pod kategorię M1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Grudzień 2021 Share Napisano 5 Grudzień 2021 15 godzin temu, Paprock napisał: przypisywane pod kategorię M1 Tu się zrodził pewien dylemat. Jeżeli pojazd kempingowy powstał z osobówki, to czy musi posiadać pasy w kolejnych rzędach siedzeń? Pojazd pierwotnie posiadał miejsca kotwiczenia pasów a co za tym idzie powinien mieć również i pasy bezpieczeństwa jeżeli był zarejestrowany po 1993 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.